דילוג לתוכן

פתיחת קרן השתלמות לעצמאי נוסף על קרן השתלמות לשכיר.

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
7 4 214 4
  • אני שכיר וכשכיר יש לי לקרן השתלמות, עד לתקרת הפרשה הפטורה מרוחי והון ומיסוי (על חלק ההפרשה של המעסיק).
    יש לי גם הכנסה כעצמאי וחשבתי אולי כדאי לי לפתוח עוסק זעיר (הכנסות באזור ה500שח בחודש). ולהפקיד בשנה 20K ש"ח לקרן השתלמות, שנותן לי אפשרות להשקיע עוד סכום יפה ללא מס רוחי הון. שאלתי אם פספסתי פה פרט או שהכיוון שלי נכון...

    ואם לא פתחתי בכבוד אכסניה - לפחות אסים.... תודה רבה לפרום המיוחד למייסדים ולכל אלו שתורמים מניסיונם וחוכמתם...

  • הכיוון נכון
    אין הגבלה על הכנסה כדי להפריש לקרן השתלמות

  • אני שכיר וכשכיר יש לי לקרן השתלמות, עד לתקרת הפרשה הפטורה מרוחי והון ומיסוי (על חלק ההפרשה של המעסיק).
    יש לי גם הכנסה כעצמאי וחשבתי אולי כדאי לי לפתוח עוסק זעיר (הכנסות באזור ה500שח בחודש). ולהפקיד בשנה 20K ש"ח לקרן השתלמות, שנותן לי אפשרות להשקיע עוד סכום יפה ללא מס רוחי הון. שאלתי אם פספסתי פה פרט או שהכיוון שלי נכון...

    ואם לא פתחתי בכבוד אכסניה - לפחות אסים.... תודה רבה לפרום המיוחד למייסדים ולכל אלו שתורמים מניסיונם וחוכמתם...

    @חיים-כהן
    אם בכל מקרה יש לך הכנסות כעצמאי, אז גם לפי החוק אתה חייב לפתוח עוסק,
    כמובן כדי להתייעץ איזה עוסק לפתוח,
    כך גם תוכל להרויח עוד דברים, כדוגמת מענק עבודה לזכאים, פיצויים לעצמאים שהכנסתם נפגעה בזמן מלחמה.
    וכן כמובן תוכל לפתוח קה"ש.
    כדאי להשים לב שעצמאי צריך להגיש דו"חות או הצהרה בזמן.
    ואם אתה אברך שלא בחובת גיוס ומשלם ביטו"ל עם הנחה, כנראה תתבטל לך ההנחה.

  • @חיים-כהן
    אם בכל מקרה יש לך הכנסות כעצמאי, אז גם לפי החוק אתה חייב לפתוח עוסק,
    כמובן כדי להתייעץ איזה עוסק לפתוח,
    כך גם תוכל להרויח עוד דברים, כדוגמת מענק עבודה לזכאים, פיצויים לעצמאים שהכנסתם נפגעה בזמן מלחמה.
    וכן כמובן תוכל לפתוח קה"ש.
    כדאי להשים לב שעצמאי צריך להגיש דו"חות או הצהרה בזמן.
    ואם אתה אברך שלא בחובת גיוס ומשלם ביטו"ל עם הנחה, כנראה תתבטל לך ההנחה.

    @צמיחה
    גם על הכנסה חד פעמית של 500 שח צריך לפתוח עוסק פטור?
    אני לא יודע אולם זה לא הגיוני.
    לכאורה צריך איזה מחזוריות מסיומת שזה כבר כנראה גבול אפור..
    אשמח להחכים..
    לגבי הדמי ביטוח לאומי שציינת בהיות וזה עוסק שאינו עונה להגדרה בשל ההקיף המכירות הנמוך. ו 0 שעות שבועית אני לא יתחייב עוד דמי ביטוח לאומי כי אני שכיר...

  • @צמיחה
    גם על הכנסה חד פעמית של 500 שח צריך לפתוח עוסק פטור?
    אני לא יודע אולם זה לא הגיוני.
    לכאורה צריך איזה מחזוריות מסיומת שזה כבר כנראה גבול אפור..
    אשמח להחכים..
    לגבי הדמי ביטוח לאומי שציינת בהיות וזה עוסק שאינו עונה להגדרה בשל ההקיף המכירות הנמוך. ו 0 שעות שבועית אני לא יתחייב עוד דמי ביטוח לאומי כי אני שכיר...

    @חיים-כהן
    ההיגיון אומר שעל הכנסה ח"פ לא צריך לפתוח עוסק,
    אבל זה לא מידיעה.

  • השאלה בראש השרשור היתה על הכנסה חודשית של 500 ש"ח
    על זה צריך לפתוח עוסק

    1. האם לאברך לא מחויב גיוס, תהיה השפעה על מעמדו עקב פתיחת עוסק עצמאי?
    2. האם לשכיר תהיה תהיה השפעה על ביטו"ל עקב פתיחת עוסק עצמאי?
    3. האם יוכל לקבל מענק עבודה בלי קשר למשכורת האישה?
    4. אם תוכלו להרחיב מניסיון איזה סוג עוסק כדאי לפתוח, ומה הדרישות מעוסק עצמאי קטן.
      (המטרה היא קרן השתלמות)
      תודה רבה

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    4 פוסטים
    205 צפיות
    אסתר קונינסקיא
    בס"ד אנחנו מתקרבים למועד פתיחת האפשרות להגשת דוחות לשנת 2025, וזה הזמן לבדוק האם מגיע לכם החזר מס אם שילמתם מס במהלך שנת 2025 – ייתכן מאוד שמגיע לכם לקבל חלק מהמס בחזרה לחשבון הבנק. מה יכול לזכות בהחזר מס? תרומות לפי סעיף 46 -מוכרות במס ,35% מסכום התרומה הפקדות לביטוח חיים -(כולל ביטוח חיים למשכנתא) הפקדות לקרן השתלמות וגמל כעצמאי -מעבר לחיסכון הפנסיוני הן מפחיתות את חבות המס נקודות זיכוי בגין תואר אקדמי או לימודי מקצוע(בהתאם לתחומים ולהיקפים הקבועים בחוק). נקודות זיכוי ממס הכנסה בעד ילד או בוגר עם מוגבלות (גם במקרה של אישור מוועדת השמה) עודף מס שנוכה ממשכורת/ מעבודה נוספת- לעיתים המעביד ניכה יותר מדי מס שינויי מעמד במהלך השנה – נישואים, לידה, סיום לימודים, מעבר מקום מגורים לאזור פיתוח. אי התאמות בין הכנסות לניכויי מס – נפוץ במיוחד בשכירים שעובדים בכמה מקומות. הוצאות מוכרות לשכירים במקרים מסוימים – כגון הוצאות רישיון מקצועי, השתלמות, או תשלום לאיגוד מקצועי. קבלת דמי לידה / אבטלה / מילואים – לפעמים יוצרים מצב של חישוב מס מחדש שמגיע ממנו החזר וישנם כמובן נושאים נוספים שכדאי לבדוק. לאחרונה פנתה אליי לקוחה וביקשה בתמימות שאבדוק האם מגיע לה החזר מס. היא עובדת בכמה מקומות עבודה, ערכה תיאום מס, והמעסיקים ניכו מס בהתאם. לאחר בדיקה שערכתי עבורה התברר כי היא זכאית להחזר מס של כ-8,000 ₪. היא הייתה בהלם וביקשה שאבדוק עבורה גם שש שנים אחורה. כמובן שבדקתי והגשתי עבורה את הדוחות– והיא קיבלה החזר נוסף של כ-20,000 ₪ עבור השנים הקודמות. רוצים לבדוק גם עבורכם? ניתן לבצע בדיקה ללא עלות. עלות הגשת דוח להחזר מס: 10% מגובה ההחזר בפועל + מע"מ. בהצלחה!!
  • 1 הצבעות
    13 פוסטים
    482 צפיות
    צ
    @איש-בנימין זה משהו עקרוני, קה"ש לעובדי הוראה מיועדת לשנת שבתון, וממילא הם לא יפתחו מסלולי מניות כדי לא לסכן את הכסף.
  • 0 הצבעות
    16 פוסטים
    537 צפיות
    מ
    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי: לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים. לא התכוונתי לזה, רק שהם נותנים להעביר קה"ש בסכום נמוך אם מעבירים פנסיה.
  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    565 צפיות
    צ
    @דוד-גולדברג זו שאלה באויר, מה סכום הכסף? מה מטרת ההשקעה? מה גובה המשכנתא? ובכל זאת מבלי לדעת את התשובות ומבלי להמליץ, ברוב המקרים עדיף להשקיע.
  • 5 הצבעות
    5 פוסטים
    593 צפיות
    ס
    @רחל-עומסי כתב בקרן השתלמות בדמי ניהול 0.28% ?: התשואה לכל אחד היא בהתאם לנתונים שלו. אני מתכוין לתשואה שכתובה באתר גמל נט.