דילוג לתוכן

מתי יש זכות לדיירים על חניה ברחוב?

נדל"ן ומשכנתאות
4 3 242 2
  • יש לי ליד הבית חניה שנמצאת חלקית מתחת לבנין.
    השאלה היא האם יש זכות לדיירי הבניין למנוע מאחרים להשתמש בחניה?
    איך אני יודע אם החניה של הבניין או לא?

  • יש לי ליד הבית חניה שנמצאת חלקית מתחת לבנין.
    השאלה היא האם יש זכות לדיירי הבניין למנוע מאחרים להשתמש בחניה?
    איך אני יודע אם החניה של הבניין או לא?

    @הקול-השפוי כתב במתי יש זכות לדיירים על חניה ברחוב?:

    יש לי ליד הבית חניה שנמצאת חלקית מתחת לבנין.
    השאלה היא האם יש זכות לדיירי הבניין למנוע מאחרים להשתמש בחניה?
    איך אני יודע אם החניה של הבניין או לא?

    מה זאת אומרת?
    אם זה משאב ציבורי, זה שייך לכולם, אם זה רשום על שם מישהו בטאבו זה שייך לבעלים.
    העיריות פוטרות מאגרת חניה את תושבי האזור כדי לתת עדיפות חניה לתושבים ליד ביתם, אבל אם נסתכל על תמונה רוחבית, אין היגיון לתעדף מישהו אחד על פני השני רק גלל שהוא גר באזור, משאב ציבורי הוא משאב ציבורי.

  • @הקול-השפוי כתב במתי יש זכות לדיירים על חניה ברחוב?:

    יש לי ליד הבית חניה שנמצאת חלקית מתחת לבנין.
    השאלה היא האם יש זכות לדיירי הבניין למנוע מאחרים להשתמש בחניה?
    איך אני יודע אם החניה של הבניין או לא?

    מה זאת אומרת?
    אם זה משאב ציבורי, זה שייך לכולם, אם זה רשום על שם מישהו בטאבו זה שייך לבעלים.
    העיריות פוטרות מאגרת חניה את תושבי האזור כדי לתת עדיפות חניה לתושבים ליד ביתם, אבל אם נסתכל על תמונה רוחבית, אין היגיון לתעדף מישהו אחד על פני השני רק גלל שהוא גר באזור, משאב ציבורי הוא משאב ציבורי.

    @ניסן-עציוני כתב במתי יש זכות לדיירים על חניה ברחוב?:

    אם זה משאב ציבורי, זה שייך לכולם, אם זה רשום על שם מישהו בטאבו זה שייך לבעלים.

    יש מצב ביניים, לא רשום בטאבו של דירה ספציפית, אבל שטח החניה נמצאת בתחום טאבו כלל הבנין, בפרט בבלוקים ישנים (וכמדומני גם בחלק מהחדשים בפריפריה) מצוי שלא בנו על כל השטח המסועף לטאבו...

    @הקול-השפוי כל אדריכלית מתחילה יכולה לבדוק לך את כלל שטח המשויך לבנין.

    (כלומר, עד גבול זה אתה עקרונית יכול להוציא מרפסת לדוגמה, גם אם העירייה תפסה את השטח לצורך הרחבת המדרכה והרחוב... ובמידה ותרצה להוציא ממ"ד תוכל גם לתבוע את העירייה למשפט... עכ"פ כל חניה בשטח כזה היא בבעלות דיירי הבנין בלבד.)

    עד כמה שידוע לי, אין לי תואר במשפטים ואף לא באדריכלות...

  • חוק החניות בבניין משותף מגדיר כי רק לבעלי הדירות מותר להחנות בחנייה של בית משותף. רק בנסיבות שהן מיוחדות, בעלי הדירה יכול לאשר למישהו אחר להחנות בחנייה שלו אך ורק אם הדבר נעשה בתמימות ולא בכוונה תחילה לנצל את הזכויות של בעל הדירה.

נושאים מוצעים


  • 0 הצבעות
    15 פוסטים
    375 צפיות
    ב
    @מרים-הורביץ-נכסים כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @חנינא אשתדל להעלות עוד נקודות בהמשך לשיקולים ש @מבין-עניין העלה: אכן זמן של שידרוג דירת המגורים הוא הזדמנות נפלאה להתקדם להגדלת נכסי הנדל''ן שלכם. אשתדל להתייחס לעוד כמה הבטים: אפשרות א': רכישת דירה נוספת -הדירה נידת וקלה למכירה ולשינוי בהתאם לצרכים ולאפשרויות. -דירה בפריפריה אפשר אח''כ להעביר מתנה לילדים או לצורך הענקת דירה לנישואים או למכור אח''כ בלי לשלם מס שבח על ההשבחה. חסרונות אפשריים: הפסד מענק עבודה לבעלי דירה שנייה. יש ערים שעלולים להפסיד הנחה בארנונה וגם תמיכות קהילתיות מסוימות. השכירות היא ברוטו. רכישת יח''ד: מעלות- לעיתים מאפשר להגיע לדירה טובה יותר, דירת הבסיס ביחס לרכישת דירה נפרדת נוספת. מחירי השכירות עם פוטנציאל עלייה בשל המחסור בציבור החרדי. חסרונות- הדירה לא ניתנת למכירה בקלות (טאבו משותף גורם לנזק עצום לערך הדירה הראשונית) כל הדירה ביחד גם יותר קשה למכור כי מדובר על נכסים יותר יקרים ויותר 'מסורבלים' פעמים רבות עלויות הבנייה והשיפוץ יקרות משמעותית וגורמות לתחשיב הראשוני להפוך להפסדי או למעיק על ההחזר החודשי. לעיתים אפשר גם לפרוס את המשכנתא הקיימת ליותר שנים, ולשרג את סוג ההשקעה להשקעה מניבה הרבה יותר עם פוטנציאל השבחה בלי להכביד על ההחזר החודשי. במקרה כזה- בו אפשר להגיע לרכישה משמעותית יותר, יש פעמים רבות עדיפות לרכישת דירה נוספת. אני ממליצה על ייעוץ מותאם אישית כי נתונים משתנים מאחד לשני. בהצלחה רבה! אנני חושב שהוא לא התכוון לקנות יחידת דיור אלא דירה עם יחידה צמודה @מבין-עניין כתב בהתייעצות על דירה זולה או דירה עם אופצייה: @מרים-הורביץ-נכסים מפנה אותך למחקר של ד"ר ריצ'ארד ויסמן על 'חסרי מזל' ו'ברי מזל'. בקיצור נמרץ ההבדל ביניהם הוא שחסרי המזל ממוקדים מידי, לכן הם מפספסים הזדמנויות. ברי המזל פותחים עיניים לכל הכיוונים. הם לא מחפשים משהו מסויים!. ומי שרוצה באריכות, פורסם בעלון ערכים לפני כמה חודשים- c578568c-4717-471b-856d-1d5b1d569b40-שימו לב.pdf זה לא סתירה אפשר לדעת מה אתה רוצה אבל בחיפושים להגדיל ראש
  • 1 הצבעות
    17 פוסטים
    678 צפיות
    ה
    אם מישהו יודע על אחד שבקי בשוק של פתח תקוה בהתחדשות עירונית ולא חרטטן אשמח שיכתוב את פרטיו.
  • קובץ גליונות על הפריפריה

    נדל"ן ומשכנתאות פריפריה
    3
    2 הצבעות
    3 פוסטים
    345 צפיות
    ש
    אפנה בזאת לבעל ידע שיהיה לי לעזר, כיצד לפתור את הבעיה שכתב @שבתי-בבית-ה , אציין שאין סימון של נטפרי בעת העלאת הקבצים, וגם הקבצים 'החלקים' - במקור הם עמודי צבע ולא טקסט שחור לבן אולי זה קשור לזה? וכן אחרי ההורדה למחשב זה מראה את כל הדפים, ואילו כמו שטען @שבתי-בבית-ה כשמעלים את הקובץ לפורום הזה זה מתעוררת לה הבעיה הנ"ל.
  • 0 הצבעות
    31 פוסטים
    1k צפיות
    ה
    @אבי-ר. כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: אם המשכנתא היא לתקופה ארוכה כך שאז המצב הוא שסך הקרן לא יורדת כלל המשמעות של זה היא א. שהריבית ממשיכה להיות על הסכום הגבוה. אתה צודק בחילוק בין תקופה קצרה לארוכה! זו הייתה טעות שלי. אני כתבתי: כתב בלפני חתימה על משכנתא, רוצה להתייעץ: כן אני מבין שיש הבדל בין אם גובה הסכום ביחס לתקופה הוא באופן כזה שאתה משלם יותר קרן ממה שהאינפלציה מעלה אותה. שאז היא הולכת ונגמרת. כי זו באמת הסיבה הישירה להבדל, אבל בעקיפין אתה צודק שזה תלוי בקצרה וארוכה (פשוט חשבתי שיתכן ארוכה שהקרן כן פוחתת וקצרה שלא וכנראה שזה לא נכון), בקיצור שנינו אמרנו את אותו הדבר כל אחד בסגנונו.
  • ערעורים על דוח העוני של ביטוח לאומי

    נדל"ן ומשכנתאות
    13
    1 הצבעות
    13 פוסטים
    568 צפיות
    ה
    @טריידר כתב בערעורים על דוח העוני של ביטוח לאומי: בציבור החילוני, גם אלו החיים בדימונה, פריסת משכנתא עומדת על בין 10 לבין 20 שנה גג, ואינה עולה על 30% מההכנסה בשום אופן, ולהערכתי יותר סביב 20%. נמצא שהציבור החרדי מזרים יחסית הרבה יותר כסף למשכנתא מהציבור הכללי. לדעתי זה ממש לא נכון אני מדבר על פריסת המשכנתא (לא על אחוזי ההחזר ביחס לשכר שבזה מסתבר מה שאתה אומר ולו מהסיבה הפשוטה שהם משתכרים יותר כי שני בני הזוג עובדים). @טריידר כתב בערעורים על דוח העוני של ביטוח לאומי: אך ממה שאני שומע כסדר מחילונים ודתיים, וכך גם עושה רושם בפורום הסולידית, שבציבור הכללי פריסת משכנתא חכמה עומד על 15 שנה ו20 שנה גג. מי שעושה את זה בד"כ זה מי שלא מבין כלום בפיננסים ורק רוצה להסיר מעליו את המשכנתא ולסיים אותה כמה שיותר מהר. כל המומחים והמבינים בפיננסים דוגלים בפריסה לכמה שיותר זמן (והרבה פעמים גם לקחת כמה שיותר כסף) ולמנף (או לאו דווקא)בכל מה שרק אפשר. וכל זה אפי' עכשיו שהרביות גבוהות, וכשהרביות היו נמוכות מאן דכר שמיה פשוט וברור לפרוס לכמה שיותר. לסיכום: ההבדל בין מי שפורס למי שמצמצם הוא לרוב מי שמבין בפיננסים ומי שלא (וברור שהציבור החילוני יותר מודע מהציבור שלנו). ובמקביל מי שיש לו אפשרות להחזיר הרבה בחודש וקשה לו עם ההרגשה של המשכנתא הכבידה מקצר את השנים- אך לא לתועלת פיננסית אלא לתועלת פסיכולוגית בלבד (שלא בהכרח פחות חשובה:) ).