דילוג לתוכן

שאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?

נדל"ן ומשכנתאות
41 17 1.9k 19
  • תלוי מי יצליח לשכנע יותר טוב את הציבור,
    אם הציבור ישתכנע שיהיה עוד ירידות כולם ימשיכו לחכות שירד עוד ואז באמת ימשיך לרדת,
    ואם הציבור יחשוב שהולך להיות עליות כולם יקפצו על השוק כך שבאמת המחירים יעלו,
    ותראו שאח"כ יבואו אותם חכמים ויגידו אתם רואים ידענו.

    ובקשר לשאלה של הכותרת אני חושב שזה תלוי בין אחד שיש לו כרגע את האפשרות לקנות שאז מומלץ לא להמתין,
    כי א"א לדעת מה באמת יהיה מחר, וגם אם מחר ירדו המחירים עוד אי"ז נחשב שהוא הפסיד, כיון שלא מדובר כאן על דירה להשקעה שהוא מעונין שהיא תעלה אלא בדירה למגורים, וכשהוא קנה זה היה השווי, וגם אם אח"כ המחירים ירדו אי"ז הפסד בשבילו כיון שאין לו שום משמעות לערך של הדירה אלא על האפשרות לגור בה,
    ואם אין לו כרגע את האפשרות לכאו' אין לו למה למהר כל עוד התהליך כרגע בירידה.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    אם השאלה שלך היא האם זה ריווחי זה ביחס לשוק ההון - כבר דובר על כך רבות בפורום ועיי"ש.
    ואם השאלה היא בפני עצמה האם זה ריווחי להשקיע בדירה אז דבר ראשון יש לשים לב שלכאו' מדובר באחד שיש לו הון עצמי וא"כ המשכנתא היא לא על כל סכום ההשקעה, כך שה5% המדובר הוא לא מדויק.
    דבר שני ג"כ נכתב כבר בפורום שאם הריבית 5% לשנה לכל חיי המשכנתא למשכנתא של 30 שנה זה יוצא כמו 3.1% ריבית לשנה ואם המשכנתא קצרה יותר כך זה קטן יותר (ל20 שנה 2.85% ל10 שנים 2.61%) כיון שלא כל חיי המשכנתא יש אצל הלווה את כל הקרן.
    ובמיוחד זה שאדם שקונה דירה להשקעה לא קונה בכל מקום ובונה על העליה הממוצעת אלא הוא מחפש מקום שבו תהיה עלית ערך מהירה יותר, ועיין ערך @משהמשה .
    וכן אחרי שמסיים עם המשכנתא נשאר עם דירה והכנסה משכירות כמעט ללא הוצאות.

    מה שכן מאוד יכול נכון זה שכשקונים להשקעה (בשונה מלמגורים שאז כל אחד קונה לפי צרכיו) שהנושא הוא רווח כלכלי צריך לשקול מה עדיף אם יש שני אופציות או דירה גדולה ויקרה ומשכנתא ל30 שנה או דירה קטנה יותר ומשכנתא קצרה יותר, מאוד יכול להיות שהאופציה השניה תהיה יותר רווחית כיון שאז האחוז הכללי של הריביות יותר נמוך, וכן יותר מהר יסיים עם ההוצאה של המשכנתא ויתחיל להרוויח את ההכנסות.

    וכמובן שלא דובר כאן לגבי אב שרוצה לקנות דירה לבתו ומקדים לקנותה שזה וודאי עדיף כי אם לא יקנה חוץ מזה שיחסר לו עלית ערך הנכס הוא (או היא לא כ"כ משנה) יצטרך לשלם את העליה כך שהוא הפסיד כפול.
    (לדוג' אם היה לו אפשרות לקנות דירה ע"ס מיליון ש"ח והוא המתין שנה ולא קנה ובמהלך השנה שווי הדירה עלה ב4% כך ששנה אח"כ היא שווה 1,040,000 לא רק שהוא לא הרוויח את ה40,000 אלא הוא יצטרך לשלם היום עוד 40,000)

  • @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

    @שמיל-שמיל כתב בשאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?:

    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז

    איפה?

  • לפי כמות הפינוי בינוי בירושלים לא נראה שיש סיכוי לעליית מחירים בקרוב

  • עשיתי הליכה ובכל שכונה יש בניינים בבנייה ומקומות שאומרים שיהיה בנייה והכל במספרים של אלפים

  • כדי לגדר את העסקה מירידות מחירים
    צריך לחפש דווקא את המקומות שכבר חוו ירידות מחירים
    והיגיון אומר לנו המחיר הנוכחי לא משקף את הערך האמיתי,
    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    כמו בשוק ההון
    'אם כולם רצים תברח
    אם כולם בורחים תקנה'

    @אלון-דוד said:

    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    מאוד אהבתי את הרשימה הזו,
    אני מסכימה איתה לגמרי.
    מה שכן-
    חלק גדול מהמקומות האלו לא מתאימים להשקעה לטווח קצר אלא רק לטווח ארוך.

  • אני מסיכמה מאוד שיש אי וודאות.
    יש סיכויים לתרחישים ל 2 הכיוונים וייתכן שאכן תהיה עלייה בפריפריה וירידה במרכז מה שלמעשה אומר כך:
    מדרבן את הזוגות הצעירים להיכנס לרכישה של קורת גג בלי לדחות,
    ואת המשקיעים להיכנס רק להשקעות חכמות שלא תלויות בעליית מחיר.

    מהשטח אני כבר רואה עלייה סמויה בפריפריה שמתבטאת המקומות מסוימים בעליית מחיר,
    ובמקומות אחרים בצמצום בהיצע הגדול שהיה בתקופה האחרונה.

נושאים מוצעים


  • השכרת דירה לעובדים זרים

    נדל"ן ומשכנתאות עובדים זרים
    4
    0 הצבעות
    4 פוסטים
    117 צפיות
    ה
    אני אכתוב קצת מנסיון למי לדעתי זה מתאים וכדאי דירות שנמצאות בפריפריה או אפילו בערים מרכזיות אבל מדובר בשכונה ישנה ומעמד סוציו אקונומי נמוך (שבדרך כלל יש שם עוד דירות כאלה) הדירה לא מיעדת למגורים שלי וכנראה גם לא לשומרי מצוות.יש לי נכס בשכונה חרדית שהציעו לי בשביל כמה מנקים למוסדות ולא לקחתי לא כי אני צדיק אלא משתדל להיות הוגן ולהימנע ממריבות עם שכנים. מהבלאי של הדירה אני לא חושש כי הם בין כך לא משופצות ואני עושה חוזה טוב שהם מחזירים לי את הדירה במצב טוב וזה עובד לי, פעם אחת אפילו החזירו לי את הדירה במצב הרבה יותר טוב. אסכם את המעלות 1.שכר דירה גבוה יותר משוכרים רגילים באזור 30% יותר 2.אין חשש כמעט של עיכוב תשלום משכירים לתאגיד כח אדם שאין להם בעיה תזרימית. 3.אין בקשות לתיקונים שונים ומשונים לפועלים זרים אין מושגים מינמלים כמובן חוץ מבעיות מהותיות בתשתיות. חסרונות או יותר נכון למי זה לא מתאים. 1.יש שחיקה לדירה אבל עם חוזה טוב זה חוזר לקדמותו כמובן דירה חדשה או משופצת טוב עדיין לא כדאי. 2.רק באזורים חלשים גם בשביל ההוגנות וגם בשביל לא לקבל תלונות. 3.החוזים לא לשנה אלא הודעה של כל אחד מהצדדים 30 יום מראש. בהצלחה ואשמח לענות על שאלות אשמח עם יש למישהו מספרים של מתווכים שמתעסקים עם זה. זה יקל עלי בהשכרות.
  • דירה מפוצלת בבאר שבע

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן דירה להשקעה
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    76 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @עיניו-בראשו said: זו השקעה מומלצת? תלוי למי. מי שאין לו אפשרות להיכנס להשקעה אחרת ורוצה להיכנס לנדל''ן- זה המקום שמעניק את התשואה הטובה ביותר. @עיניו-בראשו said: האם ישנו מנהל נכסים טוב (שמשכיר את הנכס ודואג לגביית השכירות)? לא, אין כזה דבר. בגלל כל המתווכים שמוכרים דירות שנחשבות טובות, והם מפוצלות באופן גרוע, אין חברות טובות לניהול נכס. אם רכשת ממתווך טוב הוא יסייע לך לנהל. @עיניו-בראשו said: האם כדאי לפצל לבד, או לקנות מפוצל? תלוי כמה הון עצמי אתה מביא איתך- דירה לפני פיצול דורשת יותר הון עצמי, ומצד שני אם זו דירה שניה זה פחות מס רכישה. @עיניו-בראשו said: האם הפיצול מעלה את ערך הדירה ביחס לעלויות הפיצול? לא, וייתכן שאפילו לא מכסה את ערך הפיצול (אלא אם כן תמצא משקיע למכור לו...) @עיניו-בראשו said: האם ניתן למצוא נכסים שמכסים את המשכנתא + הכנסה חודשית? תלוי- האם יש לכם הון עצמי. כמה? אם מביאים את ההון העצמי ממשכנתא, השכירות לא מכסה את המשכנתא, לפחות לא בנכסים טובים. מי שאומר לכם כך- אני הייתי חוששת מאוד. @עיניו-בראשו said: האם ישנה מניעה הלכתית (להשכרה לשאינם שותו"מ)? כל אחד וההכרעה שלו. @שואף-ליותר said: האם התרחשה תחיית המתים בבית הקברות למשקיעים?! מי שנכנס להשקעה לטווח ארוך, באיזורים טובים, בקומות טובות, בגודל דירה מתאים, באיכות בנייה טובה, ונכנס להשקעה לאורך זמן, יכול להרוויח מאוד בעז''ה. רק היום חברת בית ירושלמי, שבונה בירושלים ובעוד הרבה מקומות חתמה על פינוי בינוי שלישי בבאר שבע להקמת 2000 יח''ד- היא לא יודעת כמה דירות לא מכורות יש בבאר שבע? אלא היא גם רואה לטווח ארוך ושווה לה להיכנס כעת כשהשוק לטובתה. אם אתם מחפשים מתווך אמין בבאר שבע- אפשר לקבל אצלי פרטים באישי.
  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    732 צפיות
    מ
    @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: אתה יכול למסור לו שהוא יכול לשאול בעצמו ולהגיד שהוא שואל בשביל חבר אפשר להניח שלחבר אין אינטרנט זמין.... @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: רק חשוב לשקלל גם את הסכומים של המס רכישה לא תמיד יש מס רכישה בטאבו משותף תלוי איך רושמים את זה וע"ש מי. וזה באמת דבר שחובה מוחלטת כפי שכתב @בוטח-בה כתב בהתייעצות: דירה שניה בטאבו משותף: להתייעץ עם אנשי מקצוע ודיינים מקומיים הם היחידים שיידעו להגיד לו על השוק של טאבו משותף אפשר לקבל יעוץ חינם על טאבו משותף בבני ברק אצל המתווכת שוב - תיווך מרחבים|0534164860 יש להם נראה לי ביום שלישי יעוץ חינם במשרד שלהם בבני ברק עם אנשי מקצוע. והם מאוד מבינים בתחום. [כמובן שזה שווה להם כי חלק מהמתייעצים ממשיכים לעבוד איתם בתשלום]. ודאי שצריך גם מישהו מקומי מביתר. וכדאי להתייעץ עם הרב ברוורמן. אבל אם יש שאלות כלליות על טאבו משותף, ורוצים לחסוך ביעוץ מעו"ד ואתם בכל מקרה מגיעים לאיזו חתונה בב"ב... אז אפשר להתייעץ עם הנל.
  • 2 הצבעות
    53 פוסטים
    2k צפיות
    ש
    @אלון-דוד איך הגענו כל הזמן לחריש מכסיף?
  • האם בעוד עשור צפת חרדית?

    נדל"ן ומשכנתאות צפון צפת הסכם גג
    11
    2 הצבעות
    11 פוסטים
    542 צפיות
    הקול השפויה
    @רואה-את-הנולד כתב בהאם בעוד עשור צפת חרדית?: אבל המצב לא טוב בכללי ורק התחבורה הפנימית קשורה בקשר עקיף לראש העיר צפציפית במה שנוגע לתחבורה פנימית נעשה מהפך של ממש כבר בקדנציה הקודמת על ידי דגל וחב"ד שהשקיעו בנושא את כל כוחם. (באמת חלק משמעותי מההצלחה היה כמות הקילומטרים שהעיר קיבלה לתחבורה הפנימית).