דילוג לתוכן

מענקים וחל"ת לעצמאים

כלכלת המשפחה
9 3 254 3

נושאים מוצעים


  • 4 הצבעות
    14 פוסטים
    557 צפיות
    אסתר קונינסקיא
    @שואף-ליותר אין כלל תשלום לביטוח לאומי כעצמאי. אך במידה ואתה גם לא שכיר אז אתה חוזר בחזרה למצב של "לא עובד" ומשלם את המינימום לביטוח לאומי. שים לב: אישה נשואה היא באמת פטורה לגמרי ,גם אם היא לא שכירה. כי היא חוזרת למצב של "לא עובד" אך לא צריכה לשלם את המינימום היות ומבוטחת בזה שבעלה משלם. (לא משנה אם הוא משלם כעצמאי/שכיר/כלא עובד, עצם זה שהוא משלם זה פוטר אותה מלשלם את המינימום)
  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    423 צפיות
    פרנסה משמיםפ
    אני שמעתי על ''זול'' 100 לחודש ועל ''יקר'' 200 לחודש
  • 7 הצבעות
    1 פוסטים
    227 צפיות
    ח
    מצרפת לכם עדכון שרלוונטי לכולם:) עליית דמי ביטוח לאומי וביטוח בריאות לעצמאיים, שכירים ובעצם לכל המגזרים שבמשק עצמאים: עד הכנסה של 7,522 ש"ח 7.7% (במקום 5.97% בשנת 2024) מ-7,522 ש"ח ועד תקרה של 50,695 ש"ח 18% (במקום 17.83% בשנת 2024) עצמאי שאינו עונה להגדרה / בעל הכנסה פאסיבית: ​(לדוג' הכנסה מהשכרת חנות) עד הכנסה של 3,134 ש"ח - פטור מדמי ביטוח (כמו שנה קודמת) מהכנסה של 3,134 ש"ח עד הכנסה של 7,522 ש"ח - אחוז דמי ביטוח לאומי: 12% בשנת 2025 (לעומת 9.61% בשנת 2024) לא עובד: תשלום ביטוח לאומי חודשי 250 ש"ח (במקום 204 ש"ח) עובדים שכירים: ​עד הכנסה של 7,522 ש"ח אחוזי מעסיק: 4.51% (במקום 3.55%) אחוזי עובד: 4.27% (במקום 3.5%) הכנסה מ-7,522 ש"ח ועד 50,695 ש"ח אחוזי מעסיק: 7.6% (ללא שינוי) אחוזי עובד: 12.16% (במקום 12%) שינוי נוסף: ההכנסה המרבית החייבת בדמי ביטוח עומדת ע"ס 50,695 ש"ח (במקום 49,050 ש"ח בשנת 2024). מה המשמעות עבורכם? עלייה זו תתבטא בעלויות גבוהות יותר במקדמות החודשיות או בתלוש השכר החודשי. לכן חשוב לבצע התאמות בתזרים המזומנים ולהיערך לתשלומים מוגדלים. אני ממליצה לבצע בדיקה תקופתית של התשלומים לביטוח לאומי ולהיערך בהתאם. בברכה, [image: 1738276136045-logo-ccf5.png]
  • 4 הצבעות
    1 פוסטים
    150 צפיות
    אלחנן זליקוביץ'א
    אחד התסכולים הכי גדולים שלי זה כשאני פוגש זוגות צעירים שבאים ואומרים לי שהם לא צריכים להשתתף בתוכניות לכלכלת הבית כי הם עכשיו מסודרים. כרגע הם לא צריכים כי אין הרבה הוצאות ואין עדיין הרבה ילדים וכו'. כשאני שומע את זה בא לי לצרוח: למתי אתם מחכים? שיהיה קשה? שיהיו הרבה ילדים עם הרבה יותר צרכים והוצאות ויהיה הרבה יותר קשה לשנות הרגלים ואז תגיעו לתוכנית ותבכו למה לא עשינו את זה לפני 10 שנים? אגב, זה קורה בעוד תחומים: כשאני בריא אני מרשה לעצמי להשתולל עם אוכל ושינה ואורח חיים, מתי אני נזכר לטפל בעצמי? כשמתחילות הבעיות. זה הגיוני? לפני שנדבר על מה גורם לכך, אני רוצה לדבר על נקודה מפרשת מקץ: אחרי שיוסף פותר לפרעה את החלום, הוא מציע לו משהו נוסף: לאגור את התבואה בשבע שנות השובע. תמיד חשבתי שהמטרה של יוסף הייתה פשוט לשמור את האוכל לשנות הרעב שיבואו. אבל לפני שנה שמתי לב למשהו מעניין: למעשה, מבחינת הכמות, לכאורה זה לא באמת היה אמור להשפיע איפה התבואה תשמר - אצל האנשים במצרים או באסמים של יוסף. אנשים שמרו אצלם תבואה אלא שקרה משהו לא צפוי והיא נרקבה בגלל שגזר יוסף (כפי שמסבירים חז"ל ורש"י), ורק התבואה שנאספה לאסמים של יוסף נשמרה. אז למה באמת היה כל כך חשוב ליוסף לרכז את כל התבואה אצלו? אולי יוסף לימד אותנו עיקרון פסיכולוגי-התנהגותי חשוב מאין כמוהו! רק 3,000 שנה אחר כך, חוקר בריטי נתן לזה שם: "חוק פרקינסון" או "מלאי מגדיר שימוש." הרעיון פשוט: ככל שיש לנו יותר מלאי זמין, כך השימוש בו גדל. וזה נכון להמון תחומים: זמן: תחשבו על ההספקים שלכם בערב שבת. איכשהו, אנחנו מספיקים את אותם המשימות ביום שישי בחורף ובקיץ, למרות שבקיץ יש יותר שעות... מזון: מחקרים גילו שאנשים ממלאים את הצלחת שלהם לפי הגודל שלה, לא לפי מידת הרעב. משאבים אחרים: כסף, מוצרים, אשראי – ככל שיש יותר, אנחנו נוטים להשתמש ביותר. יוסף הבין שאם התבואה תישאר בידי האנשים, הם ישתמשו ביותר ממה שהם באמת צריכים, כי "יש מספיק!" ובסוף, לשנות הרעב לא יישאר. המטרה שלו לא הייתה לחסוך או לצמצם את הצרכים של האנשים בשנות השבע, אלא למנוע בזבוז מיותר שנובע מתחושת שפע מיידית. זווית חדשה ומעניינת על החוק המוכר: כשיש לנו מלאי חיובי, אם זה כסף או בריאות וכדומה, אנחנו "משתמשים בו", אנחנו לא שמים לב לשמור עליו, אנחנו מממשים את העתודות שכרגע זמינות לנו, ובעצם בלי לשים לב, ה"מלאי" מגדיר לנו שימוש... בדבר הכי חשוב שיש לנו! כרגע החיים טובים ואנחנו מממשים אותם ללא הבחנה! ומה למעשה? אנשים חכמים יודעים לשמור על ה"מלאי" דוקא כאשר הוא זמין וישנו. לא לחכות שהוא ייגמר! יש לך מלאי? איך אתה שומר עליו? איך אתם דואגים שהוא לא יתבזבז בגלל שעצם קיומו "מגדיר שימוש" אלא אדרבא - ממנפים אותו למלאי שיישמר לטובתכם לימי סגריר? תזכרו תמיד: דוקא מתי ש"טוב", זה הזמן לחשוב על ההמשך ה"לא טוב", ולוודא שה"טוב" יישאר "תמיד טוב", "ועוד יותר טוב", "ועוד יותר טוב". בסייע"ד.
  • "חובות וסיוטים"

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    3
    4 הצבעות
    3 פוסטים
    287 צפיות
    אבישי ויינגולדא
    @נחמן-רוזנבלום ממש יפה! אהבתי את: 'להיות חייב לעצמו במקום לאחרים' ממש חזק!