דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג

הפורום הכלכלי החרדי הראשון

  1. דף הבית
  2. תורני
  3. צדקה ומעשר כספים
  4. הבהרה בדעת הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - מאת הגר"ע אויערבאך שליט"א

הבהרה בדעת הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - מאת הגר"ע אויערבאך שליט"א

מתוזמן נעוץ נעול הועבר צדקה ומעשר כספים
מעשרותמעשר כספיםהשקעה ממעשרות
5 פוסטים 4 כותבים 559 צפיות 5 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ארגון בנקלא מנותק
    ארגון בנקלא מנותק
    ארגון בנקל
    צוות ניהול
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    ידועה דעת הגרי"ש אלישיב בנושא השקעה לחתונות הילדים מכספי מעשרות, בימים האחרונים הגיעה לארגון 'בנקל' מכתב דרמטי מחתנה דבי נשיאה הגר"ע אויערבאך שליט"א ובו הוא מאריך בדעת חמיו שהיום היה מוריד את גיל ההיתר לגילאי 11/12.

    מובאים כאן ציטוט מסיום מכתבו:
    וע"כ נראה למעשה שבזמנינו, מי שרואה כמה שנים לפני שילדיו מגיעים לפירקן, שלפי דרך הטבע בעת שעתיד להשיא את ילדיו, הוא עתיד להיכנס לקשיים כלכליים גדולים שכמעט שלא יוכל שאתם, גם לא בדרך של הלוואות. יכול לתת מכספי מעשר מזמן שילדיו בני י"א, י"ב (וכסברת השבט הלוי) לתכניות השקעה המנוהלות כהלכה כמו ארגון 'בנקל' [כפי שהציגוה בפני] אבל אין להקדים לגיל זה, מפני שאין להגדירם כעניים ונצרכים עתה. ואף אלו שמודאגים כבר קודם, אי"ז מגדירם עדיין כעניים לפנינו. ומסתבר שכן הוא אף לדעת מו"ח.

    לחצו כאן👇

    הגר''ע אויערבאך במכתב דרמטי לארגון בנקל.pdf

    ש תגובה 1 תגובה אחרונה
    4
    • ארגון בנקלא ארגון בנקל

      ידועה דעת הגרי"ש אלישיב בנושא השקעה לחתונות הילדים מכספי מעשרות, בימים האחרונים הגיעה לארגון 'בנקל' מכתב דרמטי מחתנה דבי נשיאה הגר"ע אויערבאך שליט"א ובו הוא מאריך בדעת חמיו שהיום היה מוריד את גיל ההיתר לגילאי 11/12.

      מובאים כאן ציטוט מסיום מכתבו:
      וע"כ נראה למעשה שבזמנינו, מי שרואה כמה שנים לפני שילדיו מגיעים לפירקן, שלפי דרך הטבע בעת שעתיד להשיא את ילדיו, הוא עתיד להיכנס לקשיים כלכליים גדולים שכמעט שלא יוכל שאתם, גם לא בדרך של הלוואות. יכול לתת מכספי מעשר מזמן שילדיו בני י"א, י"ב (וכסברת השבט הלוי) לתכניות השקעה המנוהלות כהלכה כמו ארגון 'בנקל' [כפי שהציגוה בפני] אבל אין להקדים לגיל זה, מפני שאין להגדירם כעניים ונצרכים עתה. ואף אלו שמודאגים כבר קודם, אי"ז מגדירם עדיין כעניים לפנינו. ומסתבר שכן הוא אף לדעת מו"ח.

      לחצו כאן👇

      הגר''ע אויערבאך במכתב דרמטי לארגון בנקל.pdf

      ש מנותק
      ש מנותק
      שמח לעזור
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי שמח לעזור
      #2

      @ארגון-בנקל
      א) למה בשום מכתב לא מפורט אם מדובר רק על הוצאות חתונה ושכירות או גם התחייבות לדירה
      ב) אם כן, מה זה התחייבות הגיונית שמותר לחסוך מעשרות בשבילה (800k גם כן?)
      ג) איך אפשר לדעת עשור לפני, שנכנסים לחובות גדולים, לקחת משכנתא עד גיל 60-70 נכנס להגדרה הזאת?
      אם כן, יש אולי 2% שלא יכולים לחסוך…
      ד) חיסכון עשור לפני, א״א בסיכון גבוה ובקושי בינוני

      צ רואה את הנולדר 2 תגובות תגובה אחרונה
      2
      • ש שמח לעזור

        @ארגון-בנקל
        א) למה בשום מכתב לא מפורט אם מדובר רק על הוצאות חתונה ושכירות או גם התחייבות לדירה
        ב) אם כן, מה זה התחייבות הגיונית שמותר לחסוך מעשרות בשבילה (800k גם כן?)
        ג) איך אפשר לדעת עשור לפני, שנכנסים לחובות גדולים, לקחת משכנתא עד גיל 60-70 נכנס להגדרה הזאת?
        אם כן, יש אולי 2% שלא יכולים לחסוך…
        ד) חיסכון עשור לפני, א״א בסיכון גבוה ובקושי בינוני

        צ מנותק
        צ מנותק
        צמיחה
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @שמח-לעזור
        הנידון לא היה איך להשקיע וכיצד וכמה זמן קודם להשקיע, אלא האם מותר מכספי מעשרות.
        גם לפ"ד הגרע"א אתה יכול להשקיע ולחסוך עוד הרבה שנים קודם, אבל להשקיע את המעשרות עבור זה רק ממתי שהילדים בני י"א י"ב לשיטתו.

        ש תגובה 1 תגובה אחרונה
        5
        • צ צמיחה

          @שמח-לעזור
          הנידון לא היה איך להשקיע וכיצד וכמה זמן קודם להשקיע, אלא האם מותר מכספי מעשרות.
          גם לפ"ד הגרע"א אתה יכול להשקיע ולחסוך עוד הרבה שנים קודם, אבל להשקיע את המעשרות עבור זה רק ממתי שהילדים בני י"א י"ב לשיטתו.

          ש מנותק
          ש מנותק
          שמח לעזור
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי שמח לעזור
          #4

          @צמיחה ברור שהערה ד׳ לא הייתה בפן ההלכתי אלא הטכני, והייתה רק בדרך אגב לשלש הקודמות…
          וצודק במאה אחוז, אפשר להתחיל לחסוך כבר לפני זה,
          זה גם מסתדר מצוין, כי ככל שהילד גדל גם ההוצאות, אז עד גיל 11 זה חסכונות ומאז מעשרות…

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • ש שמח לעזור

            @ארגון-בנקל
            א) למה בשום מכתב לא מפורט אם מדובר רק על הוצאות חתונה ושכירות או גם התחייבות לדירה
            ב) אם כן, מה זה התחייבות הגיונית שמותר לחסוך מעשרות בשבילה (800k גם כן?)
            ג) איך אפשר לדעת עשור לפני, שנכנסים לחובות גדולים, לקחת משכנתא עד גיל 60-70 נכנס להגדרה הזאת?
            אם כן, יש אולי 2% שלא יכולים לחסוך…
            ד) חיסכון עשור לפני, א״א בסיכון גבוה ובקושי בינוני

            רואה את הנולדר מנותק
            רואה את הנולדר מנותק
            רואה את הנולד
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי מונטיפיורי
            #5

            @שמח-לעזור כתב בהבהרה בדעת הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - מאת הגר"ע אויערבאך שליט"א:

            @ארגון-בנקל
            א) למה בשום מכתב לא מפורט אם מדובר רק על הוצאות חתונה ושכירות או גם התחייבות לדירה
            למה שיהיה הבדל?
            ב) אם כן, מה זה התחייבות הגיונית שמותר לחסוך מעשרות בשבילה (800k גם כן?)
            שיהיה מישהו שיגיע לזה בטוח ידאגו לו לתשובה
            ג) איך אפשר לדעת עשור לפני, שנכנסים לחובות גדולים, לקחת משכנתא עד גיל 60-70 נכנס להגדרה הזאת?
            המצב של רוב הציבור הרבה יותר גרוע
            אם כן, יש אולי 2% שלא יכולים לחסוך…
            ד) חיסכון עשור לפני, א״א בסיכון גבוה ובקושי בינוני

            ברור שעשור מספיק ב99 אחוז מהמקרים ואם יהיה ירידות יוכלו לקחת הלוואה ולחכות
            מקווה שעזרתי

            לְבַד֙ רְאֵה־זֶ֣ה מָצָ֔אתִי אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֧ה הָ' אֶת־הָאָדָ֖ם יָשָׁ֑ר וְהֵ֥מָּה בִקְשׁ֖וּ חִשְּׁבֹנ֥וֹת רַבִּֽים׃

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            תגובה
            • תגובה כנושא
            התחברו כדי לפרסם תגובה
            • מהישן לחדש
            • מהחדש לישן
            • הכי הרבה הצבעות


            • התחברות

            • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

            • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
            • פוסט ראשון
              פוסט אחרון
            0
            • דף הבית
            • קטגוריות
            • פוסטים אחרונים
            • תגיות
            • פופולרי
            • משתמשים