דילוג לתוכן

עם מי התייעצת כשקנית דירה?

נדל"ן ומשכנתאות
24 21 1.1k 20

נושאים מוצעים


  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    74 צפיות
    א
    @לייזרזון said: אני מחפש להשקעה, אדרבה, אולי תקנה ממני, רק שהפורום וג'מיני לא יבקשו דמי תיווך... 050-4133851 ירידת השכירות בבנייה: היזם ישלם לך שכירות במהלך הבנייה לפי דירת 55 מ"ר (להערכתי באזור ה-2,500-2,800 ש"ח בחודש), ולא לפי ה-3,900 ש"ח שאתה מקבל כיום מהחלוקה. זהו הפסד תזרימי של כ-1,200 ש"ח בחודש למשך כ-4 שנים (סך הכל קרוב ל-60,000 ש"ח פחות בתקופת הבנייה). דבר ראשון מקבלים דמי שכירות פלוס עשרה אחוז, בתוספת הצמדה למדד, ולפי ניקוד של השמאי שמן הסתם יתן משמעות לעובדה שזו קומת קרקע נגישה. דבר שני, בל נשכח שעל תקופה זו ה"שכירות" מתקבלת בצורה מסודרת מהיזם, ללא הוצאות בדק בית כלל, ללא חשש מיציאת שוכרים כלל, וללא צורך בתשלום לחברת ניהול, כך שההפסד התזרימי מתקזז כמעט לגמרי. דבר שלישי, יש התייחסות מפורשת בחוזה למקרה של דירה שכבר היתה מושכרת במחיר גבוה יותר מהניקוד של השמאי. המלצה פרקטית: בקש לראות את הסכם הפינוי-בינוי החתום ובדוק מהו גובה "דמי השכירות המובטחים" שהיזם מתחייב לשלם בזמן הבנייה. הנתון הזה יעזור לך לדייק את הצעת המחיר שלך. בבקשה: [image: 1781991665028-f13eb3ea-d8a9-458b-b2ed-6199d48da8c3-image.jpeg] מחירי דירות חדשות של 3.5-4 חדרים במגדלים מודרניים בקרית מוצקין (למשל באזורים כמו משכנות אמנים או פרויקטים חדשים במרכז העיר) נעים כיום באזור ה-1,750,000 ש"ח עד 1,950,000 ש"ח (תלוי במיקום המדויק ובקומה). אכן, זה גם הנתון שעלה בידי כשאני ביררתי על המחירים שם, אבל בל נשכח שבמדינתנו מחירי הדירות נוהגים לעלות בממוצע בשלושה אחוזים לשנה לפחות. מה שאומר שווי של 2,280,000 עד 2,540,000 ש"ח לדירת התמורה... נכון שבשנה האחרונה זה נעצר קצת, אבל כעת עם הורדות הריבית זה צפי להמשיך, אולי ביתר שאת. ובשמונה שנים ודאי שתהיה עלייה. השורה התחתונה: מהו "מחיר שווה"? מחיר מצוין (עסקת מציאה): כל מחיר שבין 1,100,000 ש"ח ל-1,250,000 ש"ח. בטווח הזה אתה קונה את הנכס קרוב למחיר השוק הנוכחי שלו, ומקבל את כל האפסייד העצום של הפינוי-בינוי כמעט בחינם. מחיר שוק הוגן: בין 1,250,000 ש"ח ל-1,350,000 ש"ח. במחיר הזה המוכר כבר "מגלגל" אליך חלק מהרווח העתידי של הפינוי-בינוי, אך עדיין נשאר לך רווח הון (אפסייד) של כמה מאות אלפי שקלים ביום קבלת המפתח. נשמע לי סביר בהחלט למכור על הגבול שבין מחיר המציאה למחיר ההוגן. אם אתה רציני אתה מוזמן ליצור קשר.
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    229 צפיות
    חופש כלכליח
    ההרשמה להגרלות תיפתח ביום רביעי – 15.4.26 ותיסגר ביום ראשון – 17.5.26 ניתן להנפיק אישור זכאות כבר עכשיו ועד 30.4.26 (השלמת מסמכים עד ל-7.5.26)
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    98 צפיות
    מ
    אנחנו מחפשים דירה להשכרה וראינו דירת קבלן בבניין שעבר תמ"א 38 ונוספו לו קומות. איזה דברים כדאי לדעת/לבדוק/לשאול בפגישה? יש פה למישהו נסיון בלשכור דירה ישירות מהקבלן? המתווך אומר שהוא לא מתכנן למכור את הדירה רק להשכיר.
  • 2 הצבעות
    5 פוסטים
    333 צפיות
    ש
    @ועדת-הדיור-בצפון חושב שיש הבדל גדול בין דירה ראשונה שזו״צ קונה לדירה שניה ושלישית בפרט לזוג ליטאי שהיכולת הכלכלית לקנות דירה, היא רק בזכות ההורים (בדר״כ)
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    264 צפיות
    מ
    @הדוכס ציטוט מהחוברת: פרק ה' מקומות עבודה במרכז משלמים יותר מאשר בפריפריה במרכז החיים יקרים יותר יש עבודות שאין הבדל במשכורות בין הפריפריה למרכז ואז גם אם גרים במרכז מרויחים כמו בפריפריה ומשלמים על המחיה כמו במרכז אכן יש עבודות שהמשכורות גבוהות יותר במרכז אבל מאידך משלמים יותר על החיים במרכז וצריך לעשות חישוב מה יותר רווחי האם לגור במרכז להרויח יותר ולשלם יותר או לגור בפריפריה להרויח פחות ולשלם פחות. החוברת מאוד יפה ומסבירה הכל, בכדי לתת לזוצ באמת לקבל החלטה מושכלת ולשמור על אמינות כמו בשאר הפרקים בחוברת אודה לך אם תוכל להוסיף כמה משפטים בסגנון הבא: יש מקומות בפריפריה שרק בציבור החרדי היא פריפריה בגלל המרחק מהמרכז, אבל מבחינה כלכלית הקהילה נמצאת ליד מרכזי תעסוקה, ויש תעסוקה בשפע ואין קשיי פרנסה. ויש מקומות בפריפריה שגם מבחינת המדינה זה מוגדר פריפריה כלכלית שיש שם פחות מקומות תעסוקה. הקהילות עושות מאמץ רב לדאוג לכל משפחה לתעסוקה, לעיתים בשכר נמוך יותר ולעיתים זה רחוק יותר מהעיר, אבל מאוד משתדלים לעזור ....