דילוג לתוכן

סיפור לשבת

שוק ההון והשקעות
3 2 162 2
  • unnamed.jpg
    סיפור לשבת בלב תל אביב התמקמה לה חברת הייטק קטנה שהתחילה בפיתוח מוצר שבעוד כמה שנים כולם ידברו עליו.
    דניאל אחד מעובדי החברה.
    הוא היה הכוכב ⭐.
    הבחור שכולם מסתכלים עליו ואומרים: “וואו, איזה מוח.” 🤗
    הוא ידע להבריק 💡, להמציא, להדליק את כולם.
    אבל… הוא עבד בגלים🌊.
    שבוע אחד הוא היה על אש גבוהה 🔥, שבוע אחר נעלם 💨.
    יום אחד בונה מוצר 🛠️, יום אחר מתעייף 😴.
    נועה
    היא הייתה ההפך הגמור 🤫.
    שקטה, מסודרת 📝, בלי רעש ובלי פוזה 🙅♂️.
    לא גאונה גדולה, לא כריזמטית.
    אבל הייתה לה תכונה אחת שמעט אנשים באמת מחזיקים:
    היא הייתה עקבית 🕰️.
    כל יום קצת 🌱.
    לא משנה מה 🌧️/☀️ — גם בימים שקשה.
    לאחר חודשים ארוכים של פיתוח החברה עמדה להציג למשקיעים 💼 את פרי עבודתם.
    דניאל לקח על עצמו את המצגת 🖥️.
    הוא עבד לילות שלמים, בנה שקפים מהממים ✨,
    אבל כמו תמיד — רק כשהיה לו חשק.
    נועה קיבלה משימה קטנה:
    לסדר את המספרים 📊.
    טבלאות, נתונים, תחזיות.
    לא משהו שמקבל מחיאות כפיים 👏.
    אבל היא עשתה את זה כל יום ✅.
    עוד שורה 🌱. עוד בדיקה 🔎. עוד תיקון קטן 🤏.
    כשהגיע הרגע,
    דניאל עלה לבמה.
    המצגת הייתה יפהפייה ✨ — אבל המספרים לא הסתדרו 📉.
    המשקיעים התחילו לשאול שאלות קשות 🧐.
    דניאל הסתבך 😖.
    הוא לא באמת הכיר את הנתונים לעומק.
    ואז נועה ביקשה לדבר 🗣️.
    היא פתחה אקסל פשוט 📊,
    הראתה הכול מסודר 📝,
    ענתה על כל שאלה בביטחון ✅,
    והמשקיעים… התרשמו מאוד 🥰.
    הם אמרו משפט שדניאל לא ישכח:
    “רעיונות גדולים זה חשוב — אבל אנחנו משקיעים במי שמבצע.” 🚀
    🎯 המסר — וזה בדיוק מה שקורה גם בכסף שלנו.
    דניאל הוא כמו מי שמשקיע “כשנוח”, “כשיש זמן”, “כשהשוק טוב” (סכומים גדולים חד פעמיים) 💸.
    נועה היא כמו מי שמפקיד סכום קטן וקבוע כל חודש — בלי רעש, בלי דרמות 🧱.
    ובסוף?
    ההתמדה מנצחת את הגאונות 🏁.
    הפעולה הקטנה מנצחת את הפעולה הגדולה שלא חוזרת על עצמה 🔄.
    בדיוק כמו בשוק ההון 📈.
    בדיוק כמו בכלכלת המשפחה 🏠.
    בדיוק כמו בחיים. שבת שלום! 🕯🕯

  • להצטרפות לפורום הפיננסי ניתן לשלוח הודעה ל khny887@gmail.com

  • מסר יפה
    רק לא הייתי מספר את זה במסר הזה בשבת
    וכן לי אישית יותר נעים לקרוא בלי כל הציעצוע מסביב

נושאים מוצעים


  • 5 הצבעות
    1 פוסטים
    61 צפיות
    ש
    אי שם במרתף קטן באחת מערי אירופה, אחרי אין ספור ניסיונות, כישלונות והצלחות, הצליחו ג'וש והארי להגיע לתוצאה המושלמת... בירה שלדעתם תהיה הכי טעימה בעולם. כמובן שהם בחנו, בדקו, שתו וטעמו מכל הבירות שיש בשוק, ולבסוף הגיעו לתוצאה המושלמת מבחינתם. אך הם ידעו שייקח להם הרבה זמן להיכנס לשוק, מכיוון שיש כל כך הרבה סוגים של בירות וטעמים שונים ומגוונים. ️ מוחם החל לתור אחר פתרון קסם שיכניס אותם לשוק בצורה מהירה ובלי הרבה הוצאות. לאחר שעשו סיעור מוחות וחשיבה מחדש, הם הגיעו למסקנה: לא נצטרך שלטי חוצות, פרסומות או תשדירים, אלא בקבוקי בירה ריקים... כל ערב, ג'וש והארי שילמו לחבורת נערים שיפזרו בקבוקי בירה ריקים עם סמל המותג שלהם בפתח של מסעדות ובתי מרזח. לאחר זמן לא רב, החל גל ביקוש של מותג הבירה שלהם, ומפה הכל היסטוריה – החברה שלהם צמחה לממדי ענק שהם לא דמיינו לעצמם! אז מה קרה לנו פה? 🧐 אנחנו, בני האדם, כשאנחנו באים לבחון מוצר חדש, מתנהגים בחשדנות ומנסים לברר לעומק. אבל ברגע שאנחנו רואים כמות של אנשים שנוהרים לקנות את המוצר, אז אנחנו עושים אחד ועוד אחד: אם כולם רצים לקנות, אז בטח הם בדקו את האמינות והאיכות, אז אני אחסוך לעצמי עבודה ופשוט אקנה כמו כולם. ‍️ אבל פה טמונה הנקודה הקריטית, במיוחד בעולם של הרשתות החברתיות שמגבירות את הנהירה של ההמונים. אנחנו צריכים להיות חכמים יותר ולשאול את עצמנו: האם אני קונה את המנייה בגלל שכולם קונים? האם אני חושב כך בגלל שכולם חושבים? 🧠 או שבדקתי, התעמקתי וחקרתי, ואפילו לקחתי בחשבון שהרוב עושה כך – אבל ההחלטה באה משכל ולא מנהירה? ️ לקבלת תוכן פיננסי איכותי ניתן להצטרף לפורום הפיננסי במייל khny887@gmail.com או בווצאפ 0506719079
  • קרן השתלמות

    שוק ההון והשקעות שוק ההון והשקעות
    5
    0 הצבעות
    5 פוסטים
    143 צפיות
    רואה את הנולדר
    @דל-גאה said: [שואל ממש למעיישה, האם לפתוח עוסק פטור או לא, האם עדיף לחכות לחוק.] בכל מצב כדאי לך לפתוח כי קרן השתלמות שלעצמאי היא לא על החשבון של קרן השתלמות של שכיר.
  • 5 הצבעות
    2 פוסטים
    160 צפיות
    בוטח בה'ב
    @יצחק-שקל-דעת כתב בשנאת ההפסד: האחד קם עם מחשבה: ”היום אני הולך להרוויח 200 שקל.“ השני קם עם מחשבה: ”אם אני לא אצא לעבוד – אפסיד היום 200 שקל.“ רק הפתיח של הפוסט זה סיבה להיפטר מחרדת ההפסד ואימוץ שיטת המצליחנות של הנאה וסיפוק מהישגים כי בעצם העמדת כאן שני אנשים שיוצאים לעבוד אחד נהנה מעצמו ומהחיים ואחד נמצא בחרדה שאם הוא לא יעשה 1 2 3 הוא יפסיד 4 5 6
  • 6 הצבעות
    4 פוסטים
    302 צפיות
    אבי ר.א
    @משתמשת כתב באסור או מותר לקנות במבצעים? אסור או מותר לקחת הלוואות?: כשיש חגיגה ביש, אנחנו הולכים לאושר עד.... אותם מבצעים בלי להשתולל, בלי להתחייב, בלי להרגיש את שנאת ההפסד (טוב הגזמנו, לא אותם מבצעים בדיוק. אחרים.) בעבר באמת היה אותם מבצעים באושר עד, רק בפעם האחרונה היה רק חלק מועט, אלא שבד"כ גם בשפע ברכת השם יש אותם מבצעים. מה שחשוב לי בזה זה שגם מי שכן קונה במבצעים שידע שהוא לא צריך לעשות אשראי של יש בשביל החגיגות.
  • 6 הצבעות
    12 פוסטים
    481 צפיות
    אבישי ויינגולדא
    @צמיחה כתב בלכל מי שחושב שאם הוא היה מרויח הרבה אז היה לו פלוס בחשבון: האם זה לא סתירה, להיות במינוס ולא להסתדר עם הכלכלה בתוך המשפחה, ולנסות לסדר את הכלכלה של כל המדינה? אולי תחושת הרווחה היא רק בתוך הבית, ולא ביחס לניהול כספים של מישהו אחר. זו איננה סתירה בהכרח! מפני שבבית יש לנו רגשות, פחדים ותחושות שמפריעות לנו לקבל החלטות נבונות לעיתים. אבל כיו''ר ועדה בכנסת אנחנו יכולים להיות יותר קורקטיים וענייניים ולא להסחף אחרי רגשות (למרות שגם שם ישנם אינטריגות ורגשות, כמובן)