דילוג לתוכן

מסחר יומי - למה זה לא משתלם ?

הועבר מסחר עצמאי
55 17 2.5k 14
  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

    @משקיע-טכני said:

    אני אברך 3 סדרים ביום

    העניין הוא לא ליהות אברך 3 סדרים, אלא האם אפשר להמשיך ליהות שקוע בלימוד.

  • אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.
    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי), אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.
    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.
    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.
    אני אברך 3 סדרים ביום, וכיום מספיק לי בדרך כלל שעה עד שעתיים ביום בסה"כ כדי לעבור על כל המניות שנמצאות אצלי במעקב (כמה מאות...), להתעדכן בחדשות בצורה מרוכזת באמצעות שתי קהילות שאני חבר בהן (הוצאה חודשית של 250 שח בחודש, שבעזרת AI כנראה ניתן יהיה להסתדר בלעדיהן בהמשך, הסינון הוא הגורם המעכב כרגע ואני מקווה למצוא לזה פתרול יעיל) ואני שומע/צופה מדי יום בכמה ערוצים שעוזרים לי להשאר מעודכן.
    כמובן שביום שישי אני לא פנוי לזה, כך שיש לי רק ארבעה ימי מסחר, ועוד יום פנוי להשלמת ידע/מעקב מניות.
    אני מסכים שזה לא מתאים לכל אחד, אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה. צריך פשוט להכיר את המעלות והחסרונות, ולהצטייד בסבלנות.

    @משקיע-טכני said:

    כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי

    @משקיע-טכני said:

    אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה

    ומאידך

    @משקיע-טכני said:

    אבל גם אברך יכול להשקיע בשוק ההון ולהרוויח יפה.

  • @משקיע-טכני said:

    אני אברך 3 סדרים ביום

    העניין הוא לא ליהות אברך 3 סדרים, אלא האם אפשר להמשיך ליהות שקוע בלימוד.

    @מתיתיהו אחת המעלות העיקריות בניתוח טכני זה הניתוק מהצורך בניתוח עומק של החברה שאני מתכנן להחזיק. ההחלטה מתבססת רק על הגרף ללא צורך במקורות מידע נוספים. ברור שיש צורך לוודא שמדובר בחברה עם עתיד ולא בהשקעה שתסתיים בכשלון, אבל זה בירור חד פעמי שאני עושה בעזרת AI בדרךכלל, או על סמך העדכונים שאני מתעדכן בהם.
    בזמן שאני לא מול המסך אין לי מחשבות על שוק ההון מהסיבה הפשוטה שכמעט אין לי נתונים שאני יכול לחשוב עליהם. ברור שמדי פעם אני יכול לתכנן פעולות לביצוע, אבל זה תופס את הראש במידה פחותה כמו רשימת הקניות שמחכה לי לאחרי הצהריים.
    זה התחושה שלי, אבל כמובן שיכול להיות אברך שיהיה לו קשה יותר להיות שקוע בלימוד ואני לא יכול להמליץ בצורה גורפת שאברך יכול להתעסר במסחר בשוק ההון בלי שום הפרעה ללימוד שלו.

  • @משקיע-טכני said:

    אני יודע שלניתוח טכני איו כאן הרבה אהדה, אבל אני רוצה לשתף מנקודת מבט של מי שחושב שאפשר להצליח בזה.

    זה מצויין שתמיד יש מישהו שכותב דברים חדשים ומציג דעת נוספת,
    אבל אל תתרגש אם יכתבו אחרת

    אני מציין עוד מעט שנה בשוק, כשכמובן כרגע אני בהפסד משמעותי בכסף אמיתי (בעיקר בגלל שהתפתיתי להשתמש במינוף שהברוקר נתן לי),

    בהתחלה זה היה נראה לי סתירה מיניה וביה, אתה חושב שאפשר להצליח וכרגע אתה נמצא בהפסד משמעותי.
    אבל התבוננתי שלא כתבת שאפשר להצליח אלא שאתה חושב.
    אני באמת מאחל לך בהצלחה,
    אשמח שתעדכן בעוד שנה האם הברכה שלי התקיימה.

    אבל במסחר דמו שאני מנהל (שבו התחלתי רק לפני 4 חודשים, במקום לעשות את התהליך הפוך...) אני כבר קרוב לנקודת ההתחלה למרות שהייתי בהפסד של 20%.

    אתה לא היחיד, כך זה אצל רוב המשקיעים.
    זה בדיוק ההבדל בין דמו למסחר אמיתי,
    במסחר דמו אין את ההחלטות הרגשיות שמטעות במסחר עצמאי.

    אני למדתי ניתוח טכני בעיקר משני ערוצי יוטיוב,מיכה סטוקס וסייקלס טריידינג של זיו חקשוריאן. לשניהם יש קורס חינמי מאד מקיף, ושניהם גם מוכרים קורס למתקדמים. לשניהם יש עדכונים ביוטיוב כל הזמן בהתאם למצב השוק, לשניהם יש קהילה תומכת, ושניהם טוענים שהם הרוויחו יפה מאד בשוק ההון והסיבה שהם פונים לקהל הרחב היא רצון לעזור ולא שהם מחפשים הכנסה כתחליף להשקעה.

    יפה מאוד שהם רוצים לעזור, אבל אל תאמין שזה הסיבה שהם פונים לקהל הרחב.

    ניתוח טכני לא מתאים לכל אחד, אין ספק. הוא מבוסס על נסיון, ולרוב המשקיעים אין סבלנות לחכות לפני שהם מתחילים לקנות. הוא דורש סבלנות כי לא תמיד יש מניות שמתאימות לכניסה למרות שהן נראות ׳זולות׳ באופן יחסי. הוא דורש עצבי ברזל כדי לא להתפתות לקנות רגע לפני הפריצה המיוחלת (וזה קורה כל הזמן). והוא מאכזב פעמים רבות בגלל שהסטופלוס מכר את המניה בהפסד רגע לפני שהיא טסה למעלה כשאני בחוץ בגלל שלא הייתי זמין חצי יום ופספסתי הזדמנות לכניסה חוזרת.

    ובכל זאת אתה חושב שאפשר להצליח,
    אתה מתכונן בהמשך להיות זמין כל היום, או ללמוד 3 סדרים?

    ודרך אגב, אני מאוד מעריך אותך שלמרות שאתה יודע שאתה יכול להפסיד כסף, בכל זאת אתה לומד 3 סדרים.

    @צמיחה אני מנהל את המסחר בדמו בדיוק כמו במסחר האמיתי, בלי לקיחת סיכונים מיותרים. המניות שאני קונה בכסף הן מתוךמה שאני בוחר גם בדמו כך שאני צריך לשקול היטב כל קנייה שלי.
    אני מסכים עם זה שתמיד יהיה הבדל בין משחק למציאות אבל משתדל לפעול לפי הכללים שלי.
    אחד הדברים הכי קשים בלמידת מסחר זה היכולת ללמוד מטעויות ולא לחזור עליהן שוב, אבל זו הדרךהיחידה ללמוד, ואם בעבר הייתי מתוסכל מזה שאני משקיע כסף והשוק הולך נגדי, כיום אני לפחות יודע להצביע מה היתה הטעות שלי.
    אני יודע שאין משקיע שלא טועה, אבל משתדל שההפסד יהיה בכפיות והרווחים יהיו בקערות.

  • בנוגע לשאלה האם אני מתכוון להשקיע יותר שעות ביום התשובה יותר מורכבת. אין לי כוונה לוותר על הסדרים לצורך מסחר, בוודאי לא לפני שאני צובר הון משמעותי. מהנסיון הדל שלי זה לא באמת עוזר לשבת שעות מול המסך, ועדיף לחלק את הזמן ל׳ביקורים׳ קצרים יותר פעמיים או שלוש בזמן המסחר.
    את הניתוח הטכני אני מעדיף לבצע בזמן שהשוק סגור, כשקל להתרכז בלי רעשי רקע. אני מסמן לי נקודות עניין עם התראות, ובזמן המסחר עצמו אני רק עוקב אחרי השינויים בהתאם לתכנון המקדים שלי.
    אולי כשיצטבר לי נסיון אני אנסה להשריע בלמידת מסחר קצר טווח, שהוא מסוכן הרבה יותר, אבל ניתן להרוויח בו יותר בניצול הזדמנויות. אני מבין את הסטטיסטיקה שאומרת שרוב מוחלט של הסוחריים היומיים מפסידים כסף, אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק. אז אני מחכה בסבלנות, ומשקיע את הזמן שלי בלימוד כשאני מאמין שזה ההשתדלות העיקרית לברכה בפרנסה.

  • בנוגע לשאלה האם אני מתכוון להשקיע יותר שעות ביום התשובה יותר מורכבת. אין לי כוונה לוותר על הסדרים לצורך מסחר, בוודאי לא לפני שאני צובר הון משמעותי. מהנסיון הדל שלי זה לא באמת עוזר לשבת שעות מול המסך, ועדיף לחלק את הזמן ל׳ביקורים׳ קצרים יותר פעמיים או שלוש בזמן המסחר.
    את הניתוח הטכני אני מעדיף לבצע בזמן שהשוק סגור, כשקל להתרכז בלי רעשי רקע. אני מסמן לי נקודות עניין עם התראות, ובזמן המסחר עצמו אני רק עוקב אחרי השינויים בהתאם לתכנון המקדים שלי.
    אולי כשיצטבר לי נסיון אני אנסה להשריע בלמידת מסחר קצר טווח, שהוא מסוכן הרבה יותר, אבל ניתן להרוויח בו יותר בניצול הזדמנויות. אני מבין את הסטטיסטיקה שאומרת שרוב מוחלט של הסוחריים היומיים מפסידים כסף, אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק. אז אני מחכה בסבלנות, ומשקיע את הזמן שלי בלימוד כשאני מאמין שזה ההשתדלות העיקרית לברכה בפרנסה.

    @משקיע-טכני said:

    אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק.

    תוכל לשתף אותנו מי הם, ואיך אתה יודע שהם אכן מרויחים?

  • @משקיע-טכני said:

    אבל גםמכיר את האנשים שיודעים להרוויח, והם מדגישים שהתנאי הראשון הוא נסיון של שנים בשוק.

    תוכל לשתף אותנו מי הם, ואיך אתה יודע שהם אכן מרויחים?

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

  • @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    @משקיע-טכני said:

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    אני לא הייתי מתרשם מהדיווחים הללו. השאלה לא האם הלך לכמה מהם חלק מהזמן או אפילו הרבה זמן אלא א. כמה מהם מצליחים להרוויח לאורך זמן וב. כמה זמן הם נשארים 'על הגלגל'. יש אינספור מחקרים שמראים שאחוזי הכשלון בדברים האלה הם באיזורי 90 אחוז ומעלה (וציניקים יאמרו: 90% מפסידים ו-10% שקרנים. צריך לקחת בחשבון שאנשים לא אוהבים לדווח על כשלונות). אין סיבה מיוחדת להניח שדווקא אתה תצליח להכות את הסטטיסטיקה. בסופו של דבר הפסאבדו-אומנות הזו חיזוי עתידות ע"י ניתוח טכני או אחר הוא דבר שהכשל שלו נמצא בתוכו - אם היה כל כך קל לחזות את העתיד, לא היה לזה שום משמעות, ודו"ק.

    וזה לפני המחיר שהדבר הזה גובה ממך במנוחת הנפש, בפניות ובשקיעות בבית המדרש. לצערי אני מכיר את הסיפורים על "כמה דקות ביום" יותר מדי טוב.

  • @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    @משקיע-טכני
    האם תוכל לגלות איך אתה קורא לעצמך באותה קבוצה קטנה של משקיעים, אני חושש שגם אני נמצא באותה קבוצה, ודוקא התובנות שלי שונות.

  • @משקיע-טכני said:

    @סייעתא-דשמיא אנשים מהשורה, לא משפיעני רשת למיניהם. אני בקשר די רציף איתם בקבוצה קטנה של משקיעים, והם מפרסמים בכל פעם לפני ואחרי עסקאות, בודקים רעיונות ומבצעים. יש רווחים ויש הפסדים. אחד הקשיים הגדולים במסחר בכלל ובמסחר יומי בפרט זה הצורך להמתין בסבלנות לטרייד מתאים ולא לחפש בכוח עסקאות מסוכנות

    אני לא הייתי מתרשם מהדיווחים הללו. השאלה לא האם הלך לכמה מהם חלק מהזמן או אפילו הרבה זמן אלא א. כמה מהם מצליחים להרוויח לאורך זמן וב. כמה זמן הם נשארים 'על הגלגל'. יש אינספור מחקרים שמראים שאחוזי הכשלון בדברים האלה הם באיזורי 90 אחוז ומעלה (וציניקים יאמרו: 90% מפסידים ו-10% שקרנים. צריך לקחת בחשבון שאנשים לא אוהבים לדווח על כשלונות). אין סיבה מיוחדת להניח שדווקא אתה תצליח להכות את הסטטיסטיקה. בסופו של דבר הפסאבדו-אומנות הזו חיזוי עתידות ע"י ניתוח טכני או אחר הוא דבר שהכשל שלו נמצא בתוכו - אם היה כל כך קל לחזות את העתיד, לא היה לזה שום משמעות, ודו"ק.

    וזה לפני המחיר שהדבר הזה גובה ממך במנוחת הנפש, בפניות ובשקיעות בבית המדרש. לצערי אני מכיר את הסיפורים על "כמה דקות ביום" יותר מדי טוב.

    @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

  • @משקיע-טכני
    האם תוכל לגלות איך אתה קורא לעצמך באותה קבוצה קטנה של משקיעים, אני חושש שגם אני נמצא באותה קבוצה, ודוקא התובנות שלי שונות.

    @צמיחה זה קבוצה שמתנהלת באפליקציית דיסקורד. לא בפורום חרדי

  • @צמיחה זה קבוצה שמתנהלת באפליקציית דיסקורד. לא בפורום חרדי

    @משקיע-טכני
    ויש שם כאלו שכבר במשך כמה שנים מנצחים את המדד?

  • @משקיע-טכני
    ויש שם כאלו שכבר במשך כמה שנים מנצחים את המדד?

    @צמיחה רוב החברים מנצחים את המדד בפער גדול, אבל באמצעות השקעה מסודרת. רובם לטווח ארוך או בינוני וחלקם עושים גם סווינגים לטווח של ימים בודדים. המסחר התוך היומי זה רק בודדים שמתעסקים איתו באופן קבוע ומדי פעם יש כאלה שמצטרפים בסכומים קטנים כשיש משהו מעניין.
    דווקא בגלל שמדובר במשקיעים עם נסיון הם מבינים את הסיכון במסחר לטווח קצר והם נותנים למקצוענים להתעסק איתו ברצינות.

  • @צמיחה רוב החברים מנצחים את המדד בפער גדול, אבל באמצעות השקעה מסודרת. רובם לטווח ארוך או בינוני וחלקם עושים גם סווינגים לטווח של ימים בודדים. המסחר התוך היומי זה רק בודדים שמתעסקים איתו באופן קבוע ומדי פעם יש כאלה שמצטרפים בסכומים קטנים כשיש משהו מעניין.
    דווקא בגלל שמדובר במשקיעים עם נסיון הם מבינים את הסיכון במסחר לטווח קצר והם נותנים למקצוענים להתעסק איתו ברצינות.

    @משקיע-טכני
    במשך כמה שנים הם כבר מנצחים את המדד?

  • @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    @משקיע-טכני said:

    @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    שנה לעניין זה זה בהחלט "חד פעמי".

    אין נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית כמסוגלים להקנות יתרון מובהק, והדינמיקה של המסחר הזה מובילה בדרך הבטוחה להפסד. זו הסטטיסטיקה האמיתית כאן. כל השאר זה אותו יצרישן של רצון לגרוף הון קל.

    חיזוי העתיד הוא לא כלי לא קל אלא כמעט בלתי אפשרי (למה כמעט? כי יש מליארדר שהצליח לפענח את הנוסחה בעזרת סוללה עצומה של מתטיקאים, אבל הוא לא רץ למכור קורסים אלא השאיר את הנוסחה לעצמו). מי שחושב שיש לו את כדור הבדולח, הוא עלול להתפוצץ לו בפרצוף. אין רחמים בדברים האלה.

    וורן באפט לא נמנע מלקנות כי השוקיקר, זו טעות נפוצה. הוא לא קונה כי אין מספיק חברות שעונות לאסטרטגיה שלו ברגע זה.

  • @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    @משקיע-טכני said:

    אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה

    גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע.

    אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.

    ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.

    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    אם הנתונים הוכחו לאורך השנים, אז למה המשקיעים המנוסים מצליחים רק 60%.
    וכמה זמן לוקח עד שמגיעים לתואר משקיעים מנוסים.
    אם הדרך לשם עם הרבה אכזבות, מי אמר שה-60% הצלחות מכסים על כל ההפסדים שבדרך.

  • @משקיע-טכני
    במשך כמה שנים הם כבר מנצחים את המדד?

    @צמיחה זה משנה אם 5 או 10 או 20?
    המבחן הוא האם השיטה עובדת

  • @משקיע-טכני said:

    @שמש-מרפא אני מדבר על טווח של שנה, לא משהו חד פעמי. אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה בגלל שמדובר במשמעת עצמית שמאד קשה לעמוד בה. גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע. אני מכיר את הנתונים שמעריצי וורן באפט אוהבים לנפנף בהם. (אגב וורן באפט, הוא לא קנה כלום כבר תקופה ארוכה מאד 'בגלל שהשוק יקר'. בזמן הזה משקיעים אחרים הכפילו את הכסף שלהם...)
    אני מסכים שלרוב המשקיעים מסחר יומי לא מתאים ואפילו מסוכן מאד, אבל אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.
    חיזוי העתיד הוא ממש לא קל, אבל יש הבדל בין הימור סתמי לבין ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.
    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    שנה לעניין זה זה בהחלט "חד פעמי".

    אין נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית כמסוגלים להקנות יתרון מובהק, והדינמיקה של המסחר הזה מובילה בדרך הבטוחה להפסד. זו הסטטיסטיקה האמיתית כאן. כל השאר זה אותו יצרישן של רצון לגרוף הון קל.

    חיזוי העתיד הוא לא כלי לא קל אלא כמעט בלתי אפשרי (למה כמעט? כי יש מליארדר שהצליח לפענח את הנוסחה בעזרת סוללה עצומה של מתטיקאים, אבל הוא לא רץ למכור קורסים אלא השאיר את הנוסחה לעצמו). מי שחושב שיש לו את כדור הבדולח, הוא עלול להתפוצץ לו בפרצוף. אין רחמים בדברים האלה.

    וורן באפט לא נמנע מלקנות כי השוקיקר, זו טעות נפוצה. הוא לא קונה כי אין מספיק חברות שעונות לאסטרטגיה שלו ברגע זה.

    @שמש-מרפא החולקים עליו טוענים שהשוק הנוכחי פשוט לא מתאים לאיסטרטגיית ההשקעה שלו בגלל שהתנודתיות גבוהה הרבה יותר מבעבר, והקנייה לא בוחנת רק נתונים יבשים אלא מסתמכת על הרבה רעשי רקע.
    ההגיון שלו הרבה יותר צודק, אבל אם רוצים להרוויח בשוק ההון צריך לפעות בהתאם לשינויים במציאות

  • @משקיע-טכני said:

    אין ספק שרוב המשקיעים לא מצליחים בזה

    גם משקיעים מנוסים מרוויחים רק 60% מהטריידים שלהם בממוצע.

    אני מתחיל להבין איך יש משקיעים שכן מרוויחים.

    ניתוח נתונים שהוכחו מבחינה סטטיסטית לאורך שנים.

    קשה מאד להצליח ב'כמה דקות ביום'. אבל מי שמחפש מניות לטווח בינוני/ארוך וצובר קצת נסיון לא צריך להתעדכן בכל יום ובהחלט יכול להשקיע בזה שעות בודדות בכל שבוע ועדיין לנצח את המדדים.

    אם הנתונים הוכחו לאורך השנים, אז למה המשקיעים המנוסים מצליחים רק 60%.
    וכמה זמן לוקח עד שמגיעים לתואר משקיעים מנוסים.
    אם הדרך לשם עם הרבה אכזבות, מי אמר שה-60% הצלחות מכסים על כל ההפסדים שבדרך.

    @צמיחה הנתונים שאני מכיר זה לפחות שנתיים כדי להתחיל להרוויח.
    כשמדברים על 60% זה לא בסכום אלא במספר הפעולות. לצורך הדוגמא מתוך 10 עסקאות 6 הסתיימו ברווח. המטרה היא לסגור הפסד עם רווח נמוך (5%-10%) ולסגור רווח בתשואה משמעותית (50% ומעלה. אני מכיר גם עסקאות של מאות אחוזים) התוצאה תהיה עלייה בסך הכל.
    הנסיון שצוברים מועיל לצמצם את ההפסדים ולמצוא את הרווחים הגדולים.

נושאים מוצעים