דילוג לתוכן

איזו דרך יותר טובה?

שוק ההון והשקעות
19 8 727 2

נושאים מוצעים


  • 13 הצבעות
    17 פוסטים
    410 צפיות
    העץ הרענןה
    @לא-רק-סנופי said: חבל להתפלמס יותר מידי. מי שחוברת כזאת או אחרת מצליחה לבלבל אותו באמת לא כדאי שישקיע בשוק ההון. הרי כשיהיה משבר הוא ירוץ למשוך את הפנסיה שלו, ואח"כ עוד יספרו ש"בסוף כולם מפסידים"... אכן אני מסכים איתך, לעיתים אני חושב כי ה"שירות" שטופורוביץ עושה למשקיעים פאסיביים, הוא נפלא. הוא באמת טוב בלהנגיש את הסיכון לציבור, דא עקא שהוא לא צודק. אבל מי שנבהל מכל ירידה בשוק, או אפילו מכל חוברת בהחלט מקומו לא בשוק ההון.
  • 7 הצבעות
    138 פוסטים
    7k צפיות
    שמש מרפאש
    @רבנאי-יתרעם-גאון said: @שמש-מרפא said: המוגל העסקי הוא שטבעו של עולם שכלכלה טובה צומחת, ושטיבן של חברות חזקות להמשיך ולשגשג (או שחברות אחרות במקומן יעברו לשגשג, ונשקיע גם בהן בתורן). כמובן שכמו כל דבר בעולם החיזוק לכך הוא מהנסיון (במקרה הזה נסיון של מאות שנים), אבל כמובן שממוצע כזה או אחר אינו ערובה לכלום. באופן כללי הנימוק להשקיע פאסיבית בשוק ההון הוא כי זו החלופה הטובה ביותר מבין כל האחרות. לא יודע איך הגיע המודל העסקי לכאן. זה לא עסק, זו בראש ובראשונה השקעה. מניות דיבדנדים, בניגוד אולי לדברי אושית רשת כזו או אחרת, אינן שונות מאד מהותית ממניות שאינן מחלקות דיבדנד. הפולמוס הישן על השוק היעיל הוא נושא בפני עצמו. אה, זה כבר טענה אחרת שהסיבה להשקיע היא כדי למנוע את שחיקת האינפלציה, אבל להשקיע בהשקעה שיש לה פופולריות כהשקעה זה לא נראה דבר נכון, כי ביום שמרבית האנשים יחליטו שכהשקעה זה לא טוב להם אז גם ערך ההשקעות לא יישמר. (לכן אם התשואה הריאלית של סנופי הייתה אמורה להיות 3% והיא 85 זה דרמטי כי יום אחד זה יתוקן ואז הפסדת יותר מהאינפלציה, לכן צריך לדעת מה התשואה הריאלית של כל השקעה, וגם זהב אינו נכס גידור כיום מאותה סיבה). (ובקצרה, אי אפשר להפוך חברות נושמות ל"טיבעא") לא לא לא. איך הגעת לזה? כדי להמנע מאינפלציה יש מכשירים כמו אג"ח צמוד מדד. הרציונל מאחורי השקעה בשוק ההון הוא שכל עוד הקב"ה ברא את האדם עם קנאה תאווה וכבוד הוא ירצה להגדיל את הונו עוד ועוד, שחברות חזקות נוטות להתחזק עוד יותר (או לחילופין, לפנות את מקומם לכוכבות אחרות), ושהכלכלה העולמית באופן כללי נוטה לצמיחה. זה עקרון שנכון מאות שנים (למעשה כנראה יותר, אלא שקשה יותר למדוד אתזה מעבר לכך). באופן נקודתי אולי יהיו חברות שיכשלו, אולי אפילו יהיו סקטורים שידשדשו וגם על המדינות כן יאמר, אבל המגמה הכללית ולטווח ארוך היא למעלה. כך טיבעו של עולם.
  • 0 הצבעות
    20 פוסטים
    727 צפיות
    הון_כשרה
    @העץ-הרענן וכן למר
  • הקיפול ה 42

    שוק ההון והשקעות ריבית דריבית אקספוננציאליות
    56
    25 הצבעות
    56 פוסטים
    2k צפיות
    מ
    @שמח-לעזור השלם קטן מסך חלקיו?! @יצירתי דרך אגב את הטקסט של הבועה כותבים היכן שכתוב טקסט המידע ולא היכן שכתוב fa-info אשמח מאוד אם כן תעבור על הדברים ולשמוע דעתך!!
  • 0 הצבעות
    54 פוסטים
    3k צפיות
    א יידישע קאפא
    יש למישהו ספרים בפי די אף?