דילוג לתוכן

הקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
16 7 538 7
  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון
    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו

    איני יועץ השקעות!
    א. ניתן להפקיד גם מעל גובה ההכנסה.
    ב. זה אפשרי, תצטרך מאוד להזדרדז כי בימים האחרונים יש עומס.
    ג. דרך בנקל יש 0.6 דמי ניהול, ישנם סוכנים שניתן להגיע ליותר זול.
    על שאר השאלות אין לי תשובות מדוייקות.

    בהצלחה

  • @מהון-להון
    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    @שואף-ליותר כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    זה משהו גורף או שתלוי דרך מי עושים את זה?
    והאם רלוונטי אם יש לי באותה קופה חשבון מסחר רגיל עם סכום מעל 200,000 ש"ח?
    אחרת, זה אומר ששייך לעבור לIRA רק אחרי כמה וכמה שנות חיסכון, זה ככה?

  • @שואף-ליותר כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    זה משהו גורף או שתלוי דרך מי עושים את זה?
    והאם רלוונטי אם יש לי באותה קופה חשבון מסחר רגיל עם סכום מעל 200,000 ש"ח?
    אחרת, זה אומר ששייך לעבור לIRA רק אחרי כמה וכמה שנות חיסכון, זה ככה?

    @מהון-להון לא חייבים 200,00 יש אפשרויות גם אם יש לך 75,000 בפנסיה ועוד 20,000 השתלמות, אפשרי דרך גלובל נט (אם יש לך מועדון הוט יש לך הטבה) ודרך אג'נדה הם עושרים בכל המעבר וכו'.
    לא המלצה כמובן.

  • @מהון-להון לא חייבים 200,00 יש אפשרויות גם אם יש לך 75,000 בפנסיה ועוד 20,000 השתלמות, אפשרי דרך גלובל נט (אם יש לך מועדון הוט יש לך הטבה) ודרך אג'נדה הם עושרים בכל המעבר וכו'.
    לא המלצה כמובן.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    לא להעביר את הפנסיה

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון
    כפי שכתב @משכנתא-בקצב-שלך
    א. כן.
    ב. כן.
    ג. הכי פשוט תפנה לבנקל הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6.
    IRA זה רק מ-75,000 ש"ח, ויש מקומות מסכומים הרבה יותר גבוהים.
    הדמי ניהול תלויים בגובה הצבירה.
    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.
    לא שמעתי שאפשר לפתוח כמה קרנות בניהול אישי באותו חשבון.
    ה. תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.
    ו. IRA מיועד למתקדמים,
    אם אתה עדיין לא שם, פשוט תפנה לבנקל.

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    לא להעביר את הפנסיה

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא להעביר את הפנסיה

    למה? (אני מתכוון אם אני משאיר סכם לכיסוי ביטוחי)

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא להעביר את הפנסיה

    למה? (אני מתכוון אם אני משאיר סכם לכיסוי ביטוחי)

    @מחשב-מסלול-מחדש
    מה לא טוב לך בפנסיה?

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    מה לא טוב לך בפנסיה?

    @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

  • @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    בניהול האישי למיטב ידיעתי אתה מפסיד את המרכיב הביטוחי וצריך לרכוש אותו במקביל באופן עצמאי, לא בהכרח מדובר בצעד משתלם.
    70 אחוז מופקד במנייתי אך עוד 30 עם הבטחה 5.5 בערך אחוז צמוד בכל מצב שזה מתקרב יותר ל7.5 אחוז שנתי], אף אחד לא יכול להבטיח לך כזה דבר בהשקעה עצמאית

  • @מהון-להון
    כפי שכתב @משכנתא-בקצב-שלך
    א. כן.
    ב. כן.
    ג. הכי פשוט תפנה לבנקל הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6.
    IRA זה רק מ-75,000 ש"ח, ויש מקומות מסכומים הרבה יותר גבוהים.
    הדמי ניהול תלויים בגובה הצבירה.
    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.
    לא שמעתי שאפשר לפתוח כמה קרנות בניהול אישי באותו חשבון.
    ה. תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.
    ו. IRA מיועד למתקדמים,
    אם אתה עדיין לא שם, פשוט תפנה לבנקל.

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

    @בנימין-26
    תודה על ההערה, אכן לא חישבתי את זה.
    על מנת לממש את האופציה של החלת הוותק חייבים להתקיים התנאים הבאים:

    א. אחד משני החשבונות בקרנות ההשתלמות הינו במעמד 'שכיר' (השני יכול להיות גם במעמד של 'עצמאי', אבל אם שני החשבונות הם במעמד של 'עצמאי', החלת הוותק אינה אפשרית).

    ב. יש למשוך את כל הכספים שהצטברו בקרן ה"צעירה" (מהקרן הוותיקה, זו שחלפו למעלה מ-6 שנים ממועד פתיחתה ולכן האופציה של החלת הוותק רלוונטית, ניתן למשוך גם רק חלק מהסכום).

    ג. סדר פעולות: תחילה תתבצע המשיכה מהקרן הצעירה, ורק אחר-כך ניתן למשוך כספים מהקרן הוותיקה.

    ד. אין הפקדות מקבילות בשתי הקרנות.

    ה. לא בוצעה עד לנקודת הזמן הנוכחית משיכת כספים מהקרן הוותיקה.

    רק אם כל התנאים הנ"ל מתקיימים, ניתן לבצע החלת וותק בקרן השתלמות.

    ואכן חשוב להדגיש שעל פי התקנות, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד שכיר על קרן השתלמות במעמד עצמאי, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד עצמאי על קרן השתלמות במעמד שכיר, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד שכיר על קרן השתלמות במעמד שכיר, ואולם לא ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד עצמאי על קרן השתלמות במעמד עצמאי.

    יש לשים לב להוראה לפיה ניתן למשוך כספים מקרן ההשתלמות הותיקה יותר, רק לאחר משיכת כל הכספים מקרן ההשתלמות החדשה יותר.

    החלת ותק אפשרית רק בתנאי ולא בוצעה משיכה מקרן ההשתלמות הותיקה.

  • @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    ובנוגע למה לא להעביר את הפנסיה לקופת גמל, ניתן לשמוע את הרב לבקוביץ מדבר ע"ז השבוע בקו אור עולם.

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

    @בנימין-26
    בגלל שא"א להחיל וותק מקה"ש של עצמאי על קה"ש של עצמאי,
    לכן יש המלצה לפתוח כל שנה או שנתיים קרן השתלמות חדשה,
    וכך כל שנה או שנתיים משתחררת קרן השתלמות חדשה.
    אבל מצד שני אף פעם לא חייבים למשוך את כל הסכום בבת אחת, ואפשר למשוך בפעימות, ולכן לא בהכרח שכדאי לפתוח כל שנה קרן חדשה.

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    ובנוגע למה לא להעביר את הפנסיה לקופת גמל, ניתן לשמוע את הרב לבקוביץ מדבר ע"ז השבוע בקו אור עולם.

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    לא התכוונתי לזה, רק שהם נותנים להעביר קה"ש בסכום נמוך אם מעבירים פנסיה.

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    37 צפיות
    רחל עומסיר
    שלום וברכה, לאחר משלוח הדיוור בנושא הפקדות לקרן השתלמות מעל התקרה, חשוב לי לדייק נקודה אחת. בדיוור נכתב כי: "כל משיכה מאפסת את הוותק על ההפקדות שנותרו." הניסוח המדויק הוא: משיכת כספים אינה מאפסת את הוותק שנצבר על הכספים הקיימים בקרן. עם זאת, הפקדות חדשות שיבוצעו לאחר המשיכה יתחילו לצבור ותק חדש משלהן לצורך הפטור ממס. תודה לקוראים הערניים שהסבו את תשומת ליבי לנקודה זו. שאלת קורא "מה קורה כאשר מושכים כספים מקרן השתלמות שהופקדו מעל התקרה וכבר שולם עליהם מס? האם יש מס נוסף מלבד מס רווחי הון?" זו שאלה מצוינת. כאשר מדובר בהפקדות מעל התקרה שעליהן כבר שולם מס באמצעות זקיפת שכר, לא משלמים שוב מס על סכום ההפקדה עצמו בעת המשיכה. עם זאת, הרווחים שנצברו על אותם כספים אינם נהנים מהפטור ממס רווחי הון הקיים בקרן השתלמות, ולכן יחול עליהם מס רווחי הון בהתאם להוראות החוק. חשוב לדעת שבאותה קרן יכולים להימצא במקביל כספים פטורים וכספים חייבים במס, ולכן אופן החישוב בעת המשיכה מורכב יותר ממה שנראה במבט ראשון. כיצד ניתן לדעת כמה מהכספים בקרן חייבים במס? קרן ההשתלמות מנהלת רישום של הכספים הפטורים והחייבים במס, ולכן ברוב המקרים הגוף המנהל יודע לבצע את חישוב המס באופן אוטומטי בעת המשיכה. האם יש צורך באישורים מיוחדים בעת המשיכה? בדרך כלל לא. כאשר מדובר במשיכה רגילה לאחר שהקרן הפכה לנזילה, הגוף המנהל מבצע את חישוב המס בהתאם לנתונים הקיימים אצלו. עם זאת, במקרים חריגים או כאשר קיים ספק לגבי סיווג הכספים, ייתכן שיהיה צורך בהצגת מסמכים או בפנייה לבירור מול הגוף המנהל. כיצד מחושב מס רווחי ההון בפועל? המס חל רק על הרווח שנצבר על הכספים החייבים במס, לאחר נטרול רכיב האינפלציה (ירידת הערך של הכסף) בהתאם לכללי מס רווחי הון. האם קיימים מקרים שבהם נגבה מס ביתר? כן. לעיתים קיימות טעויות ברישום הנתונים או במעקב אחר רכיבי הקרן לאורך השנים. במקרים כאלה עלול להיגבות מס גבוה מהנדרש, ולכן כאשר מדובר בסכומים משמעותיים כדאי לבדוק את פירוט המשיכה ואת אופן חישוב המס. לסיכום הפקדות מעל התקרה אינן נהנות מכל יתרונות המס של קרן השתלמות רגילה, אך אין משמעות הדבר שמשלמים מס פעמיים. ההפקדה עצמה כבר מוסתה בעת קבלתה, ובמועד המשיכה המס חל בדרך כלל רק על הרווחים שנצברו על החלק החייב. הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    100 צפיות
    צ
    @א.א.פ. אם הכסף הזה היה במסלול מסויים והשאלה האם להעביר לS&P500 אז אולי הייתי אומר שתעביר עוד תקופה, אבל אם זה נמצא בחוץ, אין מה לחכות, זה ודאי מפסיד. ומכיון שאתה מדבר לטווח ארוך, אין מה להישאר בחוץ בגלל הספק שאולי תפסיד אולי לא. הרי בודאי שמהלך השנים יהיו ירידות, וזה לא אמור להפריע לך.
  • 1 הצבעות
    9 פוסטים
    481 צפיות
    כ
    @סייעתא-דשמיא אני קיבלתי את זה עכשיו בהראל דרך הייטק ביטוח. (אם מישהו השיג במיטב בפחות מ0.7 אשמח לדעת.)
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    397 צפיות
    צ
    @משה-חיים אני מוסיף, שכל מי ששלחתי אליה, סיפר לי בעיניים בורקות כמה הוא יצא מרוצה.
  • פתיחת קרן השתלמות חדשה

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
    2
    0 הצבעות
    2 פוסטים
    344 צפיות
    נ.ר.א.נ
    @רואה-את-הנולד אפשר לפתוח גם על עוסק זעיר במסלול ללא דו"ח שנתי והצהרת הון. לגבי לפתוח כל שנה, אפשר לפתוח גם כל יום הארכתי להסביר את זה כאן