הקיפול ה 42
-
@לחכמים-לחם כתב בהקיפול ה 42:
@זוטו-של-ים
דיברת על צמיחה אבל שכחת את הרווחים הקבועים.
בא נחשב ביחד 3-5% רווחים קבועים + 2-3% צמיחה + 2-3% אינפלציה = 8-10% צמיחה שנתית.
הצמיחה זה כמה רווחים יש יותר משנה שעברה אבל אתה מרויח גם סכום שזהה לשנה שעברהלא הבנתי למה להוסיף אחוזי אינפלציה ולא להפחית אותם [- ככל והצמיחה לא מחושבת ריאלית.]
בנוסף הרווחים הקבועים קיימים גם בשוק ההון, אם יש שם צמיחה זה מלבד זאת גם כן, שווי החברות לא יעלה אם הם ימשיכו לספק אך ורק אותם רווחים כמו עכשיו.@אס-אנד-פי
הצמיחה זה הגדילה של החברה שלא קשורה לאינפלציה.
האינפלציה זה עוד סיבה לעליית המחיר הנקוב של החברה.
שווי החברות כן יעלה אם הם ימשיכו לספק את אותם רווחים - בהנחה ולא ציפו מהם ליותר. (דוגמא: נניח שחברה שמייצרת 10,000 ש"ח רווח נקי לשנה שווה 75,000. אחרי 10 שנים היא עדיין מייצרת 10,000 בשנה ולכן עדיין שווה 75,000. מה עם ה100,000 שהחברה הרוויחה ב10 שנים הללו? נוספים לחברה... אז החברה הרוויחה אותם.) -
@אס-אנד-פי
הצמיחה זה הגדילה של החברה שלא קשורה לאינפלציה.
האינפלציה זה עוד סיבה לעליית המחיר הנקוב של החברה.
שווי החברות כן יעלה אם הם ימשיכו לספק את אותם רווחים - בהנחה ולא ציפו מהם ליותר. (דוגמא: נניח שחברה שמייצרת 10,000 ש"ח רווח נקי לשנה שווה 75,000. אחרי 10 שנים היא עדיין מייצרת 10,000 בשנה ולכן עדיין שווה 75,000. מה עם ה100,000 שהחברה הרוויחה ב10 שנים הללו? נוספים לחברה... אז החברה הרוויחה אותם.)@לחכמים-לחם כתב בהקיפול ה 42:
מה עם ה100,000 שהחברה הרוויחה ב10 שנים הללו? נוספים לחברה... אז החברה הרוויחה אותם
החברה מחליטה האם היא משקיעה בעצמה או מחלקת דיבידנדים
-
גם אם צודקים שהרווח של ההשקעה נשארת
אבל מכיון שיום אחד בעוד עשרים שנה כל הדור הצעיר יבוא לקנות לעצמו דירות בדמי ההשקעות
זה יוריד את ערך הכסף ונחזור לאתה נקודת התחלה , ונכון שזה הסיבה דווקא כן להשקיע אבל האווירה שעושים כאילו כולנו נהיה מיליונרים פשוט לא נכונה . -
גם אם צודקים שהרווח של ההשקעה נשארת
אבל מכיון שיום אחד בעוד עשרים שנה כל הדור הצעיר יבוא לקנות לעצמו דירות בדמי ההשקעות
זה יוריד את ערך הכסף ונחזור לאתה נקודת התחלה , ונכון שזה הסיבה דווקא כן להשקיע אבל האווירה שעושים כאילו כולנו נהיה מיליונרים פשוט לא נכונה .@ישעיהו אתה בעצם אומר שאם כולם יהיו עשירים הכסף לא יהיה שווה.
אבל יש כאןעוד 2 נקודות.- אם המחירים יעלו בדיוק כמו הבורסה, באמת לא עשינו כלום. אבל ההיסטוריה (לא גילו את שוק ההון השנה...) מוכיחה שהמדדים נותן מעבר לאינפלציה.
- הסיבה שלא נהיה באותה נקודה היא שהעולם יתקדם (בתקווה...) ויהיה יעיל יותר. אז גם אם הדירות בב"ב וירושלים (נכס מוגבל) יתייקרו, נוכל לקנות בכסף (נכס לא מוגבל) דברים אחרים. (איכות חיים)
ולגבי האוירה שכולנו נהיה מיליונרים, המציאות וההיסטוריה מוכיחה שאנשים לא מחזיקים כסף 30 שנה, או שהם מתחילים מאוחר מדי. לכן מי שהשקיע ימצא את עצמו ביתרון על פני מי שלא השקיע או השקיע לא נכון.
-
גם אם צודקים שהרווח של ההשקעה נשארת
אבל מכיון שיום אחד בעוד עשרים שנה כל הדור הצעיר יבוא לקנות לעצמו דירות בדמי ההשקעות
זה יוריד את ערך הכסף ונחזור לאתה נקודת התחלה , ונכון שזה הסיבה דווקא כן להשקיע אבל האווירה שעושים כאילו כולנו נהיה מיליונרים פשוט לא נכונה .@ישעיהו אני חושב שזה שהיום הטרנד לחסוך ולהשקיע בשוק ההון יתרונו דווקא יכול להוריד את המחירים כיון שהרי כמעט אף אחד לא משקיע ברמה שיוכל לתת 2 מליון לכל ילד מימלא הסכום של כמה מאות אלפים יהיה הגבול שנותנים וההורים מתרגלים לא להשתגע בהלוואות אלא לתת מתוך מה שיש ומהכיון הזה לפחות יכול להרגיע את שגעון הדיור בכל מחיר.
-
@ישעיהו אני חושב שזה שהיום הטרנד לחסוך ולהשקיע בשוק ההון יתרונו דווקא יכול להוריד את המחירים כיון שהרי כמעט אף אחד לא משקיע ברמה שיוכל לתת 2 מליון לכל ילד מימלא הסכום של כמה מאות אלפים יהיה הגבול שנותנים וההורים מתרגלים לא להשתגע בהלוואות אלא לתת מתוך מה שיש ומהכיון הזה לפחות יכול להרגיע את שגעון הדיור בכל מחיר.
@השומר
אין סיבה שיפסיקו להתרגל להשתגע כי עוד לא הגענו לתקופה שבה לרוב יש מהשקעות סכומים גדולים והתרגלו לזה לגמרי‚ מה שיקרה זה שגם מי שאין לו מספיק בהשקעות בשביל כל הילדים אבל זה יעזור לו בהלוואות שיהיה סביב סכומים יותר קטנים אבל לא בהכרח שזה יגרום להתרגל לא לתת
(בשביל להרגיש על משהו שרגילים אליו שהוא שיגעון צריך לראות אותו תקופה מבחוץ...) -
@השומר
אין סיבה שיפסיקו להתרגל להשתגע כי עוד לא הגענו לתקופה שבה לרוב יש מהשקעות סכומים גדולים והתרגלו לזה לגמרי‚ מה שיקרה זה שגם מי שאין לו מספיק בהשקעות בשביל כל הילדים אבל זה יעזור לו בהלוואות שיהיה סביב סכומים יותר קטנים אבל לא בהכרח שזה יגרום להתרגל לא לתת
(בשביל להרגיש על משהו שרגילים אליו שהוא שיגעון צריך לראות אותו תקופה מבחוץ...)@הוא-ולא-אחר יתכן שאתה צודק פשוט מקצת אנשים שראיתי מקרוב אלה שבהתמדה התאמצו לחסוך ולהשקיע(גם בנדלן) היו יותר מחושבים מאנשים ללא תכנון שגם ההתחיבויות היו בלי תכנון וגם לקחו כסף לא שלהם ועשו שטות שאחר כך גרמה לשנים של כאבי לב תרתי משמע.
-
@מחוץ-לקופסא כתב בהקיפול ה 42:
@זוטו-של-ים כתב בהקיפול ה 42:
אם אלון מאסק יממש את כל הנכסים שלו וישים את הכסף ב"אסאנדפיחמשמאות" יכול להיות שתוך 10 שנים יהיה לו 2.05 טרליון? אני חושב שלא. ואם זה לא אלון מאסק אחד אלה המון אנשים שכל אחד שם את השקל שלו וביחד יוצא להם 800 מליארד, אז הם כן יקבלו את התשואה הזו?
כן גדול!!!
אבל לא שמת לב שאילן מאסק עשה הרבה יותר!
בתחילת 2021 היו לו 'רק' 200 מיליארד
בשנתיים שלאחר כך הוא הכפיל ל500
והיום יש לו כבר יותר מ800!!!עד מתי? גידול אקספוננציאלי מגיע מהר מאוד למספרים מופרכים.
אז לא בעשר שנים, בעשרים? בשלושים? מתי יבוא הבום?
מה שאני מנסה לטעון שהגדילה המפלצתית של ריבית דריבית היא סיבה שגורמת לכך שבשלב מסוים התהליך לא יוכל להמשך.
אני מסכים עם זה זה שבשלבים הראשונים זה עובד. בשלב מסוים זה יהיה בלתי אפשרי@זוטו-של-ים
אני רוצה לחדד את השאלה, ולשאול אותה בצורה הפוכה, לא לקפל שוב את הנייר אלא לפתוח אותו.האם תמיד מדד ה S&P 500 הניב תשואה של 10%,
כלומר אם ננוע אחורה בזמן ובמקום שהמדד יעלה 10% הוא ירד 10%,
האם גם לאחור זה יהיה כך?
האם במקרה שהיינו לוקחים את 500 החברות הגדולות בעולם לפני 450 שנה, ומכפילים אותם ב1.1 בחזקת 450,
האם היינו מגיעים לשווי שוק של הS&P 500 היום?עשיתי חישוב גס, הנחתי ששווי השוק של הS&P 500 הוא 70 טריליון דולר,
הנחתי גם צמיחה ריאלית של 6%,
ועשיתי חישוב לאחור.התוצאה: כ-300$.
כלומר שווי 500 החברות דאז לפי הנחות אלו היו שוות 300 דולר!!! "של היום".ומכאן השאלה האם ייתכן שבשווי של כמה שקי חיטה היה אפשר לקנות את חברת החיטה הגדולה בעולם, ועוד-499 חברות?!
האם זה הגיוני?!
נקודה למחשבה.אשמח לשמוע את דעת חברי ומומחי הפורום.
לדעתי התשובה לפחות החלקית היא זו,
ציטוט מהמכלול:
"צמיחה בהיסטוריה
במחקר ההיסטורי יש קושי גדול להעריך את היקף הצמיחה הכלכלית לפני המאה ה-14, בהיעדר נתונים מדויקים על גודל האוכלוסייה, ההכנסה והמחירים. עם זאת, ההערכה היא שעד סוף המאה ה-10 סבלה אירופה מהעדר צמיחה כלכלית[3]. לאחר מכן, במיוחד במאה ה-12 וה-13 ראתה אירופה צמיחה כלכלית משמעותית, אולם בעיקר עקב גידול באוכלוסייה[4]. דבר דומה קרה בסין במאות שלאחר מכן[5].למעשה, לפני המהפכה התעשייתית, שיצרה קפיצות טכנולוגיות ששינו את הכלכלה וגרמו לצמיחה בקנה מידה גדול, צמיחה הייתה צמודה כמעט לחלוטין לגודל האוכלוסייה ולהון."
השאלה הנשארת האם זה אכן מסביר הכל?
ושנית נסו לדמיין מה היה קורה לו המהפכה הייתה מתרחשת אז...... -
@רבנאי-יתרעם-גאון כנגד כל אחד שיוצא לפנסיה יש כמה שנכנסים , וגם את הפנסיה לא מושכים בבת אחת
בכל הבועות שהיו תמיד שלב ההתפוצצות היה כאשר הרבה אנשים רצו כבר למכור ולא נמצאו קונים, לעומת זאת שוק המניות היום שהוא פסיבי ברובו (לדוגמה המדד הידוע) 'מתוכנת' לא למכור בירידות ולעומת זאת להמשיך לקנות באופן אוטומטי בכל הכספים (שממשיכים להיות מופקדים אוטומטית בקרנות הפנסיה וכו' כל חודש) את מניות 500 החברות העולות, ולכן לכאורה למדדים אלו יש הרבה פחות סיכוי לתופעת בועה -
@זוטו-של-ים
אני רוצה לחדד את השאלה, ולשאול אותה בצורה הפוכה, לא לקפל שוב את הנייר אלא לפתוח אותו.האם תמיד מדד ה S&P 500 הניב תשואה של 10%,
כלומר אם ננוע אחורה בזמן ובמקום שהמדד יעלה 10% הוא ירד 10%,
האם גם לאחור זה יהיה כך?
האם במקרה שהיינו לוקחים את 500 החברות הגדולות בעולם לפני 450 שנה, ומכפילים אותם ב1.1 בחזקת 450,
האם היינו מגיעים לשווי שוק של הS&P 500 היום?עשיתי חישוב גס, הנחתי ששווי השוק של הS&P 500 הוא 70 טריליון דולר,
הנחתי גם צמיחה ריאלית של 6%,
ועשיתי חישוב לאחור.התוצאה: כ-300$.
כלומר שווי 500 החברות דאז לפי הנחות אלו היו שוות 300 דולר!!! "של היום".ומכאן השאלה האם ייתכן שבשווי של כמה שקי חיטה היה אפשר לקנות את חברת החיטה הגדולה בעולם, ועוד-499 חברות?!
האם זה הגיוני?!
נקודה למחשבה.אשמח לשמוע את דעת חברי ומומחי הפורום.
לדעתי התשובה לפחות החלקית היא זו,
ציטוט מהמכלול:
"צמיחה בהיסטוריה
במחקר ההיסטורי יש קושי גדול להעריך את היקף הצמיחה הכלכלית לפני המאה ה-14, בהיעדר נתונים מדויקים על גודל האוכלוסייה, ההכנסה והמחירים. עם זאת, ההערכה היא שעד סוף המאה ה-10 סבלה אירופה מהעדר צמיחה כלכלית[3]. לאחר מכן, במיוחד במאה ה-12 וה-13 ראתה אירופה צמיחה כלכלית משמעותית, אולם בעיקר עקב גידול באוכלוסייה[4]. דבר דומה קרה בסין במאות שלאחר מכן[5].למעשה, לפני המהפכה התעשייתית, שיצרה קפיצות טכנולוגיות ששינו את הכלכלה וגרמו לצמיחה בקנה מידה גדול, צמיחה הייתה צמודה כמעט לחלוטין לגודל האוכלוסייה ולהון."
השאלה הנשארת האם זה אכן מסביר הכל?
ושנית נסו לדמיין מה היה קורה לו המהפכה הייתה מתרחשת אז......@משה-צבי
אני לא מייבין גדול בכלכלה,
אבל לא נראה לי שלפני 450 שנה
[תקופת המהר"ל מפראג...]
היו 500 חברות בכל העולם כולו.
לא היה 'שווי',
לא היו 'השקעות'
אנחנו מדברים על הכלכלה המודרנית.
ואין לנו סיבה לחשוב שהיא תחזור להיות גולמית ולא- חכמה
כמו שהיא הייתה לפני 400 שנה.
ואם כן - אז גם החתונות תחזורנה להיות בחצר בית הכנסת בימי שישי אחר הצהריים...
בניין עדי עד! -
@זוטו-של-ים
אני רוצה לחדד את השאלה, ולשאול אותה בצורה הפוכה, לא לקפל שוב את הנייר אלא לפתוח אותו.האם תמיד מדד ה S&P 500 הניב תשואה של 10%,
כלומר אם ננוע אחורה בזמן ובמקום שהמדד יעלה 10% הוא ירד 10%,
האם גם לאחור זה יהיה כך?
האם במקרה שהיינו לוקחים את 500 החברות הגדולות בעולם לפני 450 שנה, ומכפילים אותם ב1.1 בחזקת 450,
האם היינו מגיעים לשווי שוק של הS&P 500 היום?עשיתי חישוב גס, הנחתי ששווי השוק של הS&P 500 הוא 70 טריליון דולר,
הנחתי גם צמיחה ריאלית של 6%,
ועשיתי חישוב לאחור.התוצאה: כ-300$.
כלומר שווי 500 החברות דאז לפי הנחות אלו היו שוות 300 דולר!!! "של היום".ומכאן השאלה האם ייתכן שבשווי של כמה שקי חיטה היה אפשר לקנות את חברת החיטה הגדולה בעולם, ועוד-499 חברות?!
האם זה הגיוני?!
נקודה למחשבה.אשמח לשמוע את דעת חברי ומומחי הפורום.
לדעתי התשובה לפחות החלקית היא זו,
ציטוט מהמכלול:
"צמיחה בהיסטוריה
במחקר ההיסטורי יש קושי גדול להעריך את היקף הצמיחה הכלכלית לפני המאה ה-14, בהיעדר נתונים מדויקים על גודל האוכלוסייה, ההכנסה והמחירים. עם זאת, ההערכה היא שעד סוף המאה ה-10 סבלה אירופה מהעדר צמיחה כלכלית[3]. לאחר מכן, במיוחד במאה ה-12 וה-13 ראתה אירופה צמיחה כלכלית משמעותית, אולם בעיקר עקב גידול באוכלוסייה[4]. דבר דומה קרה בסין במאות שלאחר מכן[5].למעשה, לפני המהפכה התעשייתית, שיצרה קפיצות טכנולוגיות ששינו את הכלכלה וגרמו לצמיחה בקנה מידה גדול, צמיחה הייתה צמודה כמעט לחלוטין לגודל האוכלוסייה ולהון."
השאלה הנשארת האם זה אכן מסביר הכל?
ושנית נסו לדמיין מה היה קורה לו המהפכה הייתה מתרחשת אז......
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
הרשמה התחברות