דילוג לתוכן

תכלס' אחרי כל הדיבורים מה עושים?

שוק ההון והשקעות
12 6 109 6

נושאים מוצעים


  • מה עדיף עכשיו ת"א 125 S&P 500 ?

    שוק ההון והשקעות
    19
    0 הצבעות
    19 פוסטים
    905 צפיות
    ד
    @מחשב-מסלול-מחדש . זו בדיוק הנקודה שאני חושב שלא . אני חושב שגם פאסיבי יכול לשלב בתיק ההשקעות שלו נאסדק . כמובן שאני לא ממליץ , ולא רק בגלל שאסור אלא כי זה דבר שהוא נורא שונה בין אנשים ובמיוחד ההשקעה בנאסדק.
  • 8 הצבעות
    11 פוסטים
    396 צפיות
    ד
    [image: 1773261087706-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-03-11-223042.png]
  • 2 הצבעות
    6 פוסטים
    309 צפיות
    מ
    יש פה כמה משפטים שהם ממש נשמעים קלישאות, אבל יש מצב שהוא הראשון שאמר אותם לפני כמה עשורים…
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    299 צפיות
    צ
    @חיים-פלדמן התשובה לשאלה היא תלוי, ברמת העיקרון השקעה ח"פ תביא תשואה יותר גבוהה, מאשר הפקדה חודשית. כלומר אם תפקיד כל חודש 1,000 ש"ח למשך 10 שנים, סך ההפקדה הוא 120,000 ש"ח, אבל בפועל בגלל התשואה זה יהיה יותר. ואם תפקיד ח"פ 120,000 ש"ח, אחרי 10 שנים אמור להיות שם יותר מאשר האופציה הקודמת. אבל אם תהיה ירידה גדולה בדיוק אחרי ששמת את ההפקדה ח"פ, אז ייתכן שייקח זמן עד שתתחיל להרויח. כך היה בעשור האבוד בתחילת שנות ה-2000 בS&P500. אז באמת מי שהפקיד הפקדה חודשית הרויח יותר מאשר מי שהפקיד ח"פ. לא בדקתי כרגע, אולי אח"כ אני אעלה ע"ז כמה דברים. עכ"פ לגבי העתיד א"א לדעת מה יהיה, אבל אם מדובר לטווח הארוך, הפקדה ח"פ תביא תשואה יותר טובה.
  • מבוא למשקיע המתחיל, חסר כל ידע בסיסי

    הועבר שוק ההון והשקעות
    1
    5 הצבעות
    1 פוסטים
    515 צפיות
    ניסן עציונינ
    אני מזהה אותך מקילומטרים, כן אתה, ששמעת על שוק ההון מהלחשושים בשכונה על ההוא שהתעשר, ובעיקר על ההוא שנעלם והשמועות אומרות שברח לחו"ל עם מלא נושים, נעבאך על המשפחה, שוק ההון הזה מסתבר הוא גוש גדול ומפחיד בחייך. הגיע היום, והנייעס בחדר קפה החל לסבוב סביבך, מושגים כמו אגחי"ם, קרן סל מחקה מדד, מנוטרל מט"ח, סולידי ופסיבי, החלו להסתובב סביבך, ונדמים בעיניך כגוש שחור גדול ומאיים. מה לעשות השמועות אומרות שזה הדרך הנכונה ביותר לחתן את הילדים. שמועות נכונות אגב, ובשביל זה הוקם הארגון המיוחד 'בנקל' שמציע מגוון רעיונות מדהימים ומומלצים. אבל בחרת לנסות להבין יותר, ללמוד ולדעת לחקור ולהשכיל מה באמת מתרחש שם בשוק התגרים הגדול בעולם, הלא הוא שוק ההון. בשלב הזה בטח נחשפת לפרסומים על קורסים מפותלים רק 290 כפול 30 תשלומים שיסלילו את דרכך אל עברי ההשקעה הבטוחה, יש מצב שהצטיידת בערימת ספרים מכובדת כדי להבין ללמוד ולנתח את סוגיית 'שוק ההון', מן הסתם צררת לך ערימות של פודקאסטים בנגן, כדי לשמוע מכל מומחה אפשרי לענין איך עושים את זה. אז זהו שאין צורך. בפורום זה, על פי בקשת הנהלת הפורום, נעלה בעזרת השם מאמרים לאט לאט שיביאו אותנו אל הדרך הקלה המהירה והבטוחה להשקיע בשוק ההון, בלי מושגים מלחיצים, בלי קורסים מעיקים, ובלי הרצאות משמימות, כאן אשתדל לתת לכם מפעם לפעם את הדברים בצורה מאירת עינים, קליטה וברורה. הודעות אלו יהיו נעולות לתגובות, למען הסדר, תוכלו לפתוח עליהם דיונים בפורום הכללי תחת הקטגוריה 'מסחר עצמאי' אותה אני מנהל. מי שמגיע לשלב פתיחת התיק, מוזמן לפנות אלי למייל שבחתימה ובשמחה רבה אעזור לו ככל שאוכל. גילוי נאות חשוב מאד, אינני יועץ, אין לי רשיון יעוץ, וכל הדברים שאני כותב הם בגדר שיחת חברים בעלמא.