דילוג לתוכן

עוד רעיון לפרנסה אז למה אנשים לא ניגשים לתחום?

תעסוקה, עסקים ויזמות
10 7 149 6
  • בתור מלמד כבר מעל 10 שנה חשוב לי לומר
    יש כ"כ הרבה ת"ת טובים שמחפשים מלמדים
    ובפרט עכשיו לפני תחילת שנה
    ואני שומע על הרבה שמחפשים עבודה.
    הייתי שמח להבין למה אנשים לא ניגשים לתחום הזה
    יש הרבה שמתאימים ויש להם איזה חוסר רצון חזק מאוד ללכת לתחום הזה
    ממש אשמח להבין למה זה ככה

    אולי בזכות הדיון יהיה לאנשים גם פרנסה וגם עם ישראל יזכה בעוד מלמדים טובים

  • בתור מלמד כבר מעל 10 שנה חשוב לי לומר
    יש כ"כ הרבה ת"ת טובים שמחפשים מלמדים
    ובפרט עכשיו לפני תחילת שנה
    ואני שומע על הרבה שמחפשים עבודה.
    הייתי שמח להבין למה אנשים לא ניגשים לתחום הזה
    יש הרבה שמתאימים ויש להם איזה חוסר רצון חזק מאוד ללכת לתחום הזה
    ממש אשמח להבין למה זה ככה

    אולי בזכות הדיון יהיה לאנשים גם פרנסה וגם עם ישראל יזכה בעוד מלמדים טובים

    @SEFTH
    להיות מלמד זה זכות גדולה,
    בכל יום מתפללים שנזכה ללמוד וללמד.
    אבל זה לא מקצוע בשביל פרנסה, זה מקצוע בשביל שליחות.
    מותר שזה יהיה גם בשביל פרנסה,
    אבל מי שאין לו את התחושת שליחות, שלא יעסוק בזה,
    רק חורבן יכול לצאת מזה.

  • דבר ראשון ברור שזה גם פרנסה נכון שלא עשירות אבל זה גם פרנסה
    דבר שני אני לא מדבר למי שזה לא מתאים ומגיע לתחום רק בגלל כסף זה בטוח שלא
    אבל אני מנסה להבין למה יש לציבור סלידה מהתחום הזה
    וגם אנשים שזה מתאים להם בורחים מזה

  • מי אמר שיש סלידה?

  • הבעיה שלא משלמים על עבודה כזו קשה

  • הבעיה שלא משלמים על עבודה כזו קשה

    @א-יידישע-קאפ

    @צמיחה said:

    אבל זה לא מקצוע בשביל פרנסה, זה מקצוע בשביל שליחות.

    🤔

  • שאלתי כמה וכמה אנשים שטענו לי שזה בגלל שרוב הציבור לא זוכר בטוב את המלמדים שלהם מאז שהם היו ילדים
    וזה גורם להם לסלידה
    נראה לכם נכון?
    ואם כן חשוב שתדעו שהעולם השתנה לגמרי

  • יש רבעס שהולכים לעבודה הזו דווקא כדי לתקן לעצמם את חוויות הילדות, ועושים עבודת קודש עם הילדים.
    מהכרות אישית

    מעבר לזה, עבודה כרב'ה מגייסת את העובד 6 ימים מלאים בשבוע.
    אין גיבוי לאישה במקרה של ילד חולה או תור,
    אין איחורים, אין כמעט חיסורים
    השכר חביב אבל בזה זה נגמר (בחיידרים. לא מדובר על ממחים ומשה"ח)

    זה אומר שהאישה חייבת לעבוד במקום גמיש יחסית, כדי לספוג את הנוקשות של מסגרת החיידר.
    מסתבר שיש נשים שעובדות גם במשרות תובעניות, אבל זה הרבה יותר קשה.

    כך שכמעט בהכרח זה על חשבון יכולת ההשתכרות של האישה
    (הכתוב על סמך שיחה עם כמה וכמה...)

  • לא מחייב. אישה יכולה לעבוד מהבית במשרה טובה, וזה יכול לאפשר שהות עם ילד במקרים שונים.

  • זה עדיין מחייב מגבלות מסוימות. לא בכל תחום זה אפשרי, ואם האישה מסודרת כבר בעבודה שלא מאפשרת (מה שקורה ברוב המקרים שהיא יוצאת לפניו לשוק העבודה), זה מחייב לחשוב 3 פעמים לפני שנכנסים לתפקיד כזה תובעני

נושאים מוצעים


  • 7 הצבעות
    7 פוסטים
    149 צפיות
    אלחנן זליקוביץ'א
    אגב, לכאורה זו הכוונה בדברי המסל"י: יסוד וכו' שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו, "ולמה" צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו (בין אם תנקד בפתח או בשווא, הרעיון הוא אותו רעיון) וכן הוא המשך כל הפרק שמסביר בעצם "למה" אנחנו עושים את כל מה שאנחנו עושים וכו'
  • 0 הצבעות
    18 פוסטים
    744 צפיות
    ב
    יש עסק זעיר ויש עסק רגיל, תלוי באופי במחזור (בעיקר) ואפשר תמיד להגדיר עסק רגיל. יחד עם זאת יש עוסק מורשה פטור ועוסק מורשה רגיל (שאינו פטור). כל אדם שיש לו עסק נקרא 'עוסק' ומוטלת עליו לקבל רישיון מהרשויות עבור כך. אם המחזור הוא קטן, וגם, הוא אינו מקבוצת העסקים שמפורסמת ברשות המיסים, הוא מקבל רישיון אך הוא פטור מתשלום מע"מ על הרווחים שהעסק מניב לו. כל הפטור הוא רק על הרווחים שלו, לכן, מוצרים שהוא קונה לעסק הוא אינו מזדכה מהמע"מ שהוא משלם עליו. לעומתו, עוסק רגיל, שמשלם מע"מ, הוא מזדכה ממע"מ על כל המוצרים שהוא קונה, אך משלם זאת בעת מכירתו את המוצר, שאז נגבה מע"מ לכל הסכום אותו הוא קיבל תמורת המוצר (שבעצם כולל גם את עלות החומר ושאר הוצאות וגם את הרווחים). עד כה דברנו על המע"מ, ישנו היטל נוסף שנקרא 'מס הכנסה' (חבר של כולנו ..), הוא חל על כולם בשווה, אלא מה, יש את עניין הנקודות, לכל אזרח ישראלי יש ניקוד זכות במ"ה על עצם היותו ישראלי (מגיע לא?) ולאישה יש עוד, לאם לילדים קטנים יש עוד, נכות וכו'. כל נקודה מזכה ממס עד סכום מסויים. לכן יתכן ואחד יצטרך לשלם החל מסכום מסויים וחבירו על אותו סכום ואף יותר לא יחוייב שקל. לתשומת לב, הניקוד משתנה במהלך החיים, לכן יש לעקוב אולי 'פתאום' אתם חייבים לשלם מעכשיו .. חובה שלישית על הפותח עסק היא תשלום ביטוח לאומי, בדרך כלל הוא עומד על כ6% ממה שהוצהר כהנסה במהלך השנה. ויש שרשומים כאינו בהגדרה, שאינם משלמים עד משהו כמו 26 אלף (תקנו אותי) ומעל הסכום הזה 12%, וכבר הרחיבו פה מה צריך לדעת כדי לבחור מעמד. לסיום, אני לא רו"ח, כך שאל תראו בשום דבר שכתוב כאן כאל הצעה או לא יודע מה ...
  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    307 צפיות
    ס
    @מאיר-פוזן אתרי מכירות ושיהיה בהצלחה
  • 11 הצבעות
    33 פוסטים
    3k צפיות
    פשוט יהודיפ
    @א-איד הייתה פשרה
  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    193 צפיות
    מונטיפיורימ
    נשלח למערכת: בשו"ת מהר"י בן לב ח"ג סימן מז דן בנושא של פטור תלמידי חכמים מתשלומי מיסים, והביא בשם בעל התרומת הדשן שתלמיד חכם שעובד לפרנסתו ג"כ פטור ממיסים, בתנאי שאינו עובד יותר מהשיעור הנצרך לו לפרנסתו. והמהריב"ל כתב עליו וזה לשונו: שהרב הנזכר הפריז על מדותיו וכתב דאצטריך דלא להוי ההוא תלמיד חכם מתעסק בסחורה אלא כדי חייו לבד וכתב וז"ל ואם לחשך אדם לומר דהאידנא הכל מיקרי כדי חייו כל מה שעוסק תדיר להרויח כמו שמפרש ר"ת בפרק איזהו נשך דמהאי טעמ' שרי האידנא רבית דגוי ואפילו ביותר מכדי פרנסתו אמור לו טעמא מאי שרי ר"ת משום דאין קצבה למשא מלך ושרים וכיון דבעי האי ת"ח להיות פטור מכל מיני מסים ותשחורת אם כן לא אצטריך ליה להרויח אלא כדי פרנסתו ע"כ, ואני אומ' דאף על גב דלית ליה לת"ח משא מלך ושרים מטעמ' אחריתי אפשר למימר כל מה שישתדל להרויח הוא כדי פרנסתו להשיא בנותיו לפי כבודו דהאידנא נתרבו הנדוניות וכל זמן שתורתו קבע ועסקו עראי וכשהו' נפנה מעסקיו בדרך עראי מיד הוא חוזר לתלמודו וכו'