דילוג לתוכן

האם מחוסרי הדיור יאלצו לסבסד את המשכנתאות של הזוכים במיליונים במחיר למשתכן ברשות השידור???

נדל"ן ומשכנתאות
23 11 532 10
  • בכל מקרה,
    נראה לי שמה שקורה כאן זה מאבק פוליטי לגמרי בין שני צדדים,
    וזה קצת מזכיר לי מאבק של שני מלכי כיתה ששולחים את הילדים הפשוטים ללכת לריב בשבילם,
    בסוף שני הניצים ישלימו ויישבו סביב שולחן אחד וכל מי שרב בשבילם בדרך בעיניים עיוורות ילקק את הפצעים של עצמו.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

  • @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

  • @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    ואז נוכל באמצעות השקעה S&P500 לקנות כמה דירות

    ואז נוכל להשקיע בנדל"ן כי המחיר של הדירות כל הזמן יעלה...

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

  • @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

    @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    @מ.ר.-דרור said:

    סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    קפיטליזם הוכיח את עצמו יותר מהסוציאליזם.

  • @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

    @אבי-ר. @פושט-רגל-מרמה-ד.
    הוא מזוהה פוליטית, הוא היה מהראשונים שזעק כנגד הרפורמה המשפטית.
    ובנוגע לסבסוד המשנתאות, ברור שיש גם שיקול כלכלי של שוק חופשי וכו' וכו' אבל השאלה האם נותנים משקל רב גם לקושי הכלכלי של לוקחי המשכנתאות, ואותו זה לא מענין בכלל, ויכול להיות שבצדק כי זה תפקידו להביא רק את השיקול הכלכלי, אבל במקום הזה בדיוק תפקידם של נבחרי הציבור לשקול את מכלול השיקולים גם של רווחה וקושי הציבור בהעלאת הריבית, ולהחליט לסבסבד את ההתייקרות שהמדינה גרמה.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    ובנוגע לטענה הזו שצריך לשמור על שוק חופשי בכדי שירצו להמשיך לבוא לפה משקיעים.
    איזה חברה לא תרצה לבוא לפה, ולחתום בשתי ידיים על עיסקה שהמדינה נותנת לה רווחים של מליארדים, בהעלאת הריבית, ומטילה עליה מיסוי של שליש מרווחי היתר, הרי זה עיסקא כדאית ביותר. אפילו בשוק ההון המדינה לוקחת רבע מהרווחים. ואתה ממשיך להשקיע.

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

  • @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

    @כרמיאלי למה לא רלוונטי להיום?

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    הקב"ה דאג לנו והפיל את הממשלה הרעה הזו, ולכל מי ששאל מה הבעיה, הבעיה היא שמחירי הדירות יעלו כתוצר ישיר מהדבר המטומטם הזה.

  • @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    הקב"ה דאג לנו והפיל את הממשלה הרעה הזו, ולכל מי ששאל מה הבעיה, הבעיה היא שמחירי הדירות יעלו כתוצר ישיר מהדבר המטומטם הזה.

    @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

  • @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

    @השומר said:

    @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

    זה גם יעלה קצת את המחירים, ובטווח הארוך זה יגרום לאנשים פחות לפחד מעליית הריבית ומלקיחת משכנתאות לא מציאותיות, (ברור שמי שלוקח משכנתא שהוא לא יודע איך הוא ישלם עוד חמש שנים מוסיף לסל התירוצים שלו שהממשלה לא תיתן לו ליפול וזה בעיה של כולם, (בנוסף למה שהיה עד עכשיו ש יעלו את המשכורת, וה' יעזור, ובכלל חייבים לקפוץ למים))

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    79 צפיות
    chavy7032C
    בגלל סיבה מיוחדת… משהו גדול עומד להגיע באשכול הזה הלמד מה זה ריביות? ממה זה בנוי ? איך משלמים בפועל את הריביות? אז אני מתחיל נושא חדש — ועושה סדר בדברים שכולם משלמים עליהם הרבה כסף, אבל לא תמיד מבינים עד הסוף. אז מה זה בעצם ריבית? ריבית היא עלות האשראי — כלומר, המחיר שאתה משלם על זה שהבנק נותן לך כסף. אבל כדי להבין את זה באמת — צריך להסתכל על זה בצורה עמוקה יותר: כשאתה לוקח כסף מהבנק, זה לא “כסף חינם”. אתה בעצם משתמש בכסף שלא שייך לך — והבנק מאפשר לך להחזיק אותו לאורך זמן. כל יום שהכסף הזה אצלך: אתה ממשיך להשתמש בו — ועל השימוש הזה יש עלות. אפשר לחשוב על זה כמו סוג של “שכירות על כסף”: אתה לא קונה את הכסף אתה רק מחזיק ומשתמש בו ועל כל יום כזה אתה משלם הבנק, מבחינתו, נתן לך משאב — כסף — והריבית היא התשלום שהוא מקבל על זה שהמשאב הזה נמצא אצלך ולא אצלו. וזה בדיוק הנקודה שרוב האנשים מפספסים: הריבית לא “מחכה לסוף החודש” ולא באמת “מתחלקת לחודשים” בצורה קבועה. היא נוצרת כל הזמן — כל יום שאתה עדיין חייב כסף, אתה משלם עליו עוד קצת. כלומר: כל יום שאתה מחזיק את הכסף — יש לזה מחיר כל יום שעובר — מצטברת עוד עלות קטנה וכל עוד החוב קיים — העלות ממשיכה להיבנות וכשאתה מתחיל להחזיר: אתה מחזיק פחות כסף של הבנק ולכן גם “שכר הדירה” שאתה משלם עליו קטן בסוף, ריבית היא לא רק מספר או אחוז — היא ביטוי לזמן. כמה זמן הכסף של הבנק נמצא אצלך — וכמה אתה משלם על כל יום כזה. וזו בדיוק המשמעות האמיתית של “עלות האשראי” — המחיר של להחזיק כסף שלא שייך לך, לאורך זמן. בקרוב הולך להיות בשורות .... יהיה מעניין....
  • מחפש מתווך

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן שותף לעסקה דירה להשכיר
    1
    0 הצבעות
    1 פוסטים
    115 צפיות
    י
    מחפש מתווך אמין שמבין בפתח תקווה
  • רשיון לחדר ממ״ד בתקופה זו

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן ממד מלחמה
    4
    0 הצבעות
    4 פוסטים
    272 צפיות
    מזומניםמ
    יש מידע איך בודקים את הדברים מול העירייה?
  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    272 צפיות
    התותח זה אניה
    @אשר-רוזנבוים לא בטוח משום שאין שום דבר שדוחף אותם להאריך את התוקף ואם יש עליה בעליות הגיוס הבנק לא יאריך את התוקף
  • 3 הצבעות
    4 פוסטים
    371 צפיות
    מ
    @רואה-את-הנולד אין לי בעיה שאנשים יפטפטו... רק כפי שהבנתי, מטרת הארגון הוא שאנשים יתחילו לעשות דברים למעיישה בכדי לשפר את עתידם הכלכלי בס"ד. אם אנחנו נמשיך בדיבורים - במה הכי כדאי להשקיע, ומה הציבור עושה, איזה חסידויות נותנות לקהילה שלהם הלוואות בלידת התינוק וכו' וכו', ולא נתקדם בעצמינו לעשות מעשים... הרי שבבוא עת דודים - לא יועיל לנו לומר לשדכן שיש לנו 15 שנה של דיבורים על מדד ה-S&P...