דילוג לתוכן

שאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?

נדל"ן ומשכנתאות
41 17 1.9k 19
  • תלוי מי יצליח לשכנע יותר טוב את הציבור,
    אם הציבור ישתכנע שיהיה עוד ירידות כולם ימשיכו לחכות שירד עוד ואז באמת ימשיך לרדת,
    ואם הציבור יחשוב שהולך להיות עליות כולם יקפצו על השוק כך שבאמת המחירים יעלו,
    ותראו שאח"כ יבואו אותם חכמים ויגידו אתם רואים ידענו.

    ובקשר לשאלה של הכותרת אני חושב שזה תלוי בין אחד שיש לו כרגע את האפשרות לקנות שאז מומלץ לא להמתין,
    כי א"א לדעת מה באמת יהיה מחר, וגם אם מחר ירדו המחירים עוד אי"ז נחשב שהוא הפסיד, כיון שלא מדובר כאן על דירה להשקעה שהוא מעונין שהיא תעלה אלא בדירה למגורים, וכשהוא קנה זה היה השווי, וגם אם אח"כ המחירים ירדו אי"ז הפסד בשבילו כיון שאין לו שום משמעות לערך של הדירה אלא על האפשרות לגור בה,
    ואם אין לו כרגע את האפשרות לכאו' אין לו למה למהר כל עוד התהליך כרגע בירידה.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    אם השאלה שלך היא האם זה ריווחי זה ביחס לשוק ההון - כבר דובר על כך רבות בפורום ועיי"ש.
    ואם השאלה היא בפני עצמה האם זה ריווחי להשקיע בדירה אז דבר ראשון יש לשים לב שלכאו' מדובר באחד שיש לו הון עצמי וא"כ המשכנתא היא לא על כל סכום ההשקעה, כך שה5% המדובר הוא לא מדויק.
    דבר שני ג"כ נכתב כבר בפורום שאם הריבית 5% לשנה לכל חיי המשכנתא למשכנתא של 30 שנה זה יוצא כמו 3.1% ריבית לשנה ואם המשכנתא קצרה יותר כך זה קטן יותר (ל20 שנה 2.85% ל10 שנים 2.61%) כיון שלא כל חיי המשכנתא יש אצל הלווה את כל הקרן.
    ובמיוחד זה שאדם שקונה דירה להשקעה לא קונה בכל מקום ובונה על העליה הממוצעת אלא הוא מחפש מקום שבו תהיה עלית ערך מהירה יותר, ועיין ערך @משהמשה .
    וכן אחרי שמסיים עם המשכנתא נשאר עם דירה והכנסה משכירות כמעט ללא הוצאות.

    מה שכן מאוד יכול נכון זה שכשקונים להשקעה (בשונה מלמגורים שאז כל אחד קונה לפי צרכיו) שהנושא הוא רווח כלכלי צריך לשקול מה עדיף אם יש שני אופציות או דירה גדולה ויקרה ומשכנתא ל30 שנה או דירה קטנה יותר ומשכנתא קצרה יותר, מאוד יכול להיות שהאופציה השניה תהיה יותר רווחית כיון שאז האחוז הכללי של הריביות יותר נמוך, וכן יותר מהר יסיים עם ההוצאה של המשכנתא ויתחיל להרוויח את ההכנסות.

    וכמובן שלא דובר כאן לגבי אב שרוצה לקנות דירה לבתו ומקדים לקנותה שזה וודאי עדיף כי אם לא יקנה חוץ מזה שיחסר לו עלית ערך הנכס הוא (או היא לא כ"כ משנה) יצטרך לשלם את העליה כך שהוא הפסיד כפול.
    (לדוג' אם היה לו אפשרות לקנות דירה ע"ס מיליון ש"ח והוא המתין שנה ולא קנה ובמהלך השנה שווי הדירה עלה ב4% כך ששנה אח"כ היא שווה 1,040,000 לא רק שהוא לא הרוויח את ה40,000 אלא הוא יצטרך לשלם היום עוד 40,000)

  • @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

    @שמיל-שמיל כתב בשאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?:

    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז

    איפה?

  • לפי כמות הפינוי בינוי בירושלים לא נראה שיש סיכוי לעליית מחירים בקרוב

  • עשיתי הליכה ובכל שכונה יש בניינים בבנייה ומקומות שאומרים שיהיה בנייה והכל במספרים של אלפים

  • כדי לגדר את העסקה מירידות מחירים
    צריך לחפש דווקא את המקומות שכבר חוו ירידות מחירים
    והיגיון אומר לנו המחיר הנוכחי לא משקף את הערך האמיתי,
    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    כמו בשוק ההון
    'אם כולם רצים תברח
    אם כולם בורחים תקנה'

    @אלון-דוד said:

    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    מאוד אהבתי את הרשימה הזו,
    אני מסכימה איתה לגמרי.
    מה שכן-
    חלק גדול מהמקומות האלו לא מתאימים להשקעה לטווח קצר אלא רק לטווח ארוך.

  • אני מסיכמה מאוד שיש אי וודאות.
    יש סיכויים לתרחישים ל 2 הכיוונים וייתכן שאכן תהיה עלייה בפריפריה וירידה במרכז מה שלמעשה אומר כך:
    מדרבן את הזוגות הצעירים להיכנס לרכישה של קורת גג בלי לדחות,
    ואת המשקיעים להיכנס רק להשקעות חכמות שלא תלויות בעליית מחיר.

    מהשטח אני כבר רואה עלייה סמויה בפריפריה שמתבטאת המקומות מסוימים בעליית מחיר,
    ובמקומות אחרים בצמצום בהיצע הגדול שהיה בתקופה האחרונה.

נושאים מוצעים


  • דירה מפוצלת בבאר שבע

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן דירה להשקעה
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    76 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @עיניו-בראשו said: זו השקעה מומלצת? תלוי למי. מי שאין לו אפשרות להיכנס להשקעה אחרת ורוצה להיכנס לנדל''ן- זה המקום שמעניק את התשואה הטובה ביותר. @עיניו-בראשו said: האם ישנו מנהל נכסים טוב (שמשכיר את הנכס ודואג לגביית השכירות)? לא, אין כזה דבר. בגלל כל המתווכים שמוכרים דירות שנחשבות טובות, והם מפוצלות באופן גרוע, אין חברות טובות לניהול נכס. אם רכשת ממתווך טוב הוא יסייע לך לנהל. @עיניו-בראשו said: האם כדאי לפצל לבד, או לקנות מפוצל? תלוי כמה הון עצמי אתה מביא איתך- דירה לפני פיצול דורשת יותר הון עצמי, ומצד שני אם זו דירה שניה זה פחות מס רכישה. @עיניו-בראשו said: האם הפיצול מעלה את ערך הדירה ביחס לעלויות הפיצול? לא, וייתכן שאפילו לא מכסה את ערך הפיצול (אלא אם כן תמצא משקיע למכור לו...) @עיניו-בראשו said: האם ניתן למצוא נכסים שמכסים את המשכנתא + הכנסה חודשית? תלוי- האם יש לכם הון עצמי. כמה? אם מביאים את ההון העצמי ממשכנתא, השכירות לא מכסה את המשכנתא, לפחות לא בנכסים טובים. מי שאומר לכם כך- אני הייתי חוששת מאוד. @עיניו-בראשו said: האם ישנה מניעה הלכתית (להשכרה לשאינם שותו"מ)? כל אחד וההכרעה שלו. @שואף-ליותר said: האם התרחשה תחיית המתים בבית הקברות למשקיעים?! מי שנכנס להשקעה לטווח ארוך, באיזורים טובים, בקומות טובות, בגודל דירה מתאים, באיכות בנייה טובה, ונכנס להשקעה לאורך זמן, יכול להרוויח מאוד בעז''ה. רק היום חברת בית ירושלמי, שבונה בירושלים ובעוד הרבה מקומות חתמה על פינוי בינוי שלישי בבאר שבע להקמת 2000 יח''ד- היא לא יודעת כמה דירות לא מכורות יש בבאר שבע? אלא היא גם רואה לטווח ארוך ושווה לה להיכנס כעת כשהשוק לטובתה. אם אתם מחפשים מתווך אמין בבאר שבע- אפשר לקבל אצלי פרטים באישי.
  • 2 הצבעות
    13 פוסטים
    451 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @המוצלח באמת זה מה שאני חושבת- שבהחלט יש כאן הזדמנויות יפות. למשל הדירה בקרית גת (שנמכרה אגב, יש עוד, אבל אני מדברת על אחת ספציפית) היתה אפילו מושכרת לאדם חרדי שזו מעלה חשובה מאוד להרבה אנשים ומשמעותית. אם אתם רציניים ומעוניינים בפרטים של המתווך אפשר באישי. פעם אחרת כדאי לתייג
  • דירה מחולקת בעפולה

    נדל"ן ומשכנתאות דירה להשקעה
    17
    0 הצבעות
    17 פוסטים
    552 צפיות
    ר
    @user_5782 אשמח לשמוע מה החכמת בנושא כי אני עכשיו גם מחפש אפשרות כזו תודה רבה
  • רוצים לקנות דירה שניה?

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות מס רכישה השקעות
    16
    0 הצבעות
    16 פוסטים
    956 צפיות
    ה
    @יהודה-הצדיק כתב ברוצים לקנות דירה שניה?: ראיתי פרסום של בחור בשם אריאל רוטשטיין משכנתא 24 שפרסם הלוואה עד 250k עם ריבית פריים וזהו אני לא מבין גדול בהלוואות אבל נראה לי מחיר שפוי פניתי אליו והוא הביא לי הלוואה דרך בנק פועלים באישור מיוחד של מנהל הסניף (היה 0 התעסקות מיצידי רוטשטיין טיפל בהכלללל) רכשתי את החנות הזאת בסכום של 220k (מחיר מאוד טוב ביחס לשוק באזור) היה מס רכישה תשלום לעו"ד ותשלום לרוטשטיין על עבודה נפלאה מותר לדעת כמה שילמת לאותו בחור? מאד מעניין ואולי רלוונטי עבורי ותודה על הדברים הנפלאים
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    757 צפיות
    פ
    כמה נקודות שעלו כאן צריכות התייחסות, ברור שמחירי הדירות עולים מהמון סיבות חלקם פתירות וחלקם לא. עדיין רכיב הקרקע הוא בעל משמעות עצומה במחיר הדירה הסופי ומסחר הקרקעות במדינה הוא מטורף והזוי. רק תחשבו את המחיר הנגרם ללקוח בגלל מחיר הקרקע, נניח שמחיר הקרקע הוא 100,000 ש"ח ליחידה: נוסיף על זה עלויות מימון לקבלן עד גמר ההיתר, כשנתיים לפחות ועד 5-6 שנים נוסיף את המע"מ שהוא על כל ערך הדירה, מס רכישה, ואת הסיכון שהקבלן לוקח אם הוא ייכשל יוצא שעל כל 100,000 שהמדינה מכניסה ממכירת קרקעות הלקוח ישלם 120,000-150,000 במחיר הדירה שיטת המכרזים הנהוגה במדינה גורמת שלמעט מקרים נדירים מחירי הקרקעות תמיד יעלו וכל קבלן ייתן את המקסימום שהוא יכול. אין דבר כזה קבלן מרוויח או מפסיד, כל הוצאה של הקבלן מתגלגלת ישירות על הרוכש בקצה. מכאן הטענה שמחיר למשתכן גורמת לעליית מחירים כיוון שהרווח נשען על הדירות בשוק החופשי הוא בעצם מעלה את מחירי הדירות בשוק החופשי. הסיבה העיקרית של שיטת ההגרלות היא פשוט אופיום להמונים!!! אין אפשרות לתת לכל הזוצי"ם דירות במחיר למשתכן לכן עושים הגרלות, כולנו מכירים מישהו שזה בירושלים או בית שמש ומסייע לחלום שלנו להמשיך ולהחלם. ולכן מחיר מטרה של כל הפרויקט וסבסוד קרקעות בפריפריה הוא הפתרון היחידי שיכול לסייע, וזה כנראה לא יקרה.