דילוג לתוכן

האדמה כבר רועדת: טור על התפתחות ה AI

  • ישנם הרבה קונספירציות ותיאוריות על AI
    מי שמכיר היסטוריה ימצא שגם כאשר המציאו את הרכבת העגלונים יצאו בקול רעש גדול ובמלחמה
    והיום צריך יותר אנשים מהעגלונים בכדי להפעיל את הרכבת והנוחות היא כמובן ללא השוואה,
    כך לגבי AI אין שום היתכנות בטווח הנראה לעין שהוא יחליף מוח אנושי ,
    הוא יקדם ידהים ויפרוץ עם רעיונות -כן
    יקריס את שוק העבודה יחליף את האנשים - לא ממש לא
    כמאמר הכתוב בזעת אפיך תאכל לחם כך יהיה עד לגאולה השלימה בקרוב....

    @מזומנים
    הבנתי גם שלכל פקודה של ai זה מצריך כמות מטורפת של חשמל יחסית אז אולי פשוט יעברו לעבוד במלא חברות של חשמל ותיחזוק..?

  • ממליץ על הפודקאסט "בום-בינה-בועה" מעושים טכנולוגיה
    על המשבר הככלי הצפוי בעקבות הבינה המלאכותית בדומה לבועת הדוט-קום
    (אפשר להוריד מכאן)
    בנוסף יש על זה שרשור מעניין כאן, אם כי כתוב שם גם הרבה שטויות...

  • ממש חשבתי על התובנה, שבהתחלה חשבו כולם שהבינה מלאכותית תשבית את האנשים ותרעיד את העולם, אחר כך התברר שזה לא קורה כל כך מהר, ואי אפשר להחליף אנשים, אבל כעת רואים שלאט לאט הדבר מבשיל והופך לחלק משגרת החיים
    אני עובד עם עו"ד שפיטר 8 מתוך 11 מהעובדים שלו (בלית ברירה, כי יצאו למבחנים) וכעת הוא פשוט לא החזיר אותם, הוא למד להסתדר בלעדיהם...
    כמובן שזה לא אמור כ"כ להלחיץ את העובדים, כי באותה מידה יוכלו הם בעצמם לקחת את הAI לטובתם.
    כמו"כ לקוח שלי שהשקיע שנים באפליקציה עם קידוד ידני, הצליח לבנות את זה מחדש עם המון שדרוגים תוך ימים בודדים..

    בקיצור, המעבר לAI קורה בשטח, אבל בקצב שלו (וזה מהר מאוד)

  • פוסט זה נמחק!
  • @מזומנים
    הבנתי גם שלכל פקודה של ai זה מצריך כמות מטורפת של חשמל יחסית אז אולי פשוט יעברו לעבוד במלא חברות של חשמל ותיחזוק..?

    @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

  • @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    @המוצלח said:

    @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    וכשתהיה בינה מלאכותית שעובדת על מחשב קוונטי? אני חושש שהיצה"ר של עבודה זרה יחזור לחיינו אחרי 2,500 שנה, וביתר שאת. הדבר הזה יהיה מסוגל לברוא עולמות ולהחריבם.

  • @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    @המוצלח
    מה זה מחשב קוואנטי..?

  • @המוצלח
    מה זה מחשב קוואנטי..?

    @ia90990 הקוואנטום זה תורה מדעית הטוענת שכל דבר לפני שנמדד נמצא בסופר פוזיציה (דהיינו בשני מצבים בו זמנית),
    ועל פי זה בונים שבבים שנמצאים בסופר פוזיציה = מה שגורם שיוכלו לחשב באותו כמות זמן כפול, ולהם קוראים קיוביטים (לשבב במחשב רגיל קוראים ביט ולהם קיוביט וכל קיוביט שנוסף למחשב מכפיל את המהירות, והחכמה היא שכל זה באותו כמות חשמל
    (למען האמת , אני מצטט ולא באמת הבנתי, מי שרוצה להבין שיקרא כאן)
    וכן לאהרן זלץ ראיתי שכתב על זה משהו אפשר לקרא באתר שלו,
    דרך אגב ישראל כבר פיתחה מחשב כזה ב2024,
    בקשר למהירות שלו פעם קראתי שגוגל הוציאה שבב שמחשב משהו שלוקח למחשב רגיל 7 דציליון שנים (יכול להיות שאני לא מדייק) ב 5 דקות!

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    99 צפיות
    ש
    @הקול-השפוי said: [סם אלטמן ממתן את תחזיות האימה: “לא תהיה אפוקליפסת משרות בגלל ה-AI”](סם אלטמן ממתן את תחזיות האימה: “לא תהיה אפוקליפסת משרות בגלל ה-AI”) פרט. נמק. ובאר.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    123 צפיות
    הקול השפויה
    שנת 2025 היא השנה האחרונה בהיסטוריה בה היו צריכים לאסוף קבלות על תרומות באופן ידני. החלק הכמעט יותר מעצבן מאיסוף הקבלות הוא כתיבת הסיכום שלהם, לרגל השנה האחרונה החלטתי להקל על העבודה ויצרתי תוכנה מבוססת AI ליצירת קובץ סיכום באקסל. וכך משתמשים: צרו מפתח OpenAI לחיבור לGPT עושים את זה דרך כאן (זה מעין סיסמה להתחבר לAPI של OpenAI), דולר אחד אמור להספיק פחות או יותר. תורידו את התוכנה ותתשתמשו בהנאה. אם משהו לא מתאים לכם תמיד תוכלו להעלות לצ'אט AI כלשהו ולבקש לשנות כאוות נפשכם. התוכנה: gemini-code-1776890691873.html והנה הסבר מAI על התוכנה: Spoiler Receipt-AI Pro: הופכים ערימת קבלות לטבלת אקסל בלחיצת כפתור נמאס לכם להקליד ידנית נתונים ממאות קבלות ותרומות? הכירו את הכלי שיהפוך את העבודה הסיזיפית שלכם לאוטומטית, חכמה ומדויקת. מה זה עושה? תוכנת ה-Receipt-AI Pro היא כלי עזר חכם המבוסס על טכנולוגיית הראייה של OpenAI. היא סורקת תיקיות שלמות של קבצי PDF (קבלות, חשבוניות, אישורי תרומה), "מבינה" את התוכן שלהן ומחלצת באופן אוטומטי את שם העמותה, הסכום והתאריך ישירות לטבלה מסודרת. למה זה יותר טוב מכל מה שהכרתם? עין חכמה (Vision): בניגוד לתוכנות OCR רגילות שמתבלבלות מעיצובים שונים, ה-AI שלנו "רואה" את הקבלה כמו בן אדם. הוא מזהה שמות של עמותות גם אם הם מופיעים בתוך לוגו או כחלק מתמונת הרקע של הדף. גמישות מוחלטת: לא משנה אם קיבלתם קבלה מ"קופת העיר", "לב לאחים" או "ארחות תורה" – התוכנה יודעת למצוא את הנתון הנכון בכל עיצוב מחדש. מצב בדיקה (Review Mode): אתם לא צריכים לסמוך על ה-AI בעיניים עצומות. בלחיצת כפתור תוכלו לפתוח תצוגה מקדימה של המקור מתחת לכל שורה, להשוות נתונים ולתקן אותם ידנית ישירות בתוך הטבלה. פרטיות מעל הכל: התוכנה רצה כקובץ מקומי על המחשב שלכם. הקבצים לא נשמרים בשום שרת חיצוני, והמפתח האישי שלכם נשמר בצורה מאובטחת בדפדפן שלכם בלבד. ייצוא נקי לאקסל: בסיום התהליך, תקבלו קובץ אקסל מוכן לשימוש, כשהסכומים כבר מוגדרים כמספרים (ולא כטקסט) לצורך חישובים מהירים. איך זה עובד? (ב-4 שלבים פשוטים) מזינים מפתח API: מכניסים את המפתח שלכם מ-OpenAI (הוא יישמר לכם לפעמים הבאות). בוחרים מודל: מומלץ להשתמש ב-gpt-4o-mini למהירות וחיסכון, או ב-gpt-4o לדיוק מקסימלי. מעלים קבצים: בוחרים את כל הקבלות מהמחשב (אפילו 100 בבת אחת!). מאשרים ומייצאים: עוברים על הנתונים במצב בדיקה, מתקנים במידת הצורך, ולוחצים על "ייצוא לאקסל". הגיע הזמן להפסיק להקליד ולהתחיל לנהל! כמה דגשים טכניים שתוכל להוסיף ב"אותיות הקטנות": דרישות מערכת: דפדפן מודרני (כרום/אדג') וחיבור לאינטרנט. עלות: העיבוד מתבצע דרך חשבון ה-API האישי של המשתמש בעלות מזערית של סנטים בודדים למאות קבלות. תמיכה בעברית: התוכנה מותאמת באופן מלא לשפה העברית, כולל יישור לימין (RTL). השתמשתי ב GPT 5.4 היה צריך לתקן תיקונים קטנים פה ושם אבל זה היה קל לאין שיעור.
  • הפורום לאנשים או לבוטים?

    על הפורום בינה מלאכותית הפורום
    17
    16 הצבעות
    17 פוסטים
    518 צפיות
    ב
    נראה לי משום חופשיות
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    209 צפיות
    רחל דיקמןר
    לא, היו על זה הרבה דיונים וחוות דעת של מומחים, אבל כרגע עמדת רשות המיסים היא ששכיר לא יכול להכיר בהוצאות.
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    398 צפיות
    טריידרט
    @מפתח_בינה כתב בבינה מלאכותית בהשקעות. עקיצה מתוחכמת?: בשוק ההון כבר מזמן משתמשים ב"בינה מלאכותית" שזה בעצם אלגוריתמים שסורקים כל הזמן את השוק ומנסים לנבא מה הצעד הבא. ממה שקראתי קצת, החידוש עבור סחר בבורסה ע"י הבינה מלאכותית מעבר לאלגוריתם המוכר, הוא ניתוח מלל ולא רק נתונים, לדוגמה, להכניס גם ציוצים של טראמפ בטוויטר או חדשות על פתיחת מלחמה בין הודו לפאקיסטן לתוך שקלול האלגוריתם.