דילוג לתוכן

סקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?

שוק ההון והשקעות
69 17 2.2k 16
  • @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    אז אין לי דעה בזה, כי אני לא מבין בזה [למרות שניסיתי יש דברים שלא נקלטים בגיל מסויים...], אבל לפי מה שחפרתי כאן הרבה, לא ראיתי איך באמת אברך ליטאי שרוצה חתנים טובים יכול לחתן עם זה.

    אז תדע שכן. למשל אני.
    יש לי תכנית סדורה מאד (וכמה בנות.)
    ואני בנאדם זהיר שלא ממנף וכל תרחיש מגובה מכמה כיוונים.

    מה שכן,
    וזה אחד הצדדים נגד השקעה בשוק ההון -
    השקעה בשוק ההון דורשת טווח זמן ניכר.
    זאת אומרת, אברך שנשארו לו פחות מ- 10 שנים עד חתונות הילדים, שוק ההון יכול להיות מסוכן עבורו, ולכל הפחות - לא ריווחי כמו שהוא יכול להיות.
    (ייתכן שזה יתאים לו לחתונות הילדים האחרונים, גם אם לא לחתונות הראשונים)
    שוק ההון מתאים מאד למי שיש לו טווח זמן של 15 שנים פחות או יותר,
    אז הסיכון להפסד נמוך עד בלתי קיים, וגם אפקט ריבית דריבית צובר מימדים מטורפים.
    (- בהשקעה פסיבית במדדים הכתוב מדבר).

    @אפ_על_פי_כן כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    השקעה בשוק ההון דורשת טווח זמן ניכר.

    בהחלט!
    ואני חושב שאת הכלל הזה הכי שוכחים..
    או שזה פשוט קשה ליישום,
    אני כל הזמן שומע שמדברים אם שוק ההון נפל או עלה, והאם צריך לעבור לת"א 35
    או בכלל למה הסנופי עשה רק 4% (הוא עשה 18% רק הדולר נפל ב12%) ואם צריך לגדר.
    ואני שואל אם ההתנהלות הזאת זה "השקעה לטווח ארוך" אתהמה?
    השקעה בשוק דורשת התנתקות מוחלטת מהכסף,
    ולא לחשוב על זה כמעט, כי בכל מקרה זה מיועד לטווח הארוך.
    ובנוסף וזה הכי חשוב, לזכור שאנו סה"כ עושים השתדלות, והתוצאה אינה בשליטתנו.

  • @אפ_על_פי_כן כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    השקעה בשוק ההון דורשת טווח זמן ניכר.

    בהחלט!
    ואני חושב שאת הכלל הזה הכי שוכחים..
    או שזה פשוט קשה ליישום,
    אני כל הזמן שומע שמדברים אם שוק ההון נפל או עלה, והאם צריך לעבור לת"א 35
    או בכלל למה הסנופי עשה רק 4% (הוא עשה 18% רק הדולר נפל ב12%) ואם צריך לגדר.
    ואני שואל אם ההתנהלות הזאת זה "השקעה לטווח ארוך" אתהמה?
    השקעה בשוק דורשת התנתקות מוחלטת מהכסף,
    ולא לחשוב על זה כמעט, כי בכל מקרה זה מיועד לטווח הארוך.
    ובנוסף וזה הכי חשוב, לזכור שאנו סה"כ עושים השתדלות, והתוצאה אינה בשליטתנו.

    @מתכנן-פיננסי כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    אני כל הזמן שומע שמדברים אם שוק ההון נפל או עלה, והאם צריך לעבור לת"א 35
    או בכלל למה הסנופי עשה רק 4% (הוא עשה 18% רק הדולר נפל ב12%) ואם צריך לגדר.
    ואני שואל אם ההתנהלות הזאת זה "השקעה לטווח ארוך" אתהמה?
    השקעה בשוק דורשת התנתקות מוחלטת מהכסף,

    בדיוק זה מה שהוא כתב
    וקפצו עליו שהוא לא מבין בשוק ההון
    ואתה מעיד שזו המציאות..

    @BRISKER כתב בשגעון שוק ההון - עו"ד נתן רוזנבלט:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

  • @אפ_על_פי_כן כתב

    אז תדע שכן. למשל אני.
    יש לי תכנית סדורה מאד (וכמה בנות.)
    ואני בנאדם זהיר שלא ממנף וכל תרחיש מגובה מכמה כיוונים.

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    אני ממש ממש מתלבט... 🤔
    צריך לחשוב על זה

  • @מתכנן-פיננסי כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    אני כל הזמן שומע שמדברים אם שוק ההון נפל או עלה, והאם צריך לעבור לת"א 35
    או בכלל למה הסנופי עשה רק 4% (הוא עשה 18% רק הדולר נפל ב12%) ואם צריך לגדר.
    ואני שואל אם ההתנהלות הזאת זה "השקעה לטווח ארוך" אתהמה?
    השקעה בשוק דורשת התנתקות מוחלטת מהכסף,

    בדיוק זה מה שהוא כתב
    וקפצו עליו שהוא לא מבין בשוק ההון
    ואתה מעיד שזו המציאות..

    @BRISKER כתב בשגעון שוק ההון - עו"ד נתן רוזנבלט:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

  • @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

    @מתכנן-פיננסי כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?
    שגעון שוק ההון
    מבט משפטי // עו"ד נתן רוזנבלט
    איני מאמין שאברך שיש לו מאות אלפי שקלים מושקעים בשוק ההון אינו להוט אחריו על
    מנת להגדיל הונו.

    אני לא חושב שאברך לא צריך להשקיע בשוק ההון — להפך.
    בעיניי, השקעה אחראית היא דבר מבורך, ואף ראוי לעודד אותה.

    הבעיה מתחילה לא בעצם ההשקעה, אלא בצורה שבה רבים ניגשים אליה:
    השקעה מתוך חלום על התעשרות מהירה, הצטרפות לטרנד ציבורי, רצון “לעשות מכה”, או שיח מתמיד סביב סיפורי קצה — מישהו שמינף ביטקוין ועשה מאות אחוזים, מישהו שקנה מניה מסוימת בזמן הנכון (ומעניין שכשזה מפסיק לעבוד, כבר פחות שומעים על זה).

    בעיניי, הדרך הנכונה להשקעה היא אחרת לגמרי:
    להבין במה אני משקיע, להבין שאני נכנס לשותפות בעסקים האיכותיים ביותר בעולם, ושביזנס אמיתי הוא דבר שנכנסים אליו לטווח ארוך.
    לא קופצים מביזנס לביזנס, לא מחליפים השקעות כל הזמן, אלא בוחרים, לומדים, ומאפשרים לזמן לעשות את שלו.

    נקודה לא פחות חשובה היא הממד התורני הנכון:
    לזכור שכל ההשקעה שלנו היא בסופו של דבר השתדלות.
    התוצאה אינה בידינו, וזה משנה לחלוטין את היחס להשקעה — היא מפסיקה “לתפוס את הראש”, מפסיקה לנהל את האדם, והופכת לכלי נכון ושקול בתוך החיים.
    ונותנת מקום לפרנסה אחראית בלי שהעיסוק בה יהפוך למרכז החיים.

    @משהמשה זה קצת מזכיר לי את המאמר שכתב אריה ליבוביץ'

    כתב בהתמכרות להשקעות בשוק ההון - מאמר מאריה ליבוביץ:

    אני חושב שאם הוא רוצה באמת להועיל לאותם מכורים
    שיכתוב ברור מה כן צריך לעשות ומה לא

    כך גם כאן אם @עו-ד-נתן-רוזנבלט מעוניין באמת להועיל לא צריך לכתוב באופן שוטף נגד שוק ההון,
    אלא כמו שאתה רואה מ @מתכנן-פיננסי שהגם שהוא מסכים עם זה שיש בציבור כאלה שטועים בגישה שלהם כלפי השקעה בשוק ההון, אפשר פשוט לתקן אותם ולהסביר להם את הגישה הנכונה,
    ולגבי הבשורה של הגמחי"ם אני חושב שזה הרבה יותר פשוט ומועיל כיון שאז לאברכים לא באמת יהיה חובה להבין בשוק ההון, אלא לסמוך על המבינים, (וגם אם המבינים דפה יאמרו שאפשר לעשות את זה בצורה יותר מועילה לבד, בכל זאת ברור שזה עדיף מהמצב כיום) ולבדוק בסימולטור ולראות כמה צריך להפריש כל חודש, ולפעול לפי זה ומבלי להרגיש קשר מיוחד מידי לכסף ולחשוב כל הזמן איך להגדיל את הונו.

    נ.ב. כל זה על פי דברי @מתכנן-פיננסי שטען שיש כאלה, למרות שכאן בסקר עדיין אף אחד לא העיד כך.

  • @אפ_על_פי_כן כתב

    אז תדע שכן. למשל אני.
    יש לי תכנית סדורה מאד (וכמה בנות.)
    ואני בנאדם זהיר שלא ממנף וכל תרחיש מגובה מכמה כיוונים.

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

  • @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    @אפ_על_פי_כן כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    תרמת המון !
    יישר כח
    וא סאך הצלוחה

  • לא קראתי את כל האשכול אבל אני משקיע בשני האפיקים
    1- נדל"ן - ברור שמצריך יותר השקעה.
    המעלות - אפשר להשיג הלוואות מוזלות לצורך רכישה במשכנתא. הכנסה יחסית יציבה כשיש שוכרים
    החסרונות- הרבה בלבול מוח של שוכרים, נזקים והוצאות שוטפות. לרוב אחרי תקופה נכנס שוכר טוב וקבוע. אם כיי קשה להעלות לו את המחיר

    2- השקעות - חכמים לא משקיעים זמן בכלל על זה. שמים כסף בהשקעה ו"שוכחים". המרוויחים הגדולים אלו ששמים באפיקים מסוכנים ולא מתרגשים כשהבורסה נופלת. לא נוגעים בכסף פשוט מחכים. לשים כסף באפיק סולידי לא ממש "מרוויח".
    תשאלו את עצמכם שאלה פשוטה לפני שאתם נכנסים לזה, אם מה שהשקעתם נופל ב50% תוציאו את הכסף או לא. אם התשובה היא כן, אל תיכנסו לזה. אם התשובה היא לא, שימו הרבה כסף באפיק מסוכן.
    (לא רעיון טוב לכולם... אבל בתקופת הקורונה, כשהשוק הממונף נפל ב70% אני לקחתי הלוואה והכנסתי עוד כסף.
    הסוד פשוט "לישון בשקט" לא נוגעים בכסף עד החתונות של הילדים
    עוד דבר קטן... אל "תאספו" מניות. השקיעו בקרן נאמנות. ככה גם תרוויחו פיזור.

    ואל תשכחו את מאמר חז"ל לעולם ישלש כספו וגם מזה ומזה אל תנח ידך
    בהצלחה

  • @שמח-לעזור כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    הכל פה אנונימי
    תסכים לשתף איזה סכום אתה מקווה לתת
    וכמה אתה חוסך לכולם יחד?

    @משהמשה כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    גם אני אשמח מאוד אם תפרט ותסביר.
    כי עד עכשיו הבנתי שגם עם מינופים וכו' לא מגיעים לסכומים שנותנים לבחורים טובים
    אם אשתכנע יכול להיות שהעיסקה שעשיתי עכשיו תהיה העיסקה האחרונה שלי בנדלן..

    עד הנכדים....

    ביקשתם קיבלתם...
    זה כאן https://forum.benakel.org/post/15215
    הייתי צריך הרבה אומץ... מקווה שלפחות יתרום משהו למישהו

    @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

  • @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    @המבקר מפקידים כמה שיכולים במסלולים ממונפים. ממוצע של 15-30% בשנה. לפעמים גם 50%. במקום להפקיד כל חודש, לוקחים הלוואה מראש ומפקידים (כדי שתצבור ריבית גבוהה הרבה שנים) תשלום ההלוואה, זה החיסכון. אפשר לחתן כמה ילדים מזה בלי חובות.
    הנה לדוגמה
    קרן 280% ב3 שנים
    מי שהכניס 250,000 ש"ח (שקיבל בהלוואה) לפני 3 שנים, ושילם 1000 ש"ח בחודש עבור ההלוואה הזו, קיבל אחרי 3 שנים, כמעט מיליון ש"ח
    והנה עוד
    קרן 470% ב7 שנים
    מי ששם 500,000 ש"ח (שקיבל בהלוואה) ושילם על ההלוואה בכל חודש 1000 ש"ח, אחרי 7 שנים יש לו 2,850,000.

    כמובן יש ניכוי מס, שחלקו חוזר עם קבלות וד"ל
    והסוד הגדול... מכניסים ושוכחים. גם כשיורד, עוצמים עיניים.

  • @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    @המבקר כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @אפ_על_פי_כן תודה על השיתוף
    אבל אשמח אם תוכל להסביר עוד, לכאורה - אם הבנתי נכון - זה בסה"כ 'מבטיח' כיסוי ל2-4 בנות, ומה יעשה מי שיש לו 6 בנות ו3 בנים, רוב האברכים לא יכולים להפקיד 2500 על כל בת ?

    ראה כאן https://forum.benakel.org/post/15276

  • @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה

    כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?:

    @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה

    @אפ_על_פי_כן נראה שזה נכון גם במקרה שלך…

    בעז״ה שתצליח בזה

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    166 צפיות
    ו
    כחלק מעליית קרנה של ההתיישבות החרדית בפריפריה, הביקוש הגדל וההצטרפות המרשימה של כ1,000 זוגות צעירים ואף מבוגרים לקהילות השונות בפריפריה בכל שנה. וכחלק מהסקירה המקיפה על הקהילות השונות. נקדיש את המאמר הבא לפריפריה החסידית. הדגשה חשובה: נושא זה לא נמצא בעיסוק היומיומי שלי, ולכן אני לא כותב מנסיון. כל מי שמוצא מידע שאינו מדויק או מוטעה, אשמח מאוד אם ישקיע דקה או 2 כדי להעמידני על טעותי. ובכן, התייחסות החסידויות השונות לנושא מגורים ותמיכה לרכישת דירה לילדים, שונה באופן משמעותי מהציבור הליטאי, שם שמים דגש על עזרה משמעותית לזוג הצעיר להתחיל את חייו בלי חובות גדולים (דבר שקצת פחות מתאפשר בשנים האחרונות) וההשתתפות ברכישת הדירה היא מינימלית. ומשכך, ההורים כמעט ולא מתערבים בנושא רכישת הדירה, ענין שדוחה פעמים רבות את רכישת הדירה. מאידך, הציבור החסידי עובד יותר ויכול לחסוך גם להון עצמי וגם כיכולת החזר חודשית גבוהה. דבר נוסף שנגזר מעבודת הגברים, המגורים צריכים להיות באזור בהם יש עבודות מתאימות לגברים. מכיוון שהתפתחות קהילות בפריפריה נשענת על יכולת להביא מסה אנושית בזמן קצר, ככל שהקהילה מתאימה ליותר משפחות כך יש סיכוי לקהילה להתפתח. כדוגמא, אם ישיבה ליטאית כמו סורוצקין, תפתח קהילה לבוגרים בלבד במגדל העמק, לצורך הדוגמא כמובן, הסיכוי של מיזם כזה להצליח הוא נמוך, כי גם אם יש בסך הכל מספיק בוגרים לאייש קהילה כזו, בתוך הקבוצה יש הרבה משפחות שמסיבות שונות גרות במקומות אחרים. דבר נוסף שאינו משותף לכלל החסידויות, הרצון לגור בסביבה חרדית לחלוטין. חלק מהחסידויות מציבות את התנאי הזה כחק בל יעבור, דירות בפריפריה - אך ורק בפרויקטים חדשים כחלק משכונה חרדית נפרדת מהאוכלוסיה המקומית. בהתאם למה שנאמר, כדי שתקום קהילה חסידית בעיר רחוקה ממרכזי החסידות צריכים לקרות כמה דברים. א. מספיק משפחות מאותה חסידות שיעברו לעיר הזו. כדי שזה יקרה צריכים לקרות לפחות אחד משלושת הדברים הבאים: חסידות מאוד גדולה חסידות שיכולה לשכנע ולגרום לאחוז גדול מכלל המשפחות להגיע למקום אחד חסידות שיכולה לעודד כלכלית את הזוגות הצעירים לעבור למקום הזה. ב. כמה חסידויות שיכולות להצטרף למוסדות משותפים ג. חסידויות שמרכז החסידות נמצא בפריפריה. ד. חסידויות עם יכולת כלכלית ויכולת ביצוע ליזמות של פרויקטים גדולים הפריפריה החסידית משלבת את הנתונים הללו וננסה לפרט. חסידות גור חסידות גור היא חלוצה אמיתית בכל התחום של דיור, עוד מימי האדמו"ר בעל ה'פני מנחם' זצ"ל שהקים את קרית החסידות באשדוד, עבור דרך חיפה, חצור וערד, וכלה בקהילה החדשה בדימונה. חסידות גור מספיק גדולה וחזקה כדי לגרום למספיק משפחות מהחסידות לעבור למקום מסוים, ומסתמכת על עסקנים חזקים שדואגים למשפחות לכל מה שאפשר לדמיין. בגור אין התנגדות לגור יחד עם האוכלוסיה המקומית, כדי לרכוש דירות במחירים נמוכים מאוד. בחסידות קיימת 'ועדת דיור' חסידות צאנז צאנז היא דוגמא לחסידות בה מרכז החסידות לא נמצא בעיר חרדית, עם זאת היא מתבדלת מהאוכלוסיה המקומית (כמה שניתן) ע"י ריכוז בקריה. לצאנז יש קהילות לצעירים בטבריה ובחיפה, ובמקומות נוספים. לזוגות הצעירים שעוברים לקהילות אלו יש עידוד כלכלי בדוגמת הלוואה גדולה ונוחה. חסידות ויז'ניץ בחסידות ויז'ניץ משלבים בין מגורים בשכונות ותיקות לבין פרויקטים, כשפרויקט הדגל של החסידות היא הקהילה בעפולה עם מאות משפחות. כמו"כ יש קהילות קטנות בערים נוספות. חסידות קרלין גם חסידות קרלין פועלת ליישב את צעיריה בפריפריה כשהקהילה הבולטת נמצאת בטבריה, אולי כהמשך להתיישבות העתיקה בעיר. חסידות בעלזא בבעלזא גרים בעיקר בפרויקטים, אך לא רק. לבעלזא קהילות בכמה ערים, ביניהם הר יונה, קרית גת, חיפה ועוד. חסידויות נוספות ניתן למצוא חסידויות נוספות בפריפריה, בעיקר כמרכז החסידות, כמו נדבורנא צפת, מאקווא בקרית אתא, לעלוב, סערט ויזניץ בחיפה, סלונים ובויאן בעמנואל, תולדות אברהם יצחק בהר יונה, ועוד. ריכוזים חסידיים בכמה ערים בארץ נוצרו לאורך השנים ריכוזים של כמה קהילות חסידיות זו לצד זו כדוגמת הר יונה, קרית גת, חיפה, צפת, עמנואל. כלל חסידי לגבי חסידויות קטנות שמוגדרות ככלל חסידי, אין לי מידע, אך מכמה שיחות עם כאלו שמגדירים את עצמם כלל חסידי, הם די נופלים בין הכסאות. אשמח מאוד לשמוע נתונים נוספים ואשלים בתוך הסקירה. לסקירות ומאמרים נוספים על הפריפריה
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    349 צפיות
    מתכנן פיננסימ
    @שואף-לדעת כתב בהאיום הסיני על הכלכלה הבינלאומית: כמה האיום הזה משמעותי?? בלי שבבים כל חברות הטכנלוגיה לא שוות הרבה, והכלכלה האמריקאית בכלל תכנס למיתון עמוק, אם המחסור הבסיסי בשבבים ימשך לאורך שנים, אני מעריך שהשפל הגדול יהיה מיתון קטן לעומת המיתון הזה.
  • -2 הצבעות
    30 פוסטים
    1k צפיות
    פ
    @הקול-השפוי כתב בהאם הציבור החרדי זנח את הנדל"ן לטובת שוק ההון?: אני חושב שרוב האנשים חושבים שיש אפשריות נהדרות בנדל"ן, בעיקר למתווכים והמשווקים...
  • השפעת הבינה מלאכותית על שוק ההון

    הועבר שוק ההון והשקעות
    20
    0 הצבעות
    20 פוסטים
    695 צפיות
    טריידרט
    @דוד-גולדברג כתב בחדשות שוק ההון- עדכונים בלבד: • מנכ״ל הנת'רופיק: הבינה המלאכותית עשויה למחוק מחצית מהמשרות ולהעלות את האבטלה ל-10-20% בשנה עד חמש השנים הקרובות טווח הזמן מוגזם. יש צורך בלמידה ורכישת אימון בבינה מלאכותית. כמה שנים לוקח עד רכישת אימון ברכב אוטונומי (שכבר פעיל מעל שנה במערב ארה"ב) ? בטווח הזמן הקצר, המשרות הסובלות הם אלו שלא מצריכים אימון רב, כמו מתכנת ג'וניור ועורכים וחוקרים בסיסים, שממילא החומר שלהם יעבור בקרה ושדרוג ע"י המקצוענים, (רק לאחורנה פתחתי תוסף תוכנה אישי מורכב דרך הבינה, מה שבעבר שלחתי למתכנת מקצועי בתשלום מלא...) תכלת - האם יצא איזה מחקר רציני מבוסס ומאוזן על הפשעת הבינה המלאכותית לעולם ?
  • אתרים מומלצים - שוק ההון

    שוק ההון והשקעות המלצות מידע
    10
    1 הצבעות
    10 פוסטים
    4k צפיות
    טריידרט
    BloxTax מערכת להנפקת דו"ח עבור רשות המיסים על אחזקת קריפטו (ביטקוין) בארנק פרטי ובורסות זרות המערכת/החברה בפיקוח ואישור רשות המיסים ורשות ני"ע בישראל (כ900 ש"ח | חובת דו"ח חל רק על קניה ומכירה | קניה ואחזקה לא מחייב דו"ח)