דילוג לתוכן

מסחר יומי - למה זה לא משתלם ?

הועבר מסחר עצמאי
55 17 2.5k 14
  • מצטט מאשכול אחר:

    @ביזנייעס כתב בהמדריך למשקיע המתחיל:

    הפגישה הראשונה שלי עם שוק ההון הגיעה מפרסומת, 
    פרסומת נוצצת ומושכת שבישרה לי על הכנסות של 20,000 ₪ בחודש, בשעתיים עבודה יומיות, 
    האמת הסתנוורתי, פעמוני גאולה הדהדו באוזניי, וחיכיתי בכליון עיניים לוובינר המובטח. 
    את הציפייה העברתי בשיטוטים ברשת, שכללו את מילת החיפוש שוק ההון. 
    הזמן חלף וההתלהבות שככה, כבר הבנתי שאני לא עומד לפגוש את ממציא הגלגל או את קולומבוס, אך התקווה עוד בערה בי, 
    כך מצאתי את עצמי מכלה את מעותי הבודדות, על שלל קורסים ממגוון מרצים ונוכלים, ועוד לא מצאתי את הבשורה. 
    ניסיתי לסחור מעט, אך בהתאם לכספים שהשקעתי, הרווחים לכשהיו, היו דלים.

    @ביזנייעס נשמח להחכים עוד !

  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

    @משקיע-טכני said:

    אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.

    זה מצויין שתמיד יש מישהו שכותב דברים חדשים ומציג דעת נוספת,
    אבל אל תתרגש אם יכתבו אחרת

    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי),

    בהתחלה זה היה נראה לי סתירה מיניה וביה, אתה חושב שאפשר להצליח וכרגע אתה נמצא בהפסד משמעותי.
    אבל התבוננתי שלא כתבת שאפשר להצליח אלא שאתה חושב.
    אני באמת מאחל לך בהצלחה,
    אשמח שתעדכן בעוד שנה האם הברכה שלי התקיימה.

    אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.

    אתה לא היחיד, כך זה אצל רוב המשקיעים.
    זה בדיוק ההבדל בין דמו למסחר אמיתי,
    במסחר דמו אין את ההחלטות הרגשיות שמטעות במסחר עצמאי.

    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.

    יפה מאוד שהם רוצים לעזור, אבל אל תאמין שזה הסיבה שהם פונים לקהל הרחב.

    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.

    ובכל זאת אתה חושב שאפשר להצליח,
    אתה מתכונן בהמשך להיות זמין כל היום, או ללמוד 3 סדרים?

    ודרך אגב, אני מאוד מעריך אותך שלמרות שאתה יודע שאתה יכול להפסיד כסף, בכל זאת אתה לומד 3 סדרים.

  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

    @משקיע-טכני said:

    אני אברך 3 סדרים ביום

    העניין הוא לא ליהות אברך 3 סדרים, אלא האם אפשר להמשיך ליהות שקוע בלימוד.

  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

    @משקיע-טכני said:

    כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי

    @משקיע-טכני said:

    אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה

    ומאידך

    @משקיע-טכני said:

    אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה.

  • @משקיע-טכני said:

    אני אברך 3 סדרים ביום

    העניין הוא לא ליהות אברך 3 סדרים, אלא האם אפשר להמשיך ליהות שקוע בלימוד.

    @מתיתיהו אחת המעלות העיקריות בניתוח טכני זה הניתוק מהצורך בניתוח עומק של החברה שאני מתכנן להחזיק. ההחלטה מתבססת רק על הגרף ללא צורך במקורות מידע נוספים. ברור שיש צורך לוודא שמדובר בחברה עם עתיד ולא בהשקעה שתסתיים בכשלון, אבל זה בירור חד פעמי שאני עושה בעזרת AI בדרךכלל, או על סמך העדכונים שאני מתעדכן בהם.
    בזמן שאני לא מול המסך אין לי מחשבות על שוק ההון מהסיבה הפשוטה שכמעט אין לי נתונים שאני יכול לחשוב עליהם. ברור שמדי פעם אני יכול לתכנן פעולות לביצוע, אבל זה תופס את הראש במידה פחותה כמו רשימת הקניות שמחכה לי לאחרי הצהריים.
    זה התחושה שלי, אבל כמובן שיכול להיות אברך שיהיה לו קשה יותר להיות שקוע בלימוד ואני לא יכול להמליץ בצורה גורפת שאברך יכול להתעסר במסחר בשוק ההון בלי שום הפרעה ללימוד שלו.

  • @משקיע-טכני said:

    אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.

    זה מצויין שתמיד יש מישהו שכותב דברים חדשים ומציג דעת נוספת,
    אבל אל תתרגש אם יכתבו אחרת

    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי),

    בהתחלה זה היה נראה לי סתירה מיניה וביה, אתה חושב שאפשר להצליח וכרגע אתה נמצא בהפסד משמעותי.
    אבל התבוננתי שלא כתבת שאפשר להצליח אלא שאתה חושב.
    אני באמת מאחל לך בהצלחה,
    אשמח שתעדכן בעוד שנה האם הברכה שלי התקיימה.

    אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.

    אתה לא היחיד, כך זה אצל רוב המשקיעים.
    זה בדיוק ההבדל בין דמו למסחר אמיתי,
    במסחר דמו אין את ההחלטות הרגשיות שמטעות במסחר עצמאי.

    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.

    יפה מאוד שהם רוצים לעזור, אבל אל תאמין שזה הסיבה שהם פונים לקהל הרחב.

    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.

    ובכל זאת אתה חושב שאפשר להצליח,
    אתה מתכונן בהמשך להיות זמין כל היום, או ללמוד 3 סדרים?

    ודרך אגב, אני מאוד מעריך אותך שלמרות שאתה יודע שאתה יכול להפסיד כסף, בכל זאת אתה לומד 3 סדרים.

    @צמיחה אני מנהל את המסחר בדמו בדיוק כמו במסחר האמיתי, בלי לקיחת סיכונים מיותרים. המניות שאני קונה בכסף הן מתוךמה שאני בוחר גם בדמו כך שאני צריך לשקול היטב כל קנייה שלי.
    אני מסכים עם זה שתמיד יהיה הבדל בין משחק למציאות אבל משתדל לפעול לפי הכללים שלי.
    אחד הדברים הכי קשים בלמידת מסחר זה היכולת ללמוד מטעויות ולא לחזור עליהן שוב, אבל זו הדרךהיחידה ללמוד, ואם בעבר הייתי מתוסכל מזה שאני משקיע כסף והשוק הולך נגדי, כיום אני לפחות יודע להצביע מה היתה הטעות שלי.
    אני יודע שאין משקיע שלא טועה, אבל משתדל שההפסד יהיה בכפיות והרווחים יהיו בקערות.

  • בנוגע לשאלה האם אני מתכוון להשקיע יותר שעות ביום התשובה יותר מורכבת. אין לי כוונה לוותר על הסדרים לצורך מסחר, בוודאי לא לפני שאני צובר הון משמעותי. מהנסיון הדל שלי זה לא באמת עוזר לשבת שעות מול המסך, ועדיף לחלק את הזמן ל׳ביקורים׳ קצרים יותר פעמיים או שלוש בזמן המסחר.
    את הניתוח הטכני אני מעדיף לבצע בזמן שהשוק סגור, כשקל להתרכז בלי רעשי רקע. אני מסמן לי נקודות עניין עם התראות, ובזמן המסחר עצמו אני רק עוקב אחרי השינויים בהתאם לתכנון המקדים שלי.
    אולי כשיצטבר לי נסיון אני אנסה להשריע בלמידת מסחר קצר טווח, שהוא מסוכן הרבה יותר, אבל ניתן להרוויח בו יותר בניצול הזדמנויות. אני מבין את הסטטיסטיקה שאומרת שרוב מוחלט של הסוחריים היומיים מפסידים כסף, אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק. אז אני מחכה בסבלנות, ומשקיע את הזמן שלי בלימוד כשאני מאמין שזה ההשתדלות העיקרית לברכה בפרנסה.

  • בנוגע לשאלה האם אני מתכוון להשקיע יותר שעות ביום התשובה יותר מורכבת. אין לי כוונה לוותר על הסדרים לצורך מסחר, בוודאי לא לפני שאני צובר הון משמעותי. מהנסיון הדל שלי זה לא באמת עוזר לשבת שעות מול המסך, ועדיף לחלק את הזמן ל׳ביקורים׳ קצרים יותר פעמיים או שלוש בזמן המסחר.
    את הניתוח הטכני אני מעדיף לבצע בזמן שהשוק סגור, כשקל להתרכז בלי רעשי רקע. אני מסמן לי נקודות עניין עם התראות, ובזמן המסחר עצמו אני רק עוקב אחרי השינויים בהתאם לתכנון המקדים שלי.
    אולי כשיצטבר לי נסיון אני אנסה להשריע בלמידת מסחר קצר טווח, שהוא מסוכן הרבה יותר, אבל ניתן להרוויח בו יותר בניצול הזדמנויות. אני מבין את הסטטיסטיקה שאומרת שרוב מוחלט של הסוחריים היומיים מפסידים כסף, אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק. אז אני מחכה בסבלנות, ומשקיע את הזמן שלי בלימוד כשאני מאמין שזה ההשתדלות העיקרית לברכה בפרנסה.

    @משקיע-טכני said:

    אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק.

    תוכל לשתף אותנו מי הם, ואיך אתה יודע שהם אכן מרויחים?

  • @משקיע-טכני said:

    אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק.

    תוכל לשתף אותנו מי הם, ואיך אתה יודע שהם אכן מרויחים?

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

  • @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    @משקיע-טכני said:

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    אני לא הייתי מתרשם מהדיווחים הללו. השאלה לא האם הלך לכמה מהם חלק מהזמן או אפילו הרבה זמן אלא א. כמה מהם מצליחים להרוויח לאורך זמן וב. כמה זמן הם נשארים 'על הגלגל'. יש אינספור מחקרים שמראים שאחוזי הכשלון בדברים האלה הם באיזורי 90 אחוז ומעלה (וציניקים יאמרו: 90% מפסידים ו-10% שקרנים. צריך לקחת בחשבון שאנשים לא אוהבים לדווח על כשלונות). אין סיבה מיוחדת להניח שדווקא אתה תצליח להכות את הסטטיסטיקה. בסופו של דבר הפסאבדו-אומנות הזו חיזוי עתידות ע"י ניתוח טכני או אחר הוא דבר שהכשל שלו נמצא בתוכו - אם היה כל כך קל לחזות את העתיד, לא היה לזה שום משמעות, ודו"ק.

    וזה לפני המחיר שהדבר הזה גובה ממך במנוחת הנפש, בפניות ובשקיעות בבית המדרש. לצערי אני מכיר את הסיפורים על "כמה דקות ביום" יותר מדי טוב.

  • @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    @משקיע-טכני
    האם תוכל לגלות איך אתה קורא לעצמך באותה קבוצה קטנה של משקיעים, אני חושש שגם אני נמצא באותה קבוצה, ודוקא התובנות שלי שונות.

  • @משקיע-טכני said:

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    אני לא הייתי מתרשם מהדיווחים הללו. השאלה לא האם הלך לכמה מהם חלק מהזמן או אפילו הרבה זמן אלא א. כמה מהם מצליחים להרוויח לאורך זמן וב. כמה זמן הם נשארים 'על הגלגל'. יש אינספור מחקרים שמראים שאחוזי הכשלון בדברים האלה הם באיזורי 90 אחוז ומעלה (וציניקים יאמרו: 90% מפסידים ו-10% שקרנים. צריך לקחת בחשבון שאנשים לא אוהבים לדווח על כשלונות). אין סיבה מיוחדת להניח שדווקא אתה תצליח להכות את הסטטיסטיקה. בסופו של דבר הפסאבדו-אומנות הזו חיזוי עתידות ע"י ניתוח טכני או אחר הוא דבר שהכשל שלו נמצא בתוכו - אם היה כל כך קל לחזות את העתיד, לא היה לזה שום משמעות, ודו"ק.

    וזה לפני המחיר שהדבר הזה גובה ממך במנוחת הנפש, בפניות ובשקיעות בבית המדרש. לצערי אני מכיר את הסיפורים על "כמה דקות ביום" יותר מדי טוב.

    @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

  • @משקיע-טכני
    האם תוכל לגלות איך אתה קורא לעצמך באותה קבוצה קטנה של משקיעים, אני חושש שגם אני נמצא באותה קבוצה, ודוקא התובנות שלי שונות.

    @צמיחה זה קבוצה שמתנהלת באפליקציית דיסקורד. לא בפורום חרדי

  • @צמיחה זה קבוצה שמתנהלת באפליקציית דיסקורד. לא בפורום חרדי

    @משקיע-טכני
    ויש שם כאלו שכבר במשך כמה שנים מנצחים את המדד?

  • @משקיע-טכני
    ויש שם כאלו שכבר במשך כמה שנים מנצחים את המדד?

    @צמיחה רוב החברים מנצחים את המדד בפער גדול, אבל באמצעות השקעה מסודרת. רובם לטווח ארוך או בינוני וחלקם עושים גם סווינגים לטווח של ימים בודדים. המסחר התוך היומי זה רק בודדים שמתעסקים איתו באופן קבוע ומדי פעם יש כאלה שמצטרפים בסכומים קטנים כשיש משהו מעניין.
    דווקא בגלל שמדובר במשקיעים עם נסיון הם מבינים את הסיכון במסחר לטווח קצר והם נותנים למקצוענים להתעסק איתו ברצינות.

  • @צמיחה רוב החברים מנצחים את המדד בפער גדול, אבל באמצעות השקעה מסודרת. רובם לטווח ארוך או בינוני וחלקם עושים גם סווינגים לטווח של ימים בודדים. המסחר התוך היומי זה רק בודדים שמתעסקים איתו באופן קבוע ומדי פעם יש כאלה שמצטרפים בסכומים קטנים כשיש משהו מעניין.
    דווקא בגלל שמדובר במשקיעים עם נסיון הם מבינים את הסיכון במסחר לטווח קצר והם נותנים למקצוענים להתעסק איתו ברצינות.

    @משקיע-טכני
    במשך כמה שנים הם כבר מנצחים את המדד?

  • @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    @משקיע-טכני said:

    @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    שנה לעניין זה זה בהחלט "חד פעמי".

    אין נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית כמסוגלים להקנות יתרון מובהק, והדינמיקה של המסחר הזה מובילה בדרך הבטוחה להפסד. זו הסטטיסטיקה האמיתית כאן. כל השאר זה אותו יצרישן של רצון לגרוף הון קל.

    חיזוי העתיד הוא לא כלי לא קל אלא כמעט בלתי אפשרי (למה כמעט? כי יש מליארדר שהצליח לפענח את הנוסחה בעזרת סוללה עצומה של מתטיקאים, אבל הוא לא רץ למכור קורסים אלא השאיר את הנוסחה לעצמו). מי שחושב שיש לו את כדור הבדולח, הוא עלול להתפוצץ לו בפרצוף. אין רחמים בדברים האלה.

    וורן באפט לא נמנע מלקנות כי השוקיקר, זו טעות נפוצה. הוא לא קונה כי אין מספיק חברות שעונות לאסטרטגיה שלו ברגע זה.

  • @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    @משקיע-טכני said:

    אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה

    גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע.

    אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.

    ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.

    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    אם הנתונים הוכחו לאורך השנים, אז למה המשקיעים המנוסים מצליחים רק 60%.
    וכמה זמן לוקח עד שמגיעים לתואר משקיעים מנוסים.
    אם הדרך לשם עם הרבה אכזבות, מי אמר שה-60% הצלחות מכסים על כל ההפסדים שבדרך.

  • @משקיע-טכני
    במשך כמה שנים הם כבר מנצחים את המדד?

    @צמיחה זה משנה אם 5 או 10 או 20?
    המבחן הוא האם השיטה עובדת

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    6 פוסטים
    134 צפיות
    מ
    ידיעה חשובה למסחר בפסגות אני מכיר לפחות שתי אנשים שהתחילו לסחור שם ולא נדרשו כלל להפקיד 10,000 ש"ח אחד אף הפקיד פחות מ 50 ש"ח וזה נפתח לו, איני לוקח אחריות כלל על מידע זה, @הון_כשר נכון אבל כמו שציינת בפייר יש רק קרנות נאמנות מחקות ולא קרנות סל מחקות שבמו שכתבת אין הרבה עם הכשר של גלאט הון דרך אגב אמנם אין דמי שמירה בפייר אבל יש עמלות קניה ומכירה של 0.08% וניתן להגיע ל 0.07% עם הטבות ומינימום של 3שקל לפעולה לעומת זאת בפסגות זה 0.06% ומינימום של 2 שקל זה פער של הרבה אחוזים במינימום.
  • 6 הצבעות
    1 פוסטים
    92 צפיות
    י
    האם גם הפנסיה שלך עברה ל־S&P 500? שמתי לב להרבה מאוד שאלות שעולות לאחרונה בין חברים ובפורומים, בין היתר גם כאן, שאלות שקשורות לכדאיות ההשקעה במדדי מניות לאורך זמן. לכן ישבתי לכתוב את הטור הבא, החשוב במיוחד משום שהוא עשוי למנוע טעויות יקרות בהמשך הדרך. שימו לב: אני לא נכנס כאן בכלל למהות ההשקעה במדדי מניות, אלא מתמקד באחד הסיכונים המרכזיים שלה - ההתנהגות של המשקיע בזמן משבר. אשמח מאוד לשמוע תגובות, הערות או הארות. אפשר לסכם את ההיגיון של השקעה פסיבית במדדי מניות רחבים במשפט אחד של ג'ון בוגל: "במקום לנסות למצוא את המחט בתוך ערימת השחת, פשוט קנה את כל ערימת השחת". במקום לנסות למצוא את המניה הבאה שתניב את התשואה הגבוהה ביותר, פשוט להיות הבעלים של כולן, וכך ליהנות מהממוצע של הכלכלה כולה. אחד הסיכונים המרכזיים בהשקעה במדדי מניות הוא מימוש התיק דווקא בתקופות ירידה. ולכן הגישה של המשקיע הפסיבי היא לא להיבהל מהתנודתיות, אלא להבין שירידות הן חלק טבעי מהדרך. מי שמצליח להישאר לאורך זמן, בסופו של דבר נהנה מהתיקון ומהצמיחה. רוב המשקיעים נמשכים לפשטות של ההשקעה הפסיבית. כאשר מסתכלים על הגרפים ועל העלייה המתמשכת לאורך השנים, ההשקעה נראית קלה, כמעט “אוטומטית”, ולכן נוצרת תחושה שגם בזמן משבר נעמוד בזה בלי קושי. זה מזכיר לי שאלה שאני אוהב לשאול: האם הייתם רוצים לזכות בלוטו, למרות שלא מעט מחקרים ועדויות מצביעים על כך שזוכים רבים מאבדים בסופו של דבר את הונם? ובכל זאת, כמעט כולם עונים מיד: “אצלי זה יהיה אחרת”. מדוע אנחנו כל כך בטוחים שאצלנו הדברים ייראו אחרת? קל לנו לחשוב בצורה הגיונית כאשר השוק עולה לאורך זמן. כולנו בטוחים שאין שום סיכוי שנממש הפסד בזמן ירידות. אבל בפועל, בני אדם פועלים לא רק מתוך היגיון, אלא גם מתוך פחד. תנסו לדמיין מצב שבו תיק השקעות של 400,000 ש"ח נחתך ל־200,000 ש"ח ונשאר תקופה ארוכה בירידות. האם גם אז תהיו בטוחים שלא תעשו טעויות? שלא תתחילו לחשוב שאולי “הפעם זה שונה”? צ׳ארלי מאנגר, שותפו הוותיק של וורן באפט ואחד המשקיעים המוערכים בעולם, אמר פעם שאם אינך מסוגל להגיב ברוגע לירידה של 50% בשווי תיק המניות שלך, תופעה שמתרחשת פעמיים־שלוש במאה שנה, כנראה ששוק המניות אינו מתאים עבורך. אז כיצד ניתן להשקיע בצורה אחראית, כאשר ברור שיש סיכוי שגם אנחנו נעמוד יום אחד מול ירידות חדות ופחד אמיתי? להלן כמה עקרונות שיכולים לסייע: א. להבין שכל השקעה כוללת סיכון אין השקעה בלי סיכון. אם הייתה דרך בטוחה להתעשר ללא אפשרות להפסד, כולם היו עושים זאת. דווקא האפשרות להפסיד היא חלק בלתי נפרד מהסיכוי להרוויח. גם אם השתכנעת שבטווח של 15 שנה “אין סיכוי להפסיד”, חשוב להבין שהסיכון האמיתי הוא מה יקרה עד שיחלפו אותן 15 שנים. ב. ללמוד לפני שמשקיעים אתם עומדים להשקיע מאות אלפי שקלים לאורך שנים? המינימום הנדרש הוא להקדיש לכך כמה שעות לימוד רציניות. מי שפועל רק כי “כולם עושים”, עלול לגלות שבשעת משבר הוא מתנהג בדיוק כמו העדר. ככל שתבינו טוב יותר במה אתם משקיעים, כך יגדל הסיכוי שתישארו רגועים גם בתקופות קשות. ג. להתחיל בהדרגה גם אחרי שלמדנו, עדיין זה לא מבטיח שנעמוד רגשית בירידות. לכן לפעמים נכון להתחיל בסכומים קטנים יחסית, לחוות תנודתיות אמיתית, ולבדוק כיצד אנחנו מגיבים כשהמספרים באמת נצבעים באדום. אם הצלחתם לעבור תקופה כזו בצורה שקולה, יש היגיון להניח שתוכלו להתמודד טוב יותר גם בסכומים גבוהים יותר. ד. לפני ההשקעה להיחשף גם לדעות נגד אל תקשיבו רק לתומכים. עוד לפני ההשקעה או כאשר ההשקעה נמוכה יחסית כשהכול עדיין רגוע, כדאי לקרוא גם ביקורות, לשמוע פודקאסטים של מתנגדים, ולהכיר את הטענות מהצד השני. אם גם אחרי החשיפה הזו אתם שלמים עם הדרך, יש סיכוי גבוה יותר שלא תיבהלו בכל כותרת מלחיצה. ה. פיזור ואג"ח פיזור נכון אינו מבטיח את הרווח המקסימלי, אבל בהחלט עשוי לצמצם סיכונים מיותרים. שקלו שלא לשים את כל הכסף במקום אחד, לא להיות תלויים לחלוטין בסקטור מסוים או במדינה אחת. שילוב מסוים של אג"ח בתיק עשוי להפחית תנודתיות ולאפשר לעבור תקופות קשות בצורה רגועה יותר. ו. “שגר ושכח” אחת הטעויות הנפוצות היא לבדוק את התיק ללא הפסקה. מי שנכנס להשקעה ארוכת טווח צריך להבין מראש שיהיו גם תקופות לא נעימות. מעקב אובססיבי אחרי כל ירידה קטנה בדרך כלל אינו תורם לקבלת החלטות שקולות. ז. להיזהר מצריכת יתר של חדשות כלכליות שמתם לב שכאשר יש תנודות במט"ח, הכותרות בדרך כלל ינוסחו בצורה מלחיצה? אם הדולר עולה, ידברו על היחלשות השקל. ואם הדולר יורד, ידברו על קריסת הדולר. התקשורת הכלכלית נוטה מטבע הדברים להבליט דרמות, ירידות ומשברים, משום שאלו נושאים שמושכים תשומת לב. בתקופות של לחץ, צריכה בלתי פוסקת של כותרות מלחיצות עלולה לגרום גם לאנשים שקולים לקבל החלטות מתוך פחד. ח. להכין מראש תוכנית מתי מורידים סיכון השקעתם כספים עבור חתונת ילד בעוד 15 שנים? תכננו מראש מתי אתם מתחילים להוריד סיכון. שנתיים לפני מועד הצורך בכסף? שלוש? ומה תעשו אם בדיוק אז יהיו ירידות? דווקא החלטות שמתקבלות בשקט, לפני הסערה, עשויות למנוע טעויות יקרות בזמן אמת. ט. לבדוק מראש אילו אלטרנטיבות עומדות לרשותכם מה יקרה אם בדיוק בזמן שתצטרכו את הכסף, השוק יהיה בירידות? בדקו מראש האם קיימת אפשרות אחרת לגשר על התקופה: חיסכון נוסף, קרן חירום, או פתרון אחר שיאפשר לכם לא לממש דווקא בזמן לחץ. י. לא למנף בלי להבין היטב את המשמעות מינוף, כלומר לקיחת הלוואה או משכנתא לצורך השקעה בשוק ההון, אינו משחק. כאשר משקיעים כסף שאינו שלכם, הלחץ הפסיכולוגי גדל משמעותית, ובהתאם גם הסיכוי לקבל החלטות שגויות בזמן משבר. יא. לא לקבל החלטות לבד בזמן לחץ רבים מתלבטים בין השקעה עצמאית דרך חשבון מסחר לבין השקעה באמצעות גוף מוסדי. לפעמים עצם העובדה שיש איש מקצוע נוסף בתהליך, סוכן ביטוח, יועץ השקעות או מתכנן פיננסי, יכולה לסייע למשקיע להימנע מהחלטות אימפולסיביות בזמן משבר. כי בסופו של דבר, הצלחה בהשקעות אינה תלויה רק בבחירת המסלול הנכון, אלא בעיקר ביכולת להישאר בו גם בתקופות שבהן הפחד משתלט על השוק. פעמים רבות, האתגר הגדול ביותר של המשקיע אינו השוק עצמו, אלא ההתמודדות מול הרגשות של עצמו. בהצלחה רבה! יהודה נפוסי יועץ ומאמן לכלכלת המשפחה YN607773@GMAIL.COM | 052-7607773 הטור נועד למטרות העשרה כללית בלבד ואינו מהווה ייעוץ השקעות אישי או המלצה לביצוע פעולה כלשהי בשוק ההון. לפני קבלת החלטות פיננסיות משמעותיות מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע מתאים.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    232 צפיות
    עומק הסיכויע
    @יוסףי מה הספקת להכיר עד עכשיו שאתה רוצה ללכת על זה?
  • 2 הצבעות
    9 פוסטים
    545 צפיות
    ר
    @אבישי כתב בטיפים להרצאה לאברכים צעירים: איך לעורר עניין ומוטיבציה לחיסכון והשקעות?: השאלה ששואלים הרבה אברכים, שכבר לא בגדר אברכים צעירים, האם לא כבר מאוחר מדי ? הילדה כבר בת 16 הילד עולה לישיבה גדולה, לא פיספסנו את הרכבת ? במצב כזה ההשקעה לא לטווח ארוך, אבל אין עוד ילדים אחרי?
  • 15 הצבעות
    164 פוסטים
    8k צפיות
    מונטיפיורימ
    נא לפתוח אשכולות נפרדים לנושאים רלוונטיים.