דילוג לתוכן

ריבית בנק ישראל וריבית הפריים

נדל"ן ומשכנתאות
81 15 2.3k 16
  • @בית-שמש
    דבריך נכונים למי שלוקח משכנתא לשנתיים.
    אבל מי שלוקח לקצת יותר זמן, אז הוא צריך לקחת בחשבון שהצפי שרביות האפסיות שהיו בשוק לפני כ6-7 שנים לא יחזרו, לא בזמן הרוב ולא בזמן הרחוק.
    תנודת הריבית תהיה בין 3-4% בנק ישראל, כלומר 4.5-5.5 פריים.
    כמובן שמי שקיבל בעבר הצעות של פריים מינוס כדוגמת P-0.7 כבר לא יכול לקבל את זה היום, ובוודאי שהריבית תרד עוד קצת אז המרווח של הבנק יעלה ואולי כבר יהיו הצעות של פריים פלוס.
    לכן מי ש"מתכונן" לקחת משכנתא צריך לדעת שההבדל של עוד 200 ש"ח לפה או לפה לא כ"כ משנה את התמונה

    @חיסכון-לחתונה

    @חיסכון-לחתונה said:

    כמובן שמי שקיבל בעבר הצעות של פריים מינוס כדוגמת P-0.7 כבר לא יכול לקבל את זה היום

    אמנם נכון שזאת המגמה, אבל חייב להוסיף שכרגע עדיין אפשר להוציא פריים-0.85%.
    מניסיון.

  • @חיסכון-לחתונה

    @חיסכון-לחתונה said:

    כמובן שמי שקיבל בעבר הצעות של פריים מינוס כדוגמת P-0.7 כבר לא יכול לקבל את זה היום

    אמנם נכון שזאת המגמה, אבל חייב להוסיף שכרגע עדיין אפשר להוציא פריים-0.85%.
    מניסיון.

    @Magshimim
    נשמח למידע

  • @Magshimim
    נשמח למידע

    @ia90990

    @ia90990 said:

    נשמח למידע

    שבוע טוב.
    בשמחה. מוזמנים לפנות בפרטי.

  • 11c5a8c7-98f9-48a0-be03-09739ab8f536-image.jpeg

  • לא הבנתי,
    לפי חטיבת המחקר במהלך השנה תהיה רק עוד ירידה אחת?
    זה לא היה משמע מדברי הנגיד
    וגם בשוק מעריכים שיהיו לפחות 2 הורדות אם לא 3.
    לא כך?

  • לא הבנתי,
    לפי חטיבת המחקר במהלך השנה תהיה רק עוד ירידה אחת?
    זה לא היה משמע מדברי הנגיד
    וגם בשוק מעריכים שיהיו לפחות 2 הורדות אם לא 3.
    לא כך?

    @חיסכון-לחתונה לפי התחזית אמורה להיות עוד הורדה אחת אבל בניגוד לתחזיות משמע מדברי הנגיד שיהיו הורדות נוספות

  • מ מבין עניין התייחס לנושא זה
  • זה תלוי באינפלציה שכנראה תתמתן בעקבות תיסוף השקל.

  • היום התפרסם מדד המישרות שנוספו בארה"ב.
    הוא היה גבוה מאוד מהצפוי ומראה על שוק חזק ועל כסף שזורם.
    דבר שגורם לחשש מעלית האינפלציה ולכן מרחיק את הצפיה להורדת ריבית בארה"ב.
    דבר שכמובן משפיע גם בארץ.

    לכן ההצהרות של הנגיד על הורדות עכשיו נשארות שסימן שאלה בנוגע לביצוע.

  • עוד התפרסם אתמול האינפלציה בארה"ב.
    שהיא היתה גבוה מאוד (העליה הגדולה ביותר ב3 שנים האחרונות)
    כעת רוב הערכות שהנגיד שם לא יוריד את הריבית גם לא בטווח הרחוק יותר ואף יש סיכוים להעלאה בהמשך.
    כאמור בנק ישראל תמיד דואג לשמור על מאזן מסוים של הריבית בארץ ביחס לארה"ב לכן זה עוד סיבה דוקא שלא תרד לבסוף הריבית פה בארץ.

  • בעוד שבועיים יש את החלטת הריבית.
    מה התחזיות המעודכנות? האם כולם צופים הורדה או שההתחזקות המועטה בשקל משנה את התמונה?

נושאים מוצעים