דילוג לתוכן

השגת תשואה יפה ! 💰 ומה עם התזרים השלילי ?🔥

הועבר נדל"ן ומשכנתאות
1 1 272 1
  • זאת השקעה מצוינת ! 📈

    ומה עם התזרים השלילי ? 📉

    כבר נסתדר אתו ! .... 👌

    רגע ! מה-זה בכלל 'תזרים' ? 🤔

    ומה הבעיה הגדולה כשהוא 'שלילי' ? 🙄

    .
    אתה משקיע בנדל"ן או בשוק ההון – נראית לך תשואה מבטיחה, אך כל חודש מתגלות הוצאות קבועות:

    משכנתא, הלוואות, תחזוקה, דמי ניהול, עלות מינוף, וכדומה.

    במצב כזה, למרות ההבטחות לעתיד, תצטרך להוציא כסף משלך כדי למלא את הפער
    – כלומר, אתה מתמודד עם תזרים מזומנים שלילי (דהיינו, הכסף 'זורם' באופן שלילי - יוצא מהכיס).

    אוקיי.

    אבל למה תזרים שלילי כל כך משמעותי, מה כבר יכול לקרות ?

    כשאתה מוציא כסף משלך כל חודש כדי לשלם על ההוצאות של ההשקעה,
    זה לא רק נושא את הסיכון הפיננסי; זה גם יוצר לחץ מתמיד בבית.

    לחץ כלכלי כבד: בדיוק כמו בבית שבו מתקיימות מחלוקות כבדות על כסף
    – אם כל שקל נלקח מכיסך כדי לשמור על השקעה, תתחיל לחוש את המתח בכל פינה.

    פגיעה בשלום המשפחה: כשאתה מתמודד עם חוסר יציבות כלכלית,
    זה משפיע על כל ההחלטות היומיומיות – כל עיכוב בתשלום,
    כל דאגה נוספת, הופכים למקור לסכסוכים בתוך הבית.

    קושי בתכנון עתידי: במקום לבנות עתיד בטוח ומסודר,
    אתה מוצא את עצמך נאבק בכל חודש,
    מה שמוביל להרגשה שהחלום שלך מתרחק
    – ובהמשך אף לייאוש מתוכנית ההשקעה המקורית,
    ויציאה מההשקעה בהספדים (גדולים או קטנים),
    ובעיקר מניעת רווח מהשקעה חכמה בעלת תזרים סביר.

    מה זה אומר עבורך?

    במקום להתמקד רק במספרי תשואה מרשימים,
    חשוב לזכור שהיסוד של כל השקעה טוב הוא לוודא שהתזרים המזומנים שלה חיובי
    – כלומר, שהכסף שזורם פנימה מספיק כדי לכסות את ההוצאות החודשיות מבלי שתצטרך לגייס כסף משלך,
    וגם אם תצטרך לגייס כספים מכיסך הפרטי או הולוואות - נחוץ שזה יהיה מתוכנן ומחושב היטב.

    אם לא תעשה זאת, הסיכון הוא לא רק לאבד כסף בטווח הארוך,
    אלא גם לגרום למשבר של ממש בבית – מחלוקות, לחץ מתמיד, ואולי אפילו קרע בשלווה המשפחתית.

    לסיכום, השקעה מוצלחת היא לא רק על הרווח העתידי,
    אלא גם על היכולת לשמור על יציבות ושלום בבית בכל חודש.

    תזרים מזומנים חיובי (או שלילי סביר) הוא כמו יסוד איתן שמאפשר לך להתקדם בביטחון,
    מבלי שההשקעה תתבטא כמשא כבד שמוביל להפרעות גם במישור האישי והמשפחתי.

    ........................

    להמחשה, אברך זכה בדירה במחיר למשתכן בתחנת שידור בירושלים.

    נראית ההשקעה – על פי החישובים הראשוניים – ככזו שתניב רווח מעל 2.5 מיליון שקל.
    כל המספרים נראים מנצחים, והחלום על רווח כלכלי גדול מתגשם. (מכיר אברך כזה אישית)

    אבל בפועל, ההשקעה הפכה למלכודת כלכלית.
    כדי לרכוש את הדירה הוא נאלץ לקחת משכנתא ענקית,
    ששיעור ההחזר החודשי שלה כמעט ועוקף את התקציב החודשי שלו.

    הוא התעלם מהצורך בבניית תזרים מזומנים חיובי
    – כלומר, לא רק לחשב את התשואה בטווח הארוך,
    אלא לוודא שיש לו מספיק כסף זמין כל חודש לכסות את ההחזרים,
    את המשכנתא, דמי התחזוקה ואת שאר ההוצאות הקבועות.

    בנוסף, סיכון נוסף מופיע:
    אין בוודאות שימצא שוכרים שיכסו חלק מההוצאות.
    במצב כזה, גם אם על פני השטח הרווח העתידי נראה מרשים,
    המציאות החודשית הופכת להיות בלתי ניתנת לניהול.
    כל חודש, במקום ליהנות מההכנסות,
    הוא מוצא את עצמו מתמודד עם משכנתא כבדה
    בסך 15 אלף ש"ח שלא מאפשרת לו לנשום.

    למכור את הכנס הוא לא יכול,
    נדרש ממנו להחזיק את הדירה כמה שנים טובות,
    להוריד את מחיר השכירות גם לא יעזור הרבה,
    כל הזוכים האחרים כבר הורידו מחירים מאותה סיבה,
    לקחת הלוואת גישור ענקית מהבנק,
    גם לא אפשרי עם משכנתא ענקית שיש לו מכבר,
    כך שהבנק כבר לא שש לתת לו אשראי נוסף...

    הוא רואה את הכסף, מרגיש את הכסף,
    כל החברים לספסל שמחים במיליונים שהוא זכה,
    אך הוא שבור ורצוץ, לא יודע לשים את נפשו,
    אתשו מלכתחילה רצתה בבית שמש למגורים,
    אך הוא רצה לעשות את המכה בירושלים,
    ועכשיו הוא מתמודד עם משכנתא של 15 אש"ח בחודש,
    כשאשתו מרוויחה משכורת שמנה של 9000 ש"ח בלבד...

    המקרה הזה מדגים באופן בולט את הבעיה שקרה
    – חשיבה שהתרכזה רק בתשואה העתידית,
    תוך התעלמות מהתזרום החודשי.

    ההשקעה נראתה כהזדמנות פנטסטית בזכות המספרים הגדולים,
    אבל בלי תזרים מזומנים חיובי, היא הפכה למקור ללחץ מתמיד,
    בעיות כלכליות ואי-וודאות כל חודש.

    בסופו של דבר, למרות הרווח התיאורטי,
    המציאות היא מסובכת ומסוכנת
    – כאילו לקחנו עסקה שנראית כמו "חלום מתוק"
    והפכה אותה לסיוט כלכלי שלא מאפשר שלווה בבית.

    אז בבקשה, תשואה גבוה - זה נהדר, אך תזרים שאפשר לחיות אתו - זה הנחת יסוד.

    זה לא אומר שכל תוכנית השקעה עם תזרים שלילי חייב להיגנז,
    אני מכיר אברך שזכה במחיר למשתכן ברמות בדירה ענקית,
    וחילק את הדירה לשתי דירות מרווחות,
    ומצא בעל אמצעים המשלים את פער המשכנתא כל חודש,
    תמורת חצי הרווח במכירת הנכס אחרי 7 שנים !

    אחרים יגידו שהוא טיפש, חצי מהרווח עבור תשלום חודשי ???
    אך האמת שהוא חכם - חכם מאוד !!!

    לא רק שהוא יכול להחזיק את הדירה לאורך זמן במנוחת הנפש,
    הוא לא ימכור את הדירה בתום חמש שנים ממסירת מפתחות,
    שאז עקב מכירה מרובה של זוכי למשתכן המחירים יורדים,
    אלא יחכה עוד שנה ואף שנתיים עד למציאת רוכש במחיר שהוא קובע !!

    בחרנו במקרים קיצוניים להמחשה,
    אך כל השקעה בנדל"ן בישראל עם משכנתא 75%,
    גוררת אתה תזרים שלילי, מכמה אלפים עד עשרות אלפים ש"ח.

    אם הדירה להשקעה 'מותחת' אותך לחסוך כל חודש אלפיים ש"ח - טוב,
    אך אם הדירה להשקעה 'מותחת' את העצבים שלך כל עשירי לחודש - לא טוב.

    תשואה + תזרים = השקעה איכותית ויציבה 💪 💷 💪

  • טריידרט טריידר מחק נושא זה ב
  • טריידרט טריידר שחזר נושא זה ב
  • טריידרט טריידר התייחס לנושא זה ב
  • מונטיפיורימ מונטיפיורי העביר נושא זה מ-נדלן להשקעה ב-
  • טריידרט טריידר התייחס לנושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    13 פוסטים
    451 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @המוצלח באמת זה מה שאני חושבת- שבהחלט יש כאן הזדמנויות יפות. למשל הדירה בקרית גת (שנמכרה אגב, יש עוד, אבל אני מדברת על אחת ספציפית) היתה אפילו מושכרת לאדם חרדי שזו מעלה חשובה מאוד להרבה אנשים ומשמעותית. אם אתם רציניים ומעוניינים בפרטים של המתווך אפשר באישי. פעם אחרת כדאי לתייג
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    381 צפיות
    ב
    @מרים-הורביץ-נכסים כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @חנינא אשתדל להעלות עוד נקודות בהמשך לשיקולים ש @מבין-עניין העלה: אכן זמן של שידרוג דירת המגורים הוא הזדמנות נפלאה להתקדם להגדלת נכסי הנדל''ן שלכם. אשתדל להתייחס לעוד כמה הבטים: אפשרות א': רכישת דירה נוספת -הדירה נידת וקלה למכירה ולשינוי בהתאם לצרכים ולאפשרויות. -דירה בפריפריה אפשר אח''כ להעביר מתנה לילדים או לצורך הענקת דירה לנישואים או למכור אח''כ בלי לשלם מס שבח על ההשבחה. חסרונות אפשריים: הפסד מענק עבודה לבעלי דירה שנייה. יש ערים שעלולים להפסיד הנחה בארנונה וגם תמיכות קהילתיות מסוימות. השכירות היא ברוטו. רכישת יח''ד: מעלות- לעיתים מאפשר להגיע לדירה טובה יותר, דירת הבסיס ביחס לרכישת דירה נפרדת נוספת. מחירי השכירות עם פוטנציאל עלייה בשל המחסור בציבור החרדי. חסרונות- הדירה לא ניתנת למכירה בקלות (טאבו משותף גורם לנזק עצום לערך הדירה הראשונית) כל הדירה ביחד גם יותר קשה למכור כי מדובר על נכסים יותר יקרים ויותר 'מסורבלים' פעמים רבות עלויות הבנייה והשיפוץ יקרות משמעותית וגורמות לתחשיב הראשוני להפוך להפסדי או למעיק על ההחזר החודשי. לעיתים אפשר גם לפרוס את המשכנתא הקיימת ליותר שנים, ולשרג את סוג ההשקעה להשקעה מניבה הרבה יותר עם פוטנציאל השבחה בלי להכביד על ההחזר החודשי. במקרה כזה- בו אפשר להגיע לרכישה משמעותית יותר, יש פעמים רבות עדיפות לרכישת דירה נוספת. אני ממליצה על ייעוץ מותאם אישית כי נתונים משתנים מאחד לשני. בהצלחה רבה! אנני חושב שהוא לא התכוון לקנות יחידת דיור אלא דירה עם יחידה צמודה @מבין-עניין כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @מרים-הורביץ-נכסים מפנה אותך למחקר של ד"ר ריצ'ארד ויסמן על 'חסרי מזל' ו'ברי מזל'. בקיצור נמרץ ההבדל ביניהם הוא שחסרי המזל ממוקדים מידי, לכן הם מפספסים הזדמנויות. ברי המזל פותחים עיניים לכל הכיוונים. הם לא מחפשים משהו מסויים!. ומי שרוצה באריכות, פורסם בעלון ערכים לפני כמה חודשים- c578568c-4717-471b-856d-1d5b1d569b40-שימו לב.pdf זה לא סתירה אפשר לדעת מה אתה רוצה אבל בחיפושים להגדיל ראש
  • 2 הצבעות
    40 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    @שמיל-שמיל אני גם נוטה לחשוב כמו רואה את הנולד @רואה-את-הנולד כתב בטסלה לאברכים?! דירת ארעי או קבע: אדם חרדי שיש לו כסף ימצא בקלות בסביבה שלו אנשים שמחתנים ילדים יוכל לעזור להם לא הגיוני שאחד יקנה את הרכב הכי יקורתי והשכן שלו יהיה לפני התקף לב. אלא שיש לעיין בגמ' עירובין נד. אמר ליה רב לרב המנונא בני אם יש לך היטב לך שאין בשאול תענוג וכו'
  • 3 הצבעות
    6 פוסטים
    435 צפיות
    חופש כלכליח
    @סומכוס כתב במה עדיף לזו''ץ עם ילד גבעת המורה או בית שאן: עפולה עילית עפולה עילית עולה כפול מבית שאן
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    1k צפיות
    פשוט יהודיפ
    הטור שכתב בעניין דירה בהנחה יעקב רייניץ בקבוצה המדהימה של ידידנו @ניסן-עציוני איפה כדאי להירשם? ניתוח מעמיק של הגרלת 'דירה בהנחה' ביום ראשון בשבוע שעבר נפתחה ההגרלה הממשלתית 'דירה בהנחה' לכ – 7,500 יח"ד, ומאותו רגע עסוקים המוני עמך בית ישראל איפה כדאי לבחור דירה מבחינת הסיכויים הכי טובים לזכות בהגרלה וכמובן אחוזי הרווח. ובכן, קודם כל אין תשובה אחידה כי הפעם יש הקצאות מיוחדות לבני מקום, חיילי מילואים ולוחמים בסדיר שקיבלו עדיפות על פני כולם – ובחלק מהערים, בעיקר בפריפריה, ההקצאה היא משמעותית מאד. כאשר מקזזים את ההקצאות המיוחדות הללו, נשארות כ-3,100 יחידות דיור המיועדות לכלל הציבור (נכנה אותן "חיצוניים"). בהמשך נתמקד אך ורק בסיכויי הזכייה של "החיצוניים", מכיוון שסביר להניח שבקטגוריות המיועדות בעיקר לאנשי מילואים ובני מקום, הם יזכו ברוב הדירות. יצוין כי משרד השיכון אינו מפרסם את נתוני ההרשמה של חיילי המילואים, ככל הנראה מטעמי בטחון. ההגרלה הנוכחית מורכבת במיוחד, שכן משרד האוצר הציב מגבלות ותנאים שמקשים על הציבור הרחב להשתתף. למעשה, משרד האוצר הצליח להגביל באופן דרמטי את הזמינות עבור אזרחים שאינם משרתי מילואים או בני מקום, מה שהופך את ההשתתפות בהגרלה למסובכת ומוגבלת עבורם, וכל דירה שמיועדת עבורם היא הישג של ממש כתוצאה מההתעקשות של משרד השיכון לאפשר לכלל האזרחים במדינה להשתתף בהגרלה. * בא נתחיל עם הערים שהסיכוי "לחיצוניים" להגריל שואף לאפס ולכאורה חבל להירשם שם: דימונה, טבריה, כפר ורדים, עכו ומעלות. אז מה היא ההנחה שתקבלו על הדירה שתזכו בה, תלוי את מי שואלים. יש פערים בין הנתונים של השמאי הממשלתי עליו מסתמכים ברמ"י, לעומת הנתונים של מדל"ן שהשוק החופשי מתבסס עליו. מסיבה זו, בטבלה המצורפת נעשה ממוצע וזה משקף יותר את נתוני האמת. ובכלל חשוב להדגיש בצורה ברורה: לפני שאתם בוחרים דירה, תעשו חשבון כמה הון עצמי יש לכם. אם מדובר בסכום נמוך, אל תתמודדו בהגרלות על דירות של 2.5 מיליון שקל, כי פשוט לא תעמדו בתשלומים, ובתקופת הבנייה מדובר על תשלומי שכירות ומשכנתא בו זמנית. יש פתרונות של הכנסת שותף וכו', אבל הנושא הזה מורכב גם מבחינה חוקית – וכל אחד שיבדוק זאת לעצמו. אם ההון העצמי נמוך, ניתן להתמודד בערים שמחירי הדירות בהגרלות מתאימים ליכולת הפיננסית, גם אם הרווח אינו גדול. בסופו של דבר, אם יש לכם 100-150 אלף שקל, זה המקום היחיד שתקבלו משכנתא על 90% משווי הנכס ותתקדמו לבעלות על דירה. בהגרלה הנוכחית יש פער עצום: מדירות 100 מ"ר בממוצע של כ-700 אלף שקל (מצפה רמון ועפולה), ועד ירושלים ורעננה בסכומים של 2.5 מיליון שקל לדירה. בהגרלות הקודמות הממוצע עמד על כ-1.5 מיליון לדירה. * ואיפה הסיכויים הטובים לחיצוניים להגריל באופן כללי, בעלי הון עצמי נמוך (וגם גבוה) כדאי להם לשקול התמודדות בעפולה (770 אלף שקל), מצפה רמון (644 אלף שקל), ונוף הגליל (1.08 מיליון שקל) . בתקציב מעל 1.4 מיליון אפשרי גם: עפולה, נוף הגליל, קרית גת. בתקציב מעל 1.7 מיליון אפשרי גם: עפולה, קרית גת, קרית עקרון. בתקציב מעל 2.5 מיליון אפשרי גם: עפולה, רעננה, קרית עקרון. בני מקום בבית שמש בתקציב 1.7 מיליון: בית שמש, עפולה, קרית עקרון. בני מקום בירושלים בתקציב 2 מיליון: י-ם הר הצופים בלבד, עפולה, קרית עקרון. בני מקום בירושלים בתקציב 2.8 מיליון: ירושלים, רעננה, קרית עקרון. * לתשומת לב: למרות שאני מייעץ לאנשים מדי יום בנושאי נדל"ן, בנוגע להגרלה הספציפית הזו השתדלתי להביא כאן את כל הנתונים הרלוונטיים. מעבר לנתונים אלו אין טעם ליצור קשר, מכיוון שלא אוכל לסייע יותר ממה שכבר פורט כאן. במידה ויהיו שינויים בהמשך, אפרסם עדכונים בעמודים אלו. אין באמור המלצה לבחירת דירה וכל אחד יחליט לפי שיקול דעתו