דילוג לתוכן

כסף על הרצפה

שוק ההון והשקעות
2 2 164 2
  • כסף על הרצפה
     
    זאת אחת ההתנהגויות האנושיות הכי מרתקות.
     
    גם כשברור שיש כסף על הרצפה, ההסתערות היא לא מידית.
     
    נניח שאתם מחפשים מגרש לקניה.
     
    מגרשים בסביבה נמכרים לצורך העניין ב-4 מ' ש"ח.
     
    המגרש הזה, שהוא באותו גודל ומאפיינים די דומים לכל השאר, מוצע ב-2.5 מ' ש"ח.
     
    למה? מי יודע. זה מה שבעלי הקרקע מבקשים.
     
    על פניו, יש פה כסף על הרצפה. מציאה ברורה.
     
    נניח שאתם מגיעים לראות את המגרש.
     
    אתם לבד. רק אתם והבעלים. אין אף אחד מסביב.
     
    אתם קצת מבולבלים. איך זה שאף אחד לא לוקח את העסקה? מה אני מפספס?
     
    הרבה פעמים זה יגרום לכם מעט להתמהמה.
     
    כזאת מציאה? משהו פה מסריח.
     
    באופן פרדוקסלי היה כבר עדיף שהמחיר היה יותר קרוב למחיר השוק. כי אז ברור שהייתם חוטפים מיד.
     
    למה זה דומה?
     
    אנשים הולכים ברחוב ועוברים ליד תיק פתוח ובו שטרות.
     
    ליד התיק יש שלט גדול: "זכיתי בלוטו והחלטתי לחלוק קצת".
     
    קל לנו להבין אינטואיטיבית, שלא מעט אנשים יעברו ליד התיק, יעצרו, יסתכלו לרגע, ואז ימשיכו ללכת.
     
    תעבור לכולם בראש המחשבה: למה זה ניתן ככה בחינם? משהו פה מסריח. והם ימשיכו הלאה בחייהם.
     
    מתי יקרה השינוי? מתי אנשים כן יתחילו להתסער על השלל?
     
    כשעוד אנשים מסביב יתחילו לאט לאט לגשת ולקחת.
     
    בשלב מסוים כשיהיו מספיק אנשים סביב התיק, תתחיל התנפלות המונים.
     
    ולמה?
     
    כי הרבה אנשים לא בטוחים מה הם רואים.
     
    זה נראה להם לא סביר ולא הגיוני שיש כאלה מציאות.
     
    הפחד לטעות לבד חזק יותר מהרצון להרוויח לבד.
     
    התופעה הזאת נכונה גם בעסקים.
     
    במקרה של הקרקע הזולה וגם במקרה של מניות זולות.
     
    הרבה פעמים חברות מדווחות דיווחים מטורפים, והמניה לא מגיבה כמה שעות או ימים.
     
    ואז בשלב מסוים אנשים מתחילים לקנות. ורק אז כל השוק מצטרף ומסתער.
     
    רק אז אנשים מסכימים להודות מה שברור על פניו, שזו אכן מציאה. שאכן יש כסף על הרצפה.

    אבל אם תשאלו אותם לפני ההסתערות של אחרים? חששות, תהיות, התלבטויות.
     
    היתרון האמיתי הוא לא לזהות מציאה. אלא לפעול לפני כולם.
     קרדיט נדל"ן פיננסי
    לקבלת תוכן ועדכונים פיננסים ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com

  • כסף על הרצפה
     
    זאת אחת ההתנהגויות האנושיות הכי מרתקות.
     
    גם כשברור שיש כסף על הרצפה, ההסתערות היא לא מידית.
     
    נניח שאתם מחפשים מגרש לקניה.
     
    מגרשים בסביבה נמכרים לצורך העניין ב-4 מ' ש"ח.
     
    המגרש הזה, שהוא באותו גודל ומאפיינים די דומים לכל השאר, מוצע ב-2.5 מ' ש"ח.
     
    למה? מי יודע. זה מה שבעלי הקרקע מבקשים.
     
    על פניו, יש פה כסף על הרצפה. מציאה ברורה.
     
    נניח שאתם מגיעים לראות את המגרש.
     
    אתם לבד. רק אתם והבעלים. אין אף אחד מסביב.
     
    אתם קצת מבולבלים. איך זה שאף אחד לא לוקח את העסקה? מה אני מפספס?
     
    הרבה פעמים זה יגרום לכם מעט להתמהמה.
     
    כזאת מציאה? משהו פה מסריח.
     
    באופן פרדוקסלי היה כבר עדיף שהמחיר היה יותר קרוב למחיר השוק. כי אז ברור שהייתם חוטפים מיד.
     
    למה זה דומה?
     
    אנשים הולכים ברחוב ועוברים ליד תיק פתוח ובו שטרות.
     
    ליד התיק יש שלט גדול: "זכיתי בלוטו והחלטתי לחלוק קצת".
     
    קל לנו להבין אינטואיטיבית, שלא מעט אנשים יעברו ליד התיק, יעצרו, יסתכלו לרגע, ואז ימשיכו ללכת.
     
    תעבור לכולם בראש המחשבה: למה זה ניתן ככה בחינם? משהו פה מסריח. והם ימשיכו הלאה בחייהם.
     
    מתי יקרה השינוי? מתי אנשים כן יתחילו להתסער על השלל?
     
    כשעוד אנשים מסביב יתחילו לאט לאט לגשת ולקחת.
     
    בשלב מסוים כשיהיו מספיק אנשים סביב התיק, תתחיל התנפלות המונים.
     
    ולמה?
     
    כי הרבה אנשים לא בטוחים מה הם רואים.
     
    זה נראה להם לא סביר ולא הגיוני שיש כאלה מציאות.
     
    הפחד לטעות לבד חזק יותר מהרצון להרוויח לבד.
     
    התופעה הזאת נכונה גם בעסקים.
     
    במקרה של הקרקע הזולה וגם במקרה של מניות זולות.
     
    הרבה פעמים חברות מדווחות דיווחים מטורפים, והמניה לא מגיבה כמה שעות או ימים.
     
    ואז בשלב מסוים אנשים מתחילים לקנות. ורק אז כל השוק מצטרף ומסתער.
     
    רק אז אנשים מסכימים להודות מה שברור על פניו, שזו אכן מציאה. שאכן יש כסף על הרצפה.

    אבל אם תשאלו אותם לפני ההסתערות של אחרים? חששות, תהיות, התלבטויות.
     
    היתרון האמיתי הוא לא לזהות מציאה. אלא לפעול לפני כולם.
     קרדיט נדל"ן פיננסי
    לקבלת תוכן ועדכונים פיננסים ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com

    @שמעון-יוחאי-חסן כהמשך לכסף על הרצפה---
    מצרף את נתוני בנק ישראל שפורסמו בימים האחרונים [מאתר SPONSER] ג"כ בהקשר זה:
    נתוני בנק ישראל לחודש פברואר 2026 חושפים כי הציבור הישראלי מחזיק כ-225 מיליארד שקל בחשבונות העו"ש
    סכום אדיר שרובו אינו נושא ריבית כלל למרות סביבת הריבית הגבוהה
    בעוד שהפקדה בפיקדונות לטווח של חצי שנה עד שנה יכולה להניב ריבית ממוצעת של 3.88%, הריבית על פיקדונות יומיים נמוכה משמעותית ועומדת על 1.25% בלבד

  • אבי ר.א אבי ר. התייחס לנושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    42 פוסטים
    1k צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @רבנאי-יתרעם-גאון אני חושבת אחרת. נחיה ונראה. לגבי באר שבע, שאלו אותי באישי- בגלל כל הבעיות שיש הן באופן גלוי והן באופן נסתר, המתווך שאני ממליצה עליו בבאר שבע לא מתעסק עם השכרות של דירות שהוא לא חילק /תיווך. כי באמת יש כ''כ הרבה דירות שקשה עד בלתי אפשרי להשכיר אותם. ולכן הוא מלווה עיסקה מתחילה ועד סוף.
  • 3 הצבעות
    3 פוסטים
    151 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    זה בעיה רצינית, כי באמת החוק נמצא לטובת האנשים המקושרים. בפרט שהתחום הזה לא ממש ברור ולא מוחלט.
  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    505 צפיות
    רואה את הנולדר
    @בוטח-בה כתב ברעיונות להשקעה עם תזרים תשואות גבוה: ודאי שיש! ברור שיש מלא רעיונות אם אתה יודע להקים פרויקטים תעשה אחד כזה תפתח עיתון עלון פרסום כזה או אחר חנות תנהל צוות משאבי אנוש אם אתה יודע לטווח בין עובדים למעבידים אפשר להמשיך את הרשימה אבל זה לא ממש יעזור לך כי זה מאוד תלוי במי שאתה הובנתי?
  • 1 הצבעות
    38 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    אם כבר טחנו אותו מכל הכיוונים לפחות ניתן לעסקאות שלו לדבר זה המייל שהוא שלח עכשיו. לא קראתי אותו עדיין עשיתי העתק הדבק. אבל איתמחי גברא שהוא מציע דברים טובים. ומי שחושב שיש לי קשר אליו ואני משווק אותו שיעשה לי דיסלייק.... [אגב גם מי שמרוויח מדברים דומים בשוק ההון נקרא שהוא משווק ???] נכס מהמם בירושלים, אבל רק לבעל יכולת, תנאים מפליגים ופוטנציה השבחה גבוהה ​נכס מהמם ב-גילה בירושלים ​ דירת פנטהאוז 4.5 חד' 106 מ' דירה משופצת קומפלט: צנרת חשמל חדשה, כלים סניטריים חדשה. מחסן פרטי בקומת המחסנים. קומה עליונה עם מרפסת גדולה ויפה. עם מעלית. שווי שכ"ד להשכרה 7,000 ש"ח. לפינוי בינוי עם היזם חב' "עומר" הנדסה הבונה את הפרויקט המרכז העולמי של ויז'ניץ. תוספות של דירות התמורה, כמות לא מקובלת בשוק של 42 מ' מתוכו 12 מ' מרפסת. לפי תוספת התמורה, תתקבל דירה של 6 חד' ועוד תוספת מחסן צמוד לדירה, (לא בקומת מחסנים) ​ ​שווי שכ"ד שתתקבל מהיזם לפחות 10-20% מעל שווי שכ"ד. ​ ​שווי הנכס החדש הצפוי (לפי מחירי היום) הנו לפחות 4,600,000 ש"ח ​ ​חלום של השקעה ​במיוחד בתנאי מינוף: ​של דירה לא ראשונה ההשקעה 1,325,000 ש"ח ​במצב של דירה ראשונה, ההשקעה 662,500 ש"ח בלבד ​ ​מדובר על אחוזי רווח גבוהים מאד, במיוחד לאור התנאים ​הנמוכים כיום בפרויקטים של פינוי בינוי.
  • 16 הצבעות
    7 פוסטים
    1k צפיות
    מתכנן פיננסימ
    @טריידר חזק ביותר!! אני תמיד טוען שהסיבה שבציבור האברכים יש יותר נפילות בהשקעות מפוקפקות, זה בגלל שהם מעולם לא עבדו על כסף, והם חושבים שיש כסף קל. מי שעובד יודע ש"בזעת אפך תאכל לחם" וכסף לא גודל על העצים. אגב- יש מקרה אחד שכן יש שמה כסף קל והוא: לשכנע אחרים שיש כסף קל.