דילוג לתוכן

שיחה עם הראב"ד הגר"י סילמן על השקעות ממגזין במה

שוק ההון והשקעות
4 3 343 3
  • מישהו יכול להעלות?
    תקציר

  • מישהו יכול להעלות?
    תקציר

    @הקול-השפוי
    אולי אפשר להעלות בקובץ לטובת החסומים?

  • הראב"ד נגד השקעות מפוקפקות: "גם אם הוא מאנ"ש הוא חי באשליות"
    בראיון נדיר למגזין 'במה' מתייחס הראב"ד הגר"י סילמן לראשונה לנושא ההשקעות במכרי הזהב בחו"ל ומתריע: "הציבור שלנו יכול להיות בקלות טרף לנוכלים". בשיחתו מתייחס בהרחבה האם להפקיד כסף בגמ"חים או בהשקעות, האם מותר לפתוח גנים ומכירות בבתים, האם יש סמכות לועד בית, האם מותר לקצר מעבר דרך בניינים ושורה של נושאים בוערים בהלכות שכנים ועוד

    הראב"ד נגד השקעות מפוקפקות: "גם אם הוא מאנ"ש הוא חי באשליות"

    "בנושא מכרות הזהב באתיופיה, המצב שם עדיין לא ברור אם ההשקעה ירדה לטמיון או לא, ומקווים לטוב. אך מה שכן ברור הוא שהעמידו בפני האברכים תמונה מאד מוגזמת, ומהסיפור הזה וממאה סיפורים קודמים צריך ללמוד שאת כל הסיפורים על השקעות טובות ניתן להאמין רק בערבון מוגבל", דברים נוקבים אלו אומר הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן, בהתייחסות ראשונה לנושא ההשקעות המסעיר את הציבור החרדי, בשיחה נדירה שהעניק השבוע למגזין 'במה'.

    עוד אמר הראב"ד, כי "אם הבטחונות חזקים הוא יכול להוציא בשבילם כסף מהבנק, ואינו צריך אותך, ועצם העובדה שמסתובב גביר גדול ופונה לאברכים שהוא צריך כסף, זה די משמש להוכחה ששום בנק אינו רוצה להסתכל עליו, ולכן צריך להיזהר מההשקעה הזו".

    בראיון הנרחב לבמה הוסיף הראב"ד, כי "צריך לדעת שהעובדה הזו שבא אליך מישהו מאנ"ש – לא אומרת כלום, ולא רק בגלל שאולי הוא לא ישר, אלא גם אם הוא ישר, יתכן שהוא חי באשליות, ומצליח למכור לך את האשליות שלו, ובחלק גדול מהמקרים, אם אתה בודק אותם, מתברר שהסוף עצוב".

    בהמשך השיחה נשאל הראב"ד היכן עדיף להשקיע כספים, האם להפקיד בגמ"חים או בקרנות השתלמות והשקעות, מה גדר ההשתדלות בביטוחי חיים ובריאות, וכן על שורה ארוכה של הלכות שכנים, כדוגמת בנייני מעבר, מכירות בבתים, פתיחת גנים בבתים, שכירות מחסנים בבתים למטרות מסוימות שמפריעות לשכנים אחרים, הצבת מחסנים בחניות, חזקה על חניות בחצרות בניינים, חישוב תשלום שכר לימוד כמעשרות, רכישת כרטיסים לארגונים כמעשרות או רכישת עליות בבית כנסת כתשלום מעשרות, ועוד שורה ארוכה של שאלות מעשיות.

    בעניין הפקדת חסכונות בגמ"חים, או בקרנות השתלמות וכדו', הרחיב על כך בדברים ובהם אמר, "צריך לקחת בחשבון מה הם הצרכים, בית שיש לו ילדים רבים, ואין לו כמעט כסף, ויש לו כעת חמישים או מאה אלף ₪, אין לו מה להשקיע את זה בהשקעות, כי אם הוא ישקיע אותם בהשקעות, יהיו לו עוד חמישים אלף ₪, וזה לא יפתור לו שום בעיה, אמנם גם אם הוא יניח את כספו בגמ"ח שמלוים תמורת ההשקעה, וכשהוא יצטרך לחתן הוא יקבל שש מאות אלף ₪, בהלוואה, הבעיה שלו גם לא תיפתר, כי סוף כל סוף הוא יצטרך לשלם את החוב, אבל יהיה לו פתרון כדי לחתן כמה ילדים. לעומת זאת, מי שיש לו סכום יותר מכובד, ככל שהסכום יותר מכובד, כך יוכל להפריש יותר להשקעות, ומבחינה כלכלית ברור שההשקעות עדיפות על הגמ"חים, וגמ"חים מסוג זה הם הפיתרון הזמני בשביל לחתן למי שאין לו".

    בשאלות רבות עוסקות בענייני שכנים, בהן נשאל בין היתר האם מותר לפרסם דיירים שלא שילמו וועד בית או שזה הלבנת פנים? על כך פסק כי "צריך לתלות מודעת אזהרה, שבעוד חודש נתלה רשימה מי לא שילם, כדי לתת לאנשים זמן לצאת מזה ללא הלבנת פנים, ואם אין ברירה אפשר לפרסם".

    השיחה המלאה כאמור מופיעה במגזין במה השבוע.

    במה

  • אין את המגזין המלא ?

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    8 פוסטים
    240 צפיות
    ב
    באותו עניין דרך סוכן לא הייתה מסתבך וגם דרך החברה לא הייתה מסתבך
  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    188 צפיות
    חופש כלכליח
    כל חברה או חנות שיחליטו שהם מפסיקים לעשות חשבון מה הם מכניסים מה הם מוצאים בעיקרון יכולים לעשות את זה ולא בטוח שהם יגיעו לפשיטת רגל אבל הסיכוי שהריוחיות שלהם תרד גבוה זה לא חובה אבל זה עוזר מאוד
  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    312 צפיות
    abaye123A
    @טריידר כתב בBTB השקעות והלוואות חברתיות: חתול פיננסי - חוות דעת על BTB לפני שאכתוב על החויה האישית שלי, רק יש לשים לב שהנאמר שם אמור לגבי 2 המסלולים הותיקים של BTB, לפני כחודשיים הם השיקו מסלול חדש בשם neo שמציע נזילות מיידית עם ריבית שנתית 4.7% מוצמדת לפריים (אין לי מושג מה זה אומר) - אישית השקעתי במסלול הזה 1500 ש"ח למשך קצת יותר מחודש (כלום זמן אני יודע, זה היה יותר למשחק לראות איך זה עובד מאשר להרויח משהו..) ומשכתי עם רווח של 15 ש"ח נטו, והכסף היה למחרת בחשבון הבנק שלי, כך שנראה שהמסלול הזה אכן עובד לגבי המסלולים הותיקים שעליהם אמור כל ענין הנזילות ברחבי האינטרנט - אכן זה ממש ככה משכתי ב29/05 את הכסף ממסלול המאצ' שלהם, סה"כ 100 ש"ח, וזה עדיין לא הונזל, מלבד זה קצת נשגב מבינתי המתמטיקה של הנתונים הללו, כאילו למרות הכמה אג' של הרווח אני במינוס של 0.03 כנראה בגלל ההפרשות, אבל הם לכאורה צריכות להיות מהרווח בלבד, כך שלא ברור לי העניין.. [image: 1749513045216-72eb1ea5-db29-4fe1-9784-ab20947b2d10-image.png]
  • 0 הצבעות
    101 פוסטים
    5k צפיות
    ס
    @כח-הרצון said: המס על הדיבידנד שייך חוקית לארה"ב? וארה"ב לדבריך לא מנכה מס על הדיבידנד, ואז בעצם מוטל עליו לדווח ולנכות מס באופן עצמאי לארה"ב? זה.
  • 16 הצבעות
    7 פוסטים
    1k צפיות
    מתכנן פיננסימ
    @טריידר חזק ביותר!! אני תמיד טוען שהסיבה שבציבור האברכים יש יותר נפילות בהשקעות מפוקפקות, זה בגלל שהם מעולם לא עבדו על כסף, והם חושבים שיש כסף קל. מי שעובד יודע ש"בזעת אפך תאכל לחם" וכסף לא גודל על העצים. אגב- יש מקרה אחד שכן יש שמה כסף קל והוא: לשכנע אחרים שיש כסף קל.