דילוג לתוכן

שאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?

נדל"ן ומשכנתאות
41 17 1.9k 19
  • תלוי מי יצליח לשכנע יותר טוב את הציבור,
    אם הציבור ישתכנע שיהיה עוד ירידות כולם ימשיכו לחכות שירד עוד ואז באמת ימשיך לרדת,
    ואם הציבור יחשוב שהולך להיות עליות כולם יקפצו על השוק כך שבאמת המחירים יעלו,
    ותראו שאח"כ יבואו אותם חכמים ויגידו אתם רואים ידענו.

    ובקשר לשאלה של הכותרת אני חושב שזה תלוי בין אחד שיש לו כרגע את האפשרות לקנות שאז מומלץ לא להמתין,
    כי א"א לדעת מה באמת יהיה מחר, וגם אם מחר ירדו המחירים עוד אי"ז נחשב שהוא הפסיד, כיון שלא מדובר כאן על דירה להשקעה שהוא מעונין שהיא תעלה אלא בדירה למגורים, וכשהוא קנה זה היה השווי, וגם אם אח"כ המחירים ירדו אי"ז הפסד בשבילו כיון שאין לו שום משמעות לערך של הדירה אלא על האפשרות לגור בה,
    ואם אין לו כרגע את האפשרות לכאו' אין לו למה למהר כל עוד התהליך כרגע בירידה.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

  • שאלה בנוגע לדירה להשקעה, אם הריביות היום הם כ5% לשנה, והכנסות דמי שכירות פחות מ3% לשנה, וזה מלבד הוצאות שונות של רכישת ותיחזוק הדירה, בשביל שזה יהיה ריווחי צריך לפחות עלייה של 3-4% בשנה [מה שלא קיים כרגע], וגם זה רווח מינימאלי של בקושי אחוז אחד בשנה, כיצד א"כ זה יכול להיות ריווחי

    @אלקנה
    אם השאלה שלך היא האם זה ריווחי זה ביחס לשוק ההון - כבר דובר על כך רבות בפורום ועיי"ש.
    ואם השאלה היא בפני עצמה האם זה ריווחי להשקיע בדירה אז דבר ראשון יש לשים לב שלכאו' מדובר באחד שיש לו הון עצמי וא"כ המשכנתא היא לא על כל סכום ההשקעה, כך שה5% המדובר הוא לא מדויק.
    דבר שני ג"כ נכתב כבר בפורום שאם הריבית 5% לשנה לכל חיי המשכנתא למשכנתא של 30 שנה זה יוצא כמו 3.1% ריבית לשנה ואם המשכנתא קצרה יותר כך זה קטן יותר (ל20 שנה 2.85% ל10 שנים 2.61%) כיון שלא כל חיי המשכנתא יש אצל הלווה את כל הקרן.
    ובמיוחד זה שאדם שקונה דירה להשקעה לא קונה בכל מקום ובונה על העליה הממוצעת אלא הוא מחפש מקום שבו תהיה עלית ערך מהירה יותר, ועיין ערך @משהמשה .
    וכן אחרי שמסיים עם המשכנתא נשאר עם דירה והכנסה משכירות כמעט ללא הוצאות.

    מה שכן מאוד יכול נכון זה שכשקונים להשקעה (בשונה מלמגורים שאז כל אחד קונה לפי צרכיו) שהנושא הוא רווח כלכלי צריך לשקול מה עדיף אם יש שני אופציות או דירה גדולה ויקרה ומשכנתא ל30 שנה או דירה קטנה יותר ומשכנתא קצרה יותר, מאוד יכול להיות שהאופציה השניה תהיה יותר רווחית כיון שאז האחוז הכללי של הריביות יותר נמוך, וכן יותר מהר יסיים עם ההוצאה של המשכנתא ויתחיל להרוויח את ההכנסות.

    וכמובן שלא דובר כאן לגבי אב שרוצה לקנות דירה לבתו ומקדים לקנותה שזה וודאי עדיף כי אם לא יקנה חוץ מזה שיחסר לו עלית ערך הנכס הוא (או היא לא כ"כ משנה) יצטרך לשלם את העליה כך שהוא הפסיד כפול.
    (לדוג' אם היה לו אפשרות לקנות דירה ע"ס מיליון ש"ח והוא המתין שנה ולא קנה ובמהלך השנה שווי הדירה עלה ב4% כך ששנה אח"כ היא שווה 1,040,000 לא רק שהוא לא הרוויח את ה40,000 אלא הוא יצטרך לשלם היום עוד 40,000)

  • @אלקנה
    לא מדויק, רשמתי ע"ז במקום אחר
    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז, עלית ערך הדירה הממוצעת היא בד"כ כארבע אחוז, גם אם זה לא קרה בשנה שנתיים בקודמות בד"כ זה משלים את עצמו בשנים הקרובות, כל השקעה שהיא לטווח קצר של מספר שנים נמצאת בסיכון גבוה לחוסר הצלחה לא מודדים השקעה על פי השנה שנתיים האחרונות.

    @שמיל-שמיל כתב בשאלת השאלות: האם לקנות דירה או לחכות?:

    השכירות הממוצעת יותר קרוב הל3.5 אחוז

    איפה?

  • לפי כמות הפינוי בינוי בירושלים לא נראה שיש סיכוי לעליית מחירים בקרוב

  • עשיתי הליכה ובכל שכונה יש בניינים בבנייה ומקומות שאומרים שיהיה בנייה והכל במספרים של אלפים

  • כדי לגדר את העסקה מירידות מחירים
    צריך לחפש דווקא את המקומות שכבר חוו ירידות מחירים
    והיגיון אומר לנו המחיר הנוכחי לא משקף את הערך האמיתי,
    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    כמו בשוק ההון
    'אם כולם רצים תברח
    אם כולם בורחים תקנה'

    @אלון-דוד said:

    כמו לדוגמא דירה חדשה בבני ברק במתחם הסופרים, חריש, או אחיסמך.
    דירה ישנה בבאר שבע או בקרית אתא.

    מאוד אהבתי את הרשימה הזו,
    אני מסכימה איתה לגמרי.
    מה שכן-
    חלק גדול מהמקומות האלו לא מתאימים להשקעה לטווח קצר אלא רק לטווח ארוך.

  • אני מסיכמה מאוד שיש אי וודאות.
    יש סיכויים לתרחישים ל 2 הכיוונים וייתכן שאכן תהיה עלייה בפריפריה וירידה במרכז מה שלמעשה אומר כך:
    מדרבן את הזוגות הצעירים להיכנס לרכישה של קורת גג בלי לדחות,
    ואת המשקיעים להיכנס רק להשקעות חכמות שלא תלויות בעליית מחיר.

    מהשטח אני כבר רואה עלייה סמויה בפריפריה שמתבטאת המקומות מסוימים בעליית מחיר,
    ובמקומות אחרים בצמצום בהיצע הגדול שהיה בתקופה האחרונה.

נושאים מוצעים


  • השכרת דירה לעובדים זרים

    נדל"ן ומשכנתאות עובדים זרים
    4
    0 הצבעות
    4 פוסטים
    117 צפיות
    ה
    אני אכתוב קצת מנסיון למי לדעתי זה מתאים וכדאי דירות שנמצאות בפריפריה או אפילו בערים מרכזיות אבל מדובר בשכונה ישנה ומעמד סוציו אקונומי נמוך (שבדרך כלל יש שם עוד דירות כאלה) הדירה לא מיעדת למגורים שלי וכנראה גם לא לשומרי מצוות.יש לי נכס בשכונה חרדית שהציעו לי בשביל כמה מנקים למוסדות ולא לקחתי לא כי אני צדיק אלא משתדל להיות הוגן ולהימנע ממריבות עם שכנים. מהבלאי של הדירה אני לא חושש כי הם בין כך לא משופצות ואני עושה חוזה טוב שהם מחזירים לי את הדירה במצב טוב וזה עובד לי, פעם אחת אפילו החזירו לי את הדירה במצב הרבה יותר טוב. אסכם את המעלות 1.שכר דירה גבוה יותר משוכרים רגילים באזור 30% יותר 2.אין חשש כמעט של עיכוב תשלום משכירים לתאגיד כח אדם שאין להם בעיה תזרימית. 3.אין בקשות לתיקונים שונים ומשונים לפועלים זרים אין מושגים מינמלים כמובן חוץ מבעיות מהותיות בתשתיות. חסרונות או יותר נכון למי זה לא מתאים. 1.יש שחיקה לדירה אבל עם חוזה טוב זה חוזר לקדמותו כמובן דירה חדשה או משופצת טוב עדיין לא כדאי. 2.רק באזורים חלשים גם בשביל ההוגנות וגם בשביל לא לקבל תלונות. 3.החוזים לא לשנה אלא הודעה של כל אחד מהצדדים 30 יום מראש. בהצלחה ואשמח לענות על שאלות אשמח עם יש למישהו מספרים של מתווכים שמתעסקים עם זה. זה יקל עלי בהשכרות.
  • לשכור דירה שעשויה להימכר?

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן
    8
    1 הצבעות
    8 פוסטים
    157 צפיות
    ז
    בכל דילמה כלכלית, שאלת השאלות היא האם החסרון מתומחר. בדילמה שלך ישנם שתי שאלות 1. האם איכות הדירה והמחיר שווים את חוסר היציבות וההפרעה של הקונים? התשובה לזה תלויה בך, יש אנשים שיותר קשה להם עם זה ויש שאין להם בעייה. ולכן לא תוכל לקבל לזה עזרה מאנשים אחרים ובפרט כאלו שלא מכירים אותך. הדילמה השנייה היא, יכול להיות שהדירה הזמנית היא היותר יקרה. במידה ותצטרך לעזוב עוד חודש למשל, תסכים איתי שזה לא שווה. לכן אתה צריך לבנות את החוזה בצורה מדורגת שבה לא אתה לוקח את כל הסיכון הכלכלי, אלא אתה מתחלק בו עם הבעלים. לדוגמא אפשרות אחת. במידה והדירה נמכרת תוך X אתה מפנה את הדירה תוךY חודשים ומשלם Z על החודשים הנותרים. אם יקח יותר זמן למכור את הדירה תוכל לקחת בחשבון זמן פינוי שבו אתה משלם יותר ממחיר החוזה בלי להנזק. אין שום סיבה בעולם שאתה תישא בכל הסיכון הכלכלי, בשעה שגם לבעל הדירה יש אינטרס שהיא תהיה מושכרת.
  • 2 הצבעות
    14 פוסטים
    584 צפיות
    מזומניםמ
    @משהמשה @משהמשה כתב בהצעת חוק: מענקים לרכישת דירה ראשונה בירושלים: ועוד יותר כואב ששר שמתפטר ובוודאי ראה מתפקידו כשר כמה דברים שדרושים תיקון, ובמקום להעלות דברים רציניים כהצעות חוק. הוא מניף דגל של משהו שהוא מאוד מאמין בו, והציבור שבחר בו מאוד רוצה אותו הוא הוא בדיוווווק העניין לצערינו...
  • קבוצת רכישה בעד או נגד

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות קבוצת רכישה
    9
    1 הצבעות
    9 פוסטים
    454 צפיות
    ש
    @שמואל לפעמים שמקבלים הצעה כמו דירה מקבוצת רכישה שהיא זולה משמעותית מהשווי בשוק אז זה נשמע מפתה עצה שלי תיקח דף ותכתוב את היתרונות לדוגמא: מיקום ,נוף,מחיר וכו לעומת החסרונות ויש בשפע (אתה היזם, מימון יקר, מישהו לא משלם אתה אחראי, תביעות משפטיות) ותשאל את עצמך האם שווה לי הנחה של מאתיים אלף שקל בשביל זה שתראה גם את הסיכון ולא רק את הסיכוי
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    757 צפיות
    פ
    כמה נקודות שעלו כאן צריכות התייחסות, ברור שמחירי הדירות עולים מהמון סיבות חלקם פתירות וחלקם לא. עדיין רכיב הקרקע הוא בעל משמעות עצומה במחיר הדירה הסופי ומסחר הקרקעות במדינה הוא מטורף והזוי. רק תחשבו את המחיר הנגרם ללקוח בגלל מחיר הקרקע, נניח שמחיר הקרקע הוא 100,000 ש"ח ליחידה: נוסיף על זה עלויות מימון לקבלן עד גמר ההיתר, כשנתיים לפחות ועד 5-6 שנים נוסיף את המע"מ שהוא על כל ערך הדירה, מס רכישה, ואת הסיכון שהקבלן לוקח אם הוא ייכשל יוצא שעל כל 100,000 שהמדינה מכניסה ממכירת קרקעות הלקוח ישלם 120,000-150,000 במחיר הדירה שיטת המכרזים הנהוגה במדינה גורמת שלמעט מקרים נדירים מחירי הקרקעות תמיד יעלו וכל קבלן ייתן את המקסימום שהוא יכול. אין דבר כזה קבלן מרוויח או מפסיד, כל הוצאה של הקבלן מתגלגלת ישירות על הרוכש בקצה. מכאן הטענה שמחיר למשתכן גורמת לעליית מחירים כיוון שהרווח נשען על הדירות בשוק החופשי הוא בעצם מעלה את מחירי הדירות בשוק החופשי. הסיבה העיקרית של שיטת ההגרלות היא פשוט אופיום להמונים!!! אין אפשרות לתת לכל הזוצי"ם דירות במחיר למשתכן לכן עושים הגרלות, כולנו מכירים מישהו שזה בירושלים או בית שמש ומסייע לחלום שלנו להמשיך ולהחלם. ולכן מחיר מטרה של כל הפרויקט וסבסוד קרקעות בפריפריה הוא הפתרון היחידי שיכול לסייע, וזה כנראה לא יקרה.