דילוג לתוכן

קרן השתלמות לעובדי הוראה או רגילה

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
13 6 471 6
  • שאלה למישהו כמוני שמתחיל..
    אשתי עובדת הוראה ופתחו לה קרן השתלמות
    אני רוצה לצורך חיסכון ארוך טווח, ולא לשבתון.
    האם יש חסרון בקרן לעובדי הוראה?

    אגב, לאשתי פורש לחברת 'רום' המעסיק מפריש 7.5%
    אמרו לי שרום זה לעובדי הוראה אבל שבד"כ להוראה מפרישים יותר מ7.5%
    אייך אני יכול לדעת מה יש לי היום?

  • שאלה למישהו כמוני שמתחיל..
    אשתי עובדת הוראה ופתחו לה קרן השתלמות
    אני רוצה לצורך חיסכון ארוך טווח, ולא לשבתון.
    האם יש חסרון בקרן לעובדי הוראה?

    אגב, לאשתי פורש לחברת 'רום' המעסיק מפריש 7.5%
    אמרו לי שרום זה לעובדי הוראה אבל שבד"כ להוראה מפרישים יותר מ7.5%
    אייך אני יכול לדעת מה יש לי היום?

    @מאיר-כ
    קה"ש לעובדי הוראה מיועדת לשבתון, אחרת מסובך להוציא את הכספים, ואין שם מסלולי מניות.
    מי שרוצה את זה בשביל מטרה אחרת שיפתח קרן השתלמות רגילה ויבחר מסלולי מניות במידה וזה לטווח הארוך.

  • @מאיר-כ יש מאמר של אהרון זלץ שמסביר את העניין של קרן השתלמות לעובדי הוראה מצוין:
    קרן השתלמות מומלצת לעובדי הוראה.pdf

  • שאלה למישהו כמוני שמתחיל..
    אשתי עובדת הוראה ופתחו לה קרן השתלמות
    אני רוצה לצורך חיסכון ארוך טווח, ולא לשבתון.
    האם יש חסרון בקרן לעובדי הוראה?

    אגב, לאשתי פורש לחברת 'רום' המעסיק מפריש 7.5%
    אמרו לי שרום זה לעובדי הוראה אבל שבד"כ להוראה מפרישים יותר מ7.5%
    אייך אני יכול לדעת מה יש לי היום?

    לאשתי מפרישים לחברת רום
    מופיע לי שבמסלול:
    "רום קרן השתלמות לעובדי הרשויות המקומיות מסלול קלאסי כללי"

    האם זה קרן לעובדי הוראה או רגילה?
    והמעסיק מפריש 7.5% - האם בקרן הוראה לא היה צריך להיות יותר?

  • לאשתי מפרישים לחברת רום
    מופיע לי שבמסלול:
    "רום קרן השתלמות לעובדי הרשויות המקומיות מסלול קלאסי כללי"

    האם זה קרן לעובדי הוראה או רגילה?
    והמעסיק מפריש 7.5% - האם בקרן הוראה לא היה צריך להיות יותר?

    @מאיר-כ
    לעובדי הוראה במעסיק מפריש קצת יותר,
    אבל זה לא נפק"מ,
    כי אם לא יוצאים לשבתון אלא מושכים סתם למטרה אחרת,
    אם באמת מצליחים לעשות את זה, לא מקבלים את התוספת של הפרשות המעסיק.
    תקרא את הפרטים בקובץ של אהרן זלץ.

  • לאשתי מפרישים לחברת רום
    מופיע לי שבמסלול:
    "רום קרן השתלמות לעובדי הרשויות המקומיות מסלול קלאסי כללי"

    האם זה קרן לעובדי הוראה או רגילה?
    והמעסיק מפריש 7.5% - האם בקרן הוראה לא היה צריך להיות יותר?

    @מאיר-כ
    אכן קרן השתלמות רום היא לא לעובדי הוראה אלא לעובדי רשויות מקומיות,
    ולכן המעסיק לא מפריש אליה יותר מ-7.5%.
    בכל אופן יש שם מסלול הלכה אבל הוא לא 100% מניות,
    ומסלול עוקב מדד S&P500 שיש שם הוא בלי כשרות,
    אם אתה רוצה עם כשרות זה רק בחברות הרגילות.

  • לאשתי מפרישים לחברת רום
    מופיע לי שבמסלול:
    "רום קרן השתלמות לעובדי הרשויות המקומיות מסלול קלאסי כללי"

    האם זה קרן לעובדי הוראה או רגילה?
    והמעסיק מפריש 7.5% - האם בקרן הוראה לא היה צריך להיות יותר?

    פוסט זה נמחק

  • פוסט זה נמחק

    @אנונימי2
    הרווחת.
    מקסימום כשתרצה למשוך ינכו לך מס על הפער שמעבר לאחוזים הרגילים.

  • פוסט זה נמחק!
  • פוסט זה נמחק!

    @אנונימי2
    לפי החוק ההפקדה אמורה להיות כמו כל עובד רגיל,
    אבל מה אכפת לך?
    אתה רק מרוויח, ומקסימום ינכו לך מס אח"כ על הפער.

  • פוסט זה נמחק!
  • אולי ארגון בנקל, יוכלו להרים את הכפפה ולדבר עם מישהו בקה"ש למורים שיפתחו מסלולים טובים?
    @אבישי-ויינגולד
    יש להם מסלולים כשרים, ז"א שהם מתחשבים בציבור, בפרט עכשיו שהמודעות עלתה, הם לא רוצים להגיע למצב שההמלצה הגורפת היא לא להשקיע אצלם.
    (הם מרויחים יפה מכל מורה שיוצא לשבתון, חוץ מהדמי ניהול)

  • אולי ארגון בנקל, יוכלו להרים את הכפפה ולדבר עם מישהו בקה"ש למורים שיפתחו מסלולים טובים?
    @אבישי-ויינגולד
    יש להם מסלולים כשרים, ז"א שהם מתחשבים בציבור, בפרט עכשיו שהמודעות עלתה, הם לא רוצים להגיע למצב שההמלצה הגורפת היא לא להשקיע אצלם.
    (הם מרויחים יפה מכל מורה שיוצא לשבתון, חוץ מהדמי ניהול)

    @איש-בנימין
    זה משהו עקרוני,
    קה"ש לעובדי הוראה מיועדת לשנת שבתון,
    וממילא הם לא יפתחו מסלולי מניות כדי לא לסכן את הכסף.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    101 צפיות
    צ
    @רוצה-לדעת-0 said: שאלה לי אל המבינים בתחום, עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות, כעת אינני עובד יותר, האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס? לא. לקרן השתלמות של שכיר - רק המעסיק יכול להפריש. (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?) כנראה התכוונת 10%. אא"כ אתה עובד הוראה. הוא יכול להפריש יותר, אבל כל מה שמעבר לתקרה, יהיה חייב במס רווחי הון בעת המשיכה, והפטור של מס רווחי הון יחול רק על הכספים שהופקדו עד התקרה. ייתכן מאוד שהחברה תחזיר את הכספים שהופקדו מעל התקרה. כמו כן הסכום שמעבר לתקרה יהיה חייב גם במס הכנסה.
  • 3 הצבעות
    1 פוסטים
    133 צפיות
    ד
    גם אם היא ברשת חרדית כמו חינוך עצמאי או מעיין החינוך התורני, או בעיריות חרדיות חשוב שתדעו קרנות השתלמות מסוימות אינן כשרות ואין בהן חלופה כשרה- למשל קרן השתלמות רום לעובדי עיריה. לעובדי הוראה מפרישים גמל מהכנסות שאינן בבסיס השכר- ברירת המחדל היא גמל גל או כלנית, שתיהן לא כשרות. חשוב ומומלץ לנייד אותן לחלופה כשרה...
  • 0 הצבעות
    12 פוסטים
    368 צפיות
    רחל עומסיר
    מעל 50 עובדים אין צורך בטופס הצטרפות ואם העובד לא הצטרף המעסיק יכול לצרף אותו אוטומטית בהתאם לספרת הביקורת. פחות מ-50 עובדים לאחת מ-4 הקרנות ללא צורך בטפסי הצטרפות. קרנות פנסיה ברירת מחדל אינם מחייבות שאלון בריאות וחיתום רפואי בהצטרפות חדשה גם כשכיר.
  • 2 הצבעות
    5 פוסטים
    331 צפיות
    מ
    @רואה-את-הנולד פטור ממס 25% מהרווח הריאלי (דהיינו בניכוי האינפלציה)
  • 1 הצבעות
    7 פוסטים
    332 צפיות
    רחל עומסיר
    @משקיע-צעיר בת כמה היא? עדיין לא הגיעה לגיל פרישה? ניתן לקבל החזר במצבי מסכנות : הוצאות רפואיות- של המבוטח או קרובו (ההוצאות גבוהות ממחצית ההכנסות של העמית וקרובו- ביחד) נכות צמיתה בדרגה של 75% או יותר לעמית או קרובו צבירה נמוכה מ-8000 ש"ח בכל הקופות בגיל 67- אם סך הצבירות בכל הקופות נמוך מ-104140