-
סיפר לי פעם פרסומאי משופשף, על עבודתו, שחלק ניכר ממנה מוקדש לבניית אסטרטגיית מכירות מותאמת לקהלי יעד,
כך למשל כששיווק מוצרי חשמל יוקרתיים למגזר הערבי, הוא דאג לפריסת תשלומים מוגזמת,
אצלם כך טען העיקר שתהיה פריסת תשלומים נוחה, לא באמת משנה המחיר.
כמובן שהשאלה הראשונה ששאלתי הייתה, איך אתה משווק לנו החרדים,
הוא חייך ואמר לי אצלכם השיטה היא רק לדפוק את המערכת,
לבקשתי הוא הרחיב וסיפר לדוגמא, שהם נוהגים לומר בשיחה השנייה מחיר גבוה יותר מזה שסוכם עליו בשיחה הראשונה,
הלקוח הפיקח עומד על זכותו לקבל את המחיר הראשוני, המתוחכמים שבהם גם ישלפו הקלטת שיחה, ובעיני רוחם כבר הם רואים את שמם, מככב בראשי תיבות, במרכז המדור הקו החם ביתד (קיים עדיין ?),
ולבסוף הנציג יעטה על עצמו ארשת אומללות, יאלץ להסכים למחיר הנמוך, החרדי התורן ירכוש גם מקרר שלא עובד, והרווח כולו לכיסו של המוכר.
בהתחלה נהניתי מהתיאור המצחיק, עד שקלטתי שאני אישית בהרבה מצבים פועל בדיוק כך,
אז נכון שהתפיסה הזו גורמת לנו הרבה פעמים דווקא להרוויח, רק כמו כל תכונה כדאי שנהיה מודעים אליה, כך שנוכל לשלוט בה.
ולא נהיה כמו אותו אברך, שהתעקש בפניי שהוא לא יחסוך לחתונות הילדים, כשביררתי על מה ולמה, ענה לי ש"הוא לא יהיה הפראייר של הגופים המשווקים, והם עליו לא ירוויחו פרוטה שחוקה."
כמובן שזהו מקרה קיצוני, אבל בהחלט ניתן ללמוד ממנו,
ההסתכלות הנכונה היא לשאוף למקסימום רווחים, ולאו דווקא למינימום עלויות.
בהצלחה, -
צודק לגמרי!
וכאותה חנות ברע''ק
שתלתה שלט בחוץ:
6 חולצות ב-600 ש''ח
חולצה אחת ב-90נכנסו הלקוחות החכמים ואמרו
שהם רוצים לקנות רק 5 חולצות ב-450 ש''ח
כל הסחורה נגמרה ביום אחד!אמר המוכר לבן שלו:
ראית איך עודדתי אותם לקנות 5 חולצות כל אחד?... -
מ מונטיפיורי העביר נושא זה מ- ב-