דילוג לתוכן

סיפור לשבת

שוק ההון והשקעות
3 2 162 2
  • unnamed.jpg
    סיפור לשבת בלב תל אביב התמקמה לה חברת הייטק קטנה שהתחילה בפיתוח מוצר שבעוד כמה שנים כולם ידברו עליו.
    דניאל אחד מעובדי החברה.
    הוא היה הכוכב ⭐.
    הבחור שכולם מסתכלים עליו ואומרים: “וואו, איזה מוח.” 🤗
    הוא ידע להבריק 💡, להמציא, להדליק את כולם.
    אבל… הוא עבד בגלים🌊.
    שבוע אחד הוא היה על אש גבוהה 🔥, שבוע אחר נעלם 💨.
    יום אחד בונה מוצר 🛠️, יום אחר מתעייף 😴.
    נועה
    היא הייתה ההפך הגמור 🤫.
    שקטה, מסודרת 📝, בלי רעש ובלי פוזה 🙅♂️.
    לא גאונה גדולה, לא כריזמטית.
    אבל הייתה לה תכונה אחת שמעט אנשים באמת מחזיקים:
    היא הייתה עקבית 🕰️.
    כל יום קצת 🌱.
    לא משנה מה 🌧️/☀️ — גם בימים שקשה.
    לאחר חודשים ארוכים של פיתוח החברה עמדה להציג למשקיעים 💼 את פרי עבודתם.
    דניאל לקח על עצמו את המצגת 🖥️.
    הוא עבד לילות שלמים, בנה שקפים מהממים ✨,
    אבל כמו תמיד — רק כשהיה לו חשק.
    נועה קיבלה משימה קטנה:
    לסדר את המספרים 📊.
    טבלאות, נתונים, תחזיות.
    לא משהו שמקבל מחיאות כפיים 👏.
    אבל היא עשתה את זה כל יום ✅.
    עוד שורה 🌱. עוד בדיקה 🔎. עוד תיקון קטן 🤏.
    כשהגיע הרגע,
    דניאל עלה לבמה.
    המצגת הייתה יפהפייה ✨ — אבל המספרים לא הסתדרו 📉.
    המשקיעים התחילו לשאול שאלות קשות 🧐.
    דניאל הסתבך 😖.
    הוא לא באמת הכיר את הנתונים לעומק.
    ואז נועה ביקשה לדבר 🗣️.
    היא פתחה אקסל פשוט 📊,
    הראתה הכול מסודר 📝,
    ענתה על כל שאלה בביטחון ✅,
    והמשקיעים… התרשמו מאוד 🥰.
    הם אמרו משפט שדניאל לא ישכח:
    “רעיונות גדולים זה חשוב — אבל אנחנו משקיעים במי שמבצע.” 🚀
    🎯 המסר — וזה בדיוק מה שקורה גם בכסף שלנו.
    דניאל הוא כמו מי שמשקיע “כשנוח”, “כשיש זמן”, “כשהשוק טוב” (סכומים גדולים חד פעמיים) 💸.
    נועה היא כמו מי שמפקיד סכום קטן וקבוע כל חודש — בלי רעש, בלי דרמות 🧱.
    ובסוף?
    ההתמדה מנצחת את הגאונות 🏁.
    הפעולה הקטנה מנצחת את הפעולה הגדולה שלא חוזרת על עצמה 🔄.
    בדיוק כמו בשוק ההון 📈.
    בדיוק כמו בכלכלת המשפחה 🏠.
    בדיוק כמו בחיים. שבת שלום! 🕯🕯

  • להצטרפות לפורום הפיננסי ניתן לשלוח הודעה ל khny887@gmail.com

  • מסר יפה
    רק לא הייתי מספר את זה במסר הזה בשבת
    וכן לי אישית יותר נעים לקרוא בלי כל הציעצוע מסביב

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    5 פוסטים
    97 צפיות
    א יידישע קאפא
    מה המומלצים? לא מרוחים ועניינים ומפרטים מרישא ועד גמירא
  • 6 הצבעות
    7 פוסטים
    300 צפיות
    פ
    זה אומר שצריך דחוף לקדם בכל הכוח פינוי בינוי https://forum.benakel.org/post/18552
  • 5 הצבעות
    2 פוסטים
    160 צפיות
    בוטח בה'ב
    @יצחק-שקל-דעת כתב בשנאת ההפסד: האחד קם עם מחשבה: ”היום אני הולך להרוויח 200 שקל.“ השני קם עם מחשבה: ”אם אני לא אצא לעבוד – אפסיד היום 200 שקל.“ רק הפתיח של הפוסט זה סיבה להיפטר מחרדת ההפסד ואימוץ שיטת המצליחנות של הנאה וסיפוק מהישגים כי בעצם העמדת כאן שני אנשים שיוצאים לעבוד אחד נהנה מעצמו ומהחיים ואחד נמצא בחרדה שאם הוא לא יעשה 1 2 3 הוא יפסיד 4 5 6
  • 7 הצבעות
    25 פוסטים
    1k צפיות
    שמיל שמילש
    @שמח-לעזור כמעט כל אדם באימון יכול להגדיר לעצמו את המטרות בצורה מדויקת יותר, לקבל כלים נכונים איך לפעול, להסיר חסמים שמונעים ממנו [צריך לזכור שהמציאות הפיננסית של ימינו מורכבת מאוד בעיקר מבחינה התנהלותית] להגיע ליעדים גבוהים יותר משחשב. בסופו של דבר השכל לא גדל על העצים יש אנשים עם הבנה פיננסית רחבה יותר מאדם רגיל [גם אם זה תחום שמענין אותו] ולכן לדעתי הקטנה יש מה לשפר. האם אתה המיינסטרים של הקורס? ככל הנראה התשובה היא לא, אך האם יש לך מה לשפר, גם אני שלא הלכתי לשם [עדיין] מאמין שיש מה לשפר ולקדם.
  • 1 הצבעות
    12 פוסטים
    768 צפיות
    שמיל שמילש
    תודה רבה ל@קל-זכות ל זכות על ההעלאה אני מצטט נרגעתי, התאוששתי, אך יש משהו שמייסר את מצפוני, וטורד את מנוחתי. אני שואל את עצמי שוב ושוב, במבט לאחור, במה טעיתי. מה עשיתי לא בסדר. האם היה נדרש ממני להישאר בבית של ה-80 מטר. האם לעבור לפריפריה. אולי לגור באוהל. ככל שאני מתבונן, ואני אומר זאת גם לאחר התייעצות עם מורי ורבי, ועם היועץ הכלכלי, נדמה לי שזוהי גזירה משמים. משהו שלא בבחירתי. נגזר עלי הצער ועוגמת הנפש, ולא יכולתי לעשות השתדלות אחרת למנוע ממני. בדיוק כמו מי שנקלע שלא באשמתו לתאונה או פיגוע, או מי שנחלה במחלה מסוכנת. עשיתי השתדלויות רבות לעמוד במסגרת התקציב המקורית. לא שדרגנו, לא התבלבלנו, לא עפנו על עצמינו. הכל במינימום הכי בסיסי והכרחי, הסכמתי לגור בטאבו משותף, רכשתי מטבח הכי בסיסי שרק ניתן. והכל נעשה לאחר התייעצות עם מומחים שונים בכל שלב. אני מודה להקב"ה שלא עזב חסדו מאיתי. ולכל השותפים במגבית החירום שנערכה לטובתי. לא נעיםלי. אני עדיין מתבייש שנזקקתי לבריות. מצטער על הצער שגרמתי. קיימתם מצוות צדקה המהודרת ביותר, ויחד עמה, הצלתם את חיי. אשרי משכיל אל דל. וכעת לאחר הסיפור הבאמת מרגש [כתיבה מצוינת חייב לציין], אני מסכים עם הקביעה שככל הנראה זה מה שנגזר עליו ואין אדם נוקף אצבע מלמטה אא"כ מכריזין עליו מלמעלה. אך אדם שמגיע לאותה סיטואציה בדיוק, האם באמת אין לו מה לעשות? נשאל את השאלה בצורה שונה קצת, אם אותו אדם אחר הנסיון שעבר היה מגיע אליו חבר עם סיפור דומה אחת לאחת, יש לו דירת שלושה חדרים, המשפחה גדלה אין מספיק מקום לכולם, יש לו כמה אפשרויות למכור ולרכוש דירה גדולה יותר, או לעשות טאבו משותף וכו', האם אותו אדם ימליץ לו על אותו מסלול? ושאלת אחרונה אם העסק של אשתן צמח ככל הנראה היה פוטנציאל עיסקי להרוי יותר בתוך אותה מסגרת של עבודה, מדוע בתוך שלל הרעיונות לא עלה הרעיון לשבת עם יועץ עיסקי איך ניתן להגדיל ולמקסם את הרווחים בעסק של אשתו?