דילוג לתוכן
  • דף הבית
  • קטגוריות
  • פוסטים אחרונים
  • תגיות
  • פופולרי
  • משתמשים
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ

הפורום הכלכלי החרדי

  1. דף הבית
  2. תורני
  3. השתדלות
  4. יש כבר כסף!!! צריך עוד?

יש כבר כסף!!! צריך עוד?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר השתדלות
השתדלות
12 פוסטים 6 כותבים 111 צפיות
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ש מנותק
    ש מנותק
    שבתי בבית ה'
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    שלום וברכה לחברי הפורום הנכבד!
    משתף בשאלה מעניינת ששמעתי, (תיאורתית!)
    שמעון (שם בדוי) ורעייתו הי"ו זכו בלוטו בסך שיאפשר לשמעון להישאר בכולל ולאשתו בבית כעקרת בית עד סוף ימיהם, לפני כן היא עבדה ופרנסה את המשפחה, האם מדין השתדלות הם כבר 'מסודרים' או שבלי שום קשר לעו"ש [או להשקעות] צריך להמשיך להשתדל לפרנסה.
    והנה 'בשער הביטחון' כותב בחובת ההשתדלות שזה כלל לא משנה מה הוא עושה- ההשתדלות היא למטרת השתדלות והקב"ה מביא את הפרנסה בצורה שנראית מלפניו יתברך, ואף אם לא תעזרהו ההשתדלות מ"מ לא ימאס בה ולא יפסיק אותה אם היא מתאימה לו, ולכאו' כך גם אם כביכול יש כבר כסף אך כמו שנא' ההשתדלות לא קשורה למצב הפרנסה,
    האם רעייתו של שמעון צריכה להמשיך לעבוד??

    מ יהודי גאהי 2 תגובות תגובה אחרונה
    3
    • מ מנותק
      מ מנותק
      מנסה להבין
      השיב לשבתי בבית ה' נערך לאחרונה על ידי
      #2

      נראה לענ"ד שהוא דווקא בכה"ג שלא תעזרהו ההשתדלות ונצרך עדיין לממון אבל אם עזרו הקב"ה והמציא לו כדי סיפוקו אז בשם מה יחוייב להמשיך לעסוק בעבודה גרידא?

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • ר מנותק
        ר מנותק
        רואה את הנולד
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        וּבָ֣א הַלֵּוִ֡י כִּ֣י אֵֽין־לוֹ֩ חֵ֨לֶק וְנַחֲלָ֜ה עִמָּ֗ךְ וְ֠הַגֵּ֠ר וְהַיָּת֤וֹם וְהָֽאַלְמָנָה֙ אֲשֶׁ֣ר בִּשְׁעָרֶ֔יךָ וְאָכְל֖וּ וְשָׂבֵ֑עוּ לְמַ֤עַן יְבָרֶכְךָ֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ בְּכׇל־מַעֲשֵׂ֥ה יָדְךָ֖ אֲשֶׁ֥ר תַּעֲשֶֽׂה׃

        מזה לומדים שצריך מעשה ידיים שיהיה לברכה על מה לחול
        אם הוא מבורך אז לא צריך עוד מעשה ידיים

        לְבַד֙ רְאֵה־זֶ֣ה מָצָ֔אתִי אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֧ה הָאֱלֹהִ֛ים אֶת־הָאָדָ֖ם יָשָׁ֑ר וְהֵ֥מָּה בִקְשׁ֖וּ חִשְּׁבֹנ֥וֹת רַבִּֽים׃

        מ תגובה 1 תגובה אחרונה
        1
        • מ מנותק
          מ מנותק
          מנסה להבין
          השיב לרואה את הנולד נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @רואה-את-הנולד כתב ביש כבר כסף!!! צריך עוד?:

          וּבָ֣א הַלֵּוִ֡י כִּ֣י אֵֽין־לוֹ֩ חֵ֨לֶק וְנַחֲלָ֜ה עִמָּ֗ךְ וְ֠הַגֵּ֠ר וְהַיָּת֤וֹם וְהָֽאַלְמָנָה֙ אֲשֶׁ֣ר בִּשְׁעָרֶ֔יךָ וְאָכְל֖וּ וְשָׂבֵ֑עוּ לְמַ֤עַן יְבָרֶכְךָ֙ יְהֹוָ֣ה אֱלֹהֶ֔יךָ בְּכׇל־מַעֲשֵׂ֥ה יָדְךָ֖ אֲשֶׁ֥ר תַּעֲשֶֽׂה׃

          מזה לומדים שצריך מעשה ידיים שיהיה לברכה על מה לחול
          אם הוא מבורך אז לא צריך עוד מעשה ידיים

          אמת ויציב.
          ואכתי למה לי קרא סברא הוא?

          ר תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • ר מנותק
            ר מנותק
            רואה את הנולד
            השיב למנסה להבין נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @מנסה-להבין
            זה שאדם נצרך להשתדלות זה חידוש
            מהפסוק מובן למה צריך השתדלות כי צריך שיהיה לברכה על מה לחול
            ולכן נראה שאחרי שזכה בלוטו כבר לא נצרך ההמשך של ההשתדלות

            לְבַד֙ רְאֵה־זֶ֣ה מָצָ֔אתִי אֲשֶׁ֨ר עָשָׂ֧ה הָאֱלֹהִ֛ים אֶת־הָאָדָ֖ם יָשָׁ֑ר וְהֵ֥מָּה בִקְשׁ֖וּ חִשְּׁבֹנ֥וֹת רַבִּֽים׃

            מ תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • מ מנותק
              מ מנותק
              מנסה להבין
              השיב לרואה את הנולד נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @רואה-את-הנולד כתב ביש כבר כסף!!! צריך עוד?:

              זה שאדם נצרך להשתדלות זה חידוש

              ????
              גם אדם רעב זה חידוש שצריך לאכול כדי למלא את רעבונו??

              אבי ה-נערהא תגובה 1 תגובה אחרונה
              1
              • אבי ה-נערהא מנותק
                אבי ה-נערהא מנותק
                אבי ה-נערה
                השיב למנסה להבין נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @מנסה-להבין
                החובת הלבבות שהביאו כאן מחדש שהשתדלות אינה כלי להשלמת הכנסה אלא כלי שמיימי שעליו חלה הברכה שהקב"ה מייעד לאותו יהודי.
                ולכן הרב @רואה-את-הנולד דייק נכון שזהו חידוש כל התפיסה שנצרכת השתדלות על מנת שהקב"ה יזמין לאדם את צרכיו, שהרי הבן שלי לא עושה שום השתדלות על מנת שאדאג לו לארוחת צהריים ולנעליים חדשות שנקרעות כל חודש, אז מהיכא תיתי שאני אעשה השתדלות בשביל שאבא שבשמיים יזמים לי את צרכיי? ומכאן משמע שמי שזכה בברכה השמיימית לא נצרכת לו עוד השתדלות.

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • טריידרט מנותק
                  טריידרט מנותק
                  טריידר
                  כתב נערך לאחרונה על ידי טריידר
                  #8
                  פוסט זה נמחק!
                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • טריידרט מנותק
                    טריידרט מנותק
                    טריידר
                    כתב נערך לאחרונה על ידי טריידר
                    #9

                    חובות הלבבות שער הבטחון פרק ג' :

                    והעילה אשר בעבורה חייב הבורא את האדם לחזר ולסבב על סיבות הטרף, ושאר מה שהוא צריך אליו, לשני פנים:

                    אחד מהם, מפני שחייבה החכמה בחינת הנפש בעבודת האלוהים ובהמרותו, בחן אותה במה שמראה זו ממנה, והוא הצורך והחיסרון אל מה שהוא חוץ לה ממאכל ומשתה ומלבוש ומעון ומשגל, וציווה אותם לחזר עליהם להביאם בסיבות המוכנות להם, על פנים מיוחדים ועתים ידועים.

                    ומה שגזר הבורא שייגמר לאדם מהם, ייגמר וישלם בהשלמת הזדמנות הסיבות.
                    ואשר לא גזר לו להיגמר בהם, לא ייגמר, וימנעו ממנו הסיבות.
                    ונתבררו ממנו העבודה והעבירה בכוונה ובבחירה לאחת מהנה מבלתי האחרת. ויתחייב אחר זה הגמול והעונש, ואפילו לא גמר בהם המעשה.

                    והשני, כי אילו לא הוצרך האדם לטרוח ולחזר ולסבב להבאת טרפו, היה בועט ורודף אחר העבירות, ולא היה משגיח על מה שהוא חייב בו על טובת האלוהים עליו.

                    כמו שכתוב (ישעיה ה) והיה כינור ונבל תוף וחליל ויין משתיהם, ואת פועל ה' לא יביטו ומעשה ידיו לא ראו.
                    ואמר (דברים לב) וישמן ישורון ויבעט. שמנת עבית כשית ויטוש אלוה עשהו.
                    ואמרו זיכרונם לברכה: יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ, שיגיעת שניהם משכחת עוון.
                    וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון. וכל שכן מי שאין לו חלק באחת מהן, ולא שם לבו על אחת מהן.

                    והיה מחמלת הבורא יתעלה על האדם, שהטרידו בענייני עולמו ואחריתו להתעסק כל ימי חייו בזה, ולא יבקש מה שאינו צריך לו ולא יוכל להשיגו בשכלו, כמו ענייני ההתחלה והתכלה.

                    כמו שאמר החכם (קהלת ג) גם את העולם נתן בלבם, מבלי אשר לא ימצא האדם את המעשה אשר עשה האלוהים מראש ועד סוף.

                    ואם הוא מגביר עבודת האלוהים, ובוחר ביראתו, ובוטח בו בענייני תורתו ועולמו, וסר מן הדברים המגונים, וכוסף למידות הטובות - לא יבעט במנוחה, ולא יטה אל השלוה, לא ישיאהו היצר, ולא יפת בכשפי העולם.

                    יסתלק מעליו טורח הגלגול והסיבוב בהבאת טרפו, מפני הסתלקות שני הפנים הנזכרים מעליו: הבחינה והבעיטה בטובה. ויבואהו טרפו בלי טורח ובלי יגיעה כפי ספוקו ומזונו. כמו שכתוב (משלי) לא ירעיב ה' נפש צדיק.

                    אבי ה-נערהא תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • אבי ה-נערהא מנותק
                      אבי ה-נערהא מנותק
                      אבי ה-נערה
                      השיב לטריידר נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @טריידר יהא חלקי עם אלו שהסתלק מהם הטורח הנ"ל
                      ויישר כוח על הבאת הדברים במקורותם וביופיים!

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • יהודי גאהי מנותק
                        יהודי גאהי מנותק
                        יהודי גאה
                        השיב לשבתי בבית ה' נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @שבתי-בבית-ה
                        יש פן נוסף שלא נכתב,
                        העבודה משפיעה על בריאות הנפש של האדם!
                        יכול להיות שמבחינת השתדלות לפרנסה לא תצטרך האשה לעבוד, אבל לשמור על בריאות נפשה, כן.
                        אוסיף סיפור ששמעתי על אשה צעירה שהתאלמנה עם ילדים רכים [לפני שנים רבות] ואמר לה [כמדומני] הגרש"ז אוירבך זצוק"ל שתמשיך לעבוד קצת, כדי לשמור על שפיות וגם כדי לחור לעבודה אחרי שהילדים יגדלו.

                        ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                        4
                        • ש מנותק
                          ש מנותק
                          שבתי בבית ה'
                          השיב ליהודי גאה נערך לאחרונה על ידי
                          #12

                          @יהודי-גאה
                          ישנם כאלו שאצלם העבודה היא אילוץ ובעיקרון הם רוצים שהאישה תהיה עקרת בית,
                          רק שיוצאים לפרנס מתוך חובת ההשתדלות,
                          וע"ז הייתה השאלה האם זה בגדר חובת השתדלות גם כעת.

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          1

                          • התחברות

                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                          • פוסט ראשון
                            פוסט אחרון
                          0
                          • דף הבית
                          • קטגוריות
                          • פוסטים אחרונים
                          • תגיות
                          • פופולרי
                          • משתמשים