דילוג לתוכן

האם מחוסרי הדיור יאלצו לסבסד את המשכנתאות של הזוכים במיליונים במחיר למשתכן ברשות השידור???

נדל"ן ומשכנתאות
23 11 533 10
  • בכל מקרה,
    נראה לי שמה שקורה כאן זה מאבק פוליטי לגמרי בין שני צדדים,
    וזה קצת מזכיר לי מאבק של שני מלכי כיתה ששולחים את הילדים הפשוטים ללכת לריב בשבילם,
    בסוף שני הניצים ישלימו ויישבו סביב שולחן אחד וכל מי שרב בשבילם בדרך בעיניים עיוורות ילקק את הפצעים של עצמו.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

  • א. הכותרת היא מהמשפחה של "האם מעמד הבינים יאלץ להמשיך לסבסד את החרדים" גיוס של אמוציות+דמגוגיה במקום לטעון טיעונים לוגיים
    ב. החלום של הזוכים ברשות השידור הוא פשיטת רגל, שתאפשר להם למכור את הדירות ללא תקופת המתנה, באמצעות ועדת חריגים.

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

  • @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

  • @אבי-ר. said:

    צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    אפילו בנק ישראל לא חושב כך. גם בנק ישראל אומר שם שהוא מסכים להתערבות ברווחי הבנקים ושהם צריכים להקל על נוטלי המשכנתאות, רק טוען שמכיון שכבר אימצו את המתווה שלו להחזר של 3 מליארד ש"ח זה מספיק, ואין נחיצות כלכלית ללווים לסבסוד. וזה מראה על ניתוק מהעול הכלכלי הרובץ על הלווים.
    וזה בהחלט שונה משכירות כי כאן זה לא מוצר בשוק החופשי שהתייקר, אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה, ואת הרווח גזרו הבנקים. ועכשיו המדינה מעונינת באמצעות מיסוי של חלק מרווחי היתר, לסבסד ללוים את ההתיקרות.

    @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    @זוטו-של-ים
    באמת לא מבין. מה כ"כ איכפת לאנשים, שהמדינה תסבסד לנוטלי המשכנתאות את ההתיקרות המשמעותית שבקושי מצליחים לעמוד בה, באמצעות מיסוי על הרווחים של הבנקים שהיא יצרה.
    זה לא על חשבון אף אחד חוץ מהבנקים שקצת פחות ירויחו. לא נורא!
    ודרך אגב. לפי התזכיר חוק מי שיקבלו את המענק הגדול ביותר הם מי שרכשו עד למחיר של דירה ממוצעת ולאחמ"כ המענק יפחת. וכן בתקשורת דיווחו בעוינות שהציבור החרדי הרבה יותר יקבל מהמענק הזה מהציבור החילוני.

    הם לא ידעו שהפריים והמדד יכול לעלות?

    אין בעיה שהמדינה תסבסד משכנתאות, אבל שתסבסד גם שכירות, וגם הלוואות לרכבים

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    ואז נוכל באמצעות השקעה S&P500 לקנות כמה דירות

    ואז נוכל להשקיע בנדל"ן כי המחיר של הדירות כל הזמן יעלה...

  • @רק-יגיעה-בתורה said:

    אלא המדינה באמצעות בנק ישראל ייקרה את המשכנתא בהעלאת הריבית מאילוציה

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

  • @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    בנק ישראל הוא גוף אוטונומי שלא מקבל הוראות פופוליסטיות מפוליטיקאים חסרי אחריות
    והמהלך של העלאת הריבית נועדה להרגיע את האינפלציה.

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס
    לענ"ד אם היה פועל ללא קשר פוליטי לא היה מוציא את המכתב

    @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

  • סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    @מ.ר.-דרור said:

    סוציאליזם וקפיטלזם זה ג"כ פוליטיקה

    קפיטליזם הוכיח את עצמו יותר מהסוציאליזם.

  • @מ.ר.-דרור said:

    זכור לי שנגיד הבנק פרסם את דעתו בנוגע לחוק הגיוס

    נכון, אבל זה היה בקשר להתנהלות הכלכלה במדינה, וכאפיקורס הוא צודק.

    @אבי-ר. @פושט-רגל-מרמה-ד.
    הוא מזוהה פוליטית, הוא היה מהראשונים שזעק כנגד הרפורמה המשפטית.
    ובנוגע לסבסוד המשנתאות, ברור שיש גם שיקול כלכלי של שוק חופשי וכו' וכו' אבל השאלה האם נותנים משקל רב גם לקושי הכלכלי של לוקחי המשכנתאות, ואותו זה לא מענין בכלל, ויכול להיות שבצדק כי זה תפקידו להביא רק את השיקול הכלכלי, אבל במקום הזה בדיוק תפקידם של נבחרי הציבור לשקול את מכלול השיקולים גם של רווחה וקושי הציבור בהעלאת הריבית, ולהחליט לסבסבד את ההתייקרות שהמדינה גרמה.

  • אני חושב שהנידון הזה תלוי אם יש לך משכנתא או לא...

    ובכל אופן אני חושב שבנק ישראל צודק, (אין לו ענין פוליטי) ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות, וצודק @פושט-רגל-מרמה-ד שכתב שאם המשכיר שלו העלה לו בשכירות האם לא מגיע לו ע"ז החזר?!

    לא הארכתי מקווה שהובנתי.

    @רק-יגיעה-בתורה לא חוכמה לצטט משפט אחד ולדבר עליו ספציפית, הרעיון שבנק ישראל טען שם זה שכלכלה תקינה אמורה להתנהל ללא התערבות, (כמובן חוץ ממצבים קיצוניים שמחייבים התערבות)

    גילוי נאות: אין לי משכנתא

    @אבי-ר. said:

    ובהחלט זה לא התנהלות כלכלית נכונה, צריך לתת לשוק לפעול בחופשיות איך שהוא פועל ולא להתערב בכל מיני כוחות,

    ובנוגע לטענה הזו שצריך לשמור על שוק חופשי בכדי שירצו להמשיך לבוא לפה משקיעים.
    איזה חברה לא תרצה לבוא לפה, ולחתום בשתי ידיים על עיסקה שהמדינה נותנת לה רווחים של מליארדים, בהעלאת הריבית, ומטילה עליה מיסוי של שליש מרווחי היתר, הרי זה עיסקא כדאית ביותר. אפילו בשוק ההון המדינה לוקחת רבע מהרווחים. ואתה ממשיך להשקיע.

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

  • @פושט-רגל-מרמה-ד
    שים לב רק לתאריך שבו נכתב המסמך :
    335a81f7-caba-4828-bf6e-85a5fb980c5b-image.jpeg

    קצת לא בטוח שזה רלונטי היום....

    @כרמיאלי למה לא רלוונטי להיום?

  • שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    https://www.boi.org.il/media/41qiomm3/תגובת-בנק-ישראל-להצעה-לסבסד-משכנתאות-קיימות.pdf

    @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    הקב"ה דאג לנו והפיל את הממשלה הרעה הזו, ולכל מי ששאל מה הבעיה, הבעיה היא שמחירי הדירות יעלו כתוצר ישיר מהדבר המטומטם הזה.

  • @פושט-רגל-מרמה-ד said:

    שוב מנסים לקדם חוק מטופש לסבסד משכנתאות עבור אנשים שלקחו משכנתא בחוסר אחריות ועזרו לקבלנים ליצור קרטל בשוק הדיור כמו ברמה ד' בבית שמש, ועכשיו השוכרים יאלצו גם לסבסד להם את המשכנתא, מישהו יכול הסביר את היגיון בכך?
    אולי גם לסבסד הפסדים בשוק ההון?

    הקב"ה דאג לנו והפיל את הממשלה הרעה הזו, ולכל מי ששאל מה הבעיה, הבעיה היא שמחירי הדירות יעלו כתוצר ישיר מהדבר המטומטם הזה.

    @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

  • @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

    @השומר said:

    @רבנאי-יתרעם-גאון הממשלה עוד לא נפלה ולא יודע עם זה יעלה את מחירי הדירות זה יעלה את האינפלציה כמו בכל פעם שכסף מוזרם בלי שעבדו עליו.

    זה גם יעלה קצת את המחירים, ובטווח הארוך זה יגרום לאנשים פחות לפחד מעליית הריבית ומלקיחת משכנתאות לא מציאותיות, (ברור שמי שלוקח משכנתא שהוא לא יודע איך הוא ישלם עוד חמש שנים מוסיף לסל התירוצים שלו שהממשלה לא תיתן לו ליפול וזה בעיה של כולם, (בנוסף למה שהיה עד עכשיו ש יעלו את המשכורת, וה' יעזור, ובכלל חייבים לקפוץ למים))

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    96 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    כהמשך לפוסט https://forum.benakel.org/topic/1187/הדירה-שקניתם-לילד-בפריפריה-מזל-טוב-הרגע-קניתם-לו-משקולת./18 רציתי להגיב על נקודה נוספת שחייבת התייחסות, ומשנה דרמטית את המאזן לטובת רכישת נדל''ן על אף כל הנקודות הנכונות והחשובות שהועלו. בשונה ממודל חו''ל, שם אנשים רבים גרים בשכירות, ואת הכסף שלהם משקיעים בשוק ההון, בארץ ישראל אין מנגנון מסודר של שכירות מפוקחת ובנויה. מחירי השכירות משפיעים באופן ישיר על מחירי הנדל''ן ודוחפים אותו כלפי מעלה. לפי הנתונים של הלמ''ס, מחירי השכירות עלו ב ממוצע ב 3.2% בשנה האחרונה, אבל האמת היא שלכאורה המחירים עלו יותר. מעיון בנתונים לחודש פברואר, למשל, עולה שמחירי השכירות עלו בממוצע ב 0.2$ בלבד (עלייה שנתית של 2.4%) אבל שוכרים שחידשו חוזה חוו עליה של 2.7%, ואצל השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.8%. דבר נוסף, כאשר הגרלות דירה בהנחה נפתחות אחת לחצי שנה בערך, ויש שם כמה אלפי דירות בודדות על למעלה מ 120 אלף נרשמים, מפעם לפעם עולה הביקוש לשכירות, כי יש יותר ויותר אנשים שאין להם דירות. אם פעם אצלנו, רוב הזוגות היו עוברים לדירה משלהם אחרי מספר שנים מסוים מהחתונה, היום יותר ויותר משפחות, או משיקולים של חוסר ברירה או משיקולים של העדפה כלכלית (קוראים את הפורום הזה), נשארים בשכירות. מה שגורם לכךך שקשה מאוד להשיג דירות להשכרה, בפרט במרכז, וככל שצריף דירה גדולה יותר הקושי מתגבר. התוצאה? מחירי השכירות עולים, התוצאה הבאה בתור? אנשים מעדיפים לשלם את הסכום הזה לדירה משלהם. זהו נתון דרמטי שלפי דעתי ישפיע מאוד בפרט עלך אישורים עם ביקוש גבוה לשכירות. לדוגמא- בני ברק, שיש בה היצע עצום של דירות למכירה, ומעבר לז'בוטינסקי ההיצע גדול עוד יותר בין של יד 2 ובין של דירות חדשות, הלחץ על שכירות הדירות במרכז בני ברק צפוי להשפיע על המחירים בטווח הבינוני ארוך. עוד פתרון שלקוח את מחירי השכירות המאמירים כפתרון- היום יותר ויותר מקובל לחלק את הדירה לדירה + יחידה כדי להגיע לקורת גג. דוגמאות? דירה בעיר חרדית מבוקשת, של 3 חדרים + יחידה, חדשה, עם ממ''ד, ב1.750 בלבד! הכנסה חודשית של 4500 על הדירה, ועוד 3000 ליחידה. כך זוגות מעדיפים להישאר במרכז. (פרטים באישי)
  • 8 הצבעות
    20 פוסטים
    1k צפיות
    פ
    @שמח-לעזור כתב בעולם הנדל"ן לאן: @פושט-רגל-מרמה-ד כתב סליחה שאני חולק, אבל במצב הנוכחי לבן אדם ממוצע (שצריך יעוץ) אין מה לחפש בשוק הנדלן להשקעה. מסכים עם ההדגשה? דירה ראשונה בפרט דרך הגרלות, עדיפה לכאו׳ משוק ההון כן אבל גם בדירה ראשונה להשקעה יכול להיות המון בעיות כמו בבאר שבע שהמשקיעים שם מכרו בהפסד. וגם בדירה למגורים כשלוקחים משכנתא גדולה זה גם בעייתי.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    712 צפיות
    צ
    @שקיעות לכאורה אחרי שהמינהל נכנס חזק בתוך העיר, וכל המחלקה בעירייה היו בחקירות, זה נהיה קצת יותר מורכב לעגל פינות. זה באמת נכון לשאול את זילברברג.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    301 צפיות
    הקול השפויה
    @טריידר כתב בבכמה מעלים את השכירות בחידוש חוזה?: אגב, כדאי לזכור שחודש חודשיים שהדירה ריקה עקב עזיבת השוכרים, כבר 'מכסה' את ההנחנה החודשית של שנים רבות ! זה אמור להיות פשוט, אך נוכחתי כמה פעמים להיתקל בבעלי דירה שלא הסכימו להוריד אפילו 200 ש"ח מ5000 ש"ח, והעדיפו להשאיר את הדירה ריקה למשך חצי שנה ויותר, העיקר שהשוכר המיוחל ישלם את מבוקשתם.... זה מאוד נכון ופלא לראות אנשים שנוהגים אחרת. אמנם גם לזה יש גבול. אם שוכריי יתעקשו שלא אעלה להם כלום, יהיה לי שווה להפסיד חודש ואולי גם קצת יותר כדי להעלות להם את השכירות ב1000.
  • 3 הצבעות
    2 פוסטים
    203 צפיות
    טריידרט
    ידוע שמדדי הלמ"ס מעוותים, וצ"ע על בעלי תואר שני ושלישי שאינם יודעים חשבון, אבל תכל'ס, גם אם עקרונית חל ירידה במחירי הדירות החדשות עקב הטבות מימון, בפועל זה מחזיק את המחירים הריאלים בשוק ברמה הקודמת ואף מעלה אותם, (כמו שצויין בכתבה, ואכן גיס שלי לדוגמה רכש דירה במימון 10/90 לפני היתר בנייה במחיר גבוה יותר מדירה מוכנה יד2) כך שעם ירידת הריבית, ייבוא פועלים זרים, עליית שכר המינימיום, ושיקום שוק העבודה אחרי המלחמה, המחירים רק יעלו מכאן והלאה. ואכן, הקולר נמצא בעיקר בהלמ"ס, אך כמדומני שגם אם מדד הלמ"ס היה מורה על ירידת מחיר הידורת, הציבור מודד מחירים בריאלי, כלומר שגם אם הציבור היה מודע שהטבות מימון פירושו הורדה של 5%, הם לא היו רואים או חשים בהעלאת מחיר הדירה ב5% וביטול הטבות מימון עלייה של 10% שלא מקובל עליו. כך שהלמ"ס אכן אשם הלחצת אנשים לרכוש דירה כאן ועכשיו, אבל בעיקר בנק ישראל אשמה המאפשרת הלוואות קבלן ומימון 10/90 הזויים. כן נלענ"ד.