דילוג לתוכן

סקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?

שוק ההון והשקעות
69 17 2.2k 16
  • @אפ_על_פי_כן כתב

    אז תדע שכן. למשל אני.
    יש לי תכנית סדורה מאד (וכמה בנות.)
    ואני בנאדם זהיר שלא ממנף וכל תרחיש מגובה מכמה כיוונים.

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    אני ממש ממש מתלבט... 🤔
    צריך לחשוב על זה

  • @מתכנן-פיננסי כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    אני כל הזמן שומע שמדברים אם שוק ההון נפל או עלה, והאם צריך לעבור לת"א 35
    או בכלל למה הסנופי עשה רק 4% (הוא עשה 18% רק הדולר נפל ב12%) ואם צריך לגדר.
    ואני שואל אם ההתנהלות הזאת זה "השקעה לטווח ארוך" אתהמה?
    השקעה בשוק דורשת התנתקות מוחלטת מהכסף,

    בדיוק זה מה שהוא כתב
    וקפצו עליו שהוא לא מבין בשוק ההון
    ואתה מעיד שזו המציאות..

    @BRISKER כתב בשגעון שוק ההון - עו"ד נתן רוזנבלט:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

  • @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

    @מתכנן-פיננסי כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?
    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

    @משהמשה זה קצת מזכיר לי את המאמר שכתב אריה ליבוביץ'

    כתב בהתמכרות להשקעות בשוק ההון - מאמר מאריה ליבוביץ:

    אני חושב שאם הוא רוצה באמת להועיל לאותם מכורים
    שיכתוב ברור מה כן צריך לעשות ומה לא

    כך גם כאן אם @עו-ד-נתן-רוזנבלט מעוניין באמת להועיל לא צריך לכתוב באופן שוטף נגד שוק ההון,
    אלא כמו שאתה רואה מ @מתכנן-פיננסי שהגם שהוא מסכים עם זה שיש בציבור כאלה שטועים בגישה שלהם כלפי השקעה בשוק ההון, אפשר פשוט לתקן אותם ולהסביר להם את הגישה הנכונה,
    ולגבי הבשורה של הגמחי"ם אני חושב שזה הרבה יותר פשוט ומועיל כיון שאז לאברכים לא באמת יהיה חובה להבין בשוק ההון, אלא לסמוך על המבינים, (וגם אם המבינים דפה יאמרו שאפשר לעשות את זה בצורה יותר מועילה לבד, בכל זאת ברור שזה עדיף מהמצב כיום) ולבדוק בסימולטור ולראות כמה צריך להפריש כל חודש, ולפעול לפי זה ומבלי להרגיש קשר מיוחד מידי לכסף ולחשוב כל הזמן איך להגדיל את הונו.

    נ.ב. כל זה על פי דברי @מתכנן-פיננסי שטען שיש כאלה, למרות שכאן בסקר עדיין אף אחד לא העיד כך.

  • @אפ_על_פי_כן כתב

    אז תדע שכן. למשל אני.
    יש לי תכנית סדורה מאד (וכמה בנות.)
    ואני בנאדם זהיר שלא ממנף וכל תרחיש מגובה מכמה כיוונים.

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

  • @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    @אפ_על_פי_כן כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    תרמת המון !
    יישר כח
    וא סאך הצלוחה

  • לא קראתי את כל האשכול אבל אני משקיע בשני האפיקים
    1- נדל"ן - ברור שמצריך יותר השקעה.
    המעלות - אפשר להשיג הלוואות מוזלות לצורך רכישה במשכנתא. הכנסה יחסית יציבה כשיש שוכרים
    החסרונות- הרבה בלבול מוח של שוכרים, נזקים והוצאות שוטפות. לרוב אחרי תקופה נכנס שוכר טוב וקבוע. אם כיי קשה להעלות לו את המחיר

    2- השקעות - חכמים לא משקיעים זמן בכלל על זה. שמים כסף בהשקעה ו"שוכחים". המרוויחים הגדולים אלו ששמים באפיקים מסוכנים ולא מתרגשים כשהבורסה נופלת. לא נוגעים בכסף פשוט מחכים. לשים כסף באפיק סולידי לא ממש "מרוויח".
    תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה לפני שאתם נכנסים לזה, אם מה שהשקעתם נופל ב50% תוציאו את הכסף או לא. אם התשובה היא כן, אל תיכנסו לזה. אם התשובה היא לא, שימו הרבה כסף באפיק מסוכן.
    (לא רעיון טוב לכולם... אבל בתקופת הקורונה, כשהשוק הממונף נפל ב70% אני לקחתי הלוואה והכנסתי עוד כסף.
    הסוד פשוט "לישון בשקט" לא נוגעים בכסף עד החתונות של הילדים
    עוד דבר קטן... אל "תאספו" מניות. השקיעו בקרן נאמנות. ככה גם תרוויחו פיזור.

    ואל תשכחו את מאמר חז"ל לעולם ישלש כספו וגם מזה ומזה אל תנח ידך
    בהצלחה

  • @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

  • @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    @המבקר מפקידים כמה שיכולים במסלולים ממונפים. ממוצע של 15-30% בשנה. לפעמים גם 50%. במקום להפקיד כל חודש, לוקחים הלוואה מראש ומפקידים (כדי שתצבור ריבית גבוהה הרבה שנים) תשלום ההלוואה, זה החיסכון. אפשר לחתן כמה ילדים מזה בלי חובות.
    הנה לדוגמה
    קרן 280% ב3 שנים
    מי שהכניס 250,000 ש"ח (שקיבל בהלוואה) לפני 3 שנים, ושילם 1000 ש"ח בחודש עבור ההלוואה הזו, קיבל אחרי 3 שנים, כמעט מיליון ש"ח
    והנה עוד
    קרן 470% ב7 שנים
    מי ששם 500,000 ש"ח (שקיבל בהלוואה) ושילם על ההלוואה בכל חודש 1000 ש"ח, אחרי 7 שנים יש לו 2,850,000.

    כמובן יש ניכוי מס, שחלקו חוזר עם קבלות וד"ל
    והסוד הגדול... מכניסים ושוכחים. גם כשיורד, עוצמים עיניים.

  • @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    @המבקר כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    ראה כאן https://forum.benakel.org/post/15276

  • @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה

    כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה

    @אפ_על_פי_כן נראה שזה נכון גם במקרה שלך…

    בעז״ה שתצליח בזה

נושאים מוצעים


  • דירה מפוצלת בבאר שבע

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן דירה להשקעה
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    76 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @עיניו-בראשו said: זו השקעה מומלצת? תלוי למי. מי שאין לו אפשרות להיכנס להשקעה אחרת ורוצה להיכנס לנדל''ן- זה המקום שמעניק את התשואה הטובה ביותר. @עיניו-בראשו said: האם ישנו מנהל נכסים טוב (שמשכיר את הנכס ודואג לגביית השכירות)? לא, אין כזה דבר. בגלל כל המתווכים שמוכרים דירות שנחשבות טובות, והם מפוצלות באופן גרוע, אין חברות טובות לניהול נכס. אם רכשת ממתווך טוב הוא יסייע לך לנהל. @עיניו-בראשו said: האם כדאי לפצל לבד, או לקנות מפוצל? תלוי כמה הון עצמי אתה מביא איתך- דירה לפני פיצול דורשת יותר הון עצמי, ומצד שני אם זו דירה שניה זה פחות מס רכישה. @עיניו-בראשו said: האם הפיצול מעלה את ערך הדירה ביחס לעלויות הפיצול? לא, וייתכן שאפילו לא מכסה את ערך הפיצול (אלא אם כן תמצא משקיע למכור לו...) @עיניו-בראשו said: האם ניתן למצוא נכסים שמכסים את המשכנתא + הכנסה חודשית? תלוי- האם יש לכם הון עצמי. כמה? אם מביאים את ההון העצמי ממשכנתא, השכירות לא מכסה את המשכנתא, לפחות לא בנכסים טובים. מי שאומר לכם כך- אני הייתי חוששת מאוד. @עיניו-בראשו said: האם ישנה מניעה הלכתית (להשכרה לשאינם שותו"מ)? כל אחד וההכרעה שלו. @שואף-ליותר said: האם התרחשה תחיית המתים בבית הקברות למשקיעים?! מי שנכנס להשקעה לטווח ארוך, באיזורים טובים, בקומות טובות, בגודל דירה מתאים, באיכות בנייה טובה, ונכנס להשקעה לאורך זמן, יכול להרוויח מאוד בעז''ה. רק היום חברת בית ירושלמי, שבונה בירושלים ובעוד הרבה מקומות חתמה על פינוי בינוי שלישי בבאר שבע להקמת 2000 יח''ד- היא לא יודעת כמה דירות לא מכורות יש בבאר שבע? אלא היא גם רואה לטווח ארוך ושווה לה להיכנס כעת כשהשוק לטובתה. אם אתם מחפשים מתווך אמין בבאר שבע- אפשר לקבל אצלי פרטים באישי.
  • קריסת חברת נדל"ן ?

    שוק ההון והשקעות קריסה כלכלית
    1
    1
    0 הצבעות
    1 פוסטים
    113 צפיות
    ש
    הי שלום זה פורסם בהפרגוד מישהו יודע משהו ?[image: 1773283842510-image_48253_1.jpeg]
  • -2 הצבעות
    30 פוסטים
    1k צפיות
    פ
    @הקול-השפוי כתב בהאם הציבור החרדי זנח את הנדל"ן לטובת שוק ההון?: אני חושב שרוב האנשים חושבים שיש אפשריות נהדרות בנדל"ן, בעיקר למתווכים והמשווקים...
  • 2 הצבעות
    81 פוסטים
    2k צפיות
    חיסכון לחתונהח
    בעוד שבועיים יש את החלטת הריבית. מה התחזיות המעודכנות? האם כולם צופים הורדה או שההתחזקות המועטה בשקל משנה את התמונה?
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    299 צפיות
    צ
    @חיים-פלדמן התשובה לשאלה היא תלוי, ברמת העיקרון השקעה ח"פ תביא תשואה יותר גבוהה, מאשר הפקדה חודשית. כלומר אם תפקיד כל חודש 1,000 ש"ח למשך 10 שנים, סך ההפקדה הוא 120,000 ש"ח, אבל בפועל בגלל התשואה זה יהיה יותר. ואם תפקיד ח"פ 120,000 ש"ח, אחרי 10 שנים אמור להיות שם יותר מאשר האופציה הקודמת. אבל אם תהיה ירידה גדולה בדיוק אחרי ששמת את ההפקדה ח"פ, אז ייתכן שייקח זמן עד שתתחיל להרויח. כך היה בעשור האבוד בתחילת שנות ה-2000 בS&P500. אז באמת מי שהפקיד הפקדה חודשית הרויח יותר מאשר מי שהפקיד ח"פ. לא בדקתי כרגע, אולי אח"כ אני אעלה ע"ז כמה דברים. עכ"פ לגבי העתיד א"א לדעת מה יהיה, אבל אם מדובר לטווח הארוך, הפקדה ח"פ תביא תשואה יותר טובה.