דילוג לתוכן

גמל להשקעה על הבעל או האישה?

פנסיה, גמל וקרנות השתלמות
4 3 96 2
  • תמיד חשבתי שעדיף על האישה, בגלל נקודות זיכוי שיש לה יותר מהבעל
    בימים האחרונים התחלתי לחשוב שאולי עדיף על הבעל, כי מעל שכר בינוני ומעלה היא כבר מתחילה לנצל נ"ז בגלל השכר שלה...

    מה אומרים המייבינים?
    תודה מראש!

  • תמיד חשבתי שעדיף על האישה, בגלל נקודות זיכוי שיש לה יותר מהבעל
    בימים האחרונים התחלתי לחשוב שאולי עדיף על הבעל, כי מעל שכר בינוני ומעלה היא כבר מתחילה לנצל נ"ז בגלל השכר שלה...

    מה אומרים המייבינים?
    תודה מראש!

    @דרור
    למיטב ידיעתי זה לא משנה,
    בכל מקרה ההכנסות מרווחי הון, נחשבים על הבן זוג שמשתכר הכי הרבה,
    במקרה הזה - האשה.

  • @דרור
    למיטב ידיעתי זה לא משנה,
    בכל מקרה ההכנסות מרווחי הון, נחשבים על הבן זוג שמשתכר הכי הרבה,
    במקרה הזה - האשה.

    @צמיחה said:

    בכל מקרה ההכנסות מרווחי הון, נחשבים על הבן זוג שמשתכר הכי הרבה,

    גם אם זה על פי תז של הבעל?
    חידשת לי

  • @צמיחה said:

    בכל מקרה ההכנסות מרווחי הון, נחשבים על הבן זוג שמשתכר הכי הרבה,

    גם אם זה על פי תז של הבעל?
    חידשת לי

    @דרור said:

    גם אם זה על פי תז של הבעל?

    כן, אלא אם כן הבעל פתח את הקרן לכל הפחות שנה לפני החתונה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    12 פוסטים
    127 צפיות
    NAKARN
    @יצירתי למיטב ידיעתי יש להם גם כיום 0.6 הכי פשוט, תפנה לבנקל ותשאל אותם, כנס לאתר שלהם ותעלה צילום תז ויצרו איתך קשר ותוכל לשאול ולפתוח מיידית
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    89 צפיות
    ד
    שנת 2026 מביאה איתה שינוי במדרגות מס הכנסה שישאיר ליותר אנשים יותר כסף בבנק. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת ב-30 שניות: מה השתנה? עד היום, מי שהרוויח מעל 16,150 ש"ח בחודש "קפץ" למדרגת מס גבוהה של 31%. החל מ-2026, הממשלה מרחיבה את מדרגת המס הנמוכה (20%) כך שתחול עד לשכר של 19,000 ש"ח. כמה כסף זה שווה לכם? השינוי הזה פונה בדיוק למעמד הבינוני. אם אתם מרוויחים באזור ה-19,000 ש"ח ומעלה, אתם הולכים לשלם פחות מס על חלק משמעותי מהשכר שלכם. בשורה התחתונה: מדובר בתוספת של כ-313 ש"ח נטו בכל חודש ישירות לתלוש השכר. בשנה שלמה, זה מצטבר ליותר מ-3,700 ש"ח שנשארים אצלכם במקום לעבור למדינה. למי זה רלוונטי? בעיקר לשכירים ועצמאיים שמרוויחים בין 16,000 ל-25,000 ש"ח בחודש. אם אתם בטווח הזה, צפויה לכם "העלאה" בנטו בלי שהבוס יצטרך להוציא שקל נוסף.
  • 0 הצבעות
    3 פוסטים
    186 צפיות
    רחל עומסיר
    ודאי - מקיפה! בפרישה אחוז הבטחת תשואה גבוה יותר וזה חשוב ואין אפשרות כבר להעביר. גם כיום זה חשוב בנוסף לא לוותר על כיסוי ביטוחי לצערי אני מכירה כמה שממש חיים מקצבאות נכות מהקרן וכן כאלה שקצבאות שאירים מפרנסות אותם
  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    344 צפיות
    צ
    @רואה-את-הנולד @דרור אני רק יודע להגיד שזו הטבה על הפרשות נוספות, זה לא קשור לפנסיה, כי זה הפרשות בגין רכיבים לא פנסיוניים. לכן זה בקופת גמל בפני עצמה. לגבי קרן השתלמות למורים וגננות, זה מוצר שמיועד לאלו שיוצאים לשנת שבתון. וזה לא מוצר עם הטבות מיוחדות [חוץ מהדמי ניהול הנמוכים]. יש בזה אריכות כאן באשכול אחר.
  • 0 הצבעות
    7 פוסטים
    431 צפיות
    shimonS
    @צמיחה יש שרשור מיוחד בנושא זה https://forum.benakel.org/post/907