דילוג לתוכן

הפקדה בקרן השתלמות,

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
2 2 101 2
  • שאלה לי אל המבינים בתחום,
    עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות,
    כעת אינני עובד יותר,
    האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס?
    (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?)

  • שאלה לי אל המבינים בתחום,
    עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות,
    כעת אינני עובד יותר,
    האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס?
    (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?)

    @רוצה-לדעת-0 said:

    שאלה לי אל המבינים בתחום,
    עבדתי בעבודה מספר חודשים והמעסיק הפריש לי לקרן השתלמות,
    כעת אינני עובד יותר,
    האם אני יכול להמשיך להפריש לקופה זו ולקבל את ההטבה של פטור ממס?

    לא.
    לקרן השתלמות של שכיר - רק המעסיק יכול להפריש.

    (והאם מעסיק יכול להפריש לי לקרן השתלמות יותר מה12 אחוז של המשכורת?)

    כנראה התכוונת 10%. אא"כ אתה עובד הוראה.
    הוא יכול להפריש יותר, אבל כל מה שמעבר לתקרה, יהיה חייב במס רווחי הון בעת המשיכה, והפטור של מס רווחי הון יחול רק על הכספים שהופקדו עד התקרה.
    ייתכן מאוד שהחברה תחזיר את הכספים שהופקדו מעל התקרה.
    כמו כן הסכום שמעבר לתקרה יהיה חייב גם במס הכנסה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    48 צפיות
    Y
    כנראה הוא התכוון האם מי שיש לו עסק האם גם בן זוג ורשום וגם הבן זוג יכולים לפתוח קרן השתלמות
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    116 צפיות
    אסתר קונינסקיא
    מציינת שזה לא כזה פשוט לפתוח תיק . צריך לבדוק שאתה מוגדר בכל הרשויות כמו שצריך וכן מדווח את הדיווחים הקיימים. אי דיווח יכול להביא לחובות גדולים במידה ואתה מעוניין אתה יכול לפתוח את התיק דרכי ואעשה לך שיחת הדרכה בכל העניין בהצלחה!
  • 3 הצבעות
    11 פוסטים
    618 צפיות
    Y
    רק מקווה שהמעסיק שלי לא יפסיק להפקיד לי בגלל החוק
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    233 צפיות
    צ
    @כהנים האמת שזה נושא רחב, בעצם זו הלוואה בריבית, אלא שאתה מסתמך על ההיתר עיסקא שיש לחברה, הרי כמעט לכל החברות יש הכשר על חלק מהמסלולים, וא"כ יש להם יש היתר עיסקא. אלא שהנידון מי המלוה, בעצם הם מלוים מכספי העמיתים ולא מכספי החברה. זאת אומרת שחלק מכספי העמיתים שמפקידים כסף, הולך להלוואות לעמיתים אחרים. וא"כ המלוה לא חתם על היתר עיסקא, ומה עוזר ההיתר עיסקא של החברה. אלא שאנו אומרים שהחברה היא שלוחו של המלוה, וההיתר עיסקא שיש לחברה עוזר גם בשבילו. וכאן באו חלק מהפוסקים וטענו שאם יש חילוני שלא מעניין אותו היתר עיסקא ואין לו שום בעיה להלוות בריבית, איך עוזר ההיתר עיסקא של החברה לאדם שלא רוצה את ההיתר עיסקא. וא"כ יש כאן הלוואה בריבית בלי היתר עיסקא. רק שזה לא מוחלט כי סו"ס העמיתים לא יודעים מה בדיוק החברה עושה, והם סומכים עליהם, ומה אכפת לחילוני להלוות לחרדי שמסכים לשלם ריבית רק אם יש היתר עיסקא. נראה לי שכבר דיברו כאן על הנושא הזה. אבל אני אעלה שוב את תשובות גופי הכשרות בעניין. תשואה כהלכה הלואות עמיתים הלכה ומעשה.pdf הלוואה מחברת הביטוח תשובת בד''ץ העד''ח.pdf התכתבות עם גלאט הון על הלוואה מחברת ביטוח.pdf מכון כת_ר - מאמרים - היתר עסקא במינוף השקעות.pdf תשובות לשאלות נפוצות בכשרות גלאט הון.pdf
  • 5 הצבעות
    5 פוסטים
    583 צפיות
    ס
    @רחל-עומסי כתב בקרן השתלמות בדמי ניהול 0.28% ?: התשואה לכל אחד היא בהתאם לנתונים שלו. אני מתכוין לתשואה שכתובה באתר גמל נט.