התשואה המטורפת שאף אחד לא מסביר - למה פימי לא סותרת כלום!
-
@יצירתי שמך נאה לך.
-
המאמר מציג רעיון נכון בבסיסו, אבל יש בו כמה נקודות שדורשות דיוק.
מה נכון במאמר?
פימי אכן לא משחקת את אותו משחק של משקיע מדדים
קרן פימי היא קרן Private Equity. היא רוכשת שליטה או השפעה מהותית בחברות, מחליפה הנהלות, מבצעת התייעלות, רכישות משלימות, שינויי אסטרטגיה ועוד. זה שונה לחלוטין מקניית מניית מדד והמתנה.
השוק הפרטי פחות יעיל מהשוק הציבורי
בחברות פרטיות יש פחות מידע ציבורי, פחות אנליסטים ופחות תחרות על כל עסקה. לכן קיימות יותר הזדמנויות לייצר ערך.
יש פרמיית נזילות
משקיעים בקרנות Private Equity אכן מוותרים על נזילות לשנים רבות, ובתמורה מצפים לתשואה עודפת.
איפה המאמר פחות מדויק?
- "פימי קונה חברות פרטיות"
זה לא מדויק.
פימי השקיעה לאורך השנים גם בחברות ציבוריות רבות.
ההבדל אינו "פרטי מול ציבורי".
ההבדל הוא שליטה מול חוסר שליטה.
אם פימי רוכשת 40%-60% מחברה ציבורית וממנה דירקטורים, היא עדיין מפעילה את אותה אסטרטגיית השבחה.
- "התשואות הגבוהות נובעות רק מחוסר יעילות"
זה חלק מהסיפור, אבל לא כל הסיפור.
יש עוד שלושה מנועי תשואה מרכזיים:
מינוף פיננסי (Leverage)
שיפור תפעולי
רכישה במחיר נמוך ומכירה במכפיל גבוה יותרחלק משמעותי מהתשואה בקרנות Private Equity בעולם נובע מהמינוף ולא רק מהשבחת החברה.
- "פימי מוכיחה שאפשר להכות את השוק"
זו כבר שאלה מעניינת.
למעשה פימי היא אחת הדוגמאות הבודדות בעולם לגוף שהצליח להציג ביצועים חריגים במשך עשרות שנים.
אבל צריך להיזהר מ"הטיית שורדים".
אנשים מדברים על פימי כי היא הצליחה.
כמעט אף אחד לא מדבר על עשרות או מאות קרנות Private Equity אחרות שהניבו ביצועים בינוניים או נכשלו.
בדומה לכך שאנשים מדברים על Berkshire Hathaway ולא על אלפי מנהלי השקעות שניסו לעשות אותו דבר ולא הצליחו.
- השוואת התשואות אינה פשוטה
זו אחת הנקודות החשובות ביותר.
כאשר פימי מדווחת על תשואה של 25%-30%:
הכסף נעול שנים רבות.
השווי נקבע לעיתים לפי הערכות שווי ולא לפי מסחר יומי.
קיימת חשיפה למינוף.
קיימת חשיפה לריכוזיות גבוהה.לעומת זאת מדד מניות:
נסחר בכל רגע.
שקוף לחלוטין.
מפוזר מאוד.
ללא תלות במנהל מסוים.לכן לא תמיד נכון להשוות את המספרים באופן ישיר.
הנקודה החזקה ביותר במאמר
המשפט:
"הפאסיבי אומר: תקנה את העולם.
פימי אומרת: תשנה את העולם."
למרות שהוא מעט פשטני, הוא מתאר היטב את ההבדל.
משקיע מדדים מקבל את התשואה שהמשק העולמי מייצר.
פימי מנסה לייצר ערך חדש באמצעות התערבות אקטיבית בעסק.
האם פימי סותרת את תיאוריית השוק היעיל?
לא באמת.
תיאוריית השוק היעיל עוסקת בעיקר בניירות ערך סחירים ובשווקים ציבוריים.
Private Equity פועל במרחב אחר לחלוטין:
עסקאות פרטיות
מידע שאינו ציבורי
שליטה בניהול
יכולת לבצע שינויים תפעולייםלכן אפשר בהחלט להאמין בשוק יעיל בשוק הציבורי, ובמקביל להאמין שקיימות הזדמנויות עודפות ב-Private Equity.
אין כאן סתירה.
המסקנה שלי
המאמר צודק בכ-80%-90% מהרעיון המרכזי:
פימי אינה הוכחה לכך שמשקיע רגיל יכול בקלות להכות את מדד ה-S&P 500 לאורך עשרות שנים.
היא הוכחה לכך שבעלות, שליטה, מומחיות תפעולית, גישה לעסקאות פרטיות, מינוף ויכולת השבחה יכולים לייצר תשואות חריגות.
השאלה האמיתית איננה האם פימי טובה יותר ממדד.
השאלה היא האם למשקיע רגיל יש דרך ריאלית לשחזר את מה שפימי עושה.
עבור כמעט כל המשקיעים בעולם, התשובה היא לא. לכן המסקנה המעשית של המאמר, שהשקעה פאסיבית נשארת הבחירה ההגיונית לרוב האנשים, עדיין עומדת גם אם פימי הצליחה להשיג תשואות גבוהות בהרבה.
-
@העץ-הרענן הרבה פעמים כשאני קורא פוסטים שנכתבו ע"י AI אני שואל את עצמי "למה הוא לא שיתף אותנו בפורמפט וזהו"?
-
@העץ-הרענן הרבה פעמים כשאני קורא פוסטים שנכתבו ע"י AI אני שואל את עצמי "למה הוא לא שיתף אותנו בפורמפט וזהו"
רשעות.
@העץ-הרענן יישר כח על המאמרים אני מציע לך למרות שזה קשה לא להתרגש בדרך כלל מי שפחות אנושי קשה לו לזהות מה אנושי ומה מלאכותי.
-
@העץ-הרענן יישר כח על המאמרים אני מציע לך למרות שזה קשה לא להתרגש בדרך כלל מי שפחות אנושי קשה לו לזהות מה אנושי ומה מלאכותי.
-
@העץ-הרענן
שוב זה המקום להודות לך על המאמרים הנפלאים והמחכימים של
אני חושב שתכתוב בחתימה שלך איש המאמרים של בנקל
אני אישית מאוד נהנה ומחכים מהמאמרים שלך -
@העץ-הרענן
שוב זה המקום להודות לך על המאמרים הנפלאים והמחכימים של
אני חושב שתכתוב בחתימה שלך איש המאמרים של בנקל
אני אישית מאוד נהנה ומחכים מהמאמרים שלך -
@העץ-הרענן הרבה פעמים כשאני קורא פוסטים שנכתבו ע"י AI אני שואל את עצמי "למה הוא לא שיתף אותנו בפורמפט וזהו"
רשעות.
@העץ-הרענן סליחה — לא הייתה כוונה כזו — (אגב מאיפה הבאת את המקפים הארוכים?)
-
@יצירתי שמך נאה לך.
@יצירתי שמך נאה לך.
עד הסטארט אפ הבא
שיקרא AI יצירתי -
@העץ-הרענן סליחה — לא הייתה כוונה כזו — (אגב מאיפה הבאת את המקפים הארוכים?)
-
@העץ-הרענן סליחה — לא הייתה כוונה כזו — (אגב מאיפה הבאת את המקפים הארוכים?)
-
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
הרשמה התחברות
