דילוג לתוכן

המדריך למשקיע המתחיל

הועבר שוק ההון והשקעות
3 2 610 3
  • הפגישה הראשונה שלי עם שוק ההון הגיעה מפרסומת, 
    פרסומת נוצצת ומושכת שבישרה לי על הכנסות של 20,000 ₪ בחודש, בשעתיים עבודה יומיות, 
    האמת הסתנוורתי, פעמוני גאולה הדהדו באוזניי, וחיכיתי בכליון עיניים לוובינר המובטח. 
    את הציפייה העברתי בשיטוטים ברשת, שכללו את מילת החיפוש שוק ההון. 
    הזמן חלף וההתלהבות שככה, כבר הבנתי שאני לא עומד לפגוש את ממציא הגלגל או את קולומבוס, אך התקווה עוד בערה בי, 
    כך מצאתי את עצמי מכלה את מעותי הבודדות, על שלל קורסים ממגוון מרצים ונוכלים, ועוד לא מצאתי את הבשורה. 
    ניסיתי לסחור מעט, אך בהתאם לכספים שהשקעתי, הרווחים לכשהיו, היו דלים. 
    עד שביום אחד, התגלגל לידי משמים ספר שנקרא המדריך למשקיע המתחיל, כתב אותו גוי אחד ג'ון בוגל שמו,
    אותו בוגל היה הראשון להקים קרן נאמנות מחקת מדדים, ובעצם אבי שיטת ההשקעה הפסיבית,
    כל כך נהניתי מהספר, ואני רוצה להגיש לכם סיכום שכתבתי בעבר של פרקי הספר.

    • לטווח הרחוק, הסיכויים שלנו להרוויח הם בדיוק אותם אחוזים שהשוק כולו יעלה. בקצרה, שוק ההון הוא כמו בריכה, אם באזור מסוים המים יעלו, בהכרח שבאזור אחר הם ירדו, כך שבטווח הארוך, סיכויי הרווח הם כשיעור עליית השוק.
    • במסחר יומי או סווינג, על כל פעולה של ק/מ אני נדרש לשלם עמלה ומס רווחי הון, מה שאוטומטית נוגס לי משמעותית ברווח, בשונה מהשקעה לטווח ארוך, שבה אני לא משלם כלל עמלות מכירה, וגם הכסף שיגיע למדינה בסוף, (יש גם דרכים לצמצם את זה, שידוברו כאן בעז"ה רבות) יצבור עבורי ריבית דריבית, למשך כל התקופה.
    • מחקרים שהוא ערך, הוכיחו שלמשך זמן, דווקא מנהלי תיקי השקעות אקטיביים, (שאם יש פה מישהו עם נסיון וידע כזה, אני ממש אשמח להיות חבר שלו.) שהשיאו תשואה עודפת על תשואת המדד, נטו להפסיד בשנים הבאות יותר, מה שאומר שאם אתם ברווחים נאים כדאי לכם לדאוג...
    • ההשקעה לטווח ארוך נהנית מיתרון עצום של אפקט ריבית דריבית, מה שאומר שהכסף שהרווחתי השנה ימשיך לעבוד בשבילי שנה הבאה ויצבור רווחים שגם הם ירוויחו וכן הלאה, אני מניח שכולם מכירים את המושג הזה, אבל למי שלא מומלץ להשתעשע מעט במחשבון ריבית דריבית ולחוות את זה מעט.

    לסיום, אני רוצה לחדד, שכל האמור כאן מיועד אך ורק למשקיעים שלמדו ברצינות את הנושא, וניגשים למסחר מתוך הבנה וידיעה לקראת מה הם באים.
    ברור לי שאברך שמחפש להרוויח הון ממסחר בין הסדרים, אחרי קורס חובבן, לדעתי מאבד את מעותיו בצורה כמעט וודאית.

  • הפגישה הראשונה שלי עם שוק ההון הגיעה מפרסומת, 
    פרסומת נוצצת ומושכת שבישרה לי על הכנסות של 20,000 ₪ בחודש, בשעתיים עבודה יומיות, 
    האמת הסתנוורתי, פעמוני גאולה הדהדו באוזניי, וחיכיתי בכליון עיניים לוובינר המובטח. 
    את הציפייה העברתי בשיטוטים ברשת, שכללו את מילת החיפוש שוק ההון. 
    הזמן חלף וההתלהבות שככה, כבר הבנתי שאני לא עומד לפגוש את ממציא הגלגל או את קולומבוס, אך התקווה עוד בערה בי, 
    כך מצאתי את עצמי מכלה את מעותי הבודדות, על שלל קורסים ממגוון מרצים ונוכלים, ועוד לא מצאתי את הבשורה. 
    ניסיתי לסחור מעט, אך בהתאם לכספים שהשקעתי, הרווחים לכשהיו, היו דלים. 
    עד שביום אחד, התגלגל לידי משמים ספר שנקרא המדריך למשקיע המתחיל, כתב אותו גוי אחד ג'ון בוגל שמו,
    אותו בוגל היה הראשון להקים קרן נאמנות מחקת מדדים, ובעצם אבי שיטת ההשקעה הפסיבית,
    כל כך נהניתי מהספר, ואני רוצה להגיש לכם סיכום שכתבתי בעבר של פרקי הספר.

    • לטווח הרחוק, הסיכויים שלנו להרוויח הם בדיוק אותם אחוזים שהשוק כולו יעלה. בקצרה, שוק ההון הוא כמו בריכה, אם באזור מסוים המים יעלו, בהכרח שבאזור אחר הם ירדו, כך שבטווח הארוך, סיכויי הרווח הם כשיעור עליית השוק.
    • במסחר יומי או סווינג, על כל פעולה של ק/מ אני נדרש לשלם עמלה ומס רווחי הון, מה שאוטומטית נוגס לי משמעותית ברווח, בשונה מהשקעה לטווח ארוך, שבה אני לא משלם כלל עמלות מכירה, וגם הכסף שיגיע למדינה בסוף, (יש גם דרכים לצמצם את זה, שידוברו כאן בעז"ה רבות) יצבור עבורי ריבית דריבית, למשך כל התקופה.
    • מחקרים שהוא ערך, הוכיחו שלמשך זמן, דווקא מנהלי תיקי השקעות אקטיביים, (שאם יש פה מישהו עם נסיון וידע כזה, אני ממש אשמח להיות חבר שלו.) שהשיאו תשואה עודפת על תשואת המדד, נטו להפסיד בשנים הבאות יותר, מה שאומר שאם אתם ברווחים נאים כדאי לכם לדאוג...
    • ההשקעה לטווח ארוך נהנית מיתרון עצום של אפקט ריבית דריבית, מה שאומר שהכסף שהרווחתי השנה ימשיך לעבוד בשבילי שנה הבאה ויצבור רווחים שגם הם ירוויחו וכן הלאה, אני מניח שכולם מכירים את המושג הזה, אבל למי שלא מומלץ להשתעשע מעט במחשבון ריבית דריבית ולחוות את זה מעט.

    לסיום, אני רוצה לחדד, שכל האמור כאן מיועד אך ורק למשקיעים שלמדו ברצינות את הנושא, וניגשים למסחר מתוך הבנה וידיעה לקראת מה הם באים.
    ברור לי שאברך שמחפש להרוויח הון ממסחר בין הסדרים, אחרי קורס חובבן, לדעתי מאבד את מעותיו בצורה כמעט וודאית.

    @ביזנייעס
    אמת.
    ראה כאן סיכום יותר ארוך אבל מתומצת של פרקי הספר.

  • @ביזנייעס
    אמת.
    ראה כאן סיכום יותר ארוך אבל מתומצת של פרקי הספר.

    @סייעתא-דשמיא אם אני מבין נכון, מדובר על שם ספר אחר.

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי התייחס לנושא זה ב
  • מונטיפיורימ מונטיפיורי העביר נושא זה מ-מאמרים ב-

נושאים מוצעים


  • 12 הצבעות
    6 פוסטים
    169 צפיות
    ל
    @העץ-הרענן said: אם כבר נוסטלגיה, אז כבר: https://www.themarker.com/wallstreet/2008-08-13/ty-article/0000017f-db86-db5a-a57f-dbee95510000 כתבה משנת 2008: דו"ח שפירסם מכון המחקר האמריקאי Carnegie Endowment for International Peace העריך בחודש שעבר כי כלכלת סין תעקוף את כלכלתה של ארה"ב ותהפוך לכלכלה הגדולה בעולם עד שנת 2035. לפי הדו"ח, שחובר על ידי הכלכלן אלברט קיידל, כלכלת סין תהיה כפולה בגודלה מזו של ארה"ב עד 2050. עוד היום גדול....
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    37 צפיות
    צ
    @א-יידישע-קאפ יש בקול הלשון, ואם יש לך תוכנה להורדה אז גם יש הרבה ביוטיוב.
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    149 צפיות
    מ
    לגופם של דברים: אני משער שהינך סומך על שיקול דעתך, כי הרי אם לא, מדוע שאלת -הרי גם התשובות שתקבל כאן יהיו נגועות, אל על כרחך שבדברים שבסברא, אתה בוחן אם הם מתקבלים על הדעת או לא, רוב הנידונים הם עניינים שבשיקול דעת, (אין אחד שיודע לחזות את העתיד). לגבי עובדות ניתן לברר בקלות יחסית. ומה שלא זה ולא זה, אכן אל תסמוך על אף אחד-כולל מי שלא נגוע, הרי מהיכן הינך יודע שהוא אכן מבין? אני מניח שרוב חברי הפורום (כולל אנוכי הקטן), אין להם שום אינטרס לא בזה ולא בזה, (אני אישית מושקע קצת בשוק הנדל"ן, והרבה פחות בשוק ההון, ועם זאת סבור שעדיפה בהרבה השקעה בשוק ההון). מרבית הממליצים משקיעים בעצמם באפיק שעליו הם ממליצים, כלומר הם מאמינים באמת בנכונות המלצתם. סתם שאלה, מה הינך עושה כשאתה צריך החלטה רפואית? סומך על הרופא הלא דתי עם אינטרסים ברורים? על העסקנים הרפואיים שגם להם בדר"כ יש אינטרסים, (חיוביים!! (לשמור על קשרים עם רופאים וכו')? אם שאלת למעשה (באמת?!), דבר ראשון פיזור- לא מניחים את כל הביצים בסל אחד, שנית- אם אכן לא הנדל"ן ולא שוק ההון- משכנעים אותך, ואתה חושש, ניתן להניח את הכסף בקרן כספית (עם הכשר!), אני מקוה שאתה לא חושד בי שיש לי בזה אינטרס כלשהוא . או כמובן בגמ"ח. מקווה שיישרנו את ההדורים!!
  • 7 הצבעות
    137 פוסטים
    7k צפיות
    מ
    מענה לטיעון של השוק יקר.
  • מבוא למשקיע המתחיל, חסר כל ידע בסיסי

    הועבר שוק ההון והשקעות
    1
    5 הצבעות
    1 פוסטים
    515 צפיות
    ניסן עציונינ
    אני מזהה אותך מקילומטרים, כן אתה, ששמעת על שוק ההון מהלחשושים בשכונה על ההוא שהתעשר, ובעיקר על ההוא שנעלם והשמועות אומרות שברח לחו"ל עם מלא נושים, נעבאך על המשפחה, שוק ההון הזה מסתבר הוא גוש גדול ומפחיד בחייך. הגיע היום, והנייעס בחדר קפה החל לסבוב סביבך, מושגים כמו אגחי"ם, קרן סל מחקה מדד, מנוטרל מט"ח, סולידי ופסיבי, החלו להסתובב סביבך, ונדמים בעיניך כגוש שחור גדול ומאיים. מה לעשות השמועות אומרות שזה הדרך הנכונה ביותר לחתן את הילדים. שמועות נכונות אגב, ובשביל זה הוקם הארגון המיוחד 'בנקל' שמציע מגוון רעיונות מדהימים ומומלצים. אבל בחרת לנסות להבין יותר, ללמוד ולדעת לחקור ולהשכיל מה באמת מתרחש שם בשוק התגרים הגדול בעולם, הלא הוא שוק ההון. בשלב הזה בטח נחשפת לפרסומים על קורסים מפותלים רק 290 כפול 30 תשלומים שיסלילו את דרכך אל עברי ההשקעה הבטוחה, יש מצב שהצטיידת בערימת ספרים מכובדת כדי להבין ללמוד ולנתח את סוגיית 'שוק ההון', מן הסתם צררת לך ערימות של פודקאסטים בנגן, כדי לשמוע מכל מומחה אפשרי לענין איך עושים את זה. אז זהו שאין צורך. בפורום זה, על פי בקשת הנהלת הפורום, נעלה בעזרת השם מאמרים לאט לאט שיביאו אותנו אל הדרך הקלה המהירה והבטוחה להשקיע בשוק ההון, בלי מושגים מלחיצים, בלי קורסים מעיקים, ובלי הרצאות משמימות, כאן אשתדל לתת לכם מפעם לפעם את הדברים בצורה מאירת עינים, קליטה וברורה. הודעות אלו יהיו נעולות לתגובות, למען הסדר, תוכלו לפתוח עליהם דיונים בפורום הכללי תחת הקטגוריה 'מסחר עצמאי' אותה אני מנהל. מי שמגיע לשלב פתיחת התיק, מוזמן לפנות אלי למייל שבחתימה ובשמחה רבה אעזור לו ככל שאוכל. גילוי נאות חשוב מאד, אינני יועץ, אין לי רשיון יעוץ, וכל הדברים שאני כותב הם בגדר שיחת חברים בעלמא.