דילוג לתוכן

מה אתם מפסידים כשאתם חוסכים את דמי הניהול של קופת גמל להשקעה

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

  • יוסף מינצברגי יוסף מינצברג התייחס לנושא זה ב
  • מחכים לפרק הבא

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג האם זה לא אותם פרקים שפירסמת ב-טיפים לכלכלה נכונה ?

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג משמח אותי לראות שאדם מקצועי כמוך מעלה את הנושא
    כבר כמה שנים שאני מעלה את נושא המינוף ששוה לאין ערוך וגם בניתי לי וכמה מבני משפחתי תוכנית מעולה למנף בצורה זהירה וחכמה ולהגיע לחתונות הילדים עם רווחים גדולים סקרן לראות את הכיון שלך לענין.

  • @יוסף-מינצברג משמח אותי לראות שאדם מקצועי כמוך מעלה את הנושא
    כבר כמה שנים שאני מעלה את נושא המינוף ששוה לאין ערוך וגם בניתי לי וכמה מבני משפחתי תוכנית מעולה למנף בצורה זהירה וחכמה ולהגיע לחתונות הילדים עם רווחים גדולים סקרן לראות את הכיון שלך לענין.

    @השומר
    תוכל אולי להעלות דוגמא שבנית לבני משפחת איך למנף ולהגיע לחתונה מוכן ???

  • @השומר מצטרף לבקשה

  • יש דרישה לדעת?

  • @יוסף-מינצברג האם זה לא אותם פרקים שפירסמת ב-טיפים לכלכלה נכונה ?

    @998877 רק ההקדמה לקוחה משם, הפעם זה מגיע בסדרה של כמה פרקים מסודרת וערוכה מחדש עם כלל הנקודות.

    אינו דומה

  • ב בן עליה התייחס לנושא זה ב
  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בדמי ניהול 0.6% חישבת גם את ההוצאות השקעה, וגם איך הם משקיעים בS&P500 הם קונים ישירות מניות או שהם גם רוכשים קרנות?

  • לאחרונה מתפתחת תופעה נרחבת גם בציבור הכללי וגם בציבור החרדי המְעוֹדֶדֶת פתיחת חשבון מסחר עצמאי להשקעה פאסיבית, דרך מאמרים, מדריכים, ספרים וקורסים, עם יעד סופי זהה: חשבון מסחר עצמאי. במקביל, מבקרים אותם ספרים וקורסים את ההשקעה דרך קופת גמל להשקעה, בגלל דמי הניהול היקרים

    כל מי ששמע וקרא יודע לספר לכם על על דמי ניהול נמוכים, גמישות בהשקעות, עצמאות ושליטה מלאה, ואולי גם הראו לכם מחשבון ריבית־דריבית כדי שתראו בעיניים כמה תוכלו ”לחסוך“ אם תשקיעו לבד, וזה מאוד פשוט: אם אתה ”חברמן“, כזה שמוכן ללכת ל'מגרש של הגדולים', תפתח כאן ועכשיו חשבון מסחר עצמאי.

    לעיתים גם אני חשבתי שזה אחד מהצעדים החכמים בשוק ההון. אחרי בחינה מעמיקה הגעתי למסקנה, שמעבר גורף למסחר עצמאי עלול להיות הרבה פחות רווחי ואף מסוכן הרבה יותר, נקיף את הנושא מראשיתו ועד סופו כדי שתוכלו להגיע להחלטות הנכונות.

    פרק 1

    דמי ניהול, רַבּוֹתַי דמי ניהול..

    למה אמרו לכם שחשבון מסחר עצמאי עדיף? הטיעון המרכזי להעדפת חשבון מסחר עצמאי נובע מדמי הניהול 'הגבוהים' בקופת גמל להשקעה - 0.6 % מסך ההשקעה, לעומת זאת, בחשבון עצמאי אפשר לעקוב אחרי מדדים מפורסמים כמו S&P500 ומדד הנאסד״ק דרך הקרנות המשוכללות של INVESCO, עם דמי ניהול של 0.05 % בלבד בקרן העוקבת אחר ה־S&P 500 ו 0.2% בלבד בקרן העוקבת אחר מדד הנאסד“ק.

    לפני שנעשה את החישוב הסופי ונראה את הפער, חשוב להבין שדמי הניהול של אינווסקו לא מסתכמים ב־ 0.05 או 0.2 % בלבד, בגלל שהם לא כוללים את עלויות של חוזה הסוואפ, חוזה הסוואפ הוא חוזה הבעלות הקשורה לדרך פעילות הקרן כקרן סינטטית, אשר בפועל אינה רוכשת את כל 500 מניות ממדד ה-S&P, אלא מבצעת עסקת סוואפ (החלף) מול מוסד פיננסי במסגרתה אותו מוסד מתחייב לספק לקרן את תשואת המדד.

    מדובר בהוצאה פנימית הנִגְרַעַת מנכסי הקרן. בפועל, עלות זו מגולמת ישירות במחיר היחידה של הקרן ומשפיעה על התשואה נטו שמקבל המשקיע. אינווסקו אינה מְמַמֶּנֶת עלות זו ממקורותיה, אלא מְשִׁיתָה אותה על הקרן כחלק מהעלות הכוללת של אחזקת המדד באופן סינתטי. לכן, בעת בחינת הכדאיות הכלכלית, על המשקיע להתייחס לעלות הכוללת של ההשקעה."

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    חישוב מהיר במחשבון ריבית דריבית יציג לנו את הפער הבא:
    בקופת גמל להשקעה נקבל 714,804 ש״ח, ובחשבון עצמאי נקבל 776,141 ש״ח - פער של 61,377 ש״ח (!) לטובת חשבון המסחר העצמאי, לכאורה כשמדובר בפער של עשרות אלפי ש״ח, מי רוצה להשקיע דרך קופת גמל, מי רוצה להפסיד מעל שישים אלף שקל?!...

    כבר בפרק הבא נעמיק ונראה איך דווקא קופת גמל להשקעה מביאה לנו לרוב יותר רווח ויותר תשואה מאשר השקעה דרך חשבון מסחר עצמאי, כך שעלות דמי הניהול הגבוהים הופכים להיות מזעריים לעומת הרווח הגדול בהשקעה עצמה, יהיה מחכים, מעמיק ומעניין! המשיכו לעקוב

    סילבוס תוכנית הלימודים ׳חכמת ההשקעה׳ פותחים מחזור שמיני בטלפון ובדיגיטל, מחכה לכם שם, אפשר להצטרף כאן או בקו חכמת ההשקעה 03-3822-002 שלוחה 3

    image-embedded#
    סילבוס לימודי חכמת ההשקעה יוסף מינצברג.pdf=|=|

    @יוסף-מינצברג said:

    עלות הסוואפ עומדת היום על 0.07%, כך שאם נִסְכֹּם את שניהם ביחד נקבל עלות דמי ניהול בגובה של 0.12% במקום 0.05 % בקרן עוקבת S&P500, ובקרן עוקבת נאסד״ק נקבל עלות דמי ניהול בגובה 0.27%.

    כך לדוגמא משקיע ל־20 שנה סכום של 100,000 ש״ח בחלוקה של 50,000 ש״ח S&P500 ו־50,000 ש״ח בנאסד״ק, עם תשואה שנתית של 11%, יקבל דמי ניהול ממוצעים בחשבון עצמאי 0.19% לעומת דמי ניהול של 0.6% בקופת גמל להשקעה.

    בקופת גמל יש עלות שנקראת "הוצאות ניהול השקעות", שזה העלות של העמלות קנייה ומכירה של הקרנות העוקבות אחר המדד, כך שבפועל הדמי ניהול של קופג"ל הרבה יותר יקרים מ0.6%, וכמו שרמז @פושט-רגל-מרמה-ד .

  • @מונטיפיורי
    צריך להכניס את זה למאמרים

  • היכן הפרק הנוסף?

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    4 פוסטים
    299 צפיות
    איציק התותחא
    מעלות הקרן 1185164 – Invesco MSCI World UCITS ETF Acc הקרן נסחרת בשקלים, ולכן במס רווחי הון מנכים את האינפלציה מהרווח משלמים מס רק על התשואה הריאלית. בזכות שהיא קרן אירית (UCITS Ireland) + מנגנון הצבירה (Accumulating), הדיבידנדים חוזרים ומשקיעים אוטומטית בתוך הקרן. זה נותן שני יתרונות: מס של 15% בלבד על דיבידנדים אמריקאיים (במקום 30%) + דחיית המס הישראלי של 25% על דיבידנדים.
  • 5 הצבעות
    9 פוסטים
    339 צפיות
    ד
    ברור שהוא עוזר מאוד . האם אתה יכול לשאול את גיפיטי : האם להשקיע בחברת אלביט ולהסתמך עליו ? ממש לא , אם זה היה ככה כולם היו עושים את זה . השקעה מבוססת על מציאת ערך מוסף שהשוק או הציבור עדיין לא הבינו , וזה אפשרי רק אם יש לך משהו שאין לאחרים . אתה כן יכול ליצור פרומט חזק ולהביא את הצאט לביצועים טובים ולהוציא ממנו מידע הרבה יותר איכותי ועל סמך זה להשקיע .
  • 2 הצבעות
    1 פוסטים
    195 צפיות
    רחל עומסיר
    שוק ההון הישראלי מזנק - אבל מה זה אומר על ההשקעות שלנו? הבורסה לא ראתה שבוע כזה הרבה זמן: מדד ת"א 35 זינק בצורה חדה השקל ממשיך להתחזק מול המטבעות הזרים וכל זה - בצל המערכה המורכבת מול איראן התוצאה? רבים שואלים האם צריך לשנות מסלול השקעה? אולי לנצל את העליות? והתשובה שלי : דווקא עכשיו חשוב להישאר יציבים. שוק ההון בנוי מתנודות. המשקיע החכם - הוא משקיע פסיבי, זה שנשאר נאמן לאסטרטגיה שבנה מראש: מסלול המתאים לגיל לרמת הסיכון למטרות שלך שוק ההון תמיד עולה ויורד. מי שמנסה לתזמן אותו – מפסיד. מי שנצמד לאסטרטגיה – מרוויח לאורך זמן. התגובה לעליות בשוק, ממש כמו לירידות - לא צריכה להיות אימפולסיבית אלא בתבונה והתמדה. אם יש לכם אסטרטגיה - תנו לה לעבוד. אם אתם לא בטוחים שהיא מתאימה - זה הזמן לבדוק. לסיכום הזמן להשקיע- זה כשיש לך תוכנית. לא כשיש כותרת בעיתון. [image: 1750759712744-12327d71-f8cd-4281-ab28-0f49ae950f6a-image.png] הכותבת הינה יועצת פנסיונית מורשית ומתכננת פרישה [image: 1750759765690-%D7%97%D7%AA%D7%99%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9C-resized.png]
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    338 צפיות
    אבי ה-נערהא
    @שבתי-בבית-ה ביקשתי מGPT בשבילך למרות ירי טילים ומצב בטחוני רגיש, הבורסה בת"א ממשיכה לעלות, כשהמשקיעים מתעלמים מהסיכונים ומתמקדים בתרחישים אופטימיים. הכסף המוסדי שזורם לשוק תורם לעליות, אך קיימת אזהרה: תרחישים שליליים רבים, כמו מלחמות, פגיעה בתשתיות, וגירעון תקציבי - אינם מתומחרים כראוי. תוספת שלי: כולם אוהבים ווינרים, כשנתחיל לדשדש או להנזק מעבר לסטנדרט הבורסה תגיב אחרת.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    293 צפיות
    ס
    @רואה-את-הנולד שעות המסחר בבורסה בארה"ב שלב המסחר המוקדם PRE MARKET 11:00 – 16:30 שלב המסחר הרגיל / הרציף – 16:30 – 23:00 שלב המסחר המאוחר AFTER MARKET – 23:00 – 03:00 PRE – MARKET – שלב המסחר המקדים שלב זה מתחיל כבר בשעות הלילה המאוחרות בארה”ב (שעות הצהריים המוקדמות בישראל) ומאפשר להכניס הוראות, ולבצע עסקאות עוד לפני פתיחת המסחר הרגיל. REGULAR TRADE HOURS – שלב המסחר הרגיל/הרציף זהו שלב המסחר בו מרוכז הרוב הגדול של נפח המסחר. שלב זה מתנהל בשעות 23:00- 16:30 שעון ישראל. AFTER MARKET – שלב המסחר המאוחר שלב זה מאפשר מסחר בשוק האמריקאי עד לשעת הלילה המאוחרות (שעון ישראל) ומתנהל באותו אופן כמו השלב המקדים. שלב הטרום מסחר והמסחר המאוחר מוגבלים ביחס לשעות המסחר הרגיל, בנפח המסחר, במכשירים הפיננסים בהם ניתן לסחור ובסיכויים למפגש קונה-מוכר כדי לייצר עסקה. הוראות ניתן להעביר דרך ברוקר שמנתב את ההוראות דרך עושי שוק או דרך ECN – רשתות מסחר ממחושבות המאפשרות מפגש בין קונים למוכרים מחוץ לבורסות הרשמיות. בשלבי המסחר המוקדם/מאוחר ההוראות מנותבות רק דרך ECN. הבהרות חשובות: **השעות הן לפי שעון ישראל **שעות הפעילות של מערכות המסחר בפועל, בשלבי המסחר המוקדם והמאוחר עשויות להיות שונות ממה שצוין, יש להתעדכן מול דסק מסחר חו"ל. **במעברי שעון חורף וקיץ קיים הפרש של כשבועיים בין ישראל וארה"ב, לפיכך, בתקופה זו שעות תחילה וסיום של המסחר לפי שעון ישראל משתנה לשעה אחת אחורה.