דילוג לתוכן

מה המענה לטענתו של יוסף מינצברג שקופת גמל להשקעה הכי משתלמת?

מסחר עצמאי
17 5 875 7
  • נו
    זה בשבילך
    חיפשת על מה לכתוב

    ודא"ג הוא דיבר על זה כאן
    https://forum.benakel.org/topic/1273/מה-אתם-מפסידים-כשאתם-חוסכים-את-דמי-הניהול-של-קופת-גמל-להשקעה

  • @העץ-הרענן
    תתפלא לשמוע, אבל הוא כתב את האמת, אין מענה כנגד.
    תחכה להמשך המאמר.
    ודרך אגב, @יוסף-מינצברג מפסיד הרבה כסף מזה שהוא כותב את האמת.

  • @העץ-הרענן
    תתפלא לשמוע, אבל הוא כתב את האמת, אין מענה כנגד.
    תחכה להמשך המאמר.
    ודרך אגב, @יוסף-מינצברג מפסיד הרבה כסף מזה שהוא כותב את האמת.

    @צמיחה said:

    @העץ-הרענן
    תתפלא לשמוע, אבל הוא כתב את האמת, אין מענה כנגד.
    תחכה להמשך המאמר.
    ודרך אגב, @יוסף-מינצברג מפסיד הרבה כסף מזה שהוא כותב את האמת.

    מעניין לךמה?
    מחכה להמשך

  • @העץ-הרענן
    תתפלא לשמוע, אבל הוא כתב את האמת, אין מענה כנגד.
    תחכה להמשך המאמר.
    ודרך אגב, @יוסף-מינצברג מפסיד הרבה כסף מזה שהוא כותב את האמת.

    @צמיחה בינתיים הוא עוד לא הוכיח את צדקתו.
    איני דן.
    אבל אני ממש מחכה, יש כאן מוסכמה רחבה שהתבססה כבר שנים...
    הבה נראה!
    יש אולי איזה צדק שלאברכים שאין להם חצי מושג על שוק ההון, יש איזשהוא עדיפות בקופ"ג, אבל לקרוא תיגר על כך שעובדתית מסחר עצאי הוא זול יותר, זה כבר ממש משקל רציני.
    ממש מחכה למאמר הבא שלו!

  • חשבתי לכתוב באשכול ההוא את תוכניתי אבל נראה לי חוצפה לקחת את המיקרופן ממי שהביא אותו, בכל אופן ספוילר אפשרויות המינוף הזהירות בקופות גמל הם רבות, פשוטות לבצע ומתוחכמות כלפי התוצאה. ניתן להרב מינצברג לפרוס את משנתו ונוסיף אם יהיה צורך.

  • חשבתי לכתוב באשכול ההוא את תוכניתי אבל נראה לי חוצפה לקחת את המיקרופן ממי שהביא אותו, בכל אופן ספוילר אפשרויות המינוף הזהירות בקופות גמל הם רבות, פשוטות לבצע ומתוחכמות כלפי התוצאה. ניתן להרב מינצברג לפרוס את משנתו ונוסיף אם יהיה צורך.

    @השומר אם זה בשביל לקחת את הציבור לאירוע של מינוף, זה ממש מטורף בעיניי.
    לדעתי עיקר הטיעון שלו הוא שבמסחר אנשים הופכים לאקטיביים.

  • מינוף זה לא רעיון מטורף כל אדם שקונה דירה בין אם הוא גר בה או משכיר לוקח משכנתא וכך מגיע לנכס כמובן שזה תשלום חודשי שהוא עומד בו בצורה נורמלית, גם בשוק ההון מינוף על קופה ולא מינוף פנימי הוא רעיון מעולה ואדרבה להשקיע בקופה כמו שכתבת יותר עוזר להיות פסיבי ולא למכור בלחיצת כפתור, כמובן שכל מינוף זה אחרי תודעה של משקיע שמבין היטב שהדברים לטווח ארוך.

  • מינוף זה לא רעיון מטורף כל אדם שקונה דירה בין אם הוא גר בה או משכיר לוקח משכנתא וכך מגיע לנכס כמובן שזה תשלום חודשי שהוא עומד בו בצורה נורמלית, גם בשוק ההון מינוף על קופה ולא מינוף פנימי הוא רעיון מעולה ואדרבה להשקיע בקופה כמו שכתבת יותר עוזר להיות פסיבי ולא למכור בלחיצת כפתור, כמובן שכל מינוף זה אחרי תודעה של משקיע שמבין היטב שהדברים לטווח ארוך.

    @השומר מטורף מלשון טירוף.

  • @השומר מטורף מלשון טירוף.

    @העץ-הרענן הבנתי שהכוונה שלילית רק אשמח שתסביר למה כי אם זה שאנשים יכולים לעשות שטויות גם לנהוג יכול להיות סכנה לכן עוברים הכשרה ויש מערכת אכיפה ובקרה גם בהשקעה פסיבית כזאת אם מבינים את משמעות ההשקעה ומלווים ביועץ מקצועי אז מבחינתי הסתיימה ההשתדלות וצריך רק סיעתא דשמיא.

  • אין לי שום בעיה שאנשים משקיעים ונוטלים על עצמם סיכונים מחושבים.
    בסוף כל ההתנהלות בחיים זה ניהול סיכונים.
    =-=
    אבל מכאן ועד לבוא ולהנחיל בציבור שקופ"ג עדיף על פני חשבון מסחר עצמאי, בגלל המינוף, תוך התעלמות משאר המעלות.
    ושימת המינוף בראש סדר העדיפויות, זה מוגזם...
    אבל בא נחזור לפרופורציות, כי כעת אנחנו לא באמת יודעים לאן @יוסלה מינצברג מכוון..

  • אין לי שום בעיה שאנשים משקיעים ונוטלים על עצמם סיכונים מחושבים.
    בסוף כל ההתנהלות בחיים זה ניהול סיכונים.
    =-=
    אבל מכאן ועד לבוא ולהנחיל בציבור שקופ"ג עדיף על פני חשבון מסחר עצמאי, בגלל המינוף, תוך התעלמות משאר המעלות.
    ושימת המינוף בראש סדר העדיפויות, זה מוגזם...
    אבל בא נחזור לפרופורציות, כי כעת אנחנו לא באמת יודעים לאן @יוסלה מינצברג מכוון..

    @העץ-הרענן מעניין אותי מה התוכנית שלו אבל הויכוח שלי איתך זה שתוכנית ארוכת טווח בגמל ומינופים לאורך הזמן איתו זה יכול להיות בטוח ורעיון לגיטימי.

  • @יוסף-מינצברג מה קורה עם זה???

  • מצטרף לשאלה

    חכנו הרבה יותר מ-12 שעות שלוקח לך לכתוב את המאמר (כדבריך)

  • מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר.

    בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה.

    מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה.

  • מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר.

    בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה.

    מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה.

    @אבי-ה-נערה היטבת לטעון. ובעיני המשחק של מינוף הוא המעלה במיוחד אם זה מיועד גם לחתונות ילדים כך שאפשר ללות אם הזמן לא טוב למשיכה וכן ללות סתם בשביל לת לזה לצבור עוד וכדומה.

  • מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר.

    בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה.

    מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה.

    @אבי-ה-נערה said:

    מאמר חשוב, אבל הוא משווה רק את שכבת דמי הניהול ושוכח את הפרמטר המשמעותי באמת - המס. בחשבון מסחר עצמאי משלמים 25% מס ריאלי בכל מימוש, ובקופת גמל להשקעה המס נדחה למשך שנים, מעבר בין מסלולים פטור ממס, ובמשיכה כקצבה אחרי גיל 60 - 0% מס על רווחי הון. ברגע שמכניסים את זה לחישוב, היתרון של 61,000 ש״ח שהוצג בחשבון המסחר מתפוגג ובמשיכה לקצבה הקופה מנצחת בפער ניכר.

    בנוסף, הטענה על עלות הסוואפ של אינווסקו (0.07%) נכונה אבל לא מאוזנת - דווקא בגלל המבנה הסינתטי, הקרן חוסכת ניכוי מס במקור של 15%-30% על דיבידנדים אמריקאיים, מה שמקזז ויותר את עלות הסוואפ ובפועל מביא תשואה עודפת על המדד. הקרן הסינתטית בנטו עוקפת קרן פיזית, לא נופלת ממנה.

    מצפה לפרק הבא, אבל כבר עכשיו ברור שאי אפשר לקבל החלטה מבוססת בלי לשלב מס, נזילות, היבט התנהגותי והטבות נלוות (הלוואה כנגד הקופה, ירושה, וכו׳) במשוואה.

    @יוסף-מינצברג
    אולי תסביר גם כאן את כל ההסבר שלך בפורום השני על המאמר

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    196 צפיות
    ב
    אני סוחר בפסגות ובאלטשולר אני נהנה יותר מאלטשולר יש מעלות וחסרונות בכל אחד מהם א. עמלות קניה ומכירה ב. מרווח המרה למט"ח ג. מי שסוחר אקטיבי בפסגות יש ספר פקודות ג.נ בשניהם יש לי קישור ואם תחליט להצטרף לאלטשולר אשמח שתעשה זאת דרכי בחתימה
  • 0 הצבעות
    14 פוסטים
    493 צפיות
    ב
    דבר ראשון למה אין גילוי נאות שיש לך עניין בזה דבר שני זה של אלטשולר [image: 1776701601980-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-191215.png] רק צריך לשים לב בפסגות גובים על ביטול פעולה יש עוד יתרון לפסגות לסוחרים שיש ספר פקודות מורחב יש לי קישור לאטשולר ואני לא מעלה אותו כי אין לי עניין עריכה: אני עכשיו שם לב שיש לי בחתימה אז זה לגילוי נאות עריכה: אני רואה שיש פטור מעמלת המרת מט"ח ד"א זה מפסגות . מניות, ניירות ערך המירים למניות, זכויות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר על מניות 0.07% משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה אגרות חוב, ניירות ערך המירים לתעודות התחייבות וקרנות סל שחלים עליהם כללי המסחר החלים על תעודות התחייבות 0.06%משווי העיסקה, מינימום 2₪ לפעולה קניה, מכירה, ופדיון של קרנות נאמנות הנסחרות בבורסה בת"א 0.07% משווי העיסקה, מינימום ₪ 2 לפעולה מניות ו-ETF הנסחרים בבורסות ארה"ב 1 סנט למניה מינימום $ 6.5לעסקה מניות ו-ETF הנסחרות בבורסות אירופה עמלה בגובה 0.15% מהעסקה, מינימום 15 יורו לעסקה [image: 1776702141993-%D7%A6%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A1%D7%9A-2026-04-20-192134.png]
  • 0 הצבעות
    11 פוסטים
    336 צפיות
    מ
    מגישים בסוף שנה דו"ח כעצמאי/שכיר ומגישים את הקבלות. שים לב גם נקודות זיכוי שלא השתמשת במשכורת מפחיתים את המס
  • בלינק. פלטפורמה למסחר!

    שוק ההון והשקעות מסחר עצמאי
    20
    5 הצבעות
    20 פוסטים
    891 צפיות
    ס
    @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: זה ממש סכום קטן @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: גם זה ממש סכום זעום ולא מורגש לפי הגישה הזאת גם העובדה שאין עמלות בבלינק היא ממש סכום זעום ולא מורגש, וכבר אין מעלה בבלינק על פני שאר החברות... @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: שלדעתי מתכסה וודאי בפער בין מה שהמדדים בישראל עשו בשנים האחרונות לבין מה שהמדדים האמריקאיים עשו... הופה. חידשת פה משהו. תוכל להרחיב בעניין ולהביא נתונים? @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: אבל אני מניח שרוב המשקיעים מתכננים למשוך את כספי ההשקעות שלהם במהלך שהותם פה בפרוזדור... וגם אם לא לרובם יש אפשרות לדעת לפני שהם ... ולמשוך את הכסף ולהעביר אותו ליורשים / לבורסות אחרות. אולי כן ואולי לא, אין איש יודע עיתו. אבל זה בהחלט שיקול מרכזי שעלול להניא רבים מלקנות קרנות אמריקאיות, וסיבה מספיק רצינית כדי שלא להתרגש מבלינק. @יהודה-לה כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: מניות?! בישראל יש בסך הכול 537 חברות שנסחרות בבורסה. בארה"ב? כ־8,000 חברות. זה פי 15 יותר – בכל תחום, בכל גודל, בכל שלב עסקי. וזה לא רק עניין של כמות – זה עניין של איכות: החברות המובילות בעולם – אפל, מיקרוסופט, גוגל, נייקי, קוקה קולה – כולן אמריקאיות. כל הסקטורים פתוחים לך – כולל כאלה שכמעט לא קיימים בישראל כמו שבבים, בינה מלאכותית, ביוטכנולוגיה ו־REIT עולמי. אפשר להשקיע במאות מדדים מגוונים, סקטוריאליים, גלובליים – ברמת פירוט ותחכום שאין מה להשוות בכלל למה שיש בארץ. אז כשאתה אומר "לבנות תיק שלם על מניות אמריקאיות זה מיותר", זה בערך כמו לומר שלהיכנס לסופר ענק עם 8,000 מוצרים זה מיותר – וצריך להסתפק בקיוסק השכונתי עם 500 פריטים. אם אתה רוצה לקנות מניות ספציפיות או מדדים אקזוטיים ויוצאי דופן, אז נכון, אולי בלינק היא המקום הנכון עבורך. אבל למשקיע העצל והפסיבי כמוני וכמו עוד רבים כאן שמסתפקים בs&p 500 וכלל עולמי, אין ל"סופר עם ה8,000 מוצרים" מה למכור יותר מאשר ה"קיוסק השכונתי" הישראלי. @yn6733212 כתב בבלינק. פלטפורמה למסחר!: מיכה סטוקס (למי שמכיר...) טוען שמעולם לא גבו מס כזה לישראליים לא מכיר, אבל נניח, וזה שווה את הסיכון שיום אחד יאכפו את זה?
  • 0 הצבעות
    19 פוסטים
    897 צפיות
    טריידרט
    @גמל-און כתב במישהו יודע האם יש אפשרות לסחור עצמאית דרך טלפון כשר?: אם הפעולות יהיו נגישות בטלפון, האם זה יגרום ליותר טעויות מאשר דרך חדרי מחשבים? לדעתי, כן. כאשר אדם סוחר דרך מערכת פלאפונית אוטומטית (או אפליקציה בסאמרטפון), הוא חווה סיפוק מיידי – כל פעולה מתבצעת בלחיצת כפתור, מה שמקטין את הזמן לחשוב ולשקול את ההשלכות. לעומת זאת, כאשר יש צורך לדבר עם נציג אנושי או אפילו ללכת לפעול דרך מחשב, נוצרת השהיה טבעית – הזמן שלוקח לבצע את הפעולה מאפשר יותר שיקול דעת, מה שגורם להימנעות מהחלטות פזיזות. גם קבלת שירות אנושי במוקד טלפוני מכניסה גורם של אחריות חיצונית – אדם מרגיש יותר מחויב להצדיק את החלטותיו כלפי מישהו אחר (גם אם אין לו צורך להסביר את עצמו), מה שמוביל להחלטות שקולות יותר. הכותב אינו פסיכולוג מוסמך, אך בהחלט פסיכולוג חובבן... אתה מורשה לחלוק עלי