דילוג לתוכן

רציתי להעביר את קרן השתלמות של מורים לקרן השתלמות רגילה אבל הדמי ניהול גבוהים בהרבה

  • יש לי קרן השתלמות למורים ב"עגור" שבה הדמי ניהול הם 0.12
    וסוכן הציע לי לעבור להראל לקרן רגילה עם 0.60
    האם זה הצעה טובה?
    אני יודע שדמי ניהול של קרן השתלמות רגילה יקרים יותר, אבל בכזה הפרש?
    עוד בקשה יש איזה מחשבון בו אני יכול לראות את השוני בתשואה בין קרן למורים? (שבו ההפרשה של העובד גם יותר גבוה וגם הדמי ניהול יותר זולים מלבד ההפרשה של המעסיק שעליו כולם מדברים, לבין הקרן הרגילה)

  • יש לי קרן השתלמות למורים ב"עגור" שבה הדמי ניהול הם 0.12
    וסוכן הציע לי לעבור להראל לקרן רגילה עם 0.60
    האם זה הצעה טובה?
    אני יודע שדמי ניהול של קרן השתלמות רגילה יקרים יותר, אבל בכזה הפרש?
    עוד בקשה יש איזה מחשבון בו אני יכול לראות את השוני בתשואה בין קרן למורים? (שבו ההפרשה של העובד גם יותר גבוה וגם הדמי ניהול יותר זולים מלבד ההפרשה של המעסיק שעליו כולם מדברים, לבין הקרן הרגילה)

    @חיסכון-לחתונה
    אכן זה ההבדל בין הדמי ניהול.
    האם זה הצעה טובה,
    אני לא יודע להגיד כי אני לא מכיר את הנתונים שלך.
    אבל תחפש כאן בפורום יש הרבה חומר על הנושא,
    ברוב המקרים זה מה שצריך לעשות.
    התשואה של המסלול חשובה הרבה הרבה יותר מאשר הדמי ניהול.
    חישוב פשוט,
    ברור שלא אכפת לך לשלם דמי ניהול פי 3, אם התשואה תהיה פי 2.

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    23 פוסטים
    802 צפיות
    צ
    @בן-עליה כתב בקרן ההשתלמות: ההטבה הכי משתלמת לפני סוף השנה: מה שידוע לי בעוסק זעיר אין הצהרת הון נכון, אין חובה. אבל יכולים לבקש.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    259 צפיות
    צ
    @רואה-את-הנולד א. נכון, הכשרות של גלאט הון היא רק על מסלול הלכה. ב. לאחר 3 שנים אפשר למשוך לצורך השתלמות, ולאחר 6 שנים אפשר למשוך לכל מטרה. ג. לא מומלץ למשוך. ד. כדאי לשקול לעבור לקרן השתלמות רגילה שיש בה מסלולים מניות עם הכשר. בטווח הארוך מסלול מניות אמור להביא תשואה הרבה יותר גבוהה גם אם משלמים יותר דמי ניהול.
  • 3 הצבעות
    52 פוסטים
    3k צפיות
    ס
    @למען-הציבור כתב בקרן השתלמות לעובדי הוראה. האם היא באמת יותר משתלמת מקרן השתלמות רגילה?: אני מנסה להבין משהו בסיסי שלא מצאתי לו תשובה. מה קורה לכל הכסף שצבור בקרן השתלמות כאשר העובד יוצא לשבתון. לפי מה שידוע לי: אם יוצאים לשבתון אחרי 6 שנים מקבלים 66% ממשכורת אחרונה. אחרי 7 שנים שנים מקבלים 77% ממשכורת אחרונה. אחרי 8 שנים שנים מקבלים 88% ממשכורת אחרונה. מה שאומר שאין קשר בין הכסף שנצבר בקופה לבין הסכום שמקבלים כאשר יוצאים לשבתון. אם אכן כך, מה רלוונטי לי התשואה? נכון, אם העובד יוצא לשבתון לא משנה לו כלל כמה התשואה בקרן, הדבר היחיד שמשנה לו זה כמה המשכורת האחרונה לפני השבתון, והוא מקבל אחוזים ממשכורת זו כתלות במספר שנות הוותק כמו שציינת, פלוס הפקדה לפנסיה. רק אם אין יציאה לשבתון רלוונטי אחוז התשואה. @למען-הציבור כתב בקרן השתלמות לעובדי הוראה. האם היא באמת יותר משתלמת מקרן השתלמות רגילה?: נקודה נוספת: מי מרוויח/מפסיד במקרה של עובד הוראה שמשכורת עלתה/ירדה ויוצא כעת לשבתון: הקרן/העמיתים/המורה. הקרן שזה בעצם העמיתים. הקרן היא חברה ללא מטרת רווח, וממילא ההפסד או הרווח מתחלק בין כלל העמיתים.
  • פתיחת קרן השתלמות חדשה

    פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
    2
    0 הצבעות
    2 פוסטים
    327 צפיות
    נ.ר.א.נ
    @רואה-את-הנולד אפשר לפתוח גם על עוסק זעיר במסלול ללא דו"ח שנתי והצהרת הון. לגבי לפתוח כל שנה, אפשר לפתוח גם כל יום הארכתי להסביר את זה כאן
  • 2 הצבעות
    12 פוסטים
    854 צפיות
    ניסן עציונינ
    @שמואל כתב בדמי ניהול של תוכנית החיסכון של ארגון בנקל: (כל הכבוד על הזמינות) יכול לומר שהפניתי לבנקל הרבה מאד אנשים, וכל הזמן אני מקבל מאנשים משוב על הזמינות הפרקטיות והיעילות, בשירות הם ליגה. עכשיו אני רוצה לראות אותם בהסברה בבקשה