דילוג לתוכן

הקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
16 7 538 7
  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון
    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו

    איני יועץ השקעות!
    א. ניתן להפקיד גם מעל גובה ההכנסה.
    ב. זה אפשרי, תצטרך מאוד להזדרדז כי בימים האחרונים יש עומס.
    ג. דרך בנקל יש 0.6 דמי ניהול, ישנם סוכנים שניתן להגיע ליותר זול.
    על שאר השאלות אין לי תשובות מדוייקות.

    בהצלחה

  • @מהון-להון
    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    @שואף-ליותר כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    זה משהו גורף או שתלוי דרך מי עושים את זה?
    והאם רלוונטי אם יש לי באותה קופה חשבון מסחר רגיל עם סכום מעל 200,000 ש"ח?
    אחרת, זה אומר ששייך לעבור לIRA רק אחרי כמה וכמה שנות חיסכון, זה ככה?

  • @שואף-ליותר כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    אתה יודע שצריך מינימום 200,000 ש"ח כדי לנהל קרן השתלמות IRA?

    זה משהו גורף או שתלוי דרך מי עושים את זה?
    והאם רלוונטי אם יש לי באותה קופה חשבון מסחר רגיל עם סכום מעל 200,000 ש"ח?
    אחרת, זה אומר ששייך לעבור לIRA רק אחרי כמה וכמה שנות חיסכון, זה ככה?

    @מהון-להון לא חייבים 200,00 יש אפשרויות גם אם יש לך 75,000 בפנסיה ועוד 20,000 השתלמות, אפשרי דרך גלובל נט (אם יש לך מועדון הוט יש לך הטבה) ודרך אג'נדה הם עושרים בכל המעבר וכו'.
    לא המלצה כמובן.

  • @מהון-להון לא חייבים 200,00 יש אפשרויות גם אם יש לך 75,000 בפנסיה ועוד 20,000 השתלמות, אפשרי דרך גלובל נט (אם יש לך מועדון הוט יש לך הטבה) ודרך אג'נדה הם עושרים בכל המעבר וכו'.
    לא המלצה כמובן.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    לא להעביר את הפנסיה

  • כמה שאלות לגבי הקמת קרן השתלמות לעצמאי:

    א. רק לוודא, אני יכול להפריש את התקרה השנתית (הפטורה ממס רווחי הון) גם אם הכנסות העסק נמוכות יותר? והאם גם אם אני עצמאי שאינו עונה להגדרה?

    ב. אני רוצה להפקיד עוד השנה (למניינם) את התקרה, ובעוד שבועיים בתחילת השנה הקרובה שוב את התקרה זה אפשרי נכון?

    ג. אין לי קרן קיימת, כיצד והיכן הכי זול להקים כזו, כמובן עבור השקעה פסיבית שבגדול תהיה בעז"ה ללא שינויים. הבנתי שהכי חכם זה אפשרות שנקראת IRA אבל יש אפשרות כבר מהסכומים הללו?

    ד. למדתי שאפשר לפתוח בכל שנה קרן נפרדת ואז אם מושכים מקרן אחת אחרי 6 שנים זה לא מאפס את הספירה של 6 שנים של הקרנות האחרות, ומצד שני אפשר לאחד קרנות לפני המשיכה ואז אפשר למשוך גם את הללו שהתחילו לפני פחות מ-6 שנים יחד עם זו שכבר חלף לה 6 שנים. א. האם זה נכון? ב. בהנחה שאכן יש מינימום לIRA האם זה יגרום לכך להיות לא אפשרי או שאפשר איכשהו לעשות קרנות נפרדות אבל באותו חשבון וכדו' שאז כן עונים על המינימום?

    ה. כמובן שאני צריך גופים כשרים, (אם זה השקעה ישירה בחברות חו"ל 'גוייות' זה די מספק אותי).

    ו. אשמח לעוד עצות בעניין.

    תודה!

    @מהון-להון
    כפי שכתב @משכנתא-בקצב-שלך
    א. כן.
    ב. כן.
    ג. הכי פשוט תפנה לבנקל הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6.
    IRA זה רק מ-75,000 ש"ח, ויש מקומות מסכומים הרבה יותר גבוהים.
    הדמי ניהול תלויים בגובה הצבירה.
    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.
    לא שמעתי שאפשר לפתוח כמה קרנות בניהול אישי באותו חשבון.
    ה. תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.
    ו. IRA מיועד למתקדמים,
    אם אתה עדיין לא שם, פשוט תפנה לבנקל.

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    לא להעביר את הפנסיה

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא להעביר את הפנסיה

    למה? (אני מתכוון אם אני משאיר סכם לכיסוי ביטוחי)

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא להעביר את הפנסיה

    למה? (אני מתכוון אם אני משאיר סכם לכיסוי ביטוחי)

    @מחשב-מסלול-מחדש
    מה לא טוב לך בפנסיה?

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    מה לא טוב לך בפנסיה?

    @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

  • @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    בניהול האישי למיטב ידיעתי אתה מפסיד את המרכיב הביטוחי וצריך לרכוש אותו במקביל באופן עצמאי, לא בהכרח מדובר בצעד משתלם.
    70 אחוז מופקד במנייתי אך עוד 30 עם הבטחה 5.5 בערך אחוז צמוד בכל מצב שזה מתקרב יותר ל7.5 אחוז שנתי], אף אחד לא יכול להבטיח לך כזה דבר בהשקעה עצמאית

  • @מהון-להון
    כפי שכתב @משכנתא-בקצב-שלך
    א. כן.
    ב. כן.
    ג. הכי פשוט תפנה לבנקל הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6.
    IRA זה רק מ-75,000 ש"ח, ויש מקומות מסכומים הרבה יותר גבוהים.
    הדמי ניהול תלויים בגובה הצבירה.
    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.
    לא שמעתי שאפשר לפתוח כמה קרנות בניהול אישי באותו חשבון.
    ה. תוכל לראות באתר של אהרן זלץ את רשימת המסלולים הכשרים.
    ו. IRA מיועד למתקדמים,
    אם אתה עדיין לא שם, פשוט תפנה לבנקל.

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

    @בנימין-26
    תודה על ההערה, אכן לא חישבתי את זה.
    על מנת לממש את האופציה של החלת הוותק חייבים להתקיים התנאים הבאים:

    א. אחד משני החשבונות בקרנות ההשתלמות הינו במעמד 'שכיר' (השני יכול להיות גם במעמד של 'עצמאי', אבל אם שני החשבונות הם במעמד של 'עצמאי', החלת הוותק אינה אפשרית).

    ב. יש למשוך את כל הכספים שהצטברו בקרן ה"צעירה" (מהקרן הוותיקה, זו שחלפו למעלה מ-6 שנים ממועד פתיחתה ולכן האופציה של החלת הוותק רלוונטית, ניתן למשוך גם רק חלק מהסכום).

    ג. סדר פעולות: תחילה תתבצע המשיכה מהקרן הצעירה, ורק אחר-כך ניתן למשוך כספים מהקרן הוותיקה.

    ד. אין הפקדות מקבילות בשתי הקרנות.

    ה. לא בוצעה עד לנקודת הזמן הנוכחית משיכת כספים מהקרן הוותיקה.

    רק אם כל התנאים הנ"ל מתקיימים, ניתן לבצע החלת וותק בקרן השתלמות.

    ואכן חשוב להדגיש שעל פי התקנות, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד שכיר על קרן השתלמות במעמד עצמאי, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד עצמאי על קרן השתלמות במעמד שכיר, ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד שכיר על קרן השתלמות במעמד שכיר, ואולם לא ניתן להחיל ותק מקרן השתלמות במעמד עצמאי על קרן השתלמות במעמד עצמאי.

    יש לשים לב להוראה לפיה ניתן למשוך כספים מקרן ההשתלמות הותיקה יותר, רק לאחר משיכת כל הכספים מקרן ההשתלמות החדשה יותר.

    החלת ותק אפשרית רק בתנאי ולא בוצעה משיכה מקרן ההשתלמות הותיקה.

  • @צמיחה הכל טוב, ומה לא טוב בהשתלמות?
    זה המעלה בניהול אישי שהאדם בוחר איפה להשקיע.
    חוץ מזה שלפי הידוע לי בפנסיה רק 70% מושקע במנייתי. אבל זה מה שאני (חושב שאני) יודע.

    @מחשב-מסלול-מחדש
    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    ובנוגע למה לא להעביר את הפנסיה לקופת גמל, ניתן לשמוע את הרב לבקוביץ מדבר ע"ז השבוע בקו אור עולם.

  • @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    ד. כל קה"ש מאז ההפקדה הראשונה היא סגורה למשך 6 שנים.
    כשיש 2 קרנות, אחת שכבר עבר לה 6 שנים, והשנייה שעדיין לא עבר 6 שנים, אפשר להחיל וותק ולמשוך את שתיהם יחד.

    שימו לב לטעות נפוצה!
    אי אפשר לבצע השלכת וותק מקרן עצמאית לקרן עצמאית.
    ניתן להשליך וותק רק כשאחת מהן היא קרן השתלמות שכירה.

    @בנימין-26
    בגלל שא"א להחיל וותק מקה"ש של עצמאי על קה"ש של עצמאי,
    לכן יש המלצה לפתוח כל שנה או שנתיים קרן השתלמות חדשה,
    וכך כל שנה או שנתיים משתחררת קרן השתלמות חדשה.
    אבל מצד שני אף פעם לא חייבים למשוך את כל הסכום בבת אחת, ואפשר למשוך בפעימות, ולכן לא בהכרח שכדאי לפתוח כל שנה קרן חדשה.

  • @מחשב-מסלול-מחדש
    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    ובנוגע למה לא להעביר את הפנסיה לקופת גמל, ניתן לשמוע את הרב לבקוביץ מדבר ע"ז השבוע בקו אור עולם.

    @צמיחה כתב בהקמת קרן השתלמות (IRA) לעצמאי:

    לא הבנתי את כוונתך, א"א להעביר את הפנסיה לקרן השתלמות, זה שתי מוצרים שונים.

    לא התכוונתי לזה, רק שהם נותנים להעביר קה"ש בסכום נמוך אם מעבירים פנסיה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    96 צפיות
    א יידישע קאפא
    מה המומלצים? לא מרוחים ועניינים ומפרטים מרישא ועד גמירא
  • 6 הצבעות
    1 פוסטים
    97 צפיות
    י
    האם גם הפנסיה שלך עברה ל־S&P 500? שמתי לב להרבה מאוד שאלות שעולות לאחרונה בין חברים ובפורומים, בין היתר גם כאן, שאלות שקשורות לכדאיות ההשקעה במדדי מניות לאורך זמן. לכן ישבתי לכתוב את הטור הבא, החשוב במיוחד משום שהוא עשוי למנוע טעויות יקרות בהמשך הדרך. שימו לב: אני לא נכנס כאן בכלל למהות ההשקעה במדדי מניות, אלא מתמקד באחד הסיכונים המרכזיים שלה - ההתנהגות של המשקיע בזמן משבר. אשמח מאוד לשמוע תגובות, הערות או הארות. אפשר לסכם את ההיגיון של השקעה פסיבית במדדי מניות רחבים במשפט אחד של ג'ון בוגל: "במקום לנסות למצוא את המחט בתוך ערימת השחת, פשוט קנה את כל ערימת השחת". במקום לנסות למצוא את המניה הבאה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר, פשוט להיות הבעלים של כולן, וכך ליהנות מהממוצע של הכלכלה כולה. אחד הסיכונים המרכזיים בהשקעה במדדי מניות הוא מימוש התיק דווקא בתקופות ירידה. ולכן הגישה של המשקיע הפסיבי היא לא להיבהל מהתנודתיות, אלא להבין שירידות הן חלק טבעי מהדרך. מי שמצליח להישאר לאורך זמן, בסופו של דבר נהנה מהתיקון ומהצמיחה. רוב המשקיעים נמשכים לפשטות של ההשקעה הפסיבית. כאשר מסתכלים על הגרפים ועל העלייה המתמשכת לאורך השנים, ההשקעה נראית קלה, כמעט “אוטומטית”, ולכן נוצרת תחושה שגם בזמן משבר נעמוד בזה בלי קושי. זה מזכיר לי שאלה שאני אוהב לשאול: האם הייתם רוצים לזכות בלוטו, למרות שלא מעט מחקרים ועדויות מצביעים על כך שזוכים רבים מאבדים בסופו של דבר את הונם? ובכל זאת, כמעט כולם עונים מיד: “אצלי זה יהיה אחרת”. מדוע אנחנו כל כך בטוחים שאצלנו הדברים ייראו אחרת? קל לנו לחשוב בצורה הגיונית כאשר השוק עולה לאורך זמן. כולנו בטוחים שאין שום סיכוי שנממש הפסד בזמן ירידות. אבל בפועל, בני אדם פועלים לא רק מתוך היגיון, אלא גם מתוך פחד. תנסו לדמיין מצב שבו תיק השקעות של 400,000 ש"ח נחתך ל־200,000 ש"ח ונשאר תקופה ארוכה בירידות. האם גם אז תהיו בטוחים שלא תעשו טעויות? שלא תתחילו לחשוב שאולי “הפעם זה שונה”? צ׳ארלי מאנגר, שותפו הוותיק של וורן באפט ואחד המשקיעים המוערכים בעולם, אמר פעם שאם אינך מסוגל להגיב ברוגע לירידה של 50% בשווי תיק המניות שלך, תופעה שמתרחשת פעמיים־שלוש במאה שנה, כנראה ששוק המניות אינו מתאים עבורך. אז כיצד ניתן להשקיע בצורה אחראית, כאשר ברור שיש סיכוי שגם אנחנו נעמוד יום אחד מול ירידות חדות ופחד אמיתי? להלן כמה עקרונות שיכולים לסייע: א. להבין שכל השקעה כוללת סיכון אין השקעה בלי סיכון. אם הייתה דרך בטוחה להתעשר ללא אפשרות להפסד, כולם היו עושים זאת. דווקא האפשרות להפסיד היא חלק בלתי נפרד מהסיכוי להרוויח. גם אם השתכנעת שבטווח של 15 שנה “אין סיכוי להפסיד”, חשוב להבין שהסיכון האמיתי הוא מה יקרה עד שיחלפו אותן 15 שנים. ב. ללמוד לפני שמשקיעים אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים לאורך שנים? המינימום הנדרש הוא להקדיש לכך כמה שעות לימוד רציניות. מי שפועל רק כי “כולם עושים”, עלול לגלות שבשעת משבר הוא מתנהג בדיוק כמו העדר. ככל שתבינו טוב יותר במה אתם משקיעים, כך יגדל הסיכוי שתישארו רגועים גם בתקופות קשות. ג. להתחיל בהדרגה גם אחרי שלמדנו, עדיין זה לא מבטיח שנעמוד רגשית בירידות. לכן לפעמים נכון להתחיל בסכומים קטנים יחסית, לחוות תנודתיות אמיתית, ולבדוק כיצד אנחנו מגיבים כשהמספרים באמת נצבעים באדום. אם הצלחתם לעבור תקופה כזו בצורה שקולה, יש היגיון להניח שתוכלו להתמודד טוב יותר גם בסכומים גבוהים יותר. ד. לפני ההשקעה להיחשף גם לדעות נגד אל תקשיבו רק לתומכים. עוד לפני ההשקעה או כאשר ההשקעה נמוכה יחסית כשהכול עדיין רגוע, כדאי לקרוא גם ביקורות, לשמוע פודקאסטים של מתנגדים, ולהכיר את הטענות מהצד השני. אם גם אחרי החשיפה הזו אתם שלמים עם הדרך, יש סיכוי גבוה יותר שלא תיבהלו בכל כותרת מלחיצה. ה. פיזור ואג"ח פיזור נכון אינו מבטיח את הרווח המקסימלי, אבל בהחלט עשוי לצמצם סיכונים מיותרים. שקלו שלא לשים את כל הכסף במקום אחד, לא להיות תלויים לחלוטין בסקטור מסוים או במדינה אחת. שילוב מסוים של אג"ח בתיק עשוי להפחית תנודתיות ולאפשר לעבור תקופות קשות בצורה רגועה יותר. ו. “שגר ושכח” אחת הטעויות הנפוצות היא לבדוק את התיק ללא הפסקה. מי שנכנס להשקעה ארוכת טווח צריך להבין מראש שיהיו גם תקופות לא נעימות. מעקב אובססיבי אחרי כל ירידה קטנה בדרך כלל אינו תורם לקבלת החלטות שקולות. ז. להיזהר מצריכת יתר של חדשות כלכליות שמתם לב שכאשר יש תנודות במט"ח, הכותרות בדרך כלל ינוסחו בצורה מלחיצה? אם הדולר עולה, ידברו על היחלשות השקל. ואם הדולר יורד, ידברו על קריסת הדולר. התקשורת הכלכלית נוטה מטבע הדברים להבליט דרמות, ירידות ומשברים, משום שאלו נושאים שמושכים תשומת לב. בתקופות של לחץ, צריכה בלתי פוסקת של כותרות מלחיצות עלולה לגרום גם לאנשים שקולים לקבל החלטות מתוך פחד. ח. להכין מראש תוכנית מתי מורידים סיכון השקעתם כספים עבור חתונת ילד בעוד 15 שנים? תכננו מראש מתי אתם מתחילים להוריד סיכון. שנתיים לפני מועד הצורך בכסף? שלוש? ומה תעשו אם בדיוק אז יהיו ירידות? דווקא החלטות שמתקבלות בשקט, לפני הסערה, עשויות למנוע טעויות יקרות בזמן אמת. ט. לבדוק מראש אילו אלטרנטיבות עומדות לרשותכם מה יקרה אם בדיוק בזמן שתצטרכו את הכסף, השוק יהיה בירידות? בדקו מראש האם קיימת אפשרות אחרת לגשר על התקופה: חיסכון נוסף, קרן חירום, או פתרון אחר שיאפשר לכם לא לממש דווקא בזמן לחץ. י. לא למנף בלי להבין היטב את המשמעות מינוף, כלומר לקיחת הלוואה או משכנתא לצורך השקעה בשוק ההון, אינו משחק. כאשר משקיעים כסף שאינו שלכם, הלחץ הפסיכולוגי גדל משמעותית, ובהתאם גם הסיכוי לקבל החלטות שגויות בזמן משבר. יא. לא לקבל החלטות לבד בזמן לחץ רבים מתלבטים בין השקעה עצמאית דרך חשבון מסחר לבין השקעה באמצעות גוף מוסדי. לפעמים עצם העובדה שיש איש מקצוע נוסף בתהליך, סוכן ביטוח, יועץ השקעות או מתכנן פיננסי, יכולה לסייע למשקיע להימנע מהחלטות אימפולסיביות בזמן משבר. כי בסופו של דבר, הצלחה בהשקעות אינה תלויה רק בבחירת המסלול הנכון, אלא בעיקר ביכולת להישאר בו גם בתקופות שבהן הפחד משתלט על השוק. פעמים רבות, האתגר הגדול ביותר של המשקיע אינו השוק עצמו, אלא ההתמודדות מול הרגשות של עצמו. בהצלחה רבה! יהודה נפוסי יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה YN607773@GMAIL.COM | 052-7607773 הטור נועד למטרות העשרה כללית בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות אישי או המלצה לביצוע פעולה כלשהי בשוק ההון. לפני קבלת החלטות פיננסיות משמעותיות מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מתאים.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    214 צפיות
    ד
    האם לאברך לא מחויב גיוס, תהיה השפעה על מעמדו עקב פתיחת עוסק עצמאי? האם לשכיר תהיה תהיה השפעה על ביטו"ל עקב פתיחת עוסק עצמאי? האם יוכל לקבל מענק עבודה בלי קשר למשכורת האישה? אם תוכלו להרחיב מניסיון איזה סוג עוסק כדאי לפתוח, ומה הדרישות מעוסק עצמאי קטן. (המטרה היא קרן השתלמות) תודה רבה
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    377 צפיות
    צדיק יסוד עולםצ
    הסכום שמעבר לתקרה
  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    296 צפיות
    מ
    @אבי-ה-נערה ברוך שובך, התגעגענו לכתיבה היפה שלך...