דילוג לתוכן

לשכור דירה שעשויה להימכר?

נדל"ן ומשכנתאות
8 6 122 6
  • כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!

  • כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!

    @דל-גאה
    אני רק מוסיף עוד צד,
    ייתכן שבעוד שנה המחירים יעלו.
    ולא בטוח שהכסף שתספיק לחסוך יהיה שווה את העלייה במחירים.

  • כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!

    @דל-גאה
    אני עברתי לפני חצי שנה גם כן, מבית שמש ל---עמנואל...
    וגם כן נכנסתי לדירה שהיתה בהליכי מכירה
    והיה סעיף בחוזה,
    שאם הדירה תמכר
    ואם התשלום יסודר
    ואם הקונה ירצה להכנס
    אז אני צריך לצאת,
    וכמובן --- שכל זה קרה תוך חודש.
    המעבר בפעם השניה היה קשה מאוד
    למפרע זה היה יותר טוב, כי מצאנו ב״ה דירה חדשה ויפה הרבה יותר
    אבל זה לא הדבר הכי מומלץ

  • תוך חודש זה אומר שהרבה מהדברים היו בקרטונים כך שהיה לכאורא יותר קל, לא?

  • כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!

    @דל-גאה said:

    כמו כל זו"צ, גם זמני הגיע לעזוב את המרכז [בזמננו זה כולל בי"ש, ביתר, ק"ס וכו'] והפור נפל על עיר צפונית שמתחרדת לאיטה... דא עקא: בעלי הדירה שאני מבקש לשכור הבהיר שברצונו למכור אותה, אלא שלעת עתה לא מצא קונה והוא משכיר אותה. ברצונו לשמור לעצמו את הזכות לפנות את השוכרים מהדירה במקרה של מכירתה, בהתראה של 3 חדשים. יצויין שביכולתי ב"ה לקנות את הדירה, אבל מחשש לאי- התאקלמות, אני מעדיף לחכות עם זה שנה בערך, ועל- הדרך לחסוך עוד קצת להון עצמי. ובכן, הדילמה: האם לשכור דירה שייתכן שאיאלץ להתפנות ממנה בתוך 3 חדשים? מצד שני, בהחלט הייתי קונה אותה מצד עצמה ומצד המחיר, אבל מי יודע אם ארצה להישאר בעיר הזו? [כמובן שבמקרה שאשכור אותה אשריין לי זכות קדימה לקנייה, גם מצד דינא דבר- מצרא...] ועוד- החלטה על קנייה כזו עלולה להתקבל מתוך לחץ, בעוד שההון העצמי לא באמת מספק, אז למה למהר?...ותשועה ברוב יועץ!

    יש כאן סיבה טובה לא לשכור את הדירה, ועוד לא דברת על זה שבאים מפעם לפעם לקוחות לראות את הדירה שזה חוסר נוחות.
    האם המחיר הוא כל כך אטרקטיבי שזה שווה לך? לא כתבת סיבות למה להסכים לזה

  • למה להסכים? מדובר בדירה איכותית, ולא מצאנו דירה נוספת ברמה כזו במחיר הזה. אם היה מדובר על קנייה מיידית לא הייתי מסתפק כלל, אבל אני צריך לוודא שאני מוכן לגור בעיר הזו... יש שיקול נוסף: די קשה למכור דירות בסביבה, והוא אכן לא מצא קונה עד כה. האם לחשוש שכעת ימצא? [מה גם שיש לו כעת קונה פוטנציאלי- הלא הוא אנוכי הקטן...]

  • הקושי הגדול בשכירות דירה זה חוסר היציבות וזה מעמיק את זה משמעותית,,
    מעבר דירה הוא דבר יקר, אם תצטרכו לעבור שוב זה ינזק כלכלי,
    בנוסף לעצם המעבר, חוזה חדש הוא תמיד יקר יותר מהארכת חוזה, עוד שיקול לחפש דירה עתיד ארוך.

    כל זה בנוסף לטרטור בלהראות דירה לקונים פונטציילאים שזה חוויה לא נחמדה בעליל.
    לדעתי בשוק דבר כזה מתומחר משמעותית יותר זול,
    אם המחיר זול משמעותית יש מקום לשקול, אם לא, אז חבל.

    לא נראה לי שהשיקול אולי לקנות אותה מכריע בכל זה.

  • בכל דילמה כלכלית, שאלת השאלות היא האם החסרון מתומחר.
    בדילמה שלך ישנם שתי שאלות 1. האם איכות הדירה והמחיר שווים את חוסר היציבות וההפרעה של הקונים?
    התשובה לזה תלויה בך, יש אנשים שיותר קשה להם עם זה ויש שאין להם בעייה.
    ולכן לא תוכל לקבל לזה עזרה מאנשים אחרים ובפרט כאלו שלא מכירים אותך.
    הדילמה השנייה היא, יכול להיות שהדירה הזמנית היא היותר יקרה. במידה ותצטרך לעזוב עוד חודש למשל, תסכים איתי שזה לא שווה.
    לכן אתה צריך לבנות את החוזה בצורה מדורגת שבה לא אתה לוקח את כל הסיכון הכלכלי, אלא אתה מתחלק בו עם הבעלים.
    לדוגמא אפשרות אחת. במידה והדירה נמכרת תוך X אתה מפנה את הדירה תוךY חודשים ומשלם Z על החודשים הנותרים.
    אם יקח יותר זמן למכור את הדירה תוכל לקחת בחשבון זמן פינוי שבו אתה משלם יותר ממחיר החוזה בלי להנזק.
    אין שום סיבה בעולם שאתה תישא בכל הסיכון הכלכלי, בשעה שגם לבעל הדירה יש אינטרס שהיא תהיה מושכרת.

נושאים מוצעים


  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    135 צפיות
    ו
    הרגע בדקתי. פתוח.
  • דירה מפוצלת בבאר שבע

    נדל"ן ומשכנתאות נדלן דירה להשקעה
    3
    0 הצבעות
    3 פוסטים
    59 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @עיניו-בראשו said: זו השקעה מומלצת? תלוי למי. מי שאין לו אפשרות להיכנס להשקעה אחרת ורוצה להיכנס לנדל''ן- זה המקום שמעניק את התשואה הטובה ביותר. @עיניו-בראשו said: האם ישנו מנהל נכסים טוב (שמשכיר את הנכס ודואג לגביית השכירות)? לא, אין כזה דבר. בגלל כל המתווכים שמוכרים דירות שנחשבות טובות, והם מפוצלות באופן גרוע, אין חברות טובות לניהול נכס. אם רכשת ממתווך טוב הוא יסייע לך לנהל. @עיניו-בראשו said: האם כדאי לפצל לבד, או לקנות מפוצל? תלוי כמה הון עצמי אתה מביא איתך- דירה לפני פיצול דורשת יותר הון עצמי, ומצד שני אם זו דירה שניה זה פחות מס רכישה. @עיניו-בראשו said: האם הפיצול מעלה את ערך הדירה ביחס לעלויות הפיצול? לא, וייתכן שאפילו לא מכסה את ערך הפיצול (אלא אם כן תמצא משקיע למכור לו...) @עיניו-בראשו said: האם ניתן למצוא נכסים שמכסים את המשכנתא + הכנסה חודשית? תלוי- האם יש לכם הון עצמי. כמה? אם מביאים את ההון העצמי ממשכנתא, השכירות לא מכסה את המשכנתא, לפחות לא בנכסים טובים. מי שאומר לכם כך- אני הייתי חוששת מאוד. @עיניו-בראשו said: האם ישנה מניעה הלכתית (להשכרה לשאינם שותו"מ)? כל אחד וההכרעה שלו. @שואף-ליותר said: האם התרחשה תחיית המתים בבית הקברות למשקיעים?! מי שנכנס להשקעה לטווח ארוך, באיזורים טובים, בקומות טובות, בגודל דירה מתאים, באיכות בנייה טובה, ונכנס להשקעה לאורך זמן, יכול להרוויח מאוד בעז''ה. רק היום חברת בית ירושלמי, שבונה בירושלים ובעוד הרבה מקומות חתמה על פינוי בינוי שלישי בבאר שבע להקמת 2000 יח''ד- היא לא יודעת כמה דירות לא מכורות יש בבאר שבע? אלא היא גם רואה לטווח ארוך ושווה לה להיכנס כעת כשהשוק לטובתה. אם אתם מחפשים מתווך אמין בבאר שבע- אפשר לקבל אצלי פרטים באישי.
  • 1 הצבעות
    5 פוסטים
    193 צפיות
    מרים-הורביץ נכסיםמ
    @מבין-עניין said: בקיצור החישוב לא מדוייק. לגמרי. במחשבונים אחרים שלהם בנדל''ן ידעתי לזהות את זה לבד, בשוק ההון לא. @פושט-רגל-מרמה-ד said: א. הבדיקה מתבססת על נתוני עבר בעוד שהסיכוי שהעבר ישכפל את עצמו אפסי. התכוונתי גם למחירי השכירות. הסיכוי שמחירי השכירות יישארו כפי שהם אפסי לגמרי.
  • 5 הצבעות
    69 פוסטים
    2k צפיות
    ש
    כתב בסקר: מה דורש יותר טרחה שוק ההון או נדל"ן?: @משהמשה חושב שהאסטרטגיה היחידה היא לחסוך כל חודש סכום יפה @אפ_על_פי_כן נראה שזה נכון גם במקרה שלך… בעז״ה שתצליח בזה
  • מגרשים בחירן

    הועבר נדל"ן ומשכנתאות חירן מגרשים נדלן השקעות
    6
    0 הצבעות
    6 פוסטים
    506 צפיות
    מ
    אם זה משווק ע"י ברנדווין, אז יש להם שם טוב. בכל מקרה - התאמה אישית ללקוח זהו דבר קריטי. אחרת גם כשההשקעה עצמה היא בסדר - חוסר ההתאמה עלול לגרום להפסדים גדולים. מהיכרות בסיסית שלי עם החברה הנ"ל, כדאי מאוד לקחת יועץ חיצוני.