דילוג לתוכן

מה אתם מפסידים כשאתם חוסכים את דמי הניהול של קופת גמל להשקעה

  • יש דרישה לדעת?

  • @יוסף-מינצברג האם זה לא אותם פרקים שפירסמת ב-טיפים לכלכלה נכונה ?

    @998877 רק ההקדמה לקוחה משם, הפעם זה מגיע בסדרה של כמה פרקים מסודרת וערוכה מחדש עם כלל הנקודות.

    אינו דומה

  • ב בן עליה התייחס לנושא זה ב
  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בדמי ניהול 0.6% חישבת גם את ההוצאות השקעה, וגם איך הם משקיעים בS&P500 הם קונים ישירות מניות או שהם גם רוכשים קרנות?

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בקופת גמל יש עלות שנקראת "הוצאות ניהול השקעות", שזה העלות של העמלות קנייה ומכירה של הקרנות העוקבות אחר המדד, כך שבפועל הדמי ניהול של קופג"ל הרבה יותר יקרים מ0.6%, וכמו שרמז @פושט-רגל-מרמה-ד .

  • @מונטיפיורי
    צריך להכניס את זה למאמרים

  • היכן הפרק הנוסף?

  • כבר העירו על הוצאת ניהול השקעות.

    לגבי אנבסקו - רק בS&P עמלת ההחלף הוא 0.7, בנסדק 0.5. (בימים האחרונים הכנסתי נתונים אלו לאתר).

    לגבי ההשואה, השיטה שמשתמשים בה מסלולי גמל ופנסיה, זהה גם בקרנות הישראליות שמשתמשים באותו שיטה.
    כמובן, בקרנות יש ד"נ משתנים, ובקופת קמל להשקעה אין, אבל הד"נ יקרים יותר.
    בסופו של דבר, מכיון שהשיטה הוא שונה לגמרי, הדרך היחיד להשוות הוא במבחן התוצאות. בהשואה של האפשרויות השונות (אנבסקו, קרנות ישראליות, קופת גמל להשקעה) לאחר ניכוי ד"נ, הקופת גמל להשקעה אינם בתחלת הרשימה (אבל גם לא בסוף הרשימה). היו שנים שהקרנות המחקות הישראליות הובילו, בשנה שנתיים האחרונות אנבסקו היה בראש הרשימה.

  • יכול להיות שהתכונת 0.07 ו0.05

  • יכול להיות שהתכונת 0.07 ו0.05

    @בן-עליה תודה

  • @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

  • @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

    @לייזרזון said:

    @יוסף-מינצברג
    הנחת כאן פצצה - ונעלמת???????????????

    כמו כל סיפור בהמשכים

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    289 צפיות
    ד
    אין אותו במלאי
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    172 צפיות
    צ
    @חיסכון-לחתונה אכן זה ההבדל בין הדמי ניהול. האם זה הצעה טובה, אני לא יודע להגיד כי אני לא מכיר את הנתונים שלך. אבל תחפש כאן בפורום יש הרבה חומר על הנושא, ברוב המקרים זה מה שצריך לעשות. התשואה של המסלול חשובה הרבה הרבה יותר מאשר הדמי ניהול. חישוב פשוט, ברור שלא אכפת לך לשלם דמי ניהול פי 3, אם התשואה תהיה פי 2.
  • מה העדכון הבא של המדד?

    שוק ההון והשקעות מדד
    13
    0 הצבעות
    13 פוסטים
    490 צפיות
    בית שמשב
    [image: 1776325928988-cdff3d1b-255f-47fc-8c7f-c38f61c34aa6-image.jpeg]
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    356 צפיות
    צ
    @אנונימי2 א"א להמליץ לך בפורום על כזה דבר, אבל בהחלט הגישה נכונה שחברות AI הם העתיד [יותר נכון הווה, והעתיד זה בכלל אנרגיה]. מצד שני תמיד יש את החשש שרק כמה חברות מסויימות יצליחו לכבוש את השוק, וכל השאר... אם אתה עושה את זה כחלק מהפיזור שלך, אבל א"א להמליץ לך על איזה סכום וכמה אחוזים מהתיק. השאלה היא האם אתה מבין את הסיכונים, או שברור לך שרק AI ואין לך שום צד אחר בכלל. כי AI זה לא שום קוד להצלחה ועליית ערך המנייה.
  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    242 צפיות
    רואה את הנולדר
    מערב הפרוע: ה-S&P 500 זינק ב-7% ביום שני בעקבות ’חדשות כזב’ Investing.com — מושב הבורסה ביום שני חווה שינוי פתאומי במסלול המדדים העיקריים בוול-סטריט בעקבות דיווח לא מאומת מהבית הלבן שהפסקה של 90 יום בהטלת מכסים נשקלת. הבית הלבן הכחיש תביעות אלה כ-30 דקות מאוחר יותר, והכחיש שדירקטור המועצה הכלכלית הלאומית קווין האסט רמז קודם לכן בראיון ברשת פוקס (NASDAQ:FOX) ניוז שהנשיא דונלד טראמפ עשוי לשקול הפסקה כזו, אך לא אישר גמירת דעת כלשהי. השוק הגיב תחילה באופן חיובי להערותיו של האסט, כאשר מניות הסטוק עברו לזמן קצר לירוק על רקע האפשרות להקלה במתיחות הסחר. עם זאת, אופטימיות זו הייתה קצרת מועד כאשר הבית הלבן מיהר לתייג את הדוח כ"חדשות כזב", מה שהוביל לירידה בשוק המניות. נכון לשעה 17:50 (שעון ישראל), ה-S&P 500 ירד ב-80 נקודות, או 1.5%. גם הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו בכ-4% מוקדם יותר במושב בורסה לפני שהופיעה שמועה לא מאומתת בפלטפורמת המדיה החברתית X. לאחר שהדוחות החלו להתפשט, ה-S&P 500 התאושש בעד 3% לפני שהבית הלבן מיהר להכחיש אותם. מאמר זה נוצר ותורגם בתמיכת AI ונבדק על ידי עורך. לקבלת מידע נוסף, עיין בתנאים והתניות שלנו. מקור https://il.investing.com/news/stock-market-news/article-496238 [image: 1744064655561-4a3aee2f-d9b8-4cc4-ae94-1b50017d9e97-image.png]