דילוג לתוכן

רוצים להחתים אותי ערבות על הלוואה מהגמ"ח המרכזי, הבעיה היא שאין לו איך לשלם את זה מה עושים?

הועבר כלכלת המשפחה
6 6 400 1
  • יש עדיין זוגות חסרי אחריות שרוכשים דירה בכל מחיר עם משכנתה שיועץ הצליח להוציא כמובן עם זיוף תלושים, ועוד הלוואות משלימות בין היתר מהגמ"ח המרכזי.
    הבעיה שהם צריכים ערבים לגמ"ח המרכזי, ואם לא יהיה להם כסף, הדבר הראשון כנראה שהם יעשו, זה לזכות את הערבים במצוות צדקה (לשיטתם, אין מצווה לגור במרכז או בדירה משלך).

    איך מתחמקים?

  • יש עדיין זוגות חסרי אחריות שרוכשים דירה בכל מחיר עם משכנתה שיועץ הצליח להוציא כמובן עם זיוף תלושים, ועוד הלוואות משלימות בין היתר מהגמ"ח המרכזי.
    הבעיה שהם צריכים ערבים לגמ"ח המרכזי, ואם לא יהיה להם כסף, הדבר הראשון כנראה שהם יעשו, זה לזכות את הערבים במצוות צדקה (לשיטתם, אין מצווה לגור במרכז או בדירה משלך).

    איך מתחמקים?

    @סתם-אחד כתב ברוצים להחתים אותי ערבות על הלוואה מהגמ"ח המרכזי, הבעיה היא שאין לו איך לשלם את זה מה עושים?:

    איך מתחמקים?

    זה לא שאלה לפורום נדל"ן, יותר לפורום רגש...
    בכל מקרה, נהגו הנוהגים, להפיל את הענין על האשה שמסרבת בשום אופן שנחתום על כל רבות לא משנה של מי, או צוואה שנשתרשה במשפחה, תלוי לפי המקרה והצורך

  • @סתם-אחד כתב ברוצים להחתים אותי ערבות על הלוואה מהגמ"ח המרכזי, הבעיה היא שאין לו איך לשלם את זה מה עושים?:

    איך מתחמקים?

    זה לא שאלה לפורום נדל"ן, יותר לפורום רגש...
    בכל מקרה, נהגו הנוהגים, להפיל את הענין על האשה שמסרבת בשום אופן שנחתום על כל רבות לא משנה של מי, או צוואה שנשתרשה במשפחה, תלוי לפי המקרה והצורך

    @ניסן-עציוני
    הרב ניסן, חידשת לי שזה מנהג, לתומי חשבתי שזה דאורייתא. 😉
    הזוגיות נוסדה בשביל שכל צד יפיל על השני את הדברים שהוא מתקשה להתמודד, ובא לציון גואל.
    ובכל מקרה, מנהג ישראל דין.

  • יש עדיין זוגות חסרי אחריות שרוכשים דירה בכל מחיר עם משכנתה שיועץ הצליח להוציא כמובן עם זיוף תלושים, ועוד הלוואות משלימות בין היתר מהגמ"ח המרכזי.
    הבעיה שהם צריכים ערבים לגמ"ח המרכזי, ואם לא יהיה להם כסף, הדבר הראשון כנראה שהם יעשו, זה לזכות את הערבים במצוות צדקה (לשיטתם, אין מצווה לגור במרכז או בדירה משלך).

    איך מתחמקים?

    @סתם-אחד כתב ברוצים להחתים אותי ערבות על הלוואה מהגמ"ח המרכזי, הבעיה היא שאין לו איך לשלם את זה מה עושים?:

    איך מתחמקים?

    אני נוהג לומר:

    "אני מקפיד לחתום ערבות רק על סכומים שבמקרה הכי גרוע אני יכול איכשהו לעמוד בהם, על כן בתקופה זו אין באפשרותי לחתום לך ערבות. אני ידוע שזה שיגעון, אבל ככה אני, מה לעשות. מתנצל מאוד."

  • יש עדיין זוגות חסרי אחריות שרוכשים דירה בכל מחיר עם משכנתה שיועץ הצליח להוציא כמובן עם זיוף תלושים, ועוד הלוואות משלימות בין היתר מהגמ"ח המרכזי.
    הבעיה שהם צריכים ערבים לגמ"ח המרכזי, ואם לא יהיה להם כסף, הדבר הראשון כנראה שהם יעשו, זה לזכות את הערבים במצוות צדקה (לשיטתם, אין מצווה לגור במרכז או בדירה משלך).

    איך מתחמקים?

    @סתם-אחד כתב

    איך מתחמקים?

    אני אומר שבפעם האחרונה שחתמתי ערבות בסוף שילמתי אותה,
    [אל דאגה, אחרי חצי שנה הלווה החזיר לי את הכסף].

    טיפ לחותמים על ערבויות:
    אמר לי חבר שהוא מגלגל הרבה כספים עבור בנין בית הכנסת, שכדי להיות מוכר בגמ"חים הוא חתם הרבה ערבויות. אבל הוא הזהיר את הלווה, שאם הוא צריך לשלם את הערבות, הוא מגיע אליו הבייתה ומוציא לו חפצים מהבית כדי למכור אותם ולגבות את הסכום.
    קרה לו מקרה שהתקשר אליו בעל גמ"ח ואמר לו שהגיע יום הפירעון והלווה לא החזיר. אז הוא הלך לביתו של הלווה, דפק על דלתו, הרבנית פתחה והוא עדכן אותה שבעלה לקח הלוואה ולא החזיר והוא ערב, אם עד מחר העניין לא מסודר, הוא מוציא את הספות ומוכר אותם.
    באותו יום הלווה החזיר את כל הכסף.
    מי שלא יודע לפעול כך, כדאי שלא יחתום על ערבויות גדולות.

  • מי שכן חותם,
    חשוב מאוד להתנות שהערבות על מנת לשלם ממעשרות,
    ברוב מוחלט של המקרים זה צדקה אלא שבלי תנאי זה חוב המוטל עליך שא"א לפרוע מצדקה.

  • מונטיפיורימ מונטיפיורי העביר נושא זה מ-נדל"ן ומשכנתאות ב-
  • טריידרט טריידר התייחס לנושא זה ב

נושאים מוצעים


  • 5 הצבעות
    9 פוסטים
    368 צפיות
    ניסן עציונינ
    @שמיל-שמיל כתב באיך כולנו משלמים מס על מס, ואז מס הכנסה על המס על המס.: @ניסן-עציוני בא נשאל כך חוץ ממס הבלו יש מדינה בעולם שלא פועלת בצורה דומה? אין לי מושג למען האמת אני לא מתעסק בכלל במיסים ואני בספק כמה הטורים האלו נחוצים יש דעה שאומרת שהידע הזה הוא חשוב כדי להסתכל על התמונה הרחבה, אבל יש גם דעה שאומרת לא להטריח עם הפרטים הקטנים, שאלה.
  • 0 הצבעות
    30 פוסטים
    1k צפיות
    chavy7032C
    בהמשך למה שלמדנו עד עכשיו דיברנו על ריבית פריים, ריבית קבועה וריבית משתנה, והבנו שבמסלולים המשתנים יש שני מרכיבים מרכזיים: עוגן – המנגנון שעל פיו הריבית משתנה מרווח – התוספת שהבנק מוסיף מעל העוגן עד כאן הכול ברור ️ אבל עכשיו מגיע שלב חשוב אחד קדימה בלמידה שלנו יש הוראה של בנק ישראל שקובעת משהו קריטי: העוגן לא יכול להיות בשליטת הבנק. כלומר – הבנק לא מחליט איך העוגן נקבע, והוא גם לא יכול "לשחק" איתו. העוגן חייב להיות מבוסס על גורם: חיצוני אובייקטיבי שלא תלוי בבנק לשון ההוראה – נב"ת 451, סעיף 16א.(א): "הבסיס לקביעת שיעור הריבית בהלוואה, במועד שינויו, יהיה אובייקטיבי חיצוני (היינו, שלתאגיד לא תהיה השפעה ישירה בקביעתו), כגון: שיעור הריבית הממוצעת כהגדרתה בצו הבנקאות (עמלות פירעון מוקדם), התשס"ב-2002, ריבית פריים או עקום האפס שמפרסם בנק ישראל." אז מה כן נשאר למשא ומתן? המרווח זה החלק היחיד שבו הבנק כן קובע — ועליו בדיוק אתם יכולים להשפיע. ולכן, כשאתם מקבלים הצעת משכנתא: אל תסתכלו רק על הריבית הכוללת. תפרקו אותה: מה העוגן מה המרווח כי מי שמבין את ההבדל — מתחיל לשלוט במשכנתא שלו, ולא להפך ️
  • צ'ק בנקאי - מה זה?

    כלכלת המשפחה בנקים צקים
    5
    0 הצבעות
    5 פוסטים
    302 צפיות
    ש
    @טריידר אוקיי, העברתי למי שאמור להוציא את הצ'ק את השמות כפי שהם בחוזה.
  • "קום ועשה"

    הועבר כלכלת המשפחה מאמרים
    3
    10 הצבעות
    3 פוסטים
    323 צפיות
    ד
    @ביזנייעס ישבתי עם מנהל גמ"ח גדול ודיברתי אתו על בנקל והוא אמר לי אם רק היה לי מאה אלף שקל לחתונה של הבת שלי הכול היה נראה אחרת זה אומנם לא היה מספיק אבל היה לי מאיפה להתחיל... קם דור חדש
  • 2 הצבעות
    4 פוסטים
    461 צפיות
    אבישי ויינגולדא
    @ביזנייעס כתב בדיונים על מאמר - "איך מצליחים לחסוך?": @אבישי-ויינגולד באותו עניין פוסט שכתבתי בעבר, מקווה שתיהנו. "הגזלן הקדוש" אם בדרך כלל הורגלנו שמביאים דוגמאות מעולם המעשה לבית המדרש הפעם ננסה הפוך, במה דברים אמורים, ר' נחמן אמר פעם שעל יהודי לגזול מעיתותיו למען לימוד התורה, הכוונה שגם אם אתה עובד לפרנסתך וטרוד בעניינך תגזול פה חמש דקות פה עשר ללימוד תורה. ועל בשרי למדתי שהשיטה הזו יעילה למדי גם בתחום ההשקעות, כמעט כל שיחה שקיימתי על החשיבות בהשתדלות לחתונות הילדים כבר מקטנותם, הגיעה היכנשהוא לטיעון הבא "אני בקושי גומר את החודש, אז מאיפה שאני יתחיל להשקיע?" ואני חושב שזו טענה מוצדקת לחלוטין. אז מה עושים? פשוט מאוד גוזלים! טוב לא שאני מעודד פשיעה, אבל כן פשוט מתחילים לגזול מעצמכם! כן, ובנימה אישית, בבוקר בהיר אחד כשרפרפתי על חיובי האשראי גיליתי שהסכום ששילמתי בתשלומים על טיפול שיניים הגיע לסיומו והחודש התשלום האחרון ירד לי, במחשבה ראשונה אמרתי לעצמי יופי עוד סכום לחודשי, ואז הבנתי הסכום הזה הוא לא באמת משמעותי, הסתדרתי בלעדיו מצוין בתקופה האחרונה, ובמקום לבזבז אותו בלי שאשים לב פשוט כדאי לי להפנות אותו להשקעה. ואכן מאז יש לי הוראת קבע, כשמעת לעת אני מוסיף חלקיקים לחסכון שלי. אז עצתי אליכם, תגזלו מעצמכם לעצמכם, ממתנה שקיבלתם, מחיוב בתשלומים שנגמר, מהכנסה נוספת, עכשיו לא תשימו לב אבל כשתפגשו את המחותנים בעז"ה, תודו לעצמכם על כך. תודה רבה @ביזנייעס ! אשתמש בזה בעז''ה בהרצאותיי בזכותך!