דילוג לתוכן

הצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.

כלכלת המשפחה
5 4 188 4
  • שלום אשמח לדעת
    מה ההשלכות למי שלא מדווח בטופס 101 שיש לו עוד מעסיק?
    והאם מישהו שמע שתפסו דבר כזה?
    תודה מראש.

  • שלום אשמח לדעת
    מה ההשלכות למי שלא מדווח בטופס 101 שיש לו עוד מעסיק?
    והאם מישהו שמע שתפסו דבר כזה?
    תודה מראש.

    @מישהו1 כתב בהצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.:

    מה ההשלכות למי שלא מדווח בטופס 101 שיש לו עוד מעסיק?

    ההשלכות יהיו ניכוי חסר של מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי, משום שכל מעסיק מנכה כאילו הוא המעסיק היחיד.
    כתוצאה מכך נוצר חוב שמתגלה בדיעבד (גם אם לאחר שנים), וכולל הפרשי מס בצירוף ריבית והצמדה. כיום הדבר מתברר בקלות יחסית באמצעות טופס 126 וסנכרון המערכות בין הרשויות, בעוד שבעבר היה קל יותר “לפספס” את זה.

    לי עכשיו שלחו חוב על דמי ביטוח לאומי (המעסיק לא הפריש מספיק) מלפני שנתיים...

  • @מישהו1 כתב בהצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.:

    מה ההשלכות למי שלא מדווח בטופס 101 שיש לו עוד מעסיק?

    ההשלכות יהיו ניכוי חסר של מס הכנסה ודמי ביטוח לאומי, משום שכל מעסיק מנכה כאילו הוא המעסיק היחיד.
    כתוצאה מכך נוצר חוב שמתגלה בדיעבד (גם אם לאחר שנים), וכולל הפרשי מס בצירוף ריבית והצמדה. כיום הדבר מתברר בקלות יחסית באמצעות טופס 126 וסנכרון המערכות בין הרשויות, בעוד שבעבר היה קל יותר “לפספס” את זה.

    לי עכשיו שלחו חוב על דמי ביטוח לאומי (המעסיק לא הפריש מספיק) מלפני שנתיים...

    @מחשב-מסלול-מחדש כתב בהצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.:

    כתוצאה מכך נוצר חוב שמתגלה בדיעבד (גם אם לאחר שנים), וכולל הפרשי מס בצירוף ריבית והצמדה. כיום הדבר מתברר בקלות יחסית באמצעות טופס 126 וסנכרון המערכות בין הרשויות, בעוד שבעבר היה קל יותר “לפספס” את זה.

    אתה בטוח שזה מתגלה?
    אני הבנתי שיש פספוסים וחסר סנכרון
    ולאחר שנים יש התיישנות לא?

  • @מחשב-מסלול-מחדש כתב בהצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.:

    כתוצאה מכך נוצר חוב שמתגלה בדיעבד (גם אם לאחר שנים), וכולל הפרשי מס בצירוף ריבית והצמדה. כיום הדבר מתברר בקלות יחסית באמצעות טופס 126 וסנכרון המערכות בין הרשויות, בעוד שבעבר היה קל יותר “לפספס” את זה.

    אתה בטוח שזה מתגלה?
    אני הבנתי שיש פספוסים וחסר סנכרון
    ולאחר שנים יש התיישנות לא?

    @בוטח-בה כתב בהצהרה על יותר מעבודה אחת בטופס 101.:

    אתה בטוח שזה מתגלה?
    אני הבנתי שיש פספוסים וחסר סנכרון
    ולאחר שנים יש התיישנות לא?

    זה נכון, אבל היום זה כבר יותר מסונכרן בגלל טופס 126.
    חוץ מזה נניח והשנה ה7 התיישנה ואז תפסו, עדיין יש להם 6 שנים שעוד לא התיישנו...

  • מהנסיון בשטח, בביטוח לאומי על פי רוב כל עוד שלא תוגש בקשה להחזר ביטוח לאומי לא יקרה שום דבר.

    אין באמור לעיל המלצה לדווח משהו שאינו נכון

    וכאן המקום להזהיר את כל מי שרוצה להגיש בקשה להחזר ביטוח לאומי רטרואקטיבי, שיבדוק היטב האם מגיע לו החזר או לא.
    מכיוון וההגשה הינה פשוטה וקלה ללא מסמכים וכו', רבים מגישים על 7 שנים רטרואקטיבי בלי לבדוק האם אכן הם שילמו דמי ביטוח ביתר.
    הכרתי מישהו שהגיש החזר עברו 280 ₪ שגבו לו, וקיבל חיוב של 35,000 ₪.

    אחת הסיבות היא שבביטוח לאומי (בשונה ממס הכנסה) בודקים פר חודש ולא בממוצע שנתי, ואין אפשרות לקבל החזר על תרומות, נקודות זיכוי, מגורים בפריפריה וכד'

    להלן שיעורי דמי הביטוח של השנים האחרונות

    • 2022 | נמוך עד 6,331 ₪ | שיעור דמי הביטוח | נמוך 3.5% | גבוה 12%
    • 2023 | נמוך עד 7,122 ₪ | שיעור דמי הביטוח | נמוך 3.5% | גבוה 12% (סיבת הקפיצה - הקפאת המדד עקב הקורונה)
    • 2024 + 2025 | נמוך עד 7,522 ₪ | שיעור דמי הביטוח השתנו | נמוך 4.27% | גבוה 12.17%
    • 2026 | נמוך עד 7,703 ₪ | שיעור דמי הביטוח ללא שינוי

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    129 צפיות
    מ
    @בן-עליה זה? מתווה פיצוי לשכירים - מבצע "שאגת הארי" סוג: הודעות לעיתונות נושא: שאגת הארי תאריך פרסום: 08.03.2026 משרד האוצר מציג את כללי המסגרת למתווה פיצוי לשכירים, שגובש בהתאם למדיניות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ועל פי המתווים שנהגו בעבר; בתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' ובמבצע 'עם כלביא'. מתווה לעסקים יפורסם בהמשך, לאחר שיגובש בשותפות עם ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי. מתווה הפיצוי לשכירים יפעל באופן הבא: מעסיק, בהסכמת העובד, יוכל להוציא עובד לחל"ת, ובגין תקופת החל"ת יקבל העובד דמי אבטלה מהמדינה כתלות בעמידה בתנאי הזכאות. המתווה כולל מספר הקלות מרכזיות בתנאי הזכאות לדמי אבטלה, כפי שיושם במערכות קודמות, לרבות קיצור תקופת החל"ת שמקנה זכאות לדמי אבטלה מ-30 יום ל-14 יום רצופים. הקלות נוספות כוללות קיצור תקופת האכשרה הנדרשת (תקופת העבודה של העובד עד היום), אי ניכוי ימי החופשה של העובד וביטול ימי ההמתנה הקבועים בחוק. פרטים מלאים יפורסמו בהמשך. שימו לב, במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע בדף המידע לבין הוראות הדין הרלוונטיות יגברו הוראות הדין
  • 2 הצבעות
    13 פוסטים
    582 צפיות
    הקול השפויה
    @שששששש תכנס לאזור האישי של רשות המיסים - מיצוי זכויות - תרומות. https://secapp.taxes.gov.il/sr-ezor-ishi/main/donation
  • מידע על אשראי הייטקזן

    כלכלת המשפחה אשראי הייטק הטבות בנק
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    253 צפיות
    בוטח בה'ב
    מה שמסתבר שהם לא מפסידים עלייך... וגם אם יש מתנת הצטרפות ריבוי כ.א. ופיזור תשלומים זה יכול להוות טריגר לסחרחורת כלכלית -נקודה למחשבה לפני כל הצטרפו למועדון כזה או אחר
  • 1 הצבעות
    16 פוסטים
    854 צפיות
    מ
    @התותח-זה-אני אין פסוק בתורה שאומר להוציא כסף על סיוע מקצועי וכמה לשלם עליו. -ה' נתן חכמה לבני אדם כדי שיוכלו לברר מה יביא להם את מה שצריכים. אז מי שכבר מתנהל נכון - שאפו! מי שצריך לתקן משהו, שישאל את עצמו איך הוא עושה את זה: למצוא מידע חינם און-ליין? לקרוא ספר? להצטרף לסדנא קבוצתית של גברים? ליווי זוגי חינמי אצל ארגון מסוים? ליווי בתשלום של 2000 ש"ח? ליווי בתשלום של 15 אלף..? בודאי צריכים סיבה לשלם יקר כשאפשר לשלם זול או כלום, תבררו, תשאלו, תתייעצו... אבל אל תתנו לעצמכם להישאר בלי כלום כי שמעתם שליווי חינם לא עוזר, וגם אין לכם כסף לשלם... מעניין לעניין באותו עניין: לאחרונה תליתי בחדר הקפה של הקהילה תובנות בעניין שינויי הרגלים בכיף, תכנון והשגת יעדים וכו' -מה שנוגע לשיפור בכלכלת המשפחה ובכל נושאי החיים. היום הגיע אלי אברך ואומר לי - 'תשמע משה חיים - הערך שאתה כותב פה הוא ממש מטורף! אבל תגיד לי; למה שמישהו יבוא דווקא אליך כשיש אחרים שזולים יותר..?' 'הנה לך' אמרתי לו, 'כבר שנים שאתה מכיר את המושג מאמן כלכלי--- ורק בשבועות האחרונים נודע לך כמה עומק יש בזה, ואיך שאדם שעובר 6 הכשרות באימון ופיננסים יש לו הרבה מה למכור... אז האם אתה לא חושב שמי שרואה את המהלך שלי ומתחבר לסגנון - יעדיף לשלם לי יקר יותר מאשר למאמן אחר שלא יודע להסביר למה הוא לוקח כסף על מכירת אוויר?' 'טוב נו - עכשיו שאנשים רואים את כל מה שאתה כותב, אז הם מתחילים להתחמם... והם ילכו למישהו שלוקח זול, ואע"פ שאין לו כישרון הסבר כמו שלך; מה זה משנה? העיקר הוא עושה את אותה העבודה...' שתקתי. רק הסתפקתי אם להיעלב או לרחם... ומעניין לעניין בעניין אחר: אם אתה מכיר מאמן כלכלי שתקוע בלי לקוחות או שלא מצליח להוביל אנשים לשינוי בפועל... -אני מקיים וובינר חד-פעמי בשבוע הקרוב כדי לחלוק תובנות חשובות שיעזרו למאמנים עם האתגרים שלהם. אז תוכל לתת לו את המייל שלי להצטרפות ללא תשלום. שבת שלום לכולם!
  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    466 צפיות
    אבישי ויינגולדא
    @ביזנייעס כתב בדיונים על מאמר - "איך מצליחים לחסוך?": @אבישי-ויינגולד באותו עניין פוסט שכתבתי בעבר, מקווה שתיהנו. "הגזלן הקדוש" אם בדרך כלל הורגלנו שמביאים דוגמאות מעולם המעשה לבית המדרש הפעם ננסה הפוך, במה דברים אמורים, ר' נחמן אמר פעם שעל יהודי לגזול מעיתותיו למען לימוד התורה, הכוונה שגם אם אתה עובד לפרנסתך וטרוד בעניינך תגזול פה חמש דקות פה עשר ללימוד תורה. ועל בשרי למדתי שהשיטה הזו יעילה למדי גם בתחום ההשקעות, כמעט כל שיחה שקיימתי על החשיבות בהשתדלות לחתונות הילדים כבר מקטנותם, הגיעה היכנשהוא לטיעון הבא "אני בקושי גומר את החודש, אז מאיפה שאני יתחיל להשקיע?" ואני חושב שזו טענה מוצדקת לחלוטין. אז מה עושים? פשוט מאוד גוזלים! טוב לא שאני מעודד פשיעה, אבל כן פשוט מתחילים לגזול מעצמכם! כן, ובנימה אישית, בבוקר בהיר אחד כשרפרפתי על חיובי האשראי גיליתי שהסכום ששילמתי בתשלומים על טיפול שיניים הגיע לסיומו והחודש התשלום האחרון ירד לי, במחשבה ראשונה אמרתי לעצמי יופי עוד סכום לחודשי, ואז הבנתי הסכום הזה הוא לא באמת משמעותי, הסתדרתי בלעדיו מצוין בתקופה האחרונה, ובמקום לבזבז אותו בלי שאשים לב פשוט כדאי לי להפנות אותו להשקעה. ואכן מאז יש לי הוראת קבע, כשמעת לעת אני מוסיף חלקיקים לחסכון שלי. אז עצתי אליכם, תגזלו מעצמכם לעצמכם, ממתנה שקיבלתם, מחיוב בתשלומים שנגמר, מהכנסה נוספת, עכשיו לא תשימו לב אבל כשתפגשו את המחותנים בעז"ה, תודו לעצמכם על כך. תודה רבה @ביזנייעס ! אשתמש בזה בעז''ה בהרצאותיי בזכותך!