דילוג לתוכן

שאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?

נדל"ן ומשכנתאות
41 17 1.9k 19
  • תלוי מי יצליח לשכנע יותר טוב את הציבור,
    אם הציבור ישתכנע שיהיה עוד ירידות כולם ימשיכו לחכות שירד עוד ואז באמת ימשיך לרדת,
    ואם הציבור יחשוב שהולך להיות עליות כולם יקפצו על השוק כך שבאמת המחירים יעלו,
    ותראו שאח"כ יבואו אותם חכמים ויגידו אתם רואים ידענו.

    ובקשר לשאלה של הכותרת אני חושב שזה תלוי בין אחד שיש לו כרגע את האפשרות לקנות שאז מומלץ לא להמתין,
    כי א"א לדעת מה באמת יהיה מחר, וגם אם מחר ירדו המחירים עוד אי"ז נחשב שהוא הפסיד, כיון שלא מדובר כאן על דירה להשקעה שהוא מעונין שהיא תעלה אלא בדירה למגורים, וכשהוא קנה זה היה השווי, וגם אם אח"כ המחירים ירדו אי"ז הפסד בשבילו כיון שאין לו שום משמעות לערך של הדירה אלא על האפשרות לגור בה,
    ואם אין לו כרגע את האפשרות לכאו' אין לו למה למהר כל עוד התהליך כרגע בירידה.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    אם השאלה שלך היא האם זה ריווחי זה ביחס לשוק ההון - כבר דובר על כך רבות בפורום ועיי"ש.
    ואם השאלה היא בפני עצמה האם זה ריווחי להשקיע בדירה אז דבר ראשון יש לשים לב שלכאו' מדובר באחד שיש לו הון עצמי וא"כ המשכנתא היא לא על כל סכום ההשקעה, כך שה5% המדובר הוא לא מדויק.
    דבר שני ג"כ נכתב כבר בפורום שאם הריבית 5% לשנה לכל חיי המשכנתא למשכנתא של 30 שנה זה יוצא כמו 3.1% ריבית לשנה ואם המשכנתא קצרה יותר כך זה קטן יותר (ל20 שנה 2.85% ל10 שנים 2.61%) כיון שלא כל חיי המשכנתא יש אצל הלווה את כל הקרן.
    ובמיוחד זה שאדם שקונה דירה להשקעה לא קונה בכל מקום ובונה על העליה הממוצעת אלא הוא מחפש מקום שבו תהיה עלית ערך מהירה יותר, ועיין ערך @משהמשה .
    וכן אחרי שמסיים עם המשכנתא נשאר עם דירה והכנסה משכירות כמעט ללא הוצאות.

    מה שכן מאוד יכול נכון זה שכשקונים להשקעה (בשונה מלמגורים שאז כל אחד קונה לפי צרכיו) שהנושא הוא רווח כלכלי צריך לשקול מה עדיף אם יש שני אופציות או דירה גדולה ויקרה ומשכנתא ל30 שנה או דירה קטנה יותר ומשכנתא קצרה יותר, מאוד יכול להיות שהאופציה השניה תהיה יותר רווחית כיון שאז האחוז הכללי של הריביות יותר נמוך, וכן יותר מהר יסיים עם ההוצאה של המשכנתא ויתחיל להרוויח את ההכנסות.

    וכמובן שלא דובר כאן לגבי אב שרוצה לקנות דירה לבתו ומקדים לקנותה שזה וודאי עדיף כי אם לא יקנה חוץ מזה שיחסר לו עלית ערך הנכס הוא (או היא לא כ"כ משנה) יצטרך לשלם את העליה כך שהוא הפסיד כפול.
    (לדוג' אם היה לו אפשרות לקנות דירה ע"ס מיליון ש"ח והוא המתין שנה ולא קנה ובמהלך השנה שווי הדירה עלה ב4% כך ששנה אח"כ היא שווה 1,040,000 לא רק שהוא לא הרוויח את ה40,000 אלא הוא יצטרך לשלם היום עוד 40,000)

  • @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

    @שמיל-שמיל כתב בשאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?:

    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז

    איפה?

  • לפי כמות הפינוי בינוי בירושלים לא נראה שיש סיכוי לעליית מחירים בקרוב

  • עשיתי הליכה ובכל שכונה יש בניינים בבנייה ומקומות שאומרים שיהיה בנייה והכל במספרים של אלפים

  • כדי לגדר את העסקה מירידות מחירים
    צריך לחפש דווקא את המקומות שכבר חוו ירידות מחירים
    והיגיון אומר לנו המחיר הנוכחי לא משקף את הערך האמיתי,
    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    כמו בשוק ההון
    'אם כולם רצים תברח
    אם כולם בורחים תקנה'

    @אלון-דוד said:

    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    מאוד אהבתי את הרשימה הזו,
    אני מסכימה איתה לגמרי.
    מה שכן-
    חלק גדול מהמקומות האלו לא מתאימים להשקעה לטווח קצר אלא רק לטווח ארוך.

  • אני מסיכמה מאוד שיש אי וודאות.
    יש סיכויים לתרחישים ל 2 הכיוונים וייתכן שאכן תהיה עלייה בפריפריה וירידה במרכז מה שלמעשה אומר כך:
    מדרבן את הזוגות הצעירים להיכנס לרכישה של קורת גג בלי לדחות,
    ואת המשקיעים להיכנס רק להשקעות חכמות שלא תלויות בעליית מחיר.

    מהשטח אני כבר רואה עלייה סמויה בפריפריה שמתבטאת המקומות מסוימים בעליית מחיר,
    ובמקומות אחרים בצמצום בהיצע הגדול שהיה בתקופה האחרונה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    379 צפיות
    ב
    @מרים-הורביץ-נכסים כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @חנינא אשתדל להעלות עוד נקודות בהמשך לשיקולים ש @מבין-עניין העלה: אכן זמן של שידרוג דירת המגורים הוא הזדמנות נפלאה להתקדם להגדלת נכסי הנדל''ן שלכם. אשתדל להתייחס לעוד כמה הבטים: אפשרות א': רכישת דירה נוספת -הדירה נידת וקלה למכירה ולשינוי בהתאם לצרכים ולאפשרויות. -דירה בפריפריה אפשר אח''כ להעביר מתנה לילדים או לצורך הענקת דירה לנישואים או למכור אח''כ בלי לשלם מס שבח על ההשבחה. חסרונות אפשריים: הפסד מענק עבודה לבעלי דירה שנייה. יש ערים שעלולים להפסיד הנחה בארנונה וגם תמיכות קהילתיות מסוימות. השכירות היא ברוטו. רכישת יח''ד: מעלות- לעיתים מאפשר להגיע לדירה טובה יותר, דירת הבסיס ביחס לרכישת דירה נפרדת נוספת. מחירי השכירות עם פוטנציאל עלייה בשל המחסור בציבור החרדי. חסרונות- הדירה לא ניתנת למכירה בקלות (טאבו משותף גורם לנזק עצום לערך הדירה הראשונית) כל הדירה ביחד גם יותר קשה למכור כי מדובר על נכסים יותר יקרים ויותר 'מסורבלים' פעמים רבות עלויות הבנייה והשיפוץ יקרות משמעותית וגורמות לתחשיב הראשוני להפוך להפסדי או למעיק על ההחזר החודשי. לעיתים אפשר גם לפרוס את המשכנתא הקיימת ליותר שנים, ולשרג את סוג ההשקעה להשקעה מניבה הרבה יותר עם פוטנציאל השבחה בלי להכביד על ההחזר החודשי. במקרה כזה- בו אפשר להגיע לרכישה משמעותית יותר, יש פעמים רבות עדיפות לרכישת דירה נוספת. אני ממליצה על ייעוץ מותאם אישית כי נתונים משתנים מאחד לשני. בהצלחה רבה! אנני חושב שהוא לא התכוון לקנות יחידת דיור אלא דירה עם יחידה צמודה @מבין-עניין כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @מרים-הורביץ-נכסים מפנה אותך למחקר של ד"ר ריצ'ארד ויסמן על 'חסרי מזל' ו'ברי מזל'. בקיצור נמרץ ההבדל ביניהם הוא שחסרי המזל ממוקדים מידי, לכן הם מפספסים הזדמנויות. ברי המזל פותחים עיניים לכל הכיוונים. הם לא מחפשים משהו מסויים!. ומי שרוצה באריכות, פורסם בעלון ערכים לפני כמה חודשים- c578568c-4717-471b-856d-1d5b1d569b40-שימו לב.pdf זה לא סתירה אפשר לדעת מה אתה רוצה אבל בחיפושים להגדיל ראש
  • 0 הצבעות
    20 פוסטים
    401 צפיות
    משקיע זהיר מידימ
    @YM98745 בשביל לאחד צריך לקבל אישור איכלוס על ההיתר שאמור לכלול שינויים בלתי הפיכים בדירה שלא מאפשרים מגורים נפרדים כך שזה לא ממש אפשרי גם בהנחה שאתם מוכנים לעשות מסירה מוקדמת והוא ימשיך לשכור את הדירה
  • 1 הצבעות
    55 פוסטים
    3k צפיות
    י
    אבל ברור שהשיווק בהר יונה מוריד מהביקושים שאין כרגע (בקרית גת) ויהיה להם מאוד קשה למכור במחרים כאלו הזויים.
  • 3 הצבעות
    4 פוסטים
    369 צפיות
    מ
    @רואה-את-הנולד אין לי בעיה שאנשים יפטפטו... רק כפי שהבנתי, מטרת הארגון הוא שאנשים יתחילו לעשות דברים למעיישה בכדי לשפר את עתידם הכלכלי בס"ד. אם אנחנו נמשיך בדיבורים - במה הכי כדאי להשקיע, ומה הציבור עושה, איזה חסידויות נותנות לקהילה שלהם הלוואות בלידת התינוק וכו' וכו', ולא נתקדם בעצמינו לעשות מעשים... הרי שבבוא עת דודים - לא יועיל לנו לומר לשדכן שיש לנו 15 שנה של דיבורים על מדד ה-S&P...
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    757 צפיות
    פ
    כמה נקודות שעלו כאן צריכות התייחסות, ברור שמחירי הדירות עולים מהמון סיבות חלקם פתירות וחלקם לא. עדיין רכיב הקרקע הוא בעל משמעות עצומה במחיר הדירה הסופי ומסחר הקרקעות במדינה הוא מטורף והזוי. רק תחשבו את המחיר הנגרם ללקוח בגלל מחיר הקרקע, נניח שמחיר הקרקע הוא 100,000 ש"ח ליחידה: נוסיף על זה עלויות מימון לקבלן עד גמר ההיתר, כשנתיים לפחות ועד 5-6 שנים נוסיף את המע"מ שהוא על כל ערך הדירה, מס רכישה, ואת הסיכון שהקבלן לוקח אם הוא ייכשל יוצא שעל כל 100,000 שהמדינה מכניסה ממכירת קרקעות הלקוח ישלם 120,000-150,000 במחיר הדירה שיטת המכרזים הנהוגה במדינה גורמת שלמעט מקרים נדירים מחירי הקרקעות תמיד יעלו וכל קבלן ייתן את המקסימום שהוא יכול. אין דבר כזה קבלן מרוויח או מפסיד, כל הוצאה של הקבלן מתגלגלת ישירות על הרוכש בקצה. מכאן הטענה שמחיר למשתכן גורמת לעליית מחירים כיוון שהרווח נשען על הדירות בשוק החופשי הוא בעצם מעלה את מחירי הדירות בשוק החופשי. הסיבה העיקרית של שיטת ההגרלות היא פשוט אופיום להמונים!!! אין אפשרות לתת לכל הזוצי"ם דירות במחיר למשתכן לכן עושים הגרלות, כולנו מכירים מישהו שזה בירושלים או בית שמש ומסייע לחלום שלנו להמשיך ולהחלם. ולכן מחיר מטרה של כל הפרויקט וסבסוד קרקעות בפריפריה הוא הפתרון היחידי שיכול לסייע, וזה כנראה לא יקרה.