דילוג לתוכן

האדמה כבר רועדת: טור על התפתחות ה AI

  • ישנם הרבה קונספירציות ותיאוריות על AI
    מי שמכיר היסטוריה ימצא שגם כאשר המציאו את הרכבת העגלונים יצאו בקול רעש גדול ובמלחמה
    והיום צריך יותר אנשים מהעגלונים בכדי להפעיל את הרכבת והנוחות היא כמובן ללא השוואה,
    כך לגבי AI אין שום היתכנות בטווח הנראה לעין שהוא יחליף מוח אנושי ,
    הוא יקדם ידהים ויפרוץ עם רעיונות -כן
    יקריס את שוק העבודה יחליף את האנשים - לא ממש לא
    כמאמר הכתוב בזעת אפיך תאכל לחם כך יהיה עד לגאולה השלימה בקרוב....

    @מזומנים
    הבנתי גם שלכל פקודה של ai זה מצריך כמות מטורפת של חשמל יחסית אז אולי פשוט יעברו לעבוד במלא חברות של חשמל ותיחזוק..?

  • ממליץ על הפודקאסט "בום-בינה-בועה" מעושים טכנולוגיה
    על המשבר הככלי הצפוי בעקבות הבינה המלאכותית בדומה לבועת הדוט-קום
    (אפשר להוריד מכאן)
    בנוסף יש על זה שרשור מעניין כאן, אם כי כתוב שם גם הרבה שטויות...

  • ממש חשבתי על התובנה, שבהתחלה חשבו כולם שהבינה מלאכותית תשבית את האנשים ותרעיד את העולם, אחר כך התברר שזה לא קורה כל כך מהר, ואי אפשר להחליף אנשים, אבל כעת רואים שלאט לאט הדבר מבשיל והופך לחלק משגרת החיים
    אני עובד עם עו"ד שפיטר 8 מתוך 11 מהעובדים שלו (בלית ברירה, כי יצאו למבחנים) וכעת הוא פשוט לא החזיר אותם, הוא למד להסתדר בלעדיהם...
    כמובן שזה לא אמור כ"כ להלחיץ את העובדים, כי באותה מידה יוכלו הם בעצמם לקחת את הAI לטובתם.
    כמו"כ לקוח שלי שהשקיע שנים באפליקציה עם קידוד ידני, הצליח לבנות את זה מחדש עם המון שדרוגים תוך ימים בודדים..

    בקיצור, המעבר לAI קורה בשטח, אבל בקצב שלו (וזה מהר מאוד)

  • פוסט זה נמחק!
  • @מזומנים
    הבנתי גם שלכל פקודה של ai זה מצריך כמות מטורפת של חשמל יחסית אז אולי פשוט יעברו לעבוד במלא חברות של חשמל ותיחזוק..?

    @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

  • @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    @המוצלח said:

    @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    וכשתהיה בינה מלאכותית שעובדת על מחשב קוונטי? אני חושש שהיצה"ר של עבודה זרה יחזור לחיינו אחרי 2,500 שנה, וביתר שאת. הדבר הזה יהיה מסוגל לברוא עולמות ולהחריבם.

  • @ia90990 עד כמובן לבוא המחשב הקוונטי, (הבינה המלאכותית מסייעת כמובן לזה).

    @המוצלח
    מה זה מחשב קוואנטי..?

  • @המוצלח
    מה זה מחשב קוואנטי..?

    @ia90990 הקוואנטום זה תורה מדעית הטוענת שכל דבר לפני שנמדד נמצא בסופר פוזיציה (דהיינו בשני מצבים בו זמנית),
    ועל פי זה בונים שבבים שנמצאים בסופר פוזיציה = מה שגורם שיוכלו לחשב באותו כמות זמן כפול, ולהם קוראים קיוביטים (לשבב במחשב רגיל קוראים ביט ולהם קיוביט וכל קיוביט שנוסף למחשב מכפיל את המהירות, והחכמה היא שכל זה באותו כמות חשמל
    (למען האמת , אני מצטט ולא באמת הבנתי, מי שרוצה להבין שיקרא כאן)
    וכן לאהרן זלץ ראיתי שכתב על זה משהו אפשר לקרא באתר שלו,
    דרך אגב ישראל כבר פיתחה מחשב כזה ב2024,
    בקשר למהירות שלו פעם קראתי שגוגל הוציאה שבב שמחשב משהו שלוקח למחשב רגיל 7 דציליון שנים (יכול להיות שאני לא מדייק) ב 5 דקות!

נושאים מוצעים


  • 6 הצבעות
    21 פוסטים
    680 צפיות
    ביזנייעסב
    לא בלתי מעניין.
  • 2 הצבעות
    2 פוסטים
    197 צפיות
    S
    בפן הכללי הדברים נכונים, רק זה מתחלק לג' סוגי אנשים. א. אני מכיר הרבה סופרים (כמובן שהכתב שלהם באמת שווה) שגם מול סוחרים דורשים את המחיר שהם רוצים, פעמים מורידים מעט אבל לא נשברים, כמובן הסופר צריך להכיר את עצמו ואת מחירי השוק לפרטיים ולסוחרים, ולדעת שהוא דורש מחיר ראוי והגון בהתאם למצב ולהשקעה שלו (מבחינת חומרים, חומרות וכתב), כל מחיר שידרוש אם הוא טוב הסוחר כבר ידאג להוסיף הרבה ללקוחות כי יש לו אוצר ביד. ב. יש גם כאלו שלא כותבים יפה אבל הסוחר כבר יודע להדר את זה בעיני הקונה ולהוריד בעיני הסופר ('מתווך' לשמה) כמובן תוכחת מגולה לסוחרים שלדעתי כמה שלפעמים נצרכים, ההיזק מכל מיני בחינות (לא רק מסחריות) גדול על התועלת (מבחינת מסחרית נטו). ג. יש את הסוג השלישי שמתחילה לא עשו מזה מקצוע, שאז דבריך נכונים, אלא מלאכת שמים שהיא קודש ואז גם לסוחרים וגם לפרטיים המחיר אותו דבר והכל קופצים להשיג מהם, כמובן עם תפילה וסיעתא דשמייא. אבל אכן בתחילה שעדיין לא הגיע לרמה הנרצת ודאי צריך להתגמש ולהתפרסם. ראשיתך מצער ואחריתך ישגה מאוד.
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    356 צפיות
    צ
    @אנונימי2 א"א להמליץ לך בפורום על כזה דבר, אבל בהחלט הגישה נכונה שחברות AI הם העתיד [יותר נכון הווה, והעתיד זה בכלל אנרגיה]. מצד שני תמיד יש את החשש שרק כמה חברות מסויימות יצליחו לכבוש את השוק, וכל השאר... אם אתה עושה את זה כחלק מהפיזור שלך, אבל א"א להמליץ לך על איזה סכום וכמה אחוזים מהתיק. השאלה היא האם אתה מבין את הסיכונים, או שברור לך שרק AI ואין לך שום צד אחר בכלל. כי AI זה לא שום קוד להצלחה ועליית ערך המנייה.
  • 9 הצבעות
    13 פוסטים
    4k צפיות
    שמיל שמילש
    @שמואל מסכים עם כל מילה, ככל הנראה הרבה יועצים מתקשים לקבל את ההגיון הכלכלי שבצעדים כאלו ומסים לייעץ לך מה נכון [כמובן כל ההחלטות שלך...]
  • 0 הצבעות
    10 פוסטים
    398 צפיות
    טריידרט
    @מפתח_בינה כתב בבינה מלאכותית בהשקעות. עקיצה מתוחכמת?: בשוק ההון כבר מזמן משתמשים ב"בינה מלאכותית" שזה בעצם אלגוריתמים שסורקים כל הזמן את השוק ומנסים לנבא מה הצעד הבא. ממה שקראתי קצת, החידוש עבור סחר בבורסה ע"י הבינה מלאכותית מעבר לאלגוריתם המוכר, הוא ניתוח מלל ולא רק נתונים, לדוגמה, להכניס גם ציוצים של טראמפ בטוויטר או חדשות על פתיחת מלחמה בין הודו לפאקיסטן לתוך שקלול האלגוריתם.