@iester said:
מה עושים כשמדובר בילד שני, כאשר על הראשון נפתח כבר בהראל דרך בנקל, האם לעשות פיזור השקעות במקום אחר.
אפשר לפתוח באותה חברה במסלול אחר, לדוגמא אם פתחת בהראל S&P500, אתה יכול עכשיו לפתוח בהראל בעוקב מדדי מניות. או לפתוח בחברה אחרת ולבחור מסלול שיש בחברה אחרת לפי המדיניות שלה. וכפי שכתב @בן-עליה א"א להמליץ לך, אתה צריך לדעת מה אתה רוצה, ולהבין מה אתה עושה.
אגב בחשבון בהראל עם כל העליה הגדולה מתחילת השנה כ9.36% תשואה, עלה לי רק ב0.83% [נכון להיום, בגלל ירידת הדולר], האם במקומות אחרים זה יותר טוב?
כמובן כל חברה זה לפי המדיניות שלה, אבל מסלול עוקב מדד S&P500 די דומה בכל החברות.
או להשאיר הכל בחשבון אחד, או בשני חשבונות בהראל האם יש הבדל בתשואה? [כי מסברא אין הבדל].
אין הבדל,
זה ענין של מה יותר נוח לך, קופה אחת ששם כל הכסף, או לחלק את הכסף קופה לכל ילד.