דילוג לתוכן

בקרן פנסיה S&P500 בהראל - לא זכאים להלוואה מהפנסיה.

  • רק מעלה נקודה שאולי לא כולם יודעים.
    כידוע בנקל ממליצים לעבור להראל למסלול הנ"ל אך יש לדעת שבמסלול זה אין זכאות להלוואה.
    (כידוע הלוואות מקרנות פנסיה והשתלמות הם ההלוואות הכי זולות בשוק (למעט משכנתא) בגלל שיש להם ביטחון כספי בכך שהכסף בכל אופן מופקד אצלהם, וכמובן שהכסף לא יוצא מהקופה עצמה וממשיך לצבור תשואה פשוט הוא כפיקדון אצלם ומקבלים בדרך כל לפחות P-0.5 אם לא יותר.)
    כאמור א"א לקבל במסלול הנ"ל ובשביל לקבל צריך לעבור מסלול
    אבל אחרי קבלת ההלוואה אפשר לחזור, אבל לכאו' לעבור מסלול זה להוציא את הכסף וההשקעה הנ"ל וזה לכאו' צריך להיות חכם גדול לדעת מתי לצאת,לא?.
    בכל אופן עוד מידע חשוב שאפשר לקבל הלוואה מינימום 20 אלף ועד 30% מהתגמולים (אפשר לראות במסלול האישי)

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1 said:

    אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    אין כזו חובה!
    וכל חברה יש לה כללים משלה

  • אתה בטוח שאין אפשרות כי כמדוני זה חוה חוקית שלהם לתת לך הלוואה

    @דוד-משה-1
    דיברתי איתם וזה מה שנאמר.
    כמובן שהם לא חייבים להלוואות לך כלום

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    כי מה? הם לא סומכים על היתר עיסקא?
    אז בעצם אני צריך לעבור למסלול ללא כשרות ע"מ לקבל הלוואה?

  • אין אפשרות להלוואה בעקבות הוראה של גלאט הון.
    זאת הסיבה היחידה.

    @רחל-עומסי
    גלאט הון לא אשמים. והראיה, שבחברות אחרות ניתן לקבל הלואות, גם מי שנמצא במסלול של גלאט הון.
    זה נכון שגלאט הון לא נותנים לחברות לתת הלואה ממסלול בפיקוחם, כי זה נחשב הלואה מהעמיתים.
    אבל ממסלול S&P 500 לא צריך להגיע לגלאט הון, כי אף חברה אינו יכול להוציא הלואה, כי הרגולציה לא נותנת.

    אבל אין מניעה לחברה לתת הלואה, כי הכסף אינו חייב להגיע מאותו מסלול. וברוב החברות פשוט מביאים לך הלואה ממסלול הכללי/גוי גיל. בהראל לא אוהבים לתת הלואה ממסלול למסלול, ולכן אצלם זה קשה.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

  • תכלס
    לא הצלחתי להוציא הלוואה מהראל אפילו כנגד קופת גמל להשקעה.
    א. זה סותר לחלק גדול מהרעיון של העדפת קופת גמל על פני מסחר עצמאי, וכלל ההמלצה של בנקל ושאר גורמי המקצוע לאפשר הלוואה במצב שלא כדאי למשוך את ההשקעה.
    אשמח לדעת על פתרון ישים.
    ב. להבנתי גלאט הון בכלל אוחזים שיש בזה איסור ריבית בעצם הדבר של הלוואה כנגד חסכון.

    @צדיק-יסוד-עולם
    אולי יש אפשרות שתוכל לקבל ממסלול כספי (בפנסיה קיימים הלואות מהמסלול, בשאר המוצרים לא).

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    4 פוסטים
    127 צפיות
    צ
    @S1252 ברור שלא כדאי לחכות, קודם כל תפתח פנסיה ברירת מחדל, שם תקבל את הדמי ניהול הכי זולים למתחילים - 1% מהפקדה 0.22% מהצבירה. החל מיוני 2025 ניתן להצטרף לקרן ברירת מחדל ללא מילוי טפסים ושאלון בריאות, רק בהתאם ל: אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 7, 8 או 9, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אינפיניטי אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 4, 5 או 6, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מור אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 2 או 3, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של אלטשולר שחם. אם ספרת הביקורת של העובד היא אחת הספרות 0 או 1, יצורפו עובדים אלה לקרן הפנסיה של מיטב. במידה ורוצים קופה אחרת יש למלא טופס הצטרפות ושאלון בריאות (שאלון בריאות רק אם אין קופה פעילה אחרת שמניידים אליה). קה"ש תפתח דרך בנקל - הם פותחים בהראל בדמי ניהול 0.6. תבחר לך מסלול מנייתי כשר - לטווח הארוך. או מסלול הלכה של אינפיניטי. ותתחיל להתעמק בנושא. כמובן שתמיד תוכל לשבת עם איש מקצוע ולקצר את הלמידה. בהצלחה.
  • 4 הצבעות
    2 פוסטים
    138 צפיות
    בוטח בה'ב
    @רחל-עומסי את מעלה כאן נושא חשוב מאוד! בדיוק לא מזמן הגיעה אלי עצמאית בהווה שכירה בעבר בגיל קרוב לפרישה והתברר שאיפה שהיא עבדה בעבר לא הפרישו לה ואז היא אמרה שלא תריב בשביל 20,000 ש"ח ובתור עצמאית היא גם כן לא הפרישה מה שאומר שביום שהיא תפסיק לעבוד היא צריכה למצוא הכנסות מהנכסים הקיימים שלה במקרה הטוב.... פנסיה זה לא לוקסוס זה השתדלות הכרחית להמשך החיים ולזקנה בכבוד לפעמים אני פוגש אנשים שאומרים בסדר גם אם אני לא אטפל בפנסיה אז לא יהיה לי עשרות מיליונים אבל יהיה קצבה יפה זה לא נכון! שבודקים במחשבוני ריבית דריבית קצבה של עשרות אלפים נשמע לנו הרבה אבל אם זה יהיה הפנסיה הממוצעת בעוד 30 40 שנה אז מי שלא טיפל ודאג לזה היום יהיה חלילה עני לסוף ימיו וגם אם יהיה לו קצבה של 18 אלף זה יהיה שווה ערך לשכר מינימום
  • 0 הצבעות
    18 פוסטים
    512 צפיות
    צ
    @שמיל-שמיל אני לא יכול להכפיש חברה, אבל יכול לציין שאשתי עבדה כמנהלת תיקי לקוחות ועיקר הבעיות מדיווחים כוזבים ועוד היה איתם. ברמה שכמעט פנו בתלונה למשרד האוצר. חשוב לציין שיש טעויות בכל מקום, ולכן חובה לעקוב אחרי ההפקדות.
  • 1 הצבעות
    2 פוסטים
    207 צפיות
    ש
    תלוי אלו מסלולים לקחת ובאיזה בנק במסלול הפריים העדכון הוא מיידי במסלולים שמשתנים לפי האג״ח תלוי מתי הבנק מעדכן והאם האג״ח ירדה
  • 0 הצבעות
    21 פוסטים
    743 צפיות
    ברכת ה' תעשירב
    @רחל-עומסי כתב ב"פנסיה" בגיל 33: רק לאחר גיל 60 על זה נידון האשכול - פנסיה לגיל הזקנה