בין מותג למיתוג
-
לפני שבועיים סיימו בשיעורי הדף היומי בבתי הכנסת בארץ ובעולם את מסכת עבודה זרה, בחלק מבתי הכנסת והשיעורים הנמסרים ניתן היה למצוא גימיק חדש מבית היוצר של משרדי הפרסום החרדים בניסיון להגיע אל ליבת הציבור החרדי, הכיבוד נתרם על ידי חברת אוסם, כך בישרה מודעה חגיגית לכל באי ומשתתפי הסיומים, על השולחן הונחו עשרות מארזים מבית היוצר של החברה, וכחלק מהתרומה מגידי השיעורים והדרשנים נתנו מילה טובה לאוסם והמליצו לרכוש את מוצריהם.
אתם חושבים שעל התרומה הזו, ההשתתפות הזו אוסם מקבלים קבלות מס? שזה נחשב כתרומה? קשה מאד להאמין, מדובר בהליך פרסומי, גימיק יצירתי.
האם בקנייה השבועית עלה בראשו של מישהו מבאי השיעורים השיקול לרכוש דווקא מוצרים של אוסם בגלל התרומה הזו? ברור שלא, יש מישהו שעובר לו בראש במהלך הקניות והרכישות בסופרים ובחנויות, משפטי מפתח ומשחקי מילים של קופרייטרים מוכשרים שמעטרים את העיתונות החרדית? קיים מישהו שעובר קופת חולים בגלל שכללית הציבה בחוצות הערים דמוי מכונת כביסה שמשכה את סקרנותם של הילדים ברחוב? יש מישהו שמבצע קניה שלא תכנן בעקבות כוסות מעוטרות בלוגו ומיתוג שליוו את השתיה החמה בפינת הקפה בבית הכנסת?
מה גורם לחברות הענק, שמקצות אחוזים רבים מאד על פרסום לבזבז על פרסום שהוא מיותר, שהוא לא נחוץ, זה לא שאני לא מפרגן לשיעורי הדף היומי, או לעיתונים ולוחות המודעות שמפרנסות המון יהודים כשרים, ודאי לא לתורמים כוסות לפינת הקפה שמפרנסים גם אותי, אבל מה ההיגיון, איפה השכל.
תבינו, ממוצע ההשקעה של החברות הגדולות באפיק הפרסום והשיווק הוא בין 5 ל15 אחוז מהכנסות החברה, זה סכומי עתק, אם זה היה מתורגם להנחה על המוצר הספציפי, זה היה מזעזע את כל המשק ומייצר רכישות ענק, ועדיין בחברות מעדיפים להשקיע דווקא בענף הפרסום ולא בהוזלת המוצרים, חברות הענק מעסיקים מבקרים וחשבים מיוחדים שבודקים כל העת כל הוצאה בחברה אם היא כלכלית ונכונה, אם היא מייצרת הכנסה נוספת לחברה, אם היא נותנת ערך מוסף, אלו בדיקות שמלוות בדוחו"ת מפורטים בגרפים ובתוצאות עדכניות מהשטח ממש, כך שהתירוצים על עבודה כושלת של משרדי הפרסום נשללה מהיסוד.
תשאלו כל מפרסם, כל בעל עסק, מה הכח בימינו של פרסום על מוצר קיים ולא חדש, אפס ועוד אפס, מוצר טוב נמכר מפה לאוזן עם פרסום מינמלי, מוצר פחות טוב יאלץ להמכר בהמון המון פרסום, שזה מוצר יקר מאד, הגימיקים והצבעים שחקו את האימון של הלקוח והאימון נעלם לחלוטין והפך את מוסד הפרסום לריק ומיותר, גופי הפרסומות גובים מחירי עתק ולאט לאט העסקים מבינים שזה סעיף קצת מיותר בהוצאות העסק, השקעה נכונה בשירות הלקוחות, במענה נכון, במכירות איכות ייצרו כמות גבוהה יותר של לקוחות מרוצים שיביאו אחריהם עוד לקוחות מרוצים.
אז למה המותגים הגדולים לא מורידים את הרגל מהגז וממשיכים למממן את העיתונות המודפסת והדיגטלית, התשובה היחידה שקיימת היא שמירה על מיתוג חזק, לתת כח ולהראות עוצמה כלכלית שאוטמטית גורמת לנו הצרכנים תחושה ורצון להיות חלק ממשהו חזק, גם אם אנחנו לא זוכרים את הסיום והתרומה במהלך הקניה, במח שלנו נצרב בעוצמה שאוסם היא חברה חזקה ומוצלחת ולכן נתעדף את המוצרים שלה.
פרסום עוצמתי בלי להפסיק, עם רגל על הגז כל העת, עם ניסיון לחדירה לתוך הקהילה פנימה, עם דחיפה בכל הזדמנות, מייצר מותג חזק, תמונת מצב בראש של סמל לאיכות, עם כח ועוצמה שאנחנו כצרכנים נעדיף לבטוח בה, על המיתוג הזה החברות הגדולות משקיעות סכומי עתק באמצעות חברות הפרסום.
כל בחור ישיבה שניגש לקנות כובע לחג, מסתפק בין פיניציה בורסולינו או פרקש, מבלי לבדוק בכלל את החלופות הזולות יותר, יתכן שהם טובים בהרבה, הם לא מותג אז הם בכלל לא ברי בדיקה, הם לא חלק מהספק, לא נכנסים בכלל לסל הקניות, הם לא מותג, אז הם לא שוים בדיקה.
חברות וחנויות רבות מבססות את המיתוג שלהם דווקא על המחירים הגבוהים, התחושה הזו שמה שהוא יקר כנראה איכותי יותר הצליחה לגרום להרבה אנשים לפתוח ארנקים לשווא ולהוציא סכומים מטורפים על ביגוד והלבשה גם אם זה לא היה בתוכניות שלהם, שימו לב מה מותג שבאמת שווה את הכסף ואיזה הוצאה היא מיותרת והקניות שלכם לחג יהפכו לזולות בהרבה.
-
לפני שבועיים סיימו בשיעורי הדף היומי בבתי הכנסת בארץ ובעולם את מסכת עבודה זרה, בחלק מבתי הכנסת והשיעורים הנמסרים ניתן היה למצוא גימיק חדש מבית היוצר של משרדי הפרסום החרדים בניסיון להגיע אל ליבת הציבור החרדי, הכיבוד נתרם על ידי חברת אוסם, כך בישרה מודעה חגיגית לכל באי ומשתתפי הסיומים, על השולחן הונחו עשרות מארזים מבית היוצר של החברה, וכחלק מהתרומה מגידי השיעורים והדרשנים נתנו מילה טובה לאוסם והמליצו לרכוש את מוצריהם.
אתם חושבים שעל התרומה הזו, ההשתתפות הזו אוסם מקבלים קבלות מס? שזה נחשב כתרומה? קשה מאד להאמין, מדובר בהליך פרסומי, גימיק יצירתי.
האם בקנייה השבועית עלה בראשו של מישהו מבאי השיעורים השיקול לרכוש דווקא מוצרים של אוסם בגלל התרומה הזו? ברור שלא, יש מישהו שעובר לו בראש במהלך הקניות והרכישות בסופרים ובחנויות, משפטי מפתח ומשחקי מילים של קופרייטרים מוכשרים שמעטרים את העיתונות החרדית? קיים מישהו שעובר קופת חולים בגלל שכללית הציבה בחוצות הערים דמוי מכונת כביסה שמשכה את סקרנותם של הילדים ברחוב? יש מישהו שמבצע קניה שלא תכנן בעקבות כוסות מעוטרות בלוגו ומיתוג שליוו את השתיה החמה בפינת הקפה בבית הכנסת?
מה גורם לחברות הענק, שמקצות אחוזים רבים מאד על פרסום לבזבז על פרסום שהוא מיותר, שהוא לא נחוץ, זה לא שאני לא מפרגן לשיעורי הדף היומי, או לעיתונים ולוחות המודעות שמפרנסות המון יהודים כשרים, ודאי לא לתורמים כוסות לפינת הקפה שמפרנסים גם אותי, אבל מה ההיגיון, איפה השכל.
תבינו, ממוצע ההשקעה של החברות הגדולות באפיק הפרסום והשיווק הוא בין 5 ל15 אחוז מהכנסות החברה, זה סכומי עתק, אם זה היה מתורגם להנחה על המוצר הספציפי, זה היה מזעזע את כל המשק ומייצר רכישות ענק, ועדיין בחברות מעדיפים להשקיע דווקא בענף הפרסום ולא בהוזלת המוצרים, חברות הענק מעסיקים מבקרים וחשבים מיוחדים שבודקים כל העת כל הוצאה בחברה אם היא כלכלית ונכונה, אם היא מייצרת הכנסה נוספת לחברה, אם היא נותנת ערך מוסף, אלו בדיקות שמלוות בדוחו"ת מפורטים בגרפים ובתוצאות עדכניות מהשטח ממש, כך שהתירוצים על עבודה כושלת של משרדי הפרסום נשללה מהיסוד.
תשאלו כל מפרסם, כל בעל עסק, מה הכח בימינו של פרסום על מוצר קיים ולא חדש, אפס ועוד אפס, מוצר טוב נמכר מפה לאוזן עם פרסום מינמלי, מוצר פחות טוב יאלץ להמכר בהמון המון פרסום, שזה מוצר יקר מאד, הגימיקים והצבעים שחקו את האימון של הלקוח והאימון נעלם לחלוטין והפך את מוסד הפרסום לריק ומיותר, גופי הפרסומות גובים מחירי עתק ולאט לאט העסקים מבינים שזה סעיף קצת מיותר בהוצאות העסק, השקעה נכונה בשירות הלקוחות, במענה נכון, במכירות איכות ייצרו כמות גבוהה יותר של לקוחות מרוצים שיביאו אחריהם עוד לקוחות מרוצים.
אז למה המותגים הגדולים לא מורידים את הרגל מהגז וממשיכים למממן את העיתונות המודפסת והדיגטלית, התשובה היחידה שקיימת היא שמירה על מיתוג חזק, לתת כח ולהראות עוצמה כלכלית שאוטמטית גורמת לנו הצרכנים תחושה ורצון להיות חלק ממשהו חזק, גם אם אנחנו לא זוכרים את הסיום והתרומה במהלך הקניה, במח שלנו נצרב בעוצמה שאוסם היא חברה חזקה ומוצלחת ולכן נתעדף את המוצרים שלה.
פרסום עוצמתי בלי להפסיק, עם רגל על הגז כל העת, עם ניסיון לחדירה לתוך הקהילה פנימה, עם דחיפה בכל הזדמנות, מייצר מותג חזק, תמונת מצב בראש של סמל לאיכות, עם כח ועוצמה שאנחנו כצרכנים נעדיף לבטוח בה, על המיתוג הזה החברות הגדולות משקיעות סכומי עתק באמצעות חברות הפרסום.
כל בחור ישיבה שניגש לקנות כובע לחג, מסתפק בין פיניציה בורסולינו או פרקש, מבלי לבדוק בכלל את החלופות הזולות יותר, יתכן שהם טובים בהרבה, הם לא מותג אז הם בכלל לא ברי בדיקה, הם לא חלק מהספק, לא נכנסים בכלל לסל הקניות, הם לא מותג, אז הם לא שוים בדיקה.
חברות וחנויות רבות מבססות את המיתוג שלהם דווקא על המחירים הגבוהים, התחושה הזו שמה שהוא יקר כנראה איכותי יותר הצליחה לגרום להרבה אנשים לפתוח ארנקים לשווא ולהוציא סכומים מטורפים על ביגוד והלבשה גם אם זה לא היה בתוכניות שלהם, שימו לב מה מותג שבאמת שווה את הכסף ואיזה הוצאה היא מיותרת והקניות שלכם לחג יהפכו לזולות בהרבה.
המסקנה (למי שאין כוח או זמן לקרוא את כל הפוסט)
@ניסן-עציוני כתב בבין מותג למיתוג:
חברות וחנויות רבות מבססות את המיתוג שלהם דווקא על המחירים הגבוהים, התחושה הזו שמה שהוא יקר כנראה איכותי יותר הצליחה לגרום להרבה אנשים לפתוח ארנקים לשווא ולהוציא סכומים מטורפים על ביגוד והלבשה גם אם זה לא היה בתוכניות שלהם, שימו לב מה מותג שבאמת שווה את הכסף ואיזה הוצאה היא מיותרת והקניות שלכם לחג יהפכו לזולות בהרבה.
-
את המאמרים של @ניסן-עציוני אי אפשר להביא מסקנה
צריך לקרוא ולהנות מכל המאמר.. -
את המאמרים של @ניסן-עציוני אי אפשר להביא מסקנה
צריך לקרוא ולהנות מכל המאמר..@רואה-את-הנולד
נכון.
אבל זה גם כן בא להדגיש את המטרה של כל הפילוסופיה של המאמר. -
@רואה-את-הנולד
נכון.
אבל זה גם כן בא להדגיש את המטרה של כל הפילוסופיה של המאמר.@אבי-ר. כתב בבין מותג למיתוג:
@רואה-את-הנולד
נכון.
אבל זה גם כן בא להדגיש את המטרה של כל הפילוסופיה של המאמר.המאמר נכתב בפורמט מסוים כדי לייצר ענין סביבו, כדי למשוך את הלבבות לקרוא אותו וממילא להפנים את המסרים שהוא מעביר