מקצועות נוספים לבנות הסמינר
-
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
יש לכם רעיונות למקצועות שאפשר להכניס ולא נכנסו?
רפואה במאות סוגים שלה.
-
@רואה-את-הנולד כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
יש לכם רעיונות למקצועות שאפשר להכניס ולא נכנסו?
רפואה במאות סוגים שלה.
גם אם נניח שזה בסדר מבחינה דתית,
זה אפשרי בלי תואר?
למיטב ידיעתי על קלינאיות תקשורת מתנהל מאבק ארוך לאפשר את זה ללא הצלחה.
יש התעקשות של המערכת שלא יהיה אפשר בלי תואר. -
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
למיטב ידיעתי על קלינאיות תקשורת מתנהל מאבק ארוך לאפשר את זה ללא הצלחה.
יש התעקשות של המערכת שלא יהיה אפשר בלי תואר.בשביל זה יש חכ"ים ושר הבריאות וכו'
המילה אפשרי בעייתית -
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
לפני שאתם ממהרים להכפיש (אולי אתם צודקים אני לא יודע),
יש לכם רעיונות למקצועות שאפשר להכניס ולא נכנסו?למיטב ידעתי יש שינויים ושיפורים מאוד משמעותיים בסמינרים,
אולי לא מספיק, אבל זה ממש לא נכון לומר שהם לא משדרגים את הלימודים.אני לא ממהר להכפיש
כשאני רואה את המצב הקיים, שבו יותר מ-90% מהתלמידות לומדות מקצוע אך בסופו של דבר אינן עובדות בו, אני לא יכול שלא לתהות על הסיבות לכך:בכל סמינר קיימים מסלולים מוגבלים מאוד, מה שמצמצם את האפשרויות וגורם לכך שרבות בוחרות במסלול שלאו דווקא מתאים להן.
רמת ההכשרה אינה תמיד מספקת כדי להעניק כלים אמיתיים להשתלבות מקצועית.
אין תהליך אבחון מסודר שיאפשר לכל תלמידה להבין איזה מקצוע באמת מתאים לכישוריה ויכולותיה.
לא נעשית בדיקה רצינית האם המסלולים שמוצעים אכן רלוונטיים לשוק העבודה הקיים, מה שמוביל לכך שחלקם אינם שימושיים בפועל.
וכך, אחרי השקעה כספית משמעותית מצד ההורים ובזבוז של הזמן היקר ביותר ללמידה ולהתפתחות, הבנות לא מצליחות לרכוש מקצוע שבאמת יסייע להן לפרנסה בכבוד.
לכן, בעיניי חובה לבצע שינוי. הגיע הזמן לחשוב קודם כל על התלמידות ועל העתיד שלהן, ולא רק על השיקולים הכלכליים של הסמינרים.
-
@רואה-את-הנולד כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
למיטב ידיעתי על קלינאיות תקשורת מתנהל מאבק ארוך לאפשר את זה ללא הצלחה.
יש התעקשות של המערכת שלא יהיה אפשר בלי תואר.בשביל זה יש חכ"ים ושר הבריאות וכו'
המילה אפשרי בעייתיתרק יושב בשמים ועוד כמה אנשים יכולים לדעת האם הם עושים ככל שביכולתם.
-
@איציק-התותח כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
לפני שאתם ממהרים להכפיש (אולי אתם צודקים אני לא יודע),
יש לכם רעיונות למקצועות שאפשר להכניס ולא נכנסו?למיטב ידעתי יש שינויים ושיפורים מאוד משמעותיים בסמינרים,
אולי לא מספיק, אבל זה ממש לא נכון לומר שהם לא משדרגים את הלימודים.אני לא ממהר להכפיש
כשאני רואה את המצב הקיים, שבו יותר מ-90% מהתלמידות לומדות מקצוע אך בסופו של דבר אינן עובדות בו, אני לא יכול שלא לתהות על הסיבות לכך:אתה קצת הרבה מגזים,
על איזה מסלולים אתה מדבר?
(חוץ מתכנות שזה משבר אמיתי)בכל סמינר קיימים מסלולים מוגבלים מאוד, מה שמצמצם את האפשרויות וגורם לכך שרבות בוחרות במסלול שלאו דווקא מתאים להן.
ולכן כתבתי, איזה מקצועות אתה מציע להביא?
רמת ההכשרה אינה תמיד מספקת כדי להעניק כלים אמיתיים להשתלבות מקצועית.
למיטב ידיעתי רוב ככל הסימנרים עושים מה שביכולתם כמובן במגבלות הזמנים והתואר.
אין תהליך אבחון מסודר שיאפשר לכל תלמידה להבין איזה מקצוע באמת מתאים לכישוריה ויכולותיה.
מביאים יועצת תעסוקתית בסמינרים
לא נעשית בדיקה רצינית האם המסלולים שמוצעים אכן רלוונטיים לשוק העבודה הקיים, מה שמוביל לכך שחלקם אינם שימושיים בפועל.
איזה מסלולים?
וכך, אחרי השקעה כספית משמעותית מצד ההורים ובזבוז של הזמן היקר ביותר ללמידה ולהתפתחות, הבנות לא מצליחות לרכוש מקצוע שבאמת יסייע להן לפרנסה בכבוד.
לכן, בעיניי חובה לבצע שינוי. הגיע הזמן לחשוב קודם כל על התלמידות ועל העתיד שלהן, ולא רק על השיקולים הכלכליים של הסמינרים.
שוב תציע שינויים ספציפיים.אני חושב שיש הרבה ליקויים במערכות הציבוריות כמו הכלליות.
אבל הנטיה הזאת להכפשה גורפת היא לא הוגנת ולא נכונה.
(זה תמיד מרגיש לי שזה מגיע מקצת נחיתות חרדית, תהיה כנה עם עצמך ותעדכן אותי אם אני צודק). -
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
רק יושב בשמים ועוד כמה אנשים יכולים לדעת האם הם עושים ככל שביכולתם.
דוגרי,
לא אהבתי את המשפט הזה,
גם עלי ועליך אפשר לומר את אותו הדבר בדיוק...
ולב יודע מרת נפשו.וכי לא יצא לך להיעזר באחד מהח"כים או מי מעוזריהם?
הסדר יום שלהם עמוס, זו עבודה 24 שעות, רק בשבת יש מנוחה.
לא היית רוצה להתחלף איתם,
אז למה לדרוש שיא השלימות? -
בלי להביע דעה אישית, עצוב לי שאף אחד מכם לא ציטט את גדולי ישראל מדורות קודמים שבחרו בדרך הזו, מקצועות מסויימים מאוד, ממש לא נכנס להסכים או לחלוק (מפאת קטנותי, ומפאת חוסר ידיעתי מה גדולי ישראל כיום סוברים). אך לדון בנושא שכזה מבלי להתייחס לכך, זהו עוול.
ולעצם שאלתכם החשובה, לטעמי (וכך אני עושה עם בנותי הבוגרות) הכלי היחיד שיהיה מעשי בעוד יומיים, הוא הבינה מלאכותית (AI) על כל סוגיה ופתרונותיה, נרצה או לא, לא ניתן להתחמק מזה בשום צורה, רוצים שהבת שלכם תרכוש משהו שילווה אותה בדור הבא, למדו אותה רק איך להעזר בכלי הזה על שלל מגרעותיו השמרניות והיהודיות, מצאו את הדרך להסביר ולפרט ולהזהיר, אך אל תוותרו על ההבנה העולמית שחבל שתחלחל אלינו כשכבר יהיה מאוחר.
וכמובן דבריי נאמרו בתנאי אחד, שכך גדולי ישראל יורו ויכווינו אותנו ומעל הכל, כל אחד ישאל את רבותיו ויעשה כפי שיורוהו. -
@צמיחה כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
@הקול-השפוי כתב במקצועות נוספים לבנות הסמינר:
רק יושב בשמים ועוד כמה אנשים יכולים לדעת האם הם עושים ככל שביכולתם.
דוגרי,
לא אהבתי את המשפט הזה,
גם עלי ועליך אפשר לומר את אותו הדבר בדיוק...
ולב יודע מרת נפשו.וכי לא יצא לך להיעזר באחד מהח"כים או מי מעוזריהם?
הסדר יום שלהם עמוס, זו עבודה 24 שעות, רק בשבת יש מנוחה.
לא היית רוצה להתחלף איתם,
אז למה לדרוש שיא השלימות?אני התכוונתי לסנגר ולא להפך.
יש הטוענים שהם לא עושים מספיק ויתכן שיש בכך אמת ויתכן שלא,
אין לי דרך להכריע בזה ולכן כתבתי שיושב בשמים יודע. -
החובה היא של ההורים לדאוג למקצוע.
מוסד הלימודים יכול לעזור
מומלץ להורים לבצע אבחון מקצועי באופן פרטי, אם חשוב להם שהבת תלמד מקצוע המתאים לה.
וכן, אפשר ברוב הסמינרים (לפחות בגדולים) לשלב לימודים עם מרכז השתלמויות ושם יש מקצועות נוספים.