דילוג לתוכן

עזרה בנושא מס הכנסה שיורד מדמי לידה

תעסוקה, עסקים ויזמות
10 3 581 3
  • שלום,
    בחודשי לא יורד לי כלל מס מהמשכורת כי אני ביישוב מזכה
    מדמי לידה יורד לי הרבה מס כי זה סכום של 3 וחצי חודשים יחד
    תמיד הבאתי למישהי שתעשה עבורי החזר/תאום מס בתשלום וקיבלתי את המס שירד, בחזרה
    עכשיו מעונין לנסות לבד
    יש למישהו מידע מדויק עבורי? מה אמורים בדיוק לעשות ואיך?
    אשמח לכל מידע בענין, תודה רבה!

  • שלום,
    בחודשי לא יורד לי כלל מס מהמשכורת כי אני ביישוב מזכה
    מדמי לידה יורד לי הרבה מס כי זה סכום של 3 וחצי חודשים יחד
    תמיד הבאתי למישהי שתעשה עבורי החזר/תאום מס בתשלום וקיבלתי את המס שירד, בחזרה
    עכשיו מעונין לנסות לבד
    יש למישהו מידע מדויק עבורי? מה אמורים בדיוק לעשות ואיך?
    אשמח לכל מידע בענין, תודה רבה!

    @הגיוני
    אם דמי הלידה התקבלו השנה פשוט תפנה למעסיק ותשלח לו את המכתב שקיבלת מביטוח לאומי עם גובה הדמי לידה וסכום המס שנוכה, וזה אמור לחזור לך דרך המעסיק במהלך השנה (תראה את זה בתור מינוס בשורת מס ההכנסה בתלוש).
    אם כבר נגמר שנת המס בו התקבלו דמי הלידה, יש להגיש בקשה להחזר מס, הטופס מאוד פשוט ואין סיבה שלא לעשות את זה לבד.
    לפני כן רק תוודא שבאמת מס הכנסה חייב לך ולא להיפך...
    צורת הבדיקה כדלהלן:

    1. יש לחשב את סכום הברוטו שהתקבל בכל שנת המס (מופיע בטופס 116 תחת קוד 158, ואם התקבלו דמי לידה יש להוסיף את סכום הברוטו שהתקבל - מופיע במכתב שנשלח מביטוח לאומי).
    2. לחשב לפי הסכום הכולל מה אחוז המס שאמור לרדת לפי טבלת מדרגות המס לאותה שנה (מופיע בכל זכות), לשים לב שיתכנו כמה דרגות מס ויש לחשב עד תקרת המס הראשונה לפי דרגה זו ורק את היתרה משם והלאה לפי הדרגה השניה וכן הלאה.
    3. להוריד את שווי נקודות הזיכוי שהיו באותה שנה (שווי נקודה לשנת 2024 הוא 2,904 ₪).
    4. ואז להוריד 35% מתוך הסכום שנוכה מהמשכורת עבור הפנסיה (קוד 045 בטופס 116), אך לשים לב שזה עד מקסימום 7% מתוך השכר המבוטח לקופ"ג לקצבה (לא מתוך כל המשכורת, אלא רק מתוך השכר המבוטח, מופיע תחת קוד 244 בטופס 116) או עד סכום 8,148 ₪ (נכון לשנת 2024, ויש לבדוק לפי השנה הרלוונטית) הנמוך מביניהם, ובכל מקרה לא יותר מ35% מהסכום שנוכה לפנסיה. (זיכוי מס זה נקרא זיכוי 45א).
    5. הסכום שיוצא הוא סכום המס שצריך לשלם.
    6. לבדוק כמה מס הכנסה ירד בפועל (מהמשכורת מופיע בטופס 116 תחת קוד 042, ומדמי לידה מופיע במכתב שהתקבל מביטוח לאומי).
    7. אם נשאר סכום שלא שולם זאת אומרת שיש חוב, אם שולם יותר מזה ניתן להגיש בקשה להחזר מס.
      אפשר לבדוק גם בסימולטור של מס הכנסה, לוודא שאין טעות בחישוב.
  • @הגיוני
    אם דמי הלידה התקבלו השנה פשוט תפנה למעסיק ותשלח לו את המכתב שקיבלת מביטוח לאומי עם גובה הדמי לידה וסכום המס שנוכה, וזה אמור לחזור לך דרך המעסיק במהלך השנה (תראה את זה בתור מינוס בשורת מס ההכנסה בתלוש).
    אם כבר נגמר שנת המס בו התקבלו דמי הלידה, יש להגיש בקשה להחזר מס, הטופס מאוד פשוט ואין סיבה שלא לעשות את זה לבד.
    לפני כן רק תוודא שבאמת מס הכנסה חייב לך ולא להיפך...
    צורת הבדיקה כדלהלן:

    1. יש לחשב את סכום הברוטו שהתקבל בכל שנת המס (מופיע בטופס 116 תחת קוד 158, ואם התקבלו דמי לידה יש להוסיף את סכום הברוטו שהתקבל - מופיע במכתב שנשלח מביטוח לאומי).
    2. לחשב לפי הסכום הכולל מה אחוז המס שאמור לרדת לפי טבלת מדרגות המס לאותה שנה (מופיע בכל זכות), לשים לב שיתכנו כמה דרגות מס ויש לחשב עד תקרת המס הראשונה לפי דרגה זו ורק את היתרה משם והלאה לפי הדרגה השניה וכן הלאה.
    3. להוריד את שווי נקודות הזיכוי שהיו באותה שנה (שווי נקודה לשנת 2024 הוא 2,904 ₪).
    4. ואז להוריד 35% מתוך הסכום שנוכה מהמשכורת עבור הפנסיה (קוד 045 בטופס 116), אך לשים לב שזה עד מקסימום 7% מתוך השכר המבוטח לקופ"ג לקצבה (לא מתוך כל המשכורת, אלא רק מתוך השכר המבוטח, מופיע תחת קוד 244 בטופס 116) או עד סכום 8,148 ₪ (נכון לשנת 2024, ויש לבדוק לפי השנה הרלוונטית) הנמוך מביניהם, ובכל מקרה לא יותר מ35% מהסכום שנוכה לפנסיה. (זיכוי מס זה נקרא זיכוי 45א).
    5. הסכום שיוצא הוא סכום המס שצריך לשלם.
    6. לבדוק כמה מס הכנסה ירד בפועל (מהמשכורת מופיע בטופס 116 תחת קוד 042, ומדמי לידה מופיע במכתב שהתקבל מביטוח לאומי).
    7. אם נשאר סכום שלא שולם זאת אומרת שיש חוב, אם שולם יותר מזה ניתן להגיש בקשה להחזר מס.
      אפשר לבדוק גם בסימולטור של מס הכנסה, לוודא שאין טעות בחישוב.

    בגדול כדאי לדעת שכיון שמתקבלים הכנסות משתי מקומות בשנת הלידה - הן מהמעסיק והן מביטוח לאומי, יתכן בלבול במערכות המחשוב סביב המס, לכן יכול להיות שיגבה פחות מס מהנצרך (ביטוח לאומי נוטה בדרך כלל לנכות פחות מס ממה שצריך) אבל יכול להיות גם שיגבה באותה שנה יותר מס מהנצרך, לכן כדאי בסוף שנת המס (או בסוף שנת המס שלאחר מכן במקרה של לידה ברבעון האחרון של השנה) לבדוק את סכום המס שנוכה לעומת ההכנסות ולוודא שלא ירד מס יותר מהנצרך.
    חשוב לזכור: לפעמים ביטוח לאומי מנכה פחות מס מדמי הלידה ממה שאמור לרדת באמת, לכן יתכן שנוצר חוב למס הכנסה אחרי דמי לידה. לפיכך בכל מקרה של בקשה להחזר מס יש לבדוק האם אכן לא קיים חוב.
    לתשומת לב, כשהלידה ברבעון האחרון של השנה חבות המס התאורטית תגדל, כי חישוב המס נעשה לפי הכסף שנכנס בפועל בכל שנת המס (חישוב שנתי ולא חודשי), וכיון שנכנס יותר משכורות בשנה גודל המס התאורטי יגדל, ומאידך בשנה שלאחר מכן חבות המס תקטן כי נכנס פחות כסף בפועל בשנה זאת, אולם עדיין יכול להיות שלא כדאי לבקש החזר מס כיון שביטוח לאומי מנכה לפעמים פחות מהנצרך כפי שנכתב למעלה (ויותר מזה מאחר שהחישוב הוא שנתי מחשבים בכל חודש את הסכום כפול 12, ובפועל מתברר שהיה צריך לחשב כפול 13 או יותר), ויתכן שיש חוב למס הכנסה ולא להיפך. בכל מקרה ניתן לחכות לסיום השנתיים הרלוונטיות, ואז לבדוק את התוצאות ולהחליט אם להגיש בקשה להחזר מס או לא. (האמור כאן נוגע יותר לעצמאים, שמאחר שהם מגישים דו"ח מס חבות המס בשנת הלידה באמת גודלת כשהלידה ברבעון האחרון של השנה, ומאידך בשנה הבאה חבות המס תקטן, ויש מקום לשקול להגיש בקשה להחזר מס או לבקש ממס הכנסה לפרוס את תשלום הדמי לידה ל2 שנות המס).

  • שלום,
    בחודשי לא יורד לי כלל מס מהמשכורת כי אני ביישוב מזכה
    מדמי לידה יורד לי הרבה מס כי זה סכום של 3 וחצי חודשים יחד
    תמיד הבאתי למישהי שתעשה עבורי החזר/תאום מס בתשלום וקיבלתי את המס שירד, בחזרה
    עכשיו מעונין לנסות לבד
    יש למישהו מידע מדויק עבורי? מה אמורים בדיוק לעשות ואיך?
    אשמח לכל מידע בענין, תודה רבה!

    @הגיוני כתב בעזרה בנושא מס הכנסה שיורד מדמי לידה:

    שלום,
    בחודשי לא יורד לי כלל מס מהמשכורת כי אני ביישוב מזכה
    מדמי לידה יורד לי הרבה מס כי זה סכום של 3 וחצי חודשים יחד
    תמיד הבאתי למישהי שתעשה עבורי החזר/תאום מס בתשלום וקיבלתי את המס שירד, בחזרה
    עכשיו מעונין לנסות לבד
    יש למישהו מידע מדויק עבורי? מה אמורים בדיוק לעשות ואיך?
    אשמח לכל מידע בענין, תודה רבה!

    בישוב מזכה מן הסתם פקיד השומה שאחראי עליך הוא אדיב ומשועמם,
    מה שאומר שאפשר לנסות לפתוח פניה לפקיד שומה, ולבקש ממנו לטפל בזה.
    (אני כותב את זה מניסיון אישי).

  • @הגיוני
    אם דמי הלידה התקבלו השנה פשוט תפנה למעסיק ותשלח לו את המכתב שקיבלת מביטוח לאומי עם גובה הדמי לידה וסכום המס שנוכה, וזה אמור לחזור לך דרך המעסיק במהלך השנה (תראה את זה בתור מינוס בשורת מס ההכנסה בתלוש).
    אם כבר נגמר שנת המס בו התקבלו דמי הלידה, יש להגיש בקשה להחזר מס, הטופס מאוד פשוט ואין סיבה שלא לעשות את זה לבד.
    לפני כן רק תוודא שבאמת מס הכנסה חייב לך ולא להיפך...
    צורת הבדיקה כדלהלן:

    1. יש לחשב את סכום הברוטו שהתקבל בכל שנת המס (מופיע בטופס 116 תחת קוד 158, ואם התקבלו דמי לידה יש להוסיף את סכום הברוטו שהתקבל - מופיע במכתב שנשלח מביטוח לאומי).
    2. לחשב לפי הסכום הכולל מה אחוז המס שאמור לרדת לפי טבלת מדרגות המס לאותה שנה (מופיע בכל זכות), לשים לב שיתכנו כמה דרגות מס ויש לחשב עד תקרת המס הראשונה לפי דרגה זו ורק את היתרה משם והלאה לפי הדרגה השניה וכן הלאה.
    3. להוריד את שווי נקודות הזיכוי שהיו באותה שנה (שווי נקודה לשנת 2024 הוא 2,904 ₪).
    4. ואז להוריד 35% מתוך הסכום שנוכה מהמשכורת עבור הפנסיה (קוד 045 בטופס 116), אך לשים לב שזה עד מקסימום 7% מתוך השכר המבוטח לקופ"ג לקצבה (לא מתוך כל המשכורת, אלא רק מתוך השכר המבוטח, מופיע תחת קוד 244 בטופס 116) או עד סכום 8,148 ₪ (נכון לשנת 2024, ויש לבדוק לפי השנה הרלוונטית) הנמוך מביניהם, ובכל מקרה לא יותר מ35% מהסכום שנוכה לפנסיה. (זיכוי מס זה נקרא זיכוי 45א).
    5. הסכום שיוצא הוא סכום המס שצריך לשלם.
    6. לבדוק כמה מס הכנסה ירד בפועל (מהמשכורת מופיע בטופס 116 תחת קוד 042, ומדמי לידה מופיע במכתב שהתקבל מביטוח לאומי).
    7. אם נשאר סכום שלא שולם זאת אומרת שיש חוב, אם שולם יותר מזה ניתן להגיש בקשה להחזר מס.
      אפשר לבדוק גם בסימולטור של מס הכנסה, לוודא שאין טעות בחישוב.

    @סייעתא-דשמיא
    קודם כל תודה על האדיבות במתן מענה מפורט רווי מידע מקצועי ומקיף.
    אך לצערי אינני מבין בזה בכלל ולכן לא זכיתי להבין את דבריך במלואם על אף הבהירות הרבה שבהן.
    מה כן?
    א. אשתי שכירה
    ב. דמי הלידה התקבלו בשנה הנוכחית, כך שאין לי מידע עדיין על סכום הכנסה שנתי
    ג. לא יורד לי כלל מס הכנסה במהלך השנה בגלל נקודות זיכוי + יישוב מזכה
    ד. בפעמים קודמות כשעשיתי אצל מישהי שמבינה בתשלום, הכסף חזר במלואו והבנתי ממנה שעשתה תאום מס בין הב"ל למס הכנסה
    שאלתי האם יש כזה תאום מס ואיך עושים אותו לבד
    ולדעת המבינים כאן - האם באמת כדאי פשוט לפנות לפקיד שומה (ואיך עושים זאת?) או לנסות לבד את התאום המדובר?
    יישר כח!

  • @סייעתא-דשמיא
    קודם כל תודה על האדיבות במתן מענה מפורט רווי מידע מקצועי ומקיף.
    אך לצערי אינני מבין בזה בכלל ולכן לא זכיתי להבין את דבריך במלואם על אף הבהירות הרבה שבהן.
    מה כן?
    א. אשתי שכירה
    ב. דמי הלידה התקבלו בשנה הנוכחית, כך שאין לי מידע עדיין על סכום הכנסה שנתי
    ג. לא יורד לי כלל מס הכנסה במהלך השנה בגלל נקודות זיכוי + יישוב מזכה
    ד. בפעמים קודמות כשעשיתי אצל מישהי שמבינה בתשלום, הכסף חזר במלואו והבנתי ממנה שעשתה תאום מס בין הב"ל למס הכנסה
    שאלתי האם יש כזה תאום מס ואיך עושים אותו לבד
    ולדעת המבינים כאן - האם באמת כדאי פשוט לפנות לפקיד שומה (ואיך עושים זאת?) או לנסות לבד את התאום המדובר?
    יישר כח!

    @הגיוני אם המבינים כאן יסברו כדעתי,
    אפשר לעשות את זה דרך פניה באזור האישי ברשות המיסים,
    תמצא נושא דומה ואם תיפול על פקיד אדיב הוא יעשה לך את זה.

  • @סייעתא-דשמיא
    קודם כל תודה על האדיבות במתן מענה מפורט רווי מידע מקצועי ומקיף.
    אך לצערי אינני מבין בזה בכלל ולכן לא זכיתי להבין את דבריך במלואם על אף הבהירות הרבה שבהן.
    מה כן?
    א. אשתי שכירה
    ב. דמי הלידה התקבלו בשנה הנוכחית, כך שאין לי מידע עדיין על סכום הכנסה שנתי
    ג. לא יורד לי כלל מס הכנסה במהלך השנה בגלל נקודות זיכוי + יישוב מזכה
    ד. בפעמים קודמות כשעשיתי אצל מישהי שמבינה בתשלום, הכסף חזר במלואו והבנתי ממנה שעשתה תאום מס בין הב"ל למס הכנסה
    שאלתי האם יש כזה תאום מס ואיך עושים אותו לבד
    ולדעת המבינים כאן - האם באמת כדאי פשוט לפנות לפקיד שומה (ואיך עושים זאת?) או לנסות לבד את התאום המדובר?
    יישר כח!

    @הגיוני כתב בעזרה בנושא מס הכנסה שיורד מדמי לידה:

    ד. בפעמים קודמות כשעשיתי אצל מישהי שמבינה בתשלום, הכסף חזר במלואו והבנתי ממנה שעשתה תאום מס בין הב"ל למס הכנסה
    שאלתי האם יש כזה תאום מס ואיך עושים אותו לבד

    פשוט תפנה למעסיק ותשלח לו את המכתב שקיבלת מביטוח לאומי עם גובה הדמי לידה וסכום המס שנוכה, וזה אמור לחזור לך דרך המעסיק במהלך השנה (תראה את זה בתור מינוס בשורת מס ההכנסה בתלוש).

  • ואם כבר מיסים ותלושי שכר-
    האם יש דרך כלשהי להוזיל את ההפרשות העצומות לב"ל ומס בריאות?
    @סייעתא-דשמיא ו @הקול-השפוי

  • ואם כבר מיסים ותלושי שכר-
    האם יש דרך כלשהי להוזיל את ההפרשות העצומות לב"ל ומס בריאות?
    @סייעתא-דשמיא ו @הקול-השפוי

    @הגיוני כתב בעזרה בנושא מס הכנסה שיורד מדמי לידה:

    ואם כבר מיסים ותלושי שכר-
    האם יש דרך כלשהי להוזיל את ההפרשות העצומות לב"ל ומס בריאות?
    @סייעתא-דשמיא ו @הקול-השפוי

    לא ידוע לי

  • ואם כבר מיסים ותלושי שכר-
    האם יש דרך כלשהי להוזיל את ההפרשות העצומות לב"ל ומס בריאות?
    @סייעתא-דשמיא ו @הקול-השפוי

    @הגיוני כתב בעזרה בנושא מס הכנסה שיורד מדמי לידה:

    האם יש דרך כלשהי להוזיל את ההפרשות העצומות לב"ל ומס בריאות?

    לא.
    עד שכר של 7,522 ש"ח מנוכה לביטוח לאומי 4.27%, ומחלק השכר שמעל סכום זה מנוכה 12.17% לביטוח לאומי.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    208 צפיות
    Y
    לא הצלחתי להבין התלבטות בין איזה שתי דברים אבל אני רוצה להסביר קצת יש שתי הקלות בעוסק זעיר 1 30% מההכנסות נחשבים להוצאות שזה הגורם שלא צריך מייצג עם רישיון (אבל אם אתה מסתבך תסתדר לבד גם בתשלום לא מכיר מי שיעזור לך) וגם הצורה לדווח יותר קל מי שלא שולט בהכנסות שלו לדוגמה מי שעובד רק עם פרויקטים גדולים והוא לא יכול לקחת פחות עבודות ואין לו הוצאות ודאי כדאי לו להיות זעיר (אם הוא זכאי למענק עבודה אם אין 2 דירות אם יש 2 דירות לא כדאי לו להיות פטור לאשה שיש לה דמי לידה ) מי שיכול לשלוט בעסק שלו לא צריך להיות זעיר המייצג לוקח אותו מחיר כי התשלום הוא על האחריות והוא לא יכול להעסיק עובדים עוד משהו שזעיר יש לו פטור מהצהרות הון לשנתיים אבל בהנחה בארנונה יש עיריות שלא מורידים את השלושים אחוז מי ששולט בהכנסות שלו יש רווח 1 הצהרות הון וסיכון בארנונה (להיות בלי מייצג לא הכנסתי בסיכום עקב הפסוק ולפני עור לא תתן מכשול ויראת מאלקיך אני ה)
  • 0 הצבעות
    20 פוסטים
    401 צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @YM98745 בשביל לאחד צריך לקבל אישור איכלוס על ההיתר שאמור לכלול שינויים בלתי הפיכים בדירה שלא מאפשרים מגורים נפרדים כך שזה לא ממש אפשרי גם בהנחה שאתם מוכנים לעשות מסירה מוקדמת והוא ימשיך לשכור את הדירה
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    189 צפיות
    ל
    מהנסיון בשטח, בביטוח לאומי על פי רוב כל עוד שלא תוגש בקשה להחזר ביטוח לאומי לא יקרה שום דבר. אין באמור לעיל המלצה לדווח משהו שאינו נכון וכאן המקום להזהיר את כל מי שרוצה להגיש בקשה להחזר ביטוח לאומי רטרואקטיבי, שיבדוק היטב האם מגיע לו החזר או לא. מכיוון וההגשה הינה פשוטה וקלה ללא מסמכים וכו', רבים מגישים על 7 שנים רטרואקטיבי בלי לבדוק האם אכן הם שילמו דמי ביטוח ביתר. הכרתי מישהו שהגיש החזר עברו 280 ₪ שגבו לו, וקיבל חיוב של 35,000 ₪. אחת הסיבות היא שבביטוח לאומי (בשונה ממס הכנסה) בודקים פר חודש ולא בממוצע שנתי, ואין אפשרות לקבל החזר על תרומות, נקודות זיכוי, מגורים בפריפריה וכד' להלן שיעורי דמי הביטוח של השנים האחרונות 2022 | נמוך עד 6,331 ₪ | שיעור דמי הביטוח | נמוך 3.5% | גבוה 12% 2023 | נמוך עד 7,122 ₪ | שיעור דמי הביטוח | נמוך 3.5% | גבוה 12% (סיבת הקפיצה - הקפאת המדד עקב הקורונה) 2024 + 2025 | נמוך עד 7,522 ₪ | שיעור דמי הביטוח השתנו | נמוך 4.27% | גבוה 12.17% 2026 | נמוך עד 7,703 ₪ | שיעור דמי הביטוח ללא שינוי
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    262 צפיות
    ia90990I
    אם אתה צריך עזרה בייעוץ עסקה יש בינה מלאכותית של משרד העבודה שמייעצת בחינם לכל עסק ובעל רעיון לעסק והכי חשוב היא כשרה לגמרי! [לא מחוברת לאינטרנט ולא עונה על שאלות אחרות] https://bizdata.org.il/dashboard
  • 2 הצבעות
    16 פוסטים
    719 צפיות
    א
    @N-R-Y כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: לא הבנתי, מה הבעיה להכניס לקרן כספית כך שאינו ממש בעו"ש וגם לא נשחק @מפתח_בינה כתב באיך כדאי לנהל את הדמי לידה שתשמש כתחליף למשכורת: למה בעייתי לי קרן כספית כאזרח אמריקאי.