דילוג לתוכן

תמיד יש סיבה לא להתחיל — וזו בדיוק הבעיה

  • בס"ד

    יש לי חבר יקר, אברך ירא שמים, אדם מוכשר ועם ראש על הכתפיים
    כבר שנים אני מנסה לשוחח איתו על השקעות לטובת חתונות הילדים
    יש לו ילדים, שנים מהם בשידוכים ויש לו גם ב"ה קצת כסף פנוי בסוף החודש

    אבל בכל פעם שאני מעלה את הנושא, יש סיבה
    בשנת תש"פ הוא אמר לי: "ישראל, עכשיו קורונה. כל העולם עוצר. זה ממש לא הזמן."
    בשנת תשפ"ב הוא אמר לי: "מלחמת רוסיה אוקראינה, זה גוג ומגוג ממש. ממילא העולם הולך לאן שהוא הולך."
    בשנת תשפ"ד הוא אמר לי: "ישראל, יש מלחמה. אחים שלנו נלחמים. אי אפשר לחשוב על השקעות עכשיו."
    השבוע פגשתי אותו שוב. הוא אמר לי: "עם כל הגיוס והיועמשי"ת וההפגנות והבחירות — זה ממש לא הזמן."

    השבוע כבר לא יכולתי להתאפק.
    אמרתי לו בשקט:
    "כשהבן שלך ירצה להיכנס לשידוכים — גם תגיד לו עכשיו זה לא הזמן כי קורונה?
    כשהמחותן יבקש ממך להביא את הכסף לאולם — תגיד לו עכשיו זה לא הזמן כי אוקראינה?
    כשהזוג הצעיר יצטרך דירה — תסביר להם שיש שיירת רכבים לכלא?"
    הוא שתק.

    האמת הפשוטה היא כזו:
    אי אפשר לתזמן את שוק ההון. אי אפשר לתזמן את עולם הנדל"ן. ובוודאי אי אפשר לתזמן את חתונות הילדים.
    אבל את הדחיינות — אפשר לתזמן בדיוק. היא תמיד מגיעה בזמן.
    הדחיינות לא באה בלבוש של עצלנות. היא באה בלבוש של "שכל ישר". של "זהירות". של "עוד לא הזמן הנכון".
    ובינתיים הזמן עובר.
    בינתיים הילדים גדלים.
    בינתיים כל שנה שעוברת ללא תכנון שווה — במספרים אמיתיים — מאות אלפי שקלים שיצטרכו להגיע מאיפשהו. מגמ"חים. ממשכנתאות. מהחזרים שלא נגמרים.
    כבר יותר מ-22 שנה אני עוסק בכלכלת משפחה בציבור שלנו. ושוב ושוב אני פוגש את אותו הסיפור — אנשים טובים, ישרים, חכמים — שמגיעים אלינו שנה לפני החתונה הראשונה ואומרים: "אם רק הייתי מתחיל לפני עשר שנים."
    לא לפני מאה שנה. לא לפני דור. לפני עשר שנים.
    כשהילד שלהם היה בן שלוש.

    אז מה עושים?
    לא צריך לסחור במניות. לא צריך לשבת מול מסכים כל היום. לא צריך לוותר על שעת לימוד.
    צריך תוכנית ברורה, מותאמת לערכים שלנו, שיודעת בדיוק לאן הולכים ומתי, ופועלת בשקט בצד — בשוק ההון ובנדל"ן — בזמן שאנחנו ממשיכים לחיות את החיים שבחרנו.

    ולכן — אנחנו יוצאים למחזור 4 של קורס גולדפלוס
    קורס שבנינו במשך שנים בדיוק בשביל זה. בשביל האברך שרוצה להישאר אברך — גם בתקופת חתונות הילדים.
    במחזור הזה תקבלו:
    ✅ 11 מפגשים מלאים בזום — שוק ההון, נדל"ן, מיסוי, פנסיה, וכשרות עולם ההשקעות עם הרב ישראל איראם מחבר הספר "מסחר כהלכה"
    ✅ מודל הזה"ב — ארבעה שלבים מסודרים שהופכים ידע לתוכנית עבודה מעשית, מותאמת אישית לכל משפחה
    ✅ ספר הקורס — 200 עמודים על עולם ההשקעות, לא נמכר בשום מקום אחר
    ✅ קבצי אקסל מקצועיים לחישוב השקעות בנדל"ן ובשוק ההון
    ✅ שיחת מיקוד אישית עם המחלקה המקצועית של גוטפלוס
    ✅ ליווי לאורך כל הדרך — פורום משתתפים ומשימות מעשיות בסיום כל מפגש
    הקורס מיועד למי שמסיים את החודש בפלוס ורוצה לדעת מה לעשות עם העודף
    בצורה בטוחה, מעשית, ובלי לוותר על הערכים שלו.

    מי שמעוניין לשמוע עוד, לשאול שאלות, או להבין האם זה רלוונטי למצב שלו
    מוזמן לשאול כאן בפורום ואשתדל לענות לכל אחד.
    ניתן גם לקבל פרטים בקישור כאן >>

    בסייעתא דשמיא
    ישראל גוטמן
    מאסטר לכלכלת המשפחה ויו"ר גוטפלוס

  • וואו ישראל טוב לראות אותך מידי פעם
    מתי מתחי להקורס הקרוב אני שוקל להצטרף

  • וואו ישראל טוב לראות אותך מידי פעם
    מתי מתחי להקורס הקרוב אני שוקל להצטרף

    @בוגר-גוטפלוס
    בעז"ה ביום ראשון הקרוב. לבוגרים יש הטבה מיוחדת, נשמח שתהיה איתנו!

  • מדהים
    בהצלחה ענקית בס"ד.
    ממליץ מאוד להצטרף ולא להתלבט חבל על הזמן שעובר

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    53 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    @השומר כתב בדירת שותפים בפתח תקוה ל"אברך מתחיל": @משהמשה זה רעיון מעולה אבל גם בהשכרה לעובדים זרים אין ודאות לכל הזמן זה עדין משתלם והייתי מוסיף לחפש באזור מתפתח להתחדשות עירונית או לי רכבת קלה וכו... לא דיברתי על השכרה לעובדים זרים סתם מה שיש בפ"ת זה השכרה לחברות בנייה, יש המון אתרי הבנייה בפ"ת שצריכים לשכן את הפועלים הסיניים וכו' שלהם ואם יש לך דירה ליד הרכבת הקלה... אז זה כל אתרי הבנייה בגוש דן ותמיד תמיד תהיה שם בנייה.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    386 צפיות
    בוטח בה'ב
    דבר שני, המעסיק בעיקרון מפריש פנסיה גם בתקופת חל"ד, אבל לא יודע אם זה גם כשהקרן עדיין לא הייתה פעילה לפני הלידה (אם כי כאמור במקרה הזה המעסיק אמור להפריש למפרע כשתדווח לו שהיה לה במקום העבודה הקודם קרן פעילה ואז הוא ודאי אמור להפריש גם בתקופת חל"ד). חוקית מעסיק לא חייב להפריש בחל"ד אא"כ העובדת התחילה לעבוד חצי שנה לפני הכניסה להריון (והיו מקרים במשרדים שחישבנו תאריך ו. אחרונה.. רמז: בוס שאינו גלוי ראש:(... ) יכול להיות שסוכן ביטוח יכול לסדר מעבר לקופה אחרת עם דמי ניהול זולים גם על התקופה הזאת בידיעה שעוד חודשיים ההפקדות חוזרות בכל מקרה מדובר רק על שקלים של הדמי ניהול בחודשיים האלה כי המעסיק צריך להפקיד מתחילת ההעסקה כיון שהקרן היית פעילה ואחר החל"ד היא תפעל שוב ככה נראה לענ"ד
  • 4 הצבעות
    12 פוסטים
    1k צפיות
    ש
    @ניסן-עציוני כתב בחוברת כלכלה של קהילת בית השם, מומלץ לקרוא!: ומי שמעונין לבנות תוכנית לקהילה שלו מוזמן לעשות זאת עם גורמי מקצוע. ובעיקר פיקוח והסברה לטווח הארוך.
  • להשקיע או לא?

    שוק ההון והשקעות השקעה להשקיע חשש מהשקעה
    14
    5 הצבעות
    14 פוסטים
    533 צפיות
    פלוספ
    @צמיחה יש לך את זה בדרייב? תעלה קישור.
  • יש לי נוסחא

    שוק ההון והשקעות
    26
    2 הצבעות
    26 פוסטים
    1k צפיות
    צופה ומביטצ
    @אילפא לפי מיטב ידיעתי, אין שום קשר בין ההכנסות לבין הטבת מס, עצם זה שיש לך עוסק זעיר/פטור/מורשה, גם אם אין לו שום הכנסה אתה זכאי להפקיד כל שנה עד התקרה המותרת בחוק לקרן השתלמות ולמשוך בבוא הזמן ללא מס רווחי הון.