רכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?
-
@תיווך-בית-שאן כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
רבה תעשה גז וכל הסיפור ביחד יוצא לך 15 ויש
גז עולה בין 5 ל8 תלוי איפה וכמה האיכות ואגב יש מצב שיתחילו לגבות עליו עוד מס מתחילת שנה הבאה
@איש-קיש כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@תיווך-בית-שאן כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
רבה תעשה גז וכל הסיפור ביחד יוצא לך 15 ויש
גז עולה בין 5 ל8 תלוי איפה וכמה האיכות ואגב יש מצב שיתחילו לגבות עליו עוד מס מתחילת שנה הבאה
אתה מתכוון שיהיה מס בלו על גז?
יש לך מקור לזה? -
לדעתי ומנסיוני הכי כלכלי ושקט נפשי זה לקנות טיוטה בסביבות ה30K
@הקוד-הפיננסי אני מכיר כמה כאלה וזה יצא להם הרבה יותר
-
@הקוד-הפיננסי אני מכיר כמה כאלה וזה יצא להם הרבה יותר
@תיווך-בית-שאן כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@הקוד-הפיננסי אני מכיר כמה כאלה וזה יצא להם הרבה יותר
זה חריג
בדרך כלל במחיר בסדר גודל כזה אפשר למצוא רכב אמין שנותן שקט לבעליו -
@הקוד-הפיננסי אני מכיר כמה כאלה וזה יצא להם הרבה יותר
@תיווך-בית-שאן אני כתבתי מנסיון אישי
יש לי את הרכב כבר 8 חודשים ללא תקלות ונסעתי כ - 16K ק"מ
אציין שהרכב 2010, 260K ק"מ -
@תיווך-בית-שאן כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
@הקוד-הפיננסי אני מכיר כמה כאלה וזה יצא להם הרבה יותר
זה חריג
בדרך כלל במחיר בסדר גודל כזה אפשר למצוא רכב אמין שנותן שקט לבעליו@הקול-השפוי על זה בדיוק אני מתכוון שזה לא משהו שחורץ גורל רכבב ב8 יש תקלות יקרות וב30 אין תקלות כלל מבחנתי יותר קל לקחת רכב ב8 ולבחור אתו בקפידה ולא לקחת סתם מה שנראה טוב ב30
-
@הקול-השפוי על זה בדיוק אני מתכוון שזה לא משהו שחורץ גורל רכבב ב8 יש תקלות יקרות וב30 אין תקלות כלל מבחנתי יותר קל לקחת רכב ב8 ולבחור אתו בקפידה ולא לקחת סתם מה שנראה טוב ב30
@תיווך-בית-שאן קשה לי להאמין שיש רכבים פחות מ30 ללא תקלות יקרות
-
@תיווך-בית-שאן קשה לי להאמין שיש רכבים פחות מ30 ללא תקלות יקרות
@הקוד-הפיננסי אני לא חושב שזה נושא לוויכוח אני פשוט מכיר כאלה שהשקיעו ואח''כ יצאו בנזקים גדולים אבל מה שכן זה לא כלל שאפשר לומר אתו כי עכשיו הם אומרים לי שרכב מ50 אלף אין לו תיקונים
-
@הקוד-הפיננסי אני לא חושב שזה נושא לוויכוח אני פשוט מכיר כאלה שהשקיעו ואח''כ יצאו בנזקים גדולים אבל מה שכן זה לא כלל שאפשר לומר אתו כי עכשיו הם אומרים לי שרכב מ50 אלף אין לו תיקונים
@תיווך-בית-שאן אני לא באתי להתווכח בזה
יתכן שישנם כמה עשרות או מאות רכבים כאלו
אבל צריך הרבה סייעתא דשמיא לזכות בכזה רכב זול ואמין
אני עדיין חושב שרכב ב30K הוא זול ביחס לתמורה (תיקונים)
לעומת 50K שיתכן ויותר טוב, אבל אפשר שיהיה תיקונים ולכן זה קצת יקר לתמורה -
עלות של רכב מורכבת מכמה חלקים
1 ירידת ערך
2 דלק
3 תחזוקה
4 ביטוחים וטסטברכב יקר אתה חוסך על פי רוב את עלות התחזוקה אך משלם את זה פי כמה בירידת ערך, גם אם ניקח רכב בן חמש שנים שעשה 50 ירידת ערך עדיים בחמש שנים הבאות הוא ירד ב50 אחוז נוספים, לדוגמא רכב שנקנה ב150 לאחר 5 שנים נרכש ב75 לאחר עשר שנים ידיע לאזור ה30 35 שווה ערך ל8 אלף בשנה ירידת ערך, גם רכב שמעטא לא לוקח כ"כ הרבה על תיקונים.
בשלב הבא בחמש שנים הבאות ערך הרכב יורד בין 2000 ל3000 לשנה, ומשם והלאה זה מאוד משתנה.
עכשיו מהסתכלות רחבה על העלויות שני האופציות הכלכליות ביותר על פניו הם או זול שהוא יקר או יקר שהוא זול דהיינו.
רכב באזור ה30 יכול להיות היברידי [או רכב נורמלי עם התקנה של מערכת גז טובה שאולי אפרט עליה בהמשך] ובמצב תזוקתי טוב יותר כך שעלוות התחזוקה והדלק נמוכות יותר מאידך עדיין בשנים הבאות הוא 'ישלם' על ירידת הערך הזאת בין 2000 ל3000 אלף לשנה.
מאידך ניתן לקנות אוטו באזור ה10 ירידת הערך היא 1000 שקל לחמש שנים הבאות, אך הרכב לא היברידי ואתה זקוק לשלם על הדלק בצורה רגילה וגם תיקונים שקיימים יותר על פי רוב, בהסתכלות הכללית מה עולה יותר ומה עולה פחות קשה לשפוט זה מאוד תלוי איזה רכב קנית ואם היתה רכישה טובה או לא, אך בגדול זה הכיוון שאני חושב.
מילה נוספת על הרכבים הזולים, הרכבים ההיברידים באזור ה30 יש בהם נקודת חולשה שהסוללה הולכת [שווי של למעלה 10 אלף שח] ובד"כ זה כבר ארי קופת הביטוח כך שכל החיסכון מהרכב הלך פייפל עם הוצאה כזו כך שזה שיקול שכדאי לקחת.
שתי נקודות לסיום,
א. הדבר החשוב ביותר כשקונים אוטו זה לא למצוא 'מציאה' אלא למצוא אוטו טוב, אוטו טוב קרי אוטו שיעבוד אצלך ואתה לא תעבוד אצלו, הדבר המרכזי ביותר הוא לבדוק שבוצעו טיפולים בזמן [ואם טופל קודם הזמן עוד יותר טוב], אוטו שלא עובד טיפולים בזמן גם אם הוא בן חמש שנים ועשה רק 40 אלף קילומטר לא הייתי מתקרב אליו, מאידך אוטו בן עשר שעבר למעלה מ300 אלף קילומטר שטופל כמו שצריך בזמן הייתי לוקח אותו בשתי ידים, החלפות שמן הם הדבר הקריטי ביתר לתחזוקה נכונה של המנוע.ב. לגבי רכבים על גז, הסבה לגז עולה כסף אך החשוב ביותר הוא למצוא מתקין טוב שישה עבודה טובה, מכיר סיפורים רבים על רכבים על גז שהלך ראש מנוע גיר וכו', גם ממתקינים יחסית טובים ולכן ללכת למתקין רגיל בשביל לחסוך בדלק יש בזה הימור מסויים, בנוסף ממה שראיתי הרכבים על גז לא מתומחרים במכירה מה שאומר שהשקעת עוד 5 או 8 אלף על הרכב אך במכירה זה לא נמכר בהרבה יותר ואף קשה יותר לפעמים למכור את הרכב, כך שצריך לקחת בחשבון השקעה של 5 או 8 אלף שח בשביל החיסכון בדלק לזמן שאתה מתכנן להחזיק את האוטו.
דהיינו אם אתה קונה אוטו בן 15 שנה עוד כמה שנים אתה מתכנן להחזיק אותו, אם לא יותר מ5 שנים תבצע את החישוב כמה באמת הגז יחסוך לך מול ההתקנה, אם אתה הולך להחזיק את זה יותר מחמש שנים או שאתה מבצע הרבה קילומטרים בשנה יש מקום לשקול את זה.
לגבי הביטוחים ע"פ רוב ככל שהרכב חדש יותר העלויות פוחתות הגלל מערכות ההתראה הקיימות אך בנוגע לטסטים ככל שהרכב מתישן יותר מחירי הטסט זולים יותר.
למסקנא לפני ההליכה לרכישת אוטו עלינו להסתכל בצורה רחבה על כלל העלויות ולראות מה משתלם יותר מה אני מוכן לשלם תמורת מה ועל סמך זה לבצע את ההחלטות.שאלת סיום לאחר כל הנ"ל כמה לדעתכם עולה אוטו לשנה [בנסיעה ממצועת של 12000 ק"מ בשנה] 1 ערך 2 טיפולים [כולל החלפת צמיגים ומצבר כל שלוש שנים וכו'] 3 ביטוחים וטסט 4 דלק.????
-
עלות של רכב מורכבת מכמה חלקים
1 ירידת ערך
2 דלק
3 תחזוקה
4 ביטוחים וטסטברכב יקר אתה חוסך על פי רוב את עלות התחזוקה אך משלם את זה פי כמה בירידת ערך, גם אם ניקח רכב בן חמש שנים שעשה 50 ירידת ערך עדיים בחמש שנים הבאות הוא ירד ב50 אחוז נוספים, לדוגמא רכב שנקנה ב150 לאחר 5 שנים נרכש ב75 לאחר עשר שנים ידיע לאזור ה30 35 שווה ערך ל8 אלף בשנה ירידת ערך, גם רכב שמעטא לא לוקח כ"כ הרבה על תיקונים.
בשלב הבא בחמש שנים הבאות ערך הרכב יורד בין 2000 ל3000 לשנה, ומשם והלאה זה מאוד משתנה.
עכשיו מהסתכלות רחבה על העלויות שני האופציות הכלכליות ביותר על פניו הם או זול שהוא יקר או יקר שהוא זול דהיינו.
רכב באזור ה30 יכול להיות היברידי [או רכב נורמלי עם התקנה של מערכת גז טובה שאולי אפרט עליה בהמשך] ובמצב תזוקתי טוב יותר כך שעלוות התחזוקה והדלק נמוכות יותר מאידך עדיין בשנים הבאות הוא 'ישלם' על ירידת הערך הזאת בין 2000 ל3000 אלף לשנה.
מאידך ניתן לקנות אוטו באזור ה10 ירידת הערך היא 1000 שקל לחמש שנים הבאות, אך הרכב לא היברידי ואתה זקוק לשלם על הדלק בצורה רגילה וגם תיקונים שקיימים יותר על פי רוב, בהסתכלות הכללית מה עולה יותר ומה עולה פחות קשה לשפוט זה מאוד תלוי איזה רכב קנית ואם היתה רכישה טובה או לא, אך בגדול זה הכיוון שאני חושב.
מילה נוספת על הרכבים הזולים, הרכבים ההיברידים באזור ה30 יש בהם נקודת חולשה שהסוללה הולכת [שווי של למעלה 10 אלף שח] ובד"כ זה כבר ארי קופת הביטוח כך שכל החיסכון מהרכב הלך פייפל עם הוצאה כזו כך שזה שיקול שכדאי לקחת.
שתי נקודות לסיום,
א. הדבר החשוב ביותר כשקונים אוטו זה לא למצוא 'מציאה' אלא למצוא אוטו טוב, אוטו טוב קרי אוטו שיעבוד אצלך ואתה לא תעבוד אצלו, הדבר המרכזי ביותר הוא לבדוק שבוצעו טיפולים בזמן [ואם טופל קודם הזמן עוד יותר טוב], אוטו שלא עובד טיפולים בזמן גם אם הוא בן חמש שנים ועשה רק 40 אלף קילומטר לא הייתי מתקרב אליו, מאידך אוטו בן עשר שעבר למעלה מ300 אלף קילומטר שטופל כמו שצריך בזמן הייתי לוקח אותו בשתי ידים, החלפות שמן הם הדבר הקריטי ביתר לתחזוקה נכונה של המנוע.ב. לגבי רכבים על גז, הסבה לגז עולה כסף אך החשוב ביותר הוא למצוא מתקין טוב שישה עבודה טובה, מכיר סיפורים רבים על רכבים על גז שהלך ראש מנוע גיר וכו', גם ממתקינים יחסית טובים ולכן ללכת למתקין רגיל בשביל לחסוך בדלק יש בזה הימור מסויים, בנוסף ממה שראיתי הרכבים על גז לא מתומחרים במכירה מה שאומר שהשקעת עוד 5 או 8 אלף על הרכב אך במכירה זה לא נמכר בהרבה יותר ואף קשה יותר לפעמים למכור את הרכב, כך שצריך לקחת בחשבון השקעה של 5 או 8 אלף שח בשביל החיסכון בדלק לזמן שאתה מתכנן להחזיק את האוטו.
דהיינו אם אתה קונה אוטו בן 15 שנה עוד כמה שנים אתה מתכנן להחזיק אותו, אם לא יותר מ5 שנים תבצע את החישוב כמה באמת הגז יחסוך לך מול ההתקנה, אם אתה הולך להחזיק את זה יותר מחמש שנים או שאתה מבצע הרבה קילומטרים בשנה יש מקום לשקול את זה.
לגבי הביטוחים ע"פ רוב ככל שהרכב חדש יותר העלויות פוחתות הגלל מערכות ההתראה הקיימות אך בנוגע לטסטים ככל שהרכב מתישן יותר מחירי הטסט זולים יותר.
למסקנא לפני ההליכה לרכישת אוטו עלינו להסתכל בצורה רחבה על כלל העלויות ולראות מה משתלם יותר מה אני מוכן לשלם תמורת מה ועל סמך זה לבצע את ההחלטות.שאלת סיום לאחר כל הנ"ל כמה לדעתכם עולה אוטו לשנה [בנסיעה ממצועת של 12000 ק"מ בשנה] 1 ערך 2 טיפולים [כולל החלפת צמיגים ומצבר כל שלוש שנים וכו'] 3 ביטוחים וטסט 4 דלק.????
@שמיל-שמיל כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
סיכום יפה מאדגבי הביטוחים ע"פ רוב ככל שהרכב חדש יותר העלויות פוחתות הגלל מערכות ההתראה הקיימות
רק שלא חשבת שמסכום מסוים נניח 50 אתה כבר עושה ביטוח מקיף כדי שאם תינזק יהיה כיסוי וזה כבר עולה המון כסף
-
@שמיל-שמיל כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
סיכום יפה מאדגבי הביטוחים ע"פ רוב ככל שהרכב חדש יותר העלויות פוחתות הגלל מערכות ההתראה הקיימות
רק שלא חשבת שמסכום מסוים נניח 50 אתה כבר עושה ביטוח מקיף כדי שאם תינזק יהיה כיסוי וזה כבר עולה המון כסף
מס על גז הוא שאלה שהרבה דנים בה
ומכיוון שמשנה הבאה רוצים להוסיף "מס נסועה" לרכבים חשמליים שישלמו לפי קמ כי אין דלק למסות.. ופה נהיתה שאלה האם גם על רכבים משולבים ובעלי גז.
מי שדחוף לו מקור שילך לפורום רכבים זה לזה זהו פורום מדהים מקצועי ביותר ורק של אנ"ש בכל ענייני הרכב לצורותיו -
מס על גז הוא שאלה שהרבה דנים בה
ומכיוון שמשנה הבאה רוצים להוסיף "מס נסועה" לרכבים חשמליים שישלמו לפי קמ כי אין דלק למסות.. ופה נהיתה שאלה האם גם על רכבים משולבים ובעלי גז.
מי שדחוף לו מקור שילך לפורום רכבים זה לזה זהו פורום מדהים מקצועי ביותר ורק של אנ"ש בכל ענייני הרכב לצורותיו@איש-קיש כתב ברכישת רכב הכי כלכלי - מהניילון/ליסינג/יד שניה/גרוטאה/דלק/חשמלי ?:
מי שדחוף לו מקור שילך לפורום רכבים זה לזה זהו פורום מדהים מקצועי ביותר ורק של אנ"ש בכל ענייני הרכב לצורותיו