עבודה הבעל או האשה?
-
וכבר היה לעולמים:
ר"ן על הרי"ף קידושין יב.
-
אכתוב את דעתי בעניין, ואי"ז אומר שאני מסכים על העלאת הנושא, וכמו שכבר כתבו לעייל,
הקב"ה ברא את האדם כדי שיעשה רצונו בעולם הזה עם כל ההסתרה והגשמיות שבעוה"ז,
ורצה הקב"ה שהאדם יוכל לעסוק כל ימיו בתורה ובמעשים טובים (רוחניות)
אך מה אפשר לעשות שהגוף דורש את שלו (גשמיות)
ולכן ברא הקב"ה את האדם וברא לו עזר כנגדו שתהיה לו לעזר להתקדמות בעבודתו,
והאישה במהותה היא לבעלה, עם כל המשמעות של זה,
והצורה הכי פשוטה של זה להתקיים זה ע"י שהאישה בבית דואגת לכל צורכי הבית והילדים, (גשמיות)
והבעל בביהמ"ד יושב ועוסק בתורה, (רוחניות)
אבל וודאי שאין זה אומר שהאישה מקומה הוא בעוה"ז בגשמיות אלא שצורת עבודתה זה ע"י הגשמיות,
אלא שכמו שהאישה דואגת לבעלה בחלק שלה, (גשמיות)
כך על הבעל לדאוג לאשתו בחלק שלו, שזה ברוחניות,
ולהביא אתו את המעלות להם הוא זוכה בבית המדרש לתוך הבית פנימה ולזכות בהם את אשתו,וכך בדורות קדמונים שה"בעלי בתים" הפשוטים היו יודעים ש"ס ופוסקים,
ההשתדלות לפרנסה לא הפריעה להם בחלק של העליה בתורה,
אלא שבדורות אחרונים המציאות היא שאם הבעל יצא לפרנסתו זה ודאי יהיה ע"ח עלייתו בתורה וברוחניות,
לכן הנהיגו שגם את החלק הזה האישה תיקח ע"ע,
וודאי שאין זה סותר את ההקדמה, כיון שגם כשהאישה היא המפרנסת עדין זה בגדר ה"עזר כנגדו"
שודאי שגם אז עיקר העול הוא על הבעל רק שהאישה עוזרת לו כדי שיוכל לעסוק בחלקו,ואם נרצה לומר שעל הבעל מוטלת החובה לצאת ולפרנס, א"כ מה יצא מזה???
הרי לא בגלל זה האישה תלך לביהמ"ד לעסוק בתורה, א"כ מה נשאר לנו?????
עובדים בשביל לאכול ואוכלים בשביל לעבוד???!!!אלא שלפי"ז יש לשים לב היום שיש עבודות לנשים שיכולות להיות בהם כל מיני פירצות (כל אחד לפום דרגא דיליה)
וכך שאם נוצר מצב הפוך שבעקבות עבודתה של האישה הבית יורד משהו ברוחניות (גם דבר קטן, וגם אם אצל אחרים זה כבר נכנס, וכו')
א"כ לא רק שלא מתקיימת המטרה אלא מתקיים ההיפך מזה,
כאן יש לדון שאם אין לאישה אופציה של מקום עבודה אחר שהבעל הוא זה שיצא לפרנס בכשרות ויקבע עיתים לתורה.סליחה! לא התכוונתי להאריך, ולא להיות משגיח,
אלא כתבתי את מחשבותיי כאחד מהציבור. -
אכתוב את דעתי בעניין, ואי"ז אומר שאני מסכים על העלאת הנושא, וכמו שכבר כתבו לעייל,
הקב"ה ברא את האדם כדי שיעשה רצונו בעולם הזה עם כל ההסתרה והגשמיות שבעוה"ז,
ורצה הקב"ה שהאדם יוכל לעסוק כל ימיו בתורה ובמעשים טובים (רוחניות)
אך מה אפשר לעשות שהגוף דורש את שלו (גשמיות)
ולכן ברא הקב"ה את האדם וברא לו עזר כנגדו שתהיה לו לעזר להתקדמות בעבודתו,
והאישה במהותה היא לבעלה, עם כל המשמעות של זה,
והצורה הכי פשוטה של זה להתקיים זה ע"י שהאישה בבית דואגת לכל צורכי הבית והילדים, (גשמיות)
והבעל בביהמ"ד יושב ועוסק בתורה, (רוחניות)
אבל וודאי שאין זה אומר שהאישה מקומה הוא בעוה"ז בגשמיות אלא שצורת עבודתה זה ע"י הגשמיות,
אלא שכמו שהאישה דואגת לבעלה בחלק שלה, (גשמיות)
כך על הבעל לדאוג לאשתו בחלק שלו, שזה ברוחניות,
ולהביא אתו את המעלות להם הוא זוכה בבית המדרש לתוך הבית פנימה ולזכות בהם את אשתו,וכך בדורות קדמונים שה"בעלי בתים" הפשוטים היו יודעים ש"ס ופוסקים,
ההשתדלות לפרנסה לא הפריעה להם בחלק של העליה בתורה,
אלא שבדורות אחרונים המציאות היא שאם הבעל יצא לפרנסתו זה ודאי יהיה ע"ח עלייתו בתורה וברוחניות,
לכן הנהיגו שגם את החלק הזה האישה תיקח ע"ע,
וודאי שאין זה סותר את ההקדמה, כיון שגם כשהאישה היא המפרנסת עדין זה בגדר ה"עזר כנגדו"
שודאי שגם אז עיקר העול הוא על הבעל רק שהאישה עוזרת לו כדי שיוכל לעסוק בחלקו,ואם נרצה לומר שעל הבעל מוטלת החובה לצאת ולפרנס, א"כ מה יצא מזה???
הרי לא בגלל זה האישה תלך לביהמ"ד לעסוק בתורה, א"כ מה נשאר לנו?????
עובדים בשביל לאכול ואוכלים בשביל לעבוד???!!!אלא שלפי"ז יש לשים לב היום שיש עבודות לנשים שיכולות להיות בהם כל מיני פירצות (כל אחד לפום דרגא דיליה)
וכך שאם נוצר מצב הפוך שבעקבות עבודתה של האישה הבית יורד משהו ברוחניות (גם דבר קטן, וגם אם אצל אחרים זה כבר נכנס, וכו')
א"כ לא רק שלא מתקיימת המטרה אלא מתקיים ההיפך מזה,
כאן יש לדון שאם אין לאישה אופציה של מקום עבודה אחר שהבעל הוא זה שיצא לפרנס בכשרות ויקבע עיתים לתורה.סליחה! לא התכוונתי להאריך, ולא להיות משגיח,
אלא כתבתי את מחשבותיי כאחד מהציבור.@אבי-ר.
העלית נקודה מאוד מאוד חשובה לדעתי..
שכל "ההיתר" להפוך את היוצרות ושהאשה תצא החוצה הוא רק שלא יצא יותר גרוע מזה..
וזו נקודה מאוד מצחיקה... כי זה יוצא ממש הפוך.. ואת אף אחד זה לא מחשיד...
ובמיוחד סוגי עבודות מסוימות שהופכות את האשה ל"קרייריסטית" והבית נופל על הבעל -
@אבי-ר.
העלית נקודה מאוד מאוד חשובה לדעתי..
שכל "ההיתר" להפוך את היוצרות ושהאשה תצא החוצה הוא רק שלא יצא יותר גרוע מזה..
וזו נקודה מאוד מצחיקה... כי זה יוצא ממש הפוך.. ואת אף אחד זה לא מחשיד...
ובמיוחד סוגי עבודות מסוימות שהופכות את האשה ל"קרייריסטית" והבית נופל על הבעל@ia90990 כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@אבי-ר.
העלית נקודה מאוד מאוד חשובה לדעתי..
שכל "ההיתר" להפוך את היוצרות ושהאשה תצא החוצה הוא רק שלא יצא יותר גרוע מזה..
וזו נקודה מאוד מצחיקה... כי זה יוצא ממש הפוך.. ואת אף אחד זה לא מחשיד...
ובמיוחד סוגי עבודות מסוימות שהופכות את האשה ל"קרייריסטית" והבית נופל על הבעללא יוצא יותר גרוע אל תגזים,
בית שהבעל אברך זה עולם אחר מול בית שהבעל עובד,
גם אם יש מכשולות במקומות העבודה.
אני לא מצדיק את המכשולות האלו, ויתכן שיש מקרים שעדיף שהבעל יעבוד.
אבל באופן נורמלי בעל אברך זה עולם אחר.
גם אם הבעל צריך לטפל בילדים קצת יותר ממה שאבא שלו טיפל בו. -
אכתוב את דעתי בעניין, ואי"ז אומר שאני מסכים על העלאת הנושא, וכמו שכבר כתבו לעייל,
הקב"ה ברא את האדם כדי שיעשה רצונו בעולם הזה עם כל ההסתרה והגשמיות שבעוה"ז,
ורצה הקב"ה שהאדם יוכל לעסוק כל ימיו בתורה ובמעשים טובים (רוחניות)
אך מה אפשר לעשות שהגוף דורש את שלו (גשמיות)
ולכן ברא הקב"ה את האדם וברא לו עזר כנגדו שתהיה לו לעזר להתקדמות בעבודתו,
והאישה במהותה היא לבעלה, עם כל המשמעות של זה,
והצורה הכי פשוטה של זה להתקיים זה ע"י שהאישה בבית דואגת לכל צורכי הבית והילדים, (גשמיות)
והבעל בביהמ"ד יושב ועוסק בתורה, (רוחניות)
אבל וודאי שאין זה אומר שהאישה מקומה הוא בעוה"ז בגשמיות אלא שצורת עבודתה זה ע"י הגשמיות,
אלא שכמו שהאישה דואגת לבעלה בחלק שלה, (גשמיות)
כך על הבעל לדאוג לאשתו בחלק שלו, שזה ברוחניות,
ולהביא אתו את המעלות להם הוא זוכה בבית המדרש לתוך הבית פנימה ולזכות בהם את אשתו,וכך בדורות קדמונים שה"בעלי בתים" הפשוטים היו יודעים ש"ס ופוסקים,
ההשתדלות לפרנסה לא הפריעה להם בחלק של העליה בתורה,
אלא שבדורות אחרונים המציאות היא שאם הבעל יצא לפרנסתו זה ודאי יהיה ע"ח עלייתו בתורה וברוחניות,
לכן הנהיגו שגם את החלק הזה האישה תיקח ע"ע,
וודאי שאין זה סותר את ההקדמה, כיון שגם כשהאישה היא המפרנסת עדין זה בגדר ה"עזר כנגדו"
שודאי שגם אז עיקר העול הוא על הבעל רק שהאישה עוזרת לו כדי שיוכל לעסוק בחלקו,ואם נרצה לומר שעל הבעל מוטלת החובה לצאת ולפרנס, א"כ מה יצא מזה???
הרי לא בגלל זה האישה תלך לביהמ"ד לעסוק בתורה, א"כ מה נשאר לנו?????
עובדים בשביל לאכול ואוכלים בשביל לעבוד???!!!אלא שלפי"ז יש לשים לב היום שיש עבודות לנשים שיכולות להיות בהם כל מיני פירצות (כל אחד לפום דרגא דיליה)
וכך שאם נוצר מצב הפוך שבעקבות עבודתה של האישה הבית יורד משהו ברוחניות (גם דבר קטן, וגם אם אצל אחרים זה כבר נכנס, וכו')
א"כ לא רק שלא מתקיימת המטרה אלא מתקיים ההיפך מזה,
כאן יש לדון שאם אין לאישה אופציה של מקום עבודה אחר שהבעל הוא זה שיצא לפרנס בכשרות ויקבע עיתים לתורה.סליחה! לא התכוונתי להאריך, ולא להיות משגיח,
אלא כתבתי את מחשבותיי כאחד מהציבור.@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
וכך בדורות קדמונים שה"בעלי בתים" הפשוטים היו יודעים ש"ס ופוסקים,
לא היה ולא נברא.
ומה שהיה כך היה שבדורות הקודמים אף ת"ח עצומים התפרנסו מעמל כפיהם, ולכך היו מבעה"ב שידעו ש"ס.
משל למה הדבר דומה למי שיגיד שרבינו הגר"ג נדל היה בעה"ב פשוט שידע ש"ס ופוסקים
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
וכך בדורות קדמונים שה"בעלי בתים" הפשוטים היו יודעים ש"ס ופוסקים,
לא היה ולא נברא.
ומה שהיה כך היה שבדורות הקודמים אף ת"ח עצומים התפרנסו מעמל כפיהם, ולכך היו מבעה"ב שידעו ש"ס.
משל למה הדבר דומה למי שיגיד שרבינו הגר"ג נדל היה בעה"ב פשוט שידע ש"ס ופוסקים
@רבנאי-יתרעם-גאון
כידוע ההבדל בין זה שאפילו כשאוכל הוא לומד,
לבין ההוא שכשהוא לומד הוא אוכל,
אז לא התכוונתי לת"ח שגם עסקו למחייתם,
אלא לבעלי בתים כפשוטו,
וכמדומני שכך אמר הרב שך זצ"ל על הבעלי בתים שהיו ברוסיה שלפני מלחמת העולם הראשונה. -
@רבנאי-יתרעם-גאון
כידוע ההבדל בין זה שאפילו כשאוכל הוא לומד,
לבין ההוא שכשהוא לומד הוא אוכל,
אז לא התכוונתי לת"ח שגם עסקו למחייתם,
אלא לבעלי בתים כפשוטו,
וכמדומני שכך אמר הרב שך זצ"ל על הבעלי בתים שהיו ברוסיה שלפני מלחמת העולם הראשונה.@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אלא לבעלי בתים כפשוטו,
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי, כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה, מה שכן יכול להיות שנשתנה מעט לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש פחות סיכוי שיישאר בתורה, אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אלא לבעלי בתים כפשוטו,
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי, כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה, מה שכן יכול להיות שנשתנה מעט לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש פחות סיכוי שיישאר בתורה, אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי,
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה
א. מה זה בממוצע?
ב. מנין לך זאת?@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
ממש לא נכון. ואני לא חושב שצריך להסביר.
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אלא לבעלי בתים כפשוטו,
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי, כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה, מה שכן יכול להיות שנשתנה מעט לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש פחות סיכוי שיישאר בתורה, אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מה שכן יכול להיות שנשתנה מעט לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש פחות סיכוי שיישאר בתורה
נשאיר גם לציבור להגיב....
-
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מה שכן יכול להיות שנשתנה מעט לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש פחות סיכוי שיישאר בתורה
נשאיר גם לציבור להגיב....
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
נשאיר גם לציבור להגיב....
0
תגובהסימון כלא נקרא
במעקב
מהישן לחדש
אתה מדבר על מה שמוגדר "חרדי עובד" ואני דיברתי על אברך ירא ושלם שהחליט לקיים חובת "אנא איזון ואפלח ואפרנס"
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
נשאיר גם לציבור להגיב....
0
תגובהסימון כלא נקרא
במעקב
מהישן לחדש
אתה מדבר על מה שמוגדר "חרדי עובד" ואני דיברתי על אברך ירא ושלם שהחליט לקיים חובת "אנא איזון ואפלח ואפרנס"
כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
נשאיר גם לציבור להגיב....
אתה מדבר על מה שמוגדר "חרדי עובד" ואני דיברתי על אברך ירא ושלם שהחליט לקיים חובת "אנא איזון ואפלח ואפרנס"
-
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי,
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה
א. מה זה בממוצע?
ב. מנין לך זאת?@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
ממש לא נכון. ואני לא חושב שצריך להסביר.
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,מניין לך? איזה ספרים בולטים כתבו בעלי בתים?
-
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
ועל זה אמרתי שמאז ומעולם היו עמי ארצות בין לפני מיסוד הישיבות ואחרי,
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
כיום בממוצע יש יותר לומדים ותורה
א. מה זה בממוצע?
ב. מנין לך זאת?@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אבל זה הגיע מזה שעולם הישיבות גדול וחזק וזה חסרון שבא מיתרון
ממש לא נכון. ואני לא חושב שצריך להסביר.
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
א. מה זה בממוצע?
ב. מנין לך זאת?ממוצע יחס נפש לאוכלוסייה, כך שמעתי מרבותינו
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,מניין לך? איזה ספרים בולטים כתבו בעלי בתים?
@רבנאי-יתרעם-גאון
אף אחד לא אמר שכתבו ספרים.
וחוצ'מיזה כידוע שפעם לא היה פשוט להוציא ספרים כמו היום,
וכן כנראה שלא כל בלע'בס הרגיש ראוי להוציא ספר,
(מבלי לזלזל ח"ו באברכים היקרים שמוציאים ספרים,
אלא שהיום כיון שזה פשוט להקליד ולהדפיס אם זה עוזר ללימוד כמובן שזה חשוב מאוד,
ובעבר להוציא ספר לא היה דבר של מה בכך לכן זה היה שמור רק לראויים לזה)
ועוד חוצ'מיזה אם תנבור בהסטוריה [לא] תגלה כמה ספרים יצאו בעם ישראל שלא רק שלך אין מושג עליהם, אלא שלצערינו הם אינם קיימים ולא נשאר מהם זכר,
(וכמו שמצוי בהרבה ממחברי הספרים שחסר בהם חלקים שנעלמו מעיננו)@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
ממוצע יחס נפש לאוכלוסייה
על איזה אוכלוסייה אתה מדבר כולל... וכולל... וכולל... וכו'
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אברך ירא ושלם שהחליט לקיים חובת "אנא איזון ואפלח ואפרנס"
ומה לא טוב לכתוב
מה שכן ודאי שנשתנה מאוד לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש סכנה שיישאר בתורה
-
@רבנאי-יתרעם-גאון
אף אחד לא אמר שכתבו ספרים.
וחוצ'מיזה כידוע שפעם לא היה פשוט להוציא ספרים כמו היום,
וכן כנראה שלא כל בלע'בס הרגיש ראוי להוציא ספר,
(מבלי לזלזל ח"ו באברכים היקרים שמוציאים ספרים,
אלא שהיום כיון שזה פשוט להקליד ולהדפיס אם זה עוזר ללימוד כמובן שזה חשוב מאוד,
ובעבר להוציא ספר לא היה דבר של מה בכך לכן זה היה שמור רק לראויים לזה)
ועוד חוצ'מיזה אם תנבור בהסטוריה [לא] תגלה כמה ספרים יצאו בעם ישראל שלא רק שלך אין מושג עליהם, אלא שלצערינו הם אינם קיימים ולא נשאר מהם זכר,
(וכמו שמצוי בהרבה ממחברי הספרים שחסר בהם חלקים שנעלמו מעיננו)@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
ממוצע יחס נפש לאוכלוסייה
על איזה אוכלוסייה אתה מדבר כולל... וכולל... וכולל... וכו'
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
אברך ירא ושלם שהחליט לקיים חובת "אנא איזון ואפלח ואפרנס"
ומה לא טוב לכתוב
מה שכן ודאי שנשתנה מאוד לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש סכנה שיישאר בתורה
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מה שכן ודאי שנשתנה מאוד לרעה שמי שיוצא לעבוד כיום יש סכנה שיישאר בתורה
אין שום בעיה אבל אני לא באתי לתת סיבות למה לא טוב לצאת לעבוד, אלא רק באתי לומר שלא שעולם התורה ירד ברמתו, אלא ההיפך שאנו מדור אוכלי המן ולכך כל מי שיכול ללמוד יכול וקשה מאוד לצאת לעבוד ולהישאר בחברה תורנית.
-
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,מניין לך? איזה ספרים בולטים כתבו בעלי בתים?
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מי דיבר על העמעראצעס'?
דיברתי על פשוטי בעלי בתים, שגם הם היו קובעים עיתים לתורה,
והיו בקיאים יותר ממנו,מניין לך? איזה ספרים בולטים כתבו בעלי בתים?
אני לא חושב שמדד הוא ספרים,
אבל מעולם לא שמעתי שגם הבעלי בתים ידעו ש"ס ופוסקים
צריך מקורות לכזה דבר דרמטי. -
@ia90990 כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@אבי-ר.
העלית נקודה מאוד מאוד חשובה לדעתי..
שכל "ההיתר" להפוך את היוצרות ושהאשה תצא החוצה הוא רק שלא יצא יותר גרוע מזה..
וזו נקודה מאוד מצחיקה... כי זה יוצא ממש הפוך.. ואת אף אחד זה לא מחשיד...
ובמיוחד סוגי עבודות מסוימות שהופכות את האשה ל"קרייריסטית" והבית נופל על הבעללא יוצא יותר גרוע אל תגזים,
בית שהבעל אברך זה עולם אחר מול בית שהבעל עובד,
גם אם יש מכשולות במקומות העבודה.
אני לא מצדיק את המכשולות האלו, ויתכן שיש מקרים שעדיף שהבעל יעבוד.
אבל באופן נורמלי בעל אברך זה עולם אחר.
גם אם הבעל צריך לטפל בילדים קצת יותר ממה שאבא שלו טיפל בו.@הקול-השפוי
ברור שזה נכון אבל בסופו של דבר יהיה כל מיני צמתות שבגלל שהאשה בחוץ ומעורבת בחיי החברה יותר אז ממילא הקול של הבעל בבית פחות נשמע..
זה עובדה ידועה שאין לה צד שני.. רואים למשל בתור דוגמא בציבור הירושלמי של מאה שערים וכדו' - רק לשם דוגמא - ששם הנשים יותר נשמעות לבעל כי הם פחות יצאו החוצה..
ושוב אין אני מתכוון לאיזה דיקטטורה מסוימת של "הבעל שולט" וכו' אלא על מציאות פשוטה שהאשה בבית עם הילדים יש לה יותר ענווה וממילא התוכחות של הבעל בענייני צניעות וכו' יותר נשמעים מה שאין כן שהיא יוצאת ועובדת ומפרנסת [שזה לדורנו מאוד טוב..] אבל בכל זאת סופו של דבר ההכנעה לבעל מצטמצמת בנושאים כאלה..
ושוב רק הבאתי דוגמא לדבר בפרט אחד
ואני יודע במפורש שגדולי ישראל לקחו את זה במשוואה שזה יקרה שיוציאו את הנשים לעבוד.. רק שאין מה לעשות וזה צורך הדור לשמור עליו.. וההוראה לציבור הכללי [אם בכלל..] לא כך.. -
@הקול-השפוי
ברור שזה נכון אבל בסופו של דבר יהיה כל מיני צמתות שבגלל שהאשה בחוץ ומעורבת בחיי החברה יותר אז ממילא הקול של הבעל בבית פחות נשמע..
זה עובדה ידועה שאין לה צד שני.. רואים למשל בתור דוגמא בציבור הירושלמי של מאה שערים וכדו' - רק לשם דוגמא - ששם הנשים יותר נשמעות לבעל כי הם פחות יצאו החוצה..
ושוב אין אני מתכוון לאיזה דיקטטורה מסוימת של "הבעל שולט" וכו' אלא על מציאות פשוטה שהאשה בבית עם הילדים יש לה יותר ענווה וממילא התוכחות של הבעל בענייני צניעות וכו' יותר נשמעים מה שאין כן שהיא יוצאת ועובדת ומפרנסת [שזה לדורנו מאוד טוב..] אבל בכל זאת סופו של דבר ההכנעה לבעל מצטמצמת בנושאים כאלה..
ושוב רק הבאתי דוגמא לדבר בפרט אחד
ואני יודע במפורש שגדולי ישראל לקחו את זה במשוואה שזה יקרה שיוציאו את הנשים לעבוד.. רק שאין מה לעשות וזה צורך הדור לשמור עליו.. וההוראה לציבור הכללי [אם בכלל..] לא כך..@ia90990 כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@הקול-השפוי
ברור שזה נכון אבל בסופו של דבר יהיה כל מיני צמתות שבגלל שהאשה בחוץ ומעורבת בחיי החברה יותר אז ממילא הקול של הבעל בבית פחות נשמע..
זה עובדה ידועה שאין לה צד שני.. רואים למשל בתור דוגמא בציבור הירושלמי של מאה שערים וכדו' - רק לשם דוגמא - ששם הנשים יותר נשמעות לבעל כי הם פחות יצאו החוצה..
ושוב אין אני מתכוון לאיזה דיקטטורה מסוימת של "הבעל שולט" וכו' אלא על מציאות פשוטה שהאשה בבית עם הילדים יש לה יותר ענווה וממילא התוכחות של הבעל בענייני צניעות וכו' יותר נשמעים מה שאין כן שהיא יוצאת ועובדת ומפרנסת [שזה לדורנו מאוד טוב..] אבל בכל זאת סופו של דבר ההכנעה לבעל מצטמצמת בנושאים כאלה..
ושוב רק הבאתי דוגמא לדבר בפרט אחד
ואני יודע במפורש שגדולי ישראל לקחו את זה במשוואה שזה יקרה שיוציאו את הנשים לעבוד.. רק שאין מה לעשות וזה צורך הדור לשמור עליו.. וההוראה לציבור הכללי [אם בכלל..] לא כך..זה לא רק זה, חלק ממה שאתה מתאר קשור בה שהבעל אינו עובד.
-
@ia90990 כתב בעבודה הבעל או האשה?:
@הקול-השפוי
ברור שזה נכון אבל בסופו של דבר יהיה כל מיני צמתות שבגלל שהאשה בחוץ ומעורבת בחיי החברה יותר אז ממילא הקול של הבעל בבית פחות נשמע..
זה עובדה ידועה שאין לה צד שני.. רואים למשל בתור דוגמא בציבור הירושלמי של מאה שערים וכדו' - רק לשם דוגמא - ששם הנשים יותר נשמעות לבעל כי הם פחות יצאו החוצה..
ושוב אין אני מתכוון לאיזה דיקטטורה מסוימת של "הבעל שולט" וכו' אלא על מציאות פשוטה שהאשה בבית עם הילדים יש לה יותר ענווה וממילא התוכחות של הבעל בענייני צניעות וכו' יותר נשמעים מה שאין כן שהיא יוצאת ועובדת ומפרנסת [שזה לדורנו מאוד טוב..] אבל בכל זאת סופו של דבר ההכנעה לבעל מצטמצמת בנושאים כאלה..
ושוב רק הבאתי דוגמא לדבר בפרט אחד
ואני יודע במפורש שגדולי ישראל לקחו את זה במשוואה שזה יקרה שיוציאו את הנשים לעבוד.. רק שאין מה לעשות וזה צורך הדור לשמור עליו.. וההוראה לציבור הכללי [אם בכלל..] לא כך..זה לא רק זה, חלק ממה שאתה מתאר קשור בה שהבעל אינו עובד.
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
זה לא רק זה, חלק ממה שאתה מתאר קשור בה שהבעל אינו עובד.
מעניין לדעת איזה חלק??
-
@רבנאי-יתרעם-גאון כתב בעבודה הבעל או האשה?:
זה לא רק זה, חלק ממה שאתה מתאר קשור בה שהבעל אינו עובד.
מעניין לדעת איזה חלק??
@אבי-ר. כתב בעבודה הבעל או האשה?:
מעניין לדעת איזה חלק??
@ia90990 כתב בעבודה הבעל או האשה?:
"הבעל שולט" וכו'